Kérd meg egy kollágád/haverod, hogy álljon elé centire. És nézzétek az arcát amikor el akar indulni.
Az ilyenek miatt érzem azt, hogy kéne egy feláldozható kocsi, valami öreg lada, vagy ilyesmi, amivel az ilyen oktondik kocsiját lezúznám.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Kérd meg egy kollágád/haverod, hogy álljon elé centire. És nézzétek az arcát amikor el akar indulni.
A 11. kerületben laktam egy darabig, az utcánkban a lakók egy része felfestette a rendszámát az aszfaltra/falra és azt gondolta hogy az az ő magány parkolója ettől. Mivel nem akartam vitát, francnak kell nem is álltam be ezekre a helyekre, egyszer akartam megfordulásnál használ egy ilyen helyet, pont mikor megjött a hely "gazdája", aki elém állt és elkezdett üvöltözni hogy ez az ő helye. Kérdeztem hogy tudja e-hogy ez közterület, meg én csak megfordulnék ha odébb állna, nekiállt kurvaanyázni, szépen bezártam az autót és két hétig az asszony kispolszkiját használtuk csak, én meg amúgy is bringával jártam melóba.
Igen! Olvasva itt (és Csikósét a totalcar-on) az elemzéseket nekem is ez ütött szöget a fejembe. Ez csak akkor lehetséges, ha bika indítómotor üresbe rakott belsőégésűről is vissza tudja táplálni az akkut generátor módba.karter, nem kartel tudtommal.
Engem az érdekelne, hogy ha a Clio nem plug in hibrid lesz, és mondjuk hetekig áll az autó horpadtra merített akkuval, akkor hogy indul el? Ha épp van elég kraft egy indításra, akkor autózni kell pár kilométert autópálya sebességen, hogy feltöltődjön? Ha annnyi kraft sincs, akkor mivel "bikázod be"?
karter, nem kartel tudtommal.
Engem az érdekelne, hogy ha a Clio nem plug in hibrid lesz, és mondjuk hetekig áll az autó horpadtra merített akkuval, akkor hogy indul el? Ha épp van elég kraft egy indításra, akkor autózni kell pár kilométert autópálya sebességen, hogy feltöltődjön? Ha annnyi kraft sincs, akkor mivel "bikázod be"?
Állás közben viszont ugyan úgy merül, sőt zergeb@szó hidegben drasztikusan csökken a kapacitása. Tehát egy nem ideális üzem után mondjuk 30%-osan otthagyod az akkut, akkor az 3-4 nap alatt lemerül. A gond az, ha az indítómotor az indítás után nem rendelkezik töltési móddal, akkor soha el nem indítod a kocsit önerőből. Mivel a nagy elektromotor csak direktben lehet kötve a kerékkel, és a motorral, vagy sehogy (mármint az eddig megismert koncepció szerint).Az ólomakku is lemerül, gyorsabban, mint a lítium vagy a nikkel alapú. Vagyis ha ott hagyod a benzines járgányt hónapokra, akkor ugyanott vagy, mit a hibriddel. Egyébként a hibridek akkustratégiája olyan, hogy nem merítik az akkut kb. 20% alá, éppen a BM indítása miatt, és nem töltik 80% fölé, hogy a regeneratív fékezéskor visszanyert villanynak mindig legyen hely. Ezért a névleges akkukapacitásnak kb. 60%-val tud tisztán villamosan gördülni egy ilyen (nem plug-in) hibrid.
Képzeld el, hogy úgy váltasz sebességet, hogy a motor fordulatszámát úgy állítod be, hogy ne legyen nyomaték a fogaskereken, és akkor kuplung nélkül kiveszed sebességből. Ez még viszonylag könnyen megoldható. Aztán felpörgeted a motort arra a fordulatszámra, ami a következő kívánt fokozatban a jármű aktuális sebességéhez tartozik, és szintén a kuplung oldása nélkül beteszed sebességbe.
Állás közben viszont ugyan úgy merül, sőt zergeb@szó hidegben drasztikusan csökken a kapacitása. Tehát egy nem ideális üzem után mondjuk 30%-osan otthagyod az akkut, akkor az 3-4 nap alatt lemerül. A gond az, ha az indítómotor az indítás után nem rendelkezik töltési móddal, akkor soha el nem indítod a kocsit önerőből. Mivel a nagy elektromotor csak direktben lehet kötve a kerékkel, és a motorral, vagy sehogy (mármint az eddig megismert koncepció szerint).
Ezt írtam! A hidegben merül, de ez miért nem gond a tiszta benzinesnél? Az ólomakku önkisülése sokkal gyorsabb...
Hibridben szinte nincs olyan, hogy villanymotor. A beépített villamos gépek majd mindegyike motor/generátor. (legtöbbjük 3 fázisú szinkronmotor/elektronikus kommutációjú állandó mágneses motor) Akkor szerinted a Renault rendszerében mitől töltődik az akku? Csikós nem írt róla, de amit korábban írtam a BM munkapont eltolásáról, az tuti itt is működik (működnie kell, mert a regeneratív fékezés egyedül nem lesz elegendő az akku töltéséhez).
benzines ha lemerült, akkor beteszek egy új ólomakkut 5 perc szereléssel, vagy beikázom másik kocsiról bikakábellel 5 perc alatt... Utána járatom üresben egy helyen, és feltölt (feltéve, hogy jó a generátor meg az akku is)
Ugyanez a renault rendszerével a kuplung hiánya miatt nem megoldható egy helyben állva: a 230VDC-s rendszert miről töltöd/bikázod a nem plugin-in hibrind esetében? Márkaszervízben van hozzá töltő. Ok, akkor van épp elég kraft a motort beindítani, nem kell bikázni, de egy helyben állva nem tudsz tölteni, mert nincs kuplung a kimenő oldalon sem, ha jól értettem a szöveges leírást, a villanymotor a főtengelyen van, így a keréknek forognia kell ha a benzin motor forog, amiről a kocsit tölteni lehet.
Esetleg a benzin motor és a generátor mindig össze van kapcsolva, és ha a váltón üresben is van a benzin motor, akkor is tudja a generátort tekerni 2500+-on, míg a villany van csak a kerékkel mechanikusan kapcsolva? Ez működhetne, lehet, hog yígy van, nekem volt egyértelmű. Biztos meg van oldva valahogy, érdekelne, hogy miként.
Amúgy nekem nagyon szimpatikus ez a rendszer, jobban teszik mint a toyota visítós cvt meg atkinson motor kombója. Sportosabbnak és másként egyszerűnek (az is elegáns és relatíve egszerű megoldás, de mindkettőnek van egy elemi komplexitása) tűnik... Az Audis hibrid hajtást nézve az sokkal komplexebb volt mint akár a toyota, akár a renault megoldása. Az is tetszik, hogy a kis turbós témát ki tudták küszöbölni. Faternak olyan kocsija van, utálja. Gyenge is de nem is fogyaszt olyan keveset, mint a prospektuson, de legalább el is fog majd jól romlani... Szívó benzin!!! (ha már villanymotoros kompresszorra vagy dupla turbóra nincs mód a kocsiban öko vagy gazdasági okoból)
Kivenni viszonylag könnyű. De üresből sebességbe tenni már több gyakorlást kíván.Amerikában a kamionosok között ez egyfajta pöcökméregetés. Floating gearsnek hívják és akinek megy az ritka nagy királynak számít.
Érdekes, hogy abban az országban, ahol skillnek számít ha tudsz manuális sebességváltós autót vezetni, a kamionosok közül milyen nehezen akar kikopni a manuális rendszer.
Az öregek között meg sokan használják még a dupla kuplungolást is.
A Renault-val kapcsolatos kérdéseidre nem tudom a választ, az a pár grafika, szöveges leírás nem tér ki sok dologra, de... Olyan hibridet senki se tervezne (még a franciák se )amiben ha beindul a BM, akkor nem képes tölteni az akkut. Ez müszaki idiotizmus lenne. Én várom a pudingot (értsd sorozatgyártású Renault hibrid) és jöhet az evés (próbaút). A Renault tuti nem hülye a hibridhez, a Forma-1-ben sokat tanultak.
Mert mi bajod a Giuliával? Szerintem nagyon jó kocsi.Persze, én sem hiszem hülyéknek őket. Alaposan átnézve a képeket szerintem értem, hogy működik, és amikor a benzines üresben van, akkor tudja hajtani a generátort, és akkor az akkun keresztül tud arról a villanymotor hajtani. A bikázás attól még kérdéses, de elég ritkán szükséges dolog. Regeneratív módban vontatja kicsit az ember, és tölt annyit
Nagyon érdekel, hogy milyen ez, én is ki szeretném próbálni, de amire én igazán várok, hogy lássam elő tud-e valami ügyessel rukkolni az FCA a 2021-re ígért plug-in hibrid C osztályos Alfában, mert egy olyanra beneveznék. Addig elvagyok az E5-ös racsing benzinnel meg az öreg kocsimmal.
A repülök esetén igazad van, meg kocsik esetében is gyakran, de a Ferrari pont rossz példa. Ott a Ferrari az eladásokon is irgalmatlan pénzt "akaszt".A Ferrari vagy a Lamborghini sem az eladás áron kaszál, hanem utána a milliós szervízeken... a repülőgép egy beszerzése csak egy tétel az egészben. A kisebb tétel.
Mert mi bajod a Giuliával? Szerintem nagyon jó kocsi.
More than 20,000 rail workers have lost their jobs in the past year, the biggest layoffs in rail since the Great Recession and a nearly 10 percent decline in rail employment, according to Labor Department data through November.
Volumes are down so much on major American railways in the past year that some economists say the nation is in the midst of a “freight recession.”
A hatchbacket a szedánnál jobban szeretem. Jobban tetszik. Nem engedhetem meg a V6-ost magamnak, és örökké utálnám magam, hogy nem az van. Valamint nem hibrid. Tavaly 15000 km-t mentem, ami nem túl sok, de a harmada-fele az város volt kb. Idén talán (remélem), hogy többet kell utaznom majd, Németország-Magyarország vonatkozásban (ez egy új munkát jelentene, amit szeretnék megszerezni). Ez esetben lehet, hogy újítok egy dieseles Giuliettát vagy akár Guiliát lízingre céges autónak. Most van egy öreg Twin Sparkos 147-esem, saját, nem céges. Szeretem, de lehet, hogy kevés lesz majd.