Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 417
20 602
113

karter, nem kartel tudtommal.
Engem az érdekelne, hogy ha a Clio nem plug in hibrid lesz, és mondjuk hetekig áll az autó horpadtra merített akkuval, akkor hogy indul el? Ha épp van elég kraft egy indításra, akkor autózni kell pár kilométert autópálya sebességen, hogy feltöltődjön? Ha annnyi kraft sincs, akkor mivel "bikázod be"?
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 190
10 669
113
A 11. kerületben laktam egy darabig, az utcánkban a lakók egy része felfestette a rendszámát az aszfaltra/falra és azt gondolta hogy az az ő magány parkolója ettől. Mivel nem akartam vitát, francnak kell nem is álltam be ezekre a helyekre, egyszer akartam megfordulásnál használ egy ilyen helyet, pont mikor megjött a hely "gazdája", aki elém állt és elkezdett üvöltözni hogy ez az ő helye. Kérdeztem hogy tudja e-hogy ez közterület, meg én csak megfordulnék ha odébb állna, nekiállt kurvaanyázni, szépen bezártam az autót és két hétig az asszony kispolszkiját használtuk csak, én meg amúgy is bringával jártam melóba.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
karter, nem kartel tudtommal.
Engem az érdekelne, hogy ha a Clio nem plug in hibrid lesz, és mondjuk hetekig áll az autó horpadtra merített akkuval, akkor hogy indul el? Ha épp van elég kraft egy indításra, akkor autózni kell pár kilométert autópálya sebességen, hogy feltöltődjön? Ha annnyi kraft sincs, akkor mivel "bikázod be"?
Igen! Olvasva itt (és Csikósét a totalcar-on) az elemzéseket nekem is ez ütött szöget a fejembe. Ez csak akkor lehetséges, ha bika indítómotor üresbe rakott belsőégésűről is vissza tudja táplálni az akkut generátor módba.
Értem, hogy mi a célja a Renaultnak:
Minnél direktebb formában akarja a belső égésűvel hajtani a kerekeket (ezzel kiiktatva az elektromos oda-vissza alakítás veszteségét) miközben az elektromos/hibrid előnyit is fel szeretné használni. Miközben lecsökkenti az egész rendszer méretét.
A Toyota féle hibridek fő hibája régen az volt, hogy teljesen indirekt volt a driving feeling. Ott minden a hatékonyságnak van/volt alárendelve. Kezdve az Atkinson ciklusú motorral, és annak a gázpedáltól majdnem teljesen független működésétől. Azóta persze finomítottak a dolgon!
A Renault deklaráltan az F1 hibrid tapasztalatai alapján próbálja ezt a rendszert fejleszteni csakhogy ott nem probléma, a hosszú állás.
Mindegy, meglátjuk!
 
T

torsen

Guest
karter, nem kartel tudtommal.
Engem az érdekelne, hogy ha a Clio nem plug in hibrid lesz, és mondjuk hetekig áll az autó horpadtra merített akkuval, akkor hogy indul el? Ha épp van elég kraft egy indításra, akkor autózni kell pár kilométert autópálya sebességen, hogy feltöltődjön? Ha annnyi kraft sincs, akkor mivel "bikázod be"?

Az ólomakku is lemerül, gyorsabban, mint a lítium vagy a nikkel alapú. Vagyis ha ott hagyod a benzines járgányt hónapokra, akkor ugyanott vagy, mit a hibriddel. Egyébként a hibridek akkustratégiája olyan, hogy nem merítik az akkut kb. 20% alá, éppen a BM indítása miatt, és nem töltik 80% fölé, hogy a regeneratív fékezéskor visszanyert villanynak mindig legyen hely. Ezért a névleges akkukapacitásnak kb. 60%-val tud tisztán villamosan gördülni egy ilyen (nem plug-in) hibrid.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Az ólomakku is lemerül, gyorsabban, mint a lítium vagy a nikkel alapú. Vagyis ha ott hagyod a benzines járgányt hónapokra, akkor ugyanott vagy, mit a hibriddel. Egyébként a hibridek akkustratégiája olyan, hogy nem merítik az akkut kb. 20% alá, éppen a BM indítása miatt, és nem töltik 80% fölé, hogy a regeneratív fékezéskor visszanyert villanynak mindig legyen hely. Ezért a névleges akkukapacitásnak kb. 60%-val tud tisztán villamosan gördülni egy ilyen (nem plug-in) hibrid.
Állás közben viszont ugyan úgy merül, sőt zergeb@szó hidegben drasztikusan csökken a kapacitása. Tehát egy nem ideális üzem után mondjuk 30%-osan otthagyod az akkut, akkor az 3-4 nap alatt lemerül. A gond az, ha az indítómotor az indítás után nem rendelkezik töltési móddal, akkor soha el nem indítod a kocsit önerőből. Mivel a nagy elektromotor csak direktben lehet kötve a kerékkel, és a motorral, vagy sehogy (mármint az eddig megismert koncepció szerint).
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 190
10 669
113

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Képzeld el, hogy úgy váltasz sebességet, hogy a motor fordulatszámát úgy állítod be, hogy ne legyen nyomaték a fogaskereken, és akkor kuplung nélkül kiveszed sebességből. Ez még viszonylag könnyen megoldható. Aztán felpörgeted a motort arra a fordulatszámra, ami a következő kívánt fokozatban a jármű aktuális sebességéhez tartozik, és szintén a kuplung oldása nélkül beteszed sebességbe.

Amerikában a kamionosok között ez egyfajta pöcökméregetés. Floating gearsnek hívják és akinek megy az ritka nagy királynak számít.
Érdekes, hogy abban az országban, ahol skillnek számít ha tudsz manuális sebességváltós autót vezetni, a kamionosok közül milyen nehezen akar kikopni a manuális rendszer.
Az öregek között meg sokan használják még a dupla kuplungolást is.
 
T

torsen

Guest
Állás közben viszont ugyan úgy merül, sőt zergeb@szó hidegben drasztikusan csökken a kapacitása. Tehát egy nem ideális üzem után mondjuk 30%-osan otthagyod az akkut, akkor az 3-4 nap alatt lemerül. A gond az, ha az indítómotor az indítás után nem rendelkezik töltési móddal, akkor soha el nem indítod a kocsit önerőből. Mivel a nagy elektromotor csak direktben lehet kötve a kerékkel, és a motorral, vagy sehogy (mármint az eddig megismert koncepció szerint).

Ezt írtam! A hidegben merül, de ez miért nem gond a tiszta benzinesnél? Az ólomakku önkisülése sokkal gyorsabb...
Hibridben szinte nincs olyan, hogy villanymotor. A beépített villamos gépek majd mindegyike motor/generátor. (legtöbbjük 3 fázisú szinkronmotor/elektronikus kommutációjú állandó mágneses motor) Akkor szerinted a Renault rendszerében mitől töltődik az akku? Csikós nem írt róla, de amit korábban írtam a BM munkapont eltolásáról, az tuti itt is működik (működnie kell, mert a regeneratív fékezés egyedül nem lesz elegendő az akku töltéséhez).
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 417
20 602
113
Ezt írtam! A hidegben merül, de ez miért nem gond a tiszta benzinesnél? Az ólomakku önkisülése sokkal gyorsabb...
Hibridben szinte nincs olyan, hogy villanymotor. A beépített villamos gépek majd mindegyike motor/generátor. (legtöbbjük 3 fázisú szinkronmotor/elektronikus kommutációjú állandó mágneses motor) Akkor szerinted a Renault rendszerében mitől töltődik az akku? Csikós nem írt róla, de amit korábban írtam a BM munkapont eltolásáról, az tuti itt is működik (működnie kell, mert a regeneratív fékezés egyedül nem lesz elegendő az akku töltéséhez).

benzines ha lemerült, akkor beteszek egy új ólomakkut 5 perc szereléssel, vagy beikázom másik kocsiról bikakábellel 5 perc alatt... Utána járatom üresben egy helyen, és feltölt (feltéve, hogy jó a generátor meg az akku is)

Ugyanez a renault rendszerével a kuplung hiánya miatt nem megoldható egy helyben állva: a 230VDC-s rendszert miről töltöd/bikázod a nem plugin-in hibrind esetében? Márkaszervízben van hozzá töltő. Ok, akkor van épp elég kraft a motort beindítani, nem kell bikázni, de egy helyben állva nem tudsz tölteni, mert nincs kuplung a kimenő oldalon sem, ha jól értettem a szöveges leírást, a villanymotor a főtengelyen van, így a keréknek forognia kell ha a benzin motor forog, amiről a kocsit tölteni lehet.

Esetleg a benzin motor és a generátor mindig össze van kapcsolva, és ha a váltón üresben is van a benzin motor, akkor is tudja a generátort tekerni 2500+-on, míg a villany van csak a kerékkel mechanikusan kapcsolva? Ez működhetne, lehet, hog yígy van, nekem volt egyértelmű. Biztos meg van oldva valahogy, érdekelne, hogy miként.

Amúgy nekem nagyon szimpatikus ez a rendszer, jobban teszik mint a toyota visítós cvt meg atkinson motor kombója. Sportosabbnak és másként egyszerűnek (az is elegáns és relatíve egszerű megoldás, de mindkettőnek van egy elemi komplexitása) tűnik... Az Audis hibrid hajtást nézve az sokkal komplexebb volt mint akár a toyota, akár a renault megoldása. Az is tetszik, hogy a kis turbós témát ki tudták küszöbölni. Faternak olyan kocsija van, utálja. Gyenge is de nem is fogyaszt olyan keveset, mint a prospektuson, de legalább el is fog majd jól romlani... Szívó benzin!!! (ha már villanymotoros kompresszorra vagy dupla turbóra nincs mód a kocsiban öko vagy gazdasági okoból)
 
T

torsen

Guest
benzines ha lemerült, akkor beteszek egy új ólomakkut 5 perc szereléssel, vagy beikázom másik kocsiról bikakábellel 5 perc alatt... Utána járatom üresben egy helyen, és feltölt (feltéve, hogy jó a generátor meg az akku is)

Ugyanez a renault rendszerével a kuplung hiánya miatt nem megoldható egy helyben állva: a 230VDC-s rendszert miről töltöd/bikázod a nem plugin-in hibrind esetében? Márkaszervízben van hozzá töltő. Ok, akkor van épp elég kraft a motort beindítani, nem kell bikázni, de egy helyben állva nem tudsz tölteni, mert nincs kuplung a kimenő oldalon sem, ha jól értettem a szöveges leírást, a villanymotor a főtengelyen van, így a keréknek forognia kell ha a benzin motor forog, amiről a kocsit tölteni lehet.

Esetleg a benzin motor és a generátor mindig össze van kapcsolva, és ha a váltón üresben is van a benzin motor, akkor is tudja a generátort tekerni 2500+-on, míg a villany van csak a kerékkel mechanikusan kapcsolva? Ez működhetne, lehet, hog yígy van, nekem volt egyértelmű. Biztos meg van oldva valahogy, érdekelne, hogy miként.

Amúgy nekem nagyon szimpatikus ez a rendszer, jobban teszik mint a toyota visítós cvt meg atkinson motor kombója. Sportosabbnak és másként egyszerűnek (az is elegáns és relatíve egszerű megoldás, de mindkettőnek van egy elemi komplexitása) tűnik... Az Audis hibrid hajtást nézve az sokkal komplexebb volt mint akár a toyota, akár a renault megoldása. Az is tetszik, hogy a kis turbós témát ki tudták küszöbölni. Faternak olyan kocsija van, utálja. Gyenge is de nem is fogyaszt olyan keveset, mint a prospektuson, de legalább el is fog majd jól romlani... Szívó benzin!!! (ha már villanymotoros kompresszorra vagy dupla turbóra nincs mód a kocsiban öko vagy gazdasági okoból)

A Renault-val kapcsolatos kérdéseidre nem tudom a választ, az a pár grafika, szöveges leírás nem tér ki sok dologra, de... Olyan hibridet senki se tervezne (még a franciák se :) )amiben ha beindul a BM, akkor nem képes tölteni az akkut. Ez müszaki idiotizmus lenne. Én várom a pudingot (értsd sorozatgyártású Renault hibrid) és jöhet az evés (próbaút). A Renault tuti nem hülye a hibridhez, a Forma-1-ben sokat tanultak.
 

empontipont

Well-Known Member
2015. augusztus 17.
717
2 607
93
Amerikában a kamionosok között ez egyfajta pöcökméregetés. Floating gearsnek hívják és akinek megy az ritka nagy királynak számít.
Érdekes, hogy abban az országban, ahol skillnek számít ha tudsz manuális sebességváltós autót vezetni, a kamionosok közül milyen nehezen akar kikopni a manuális rendszer.
Az öregek között meg sokan használják még a dupla kuplungolást is.
Kivenni viszonylag könnyű. De üresből sebességbe tenni már több gyakorlást kíván.
Kamionnal gondolom a 30+ tonna lendülete több időt ad, hogy beállítsd a fordulatszámot.
Uazzal tanultam vezetni. Nem volt elég, hogy mozog az a rohadt autó, még dupla kuplung, meg a gázfröccs is! :)
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 417
20 602
113
A Renault-val kapcsolatos kérdéseidre nem tudom a választ, az a pár grafika, szöveges leírás nem tér ki sok dologra, de... Olyan hibridet senki se tervezne (még a franciák se :) )amiben ha beindul a BM, akkor nem képes tölteni az akkut. Ez müszaki idiotizmus lenne. Én várom a pudingot (értsd sorozatgyártású Renault hibrid) és jöhet az evés (próbaút). A Renault tuti nem hülye a hibridhez, a Forma-1-ben sokat tanultak.

Persze, én sem hiszem hülyéknek őket. Alaposan átnézve a képeket szerintem értem, hogy működik, és amikor a benzines üresben van, akkor tudja hajtani a generátort, és akkor az akkun keresztül tud arról a villanymotor hajtani. A bikázás attól még kérdéses, de elég ritkán szükséges dolog. Regeneratív módban vontatja kicsit az ember, és tölt annyit :D

Nagyon érdekel, hogy milyen ez, én is ki szeretném próbálni, de amire én igazán várok, hogy lássam elő tud-e valami ügyessel rukkolni az FCA a 2021-re ígért plug-in hibrid C osztályos Alfában, mert egy olyanra beneveznék. Addig elvagyok az E5-ös racsing benzinnel meg az öreg kocsimmal.
 
T

torsen

Guest
Persze, én sem hiszem hülyéknek őket. Alaposan átnézve a képeket szerintem értem, hogy működik, és amikor a benzines üresben van, akkor tudja hajtani a generátort, és akkor az akkun keresztül tud arról a villanymotor hajtani. A bikázás attól még kérdéses, de elég ritkán szükséges dolog. Regeneratív módban vontatja kicsit az ember, és tölt annyit :D

Nagyon érdekel, hogy milyen ez, én is ki szeretném próbálni, de amire én igazán várok, hogy lássam elő tud-e valami ügyessel rukkolni az FCA a 2021-re ígért plug-in hibrid C osztályos Alfában, mert egy olyanra beneveznék. Addig elvagyok az E5-ös racsing benzinnel meg az öreg kocsimmal.
Mert mi bajod a Giuliával? Szerintem nagyon jó kocsi.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
A Ferrari vagy a Lamborghini sem az eladás áron kaszál, hanem utána a milliós szervízeken... a repülőgép egy beszerzése csak egy tétel az egészben. A kisebb tétel.
A repülök esetén igazad van, meg kocsik esetében is gyakran, de a Ferrari pont rossz példa. Ott a Ferrari az eladásokon is irgalmatlan pénzt "akaszt".
A Lambo viszont túl kis példányszámú ehhez - tudtommal. Ott a fejlesztési költségek túl kevés felé oszlanak.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 417
20 602
113
Mert mi bajod a Giuliával? Szerintem nagyon jó kocsi.

A hatchbacket a szedánnál jobban szeretem. Jobban tetszik. Nem engedhetem meg a V6-ost magamnak, és örökké utálnám magam, hogy nem az van. Valamint nem hibrid. Tavaly 15000 km-t mentem, ami nem túl sok, de a harmada-fele az város volt kb. Idén talán (remélem), hogy többet kell utaznom majd, Németország-Magyarország vonatkozásban (ez egy új munkát jelentene, amit szeretnék megszerezni). Ez esetben lehet, hogy újítok egy dieseles Giuliettát vagy akár Guiliát lízingre céges autónak. Most van egy öreg Twin Sparkos 147-esem, saját, nem céges. Szeretem, de lehet, hogy kevés lesz majd.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
T

torsen

Guest
A hatchbacket a szedánnál jobban szeretem. Jobban tetszik. Nem engedhetem meg a V6-ost magamnak, és örökké utálnám magam, hogy nem az van. Valamint nem hibrid. Tavaly 15000 km-t mentem, ami nem túl sok, de a harmada-fele az város volt kb. Idén talán (remélem), hogy többet kell utaznom majd, Németország-Magyarország vonatkozásban (ez egy új munkát jelentene, amit szeretnék megszerezni). Ez esetben lehet, hogy újítok egy dieseles Giuliettát vagy akár Guiliát lízingre céges autónak. Most van egy öreg Twin Sparkos 147-esem, saját, nem céges. Szeretem, de lehet, hogy kevés lesz majd.

Én is imádom az Alfákat, de úgy vagyok velük, mint a parasztbácsi a zsiráffal: "szép, szép, de otthonra nem kéne!" . Nagyon tetszik a GT, a GTV (abból van V6-os) de a titkos szerelmem (most lebuktatom magam) az Alfa SZ Zagato. Sajnos 25 évesen is legalább 50000 euro egy ilyen. Úgyhogy nem lesz... A másik régi kedvencem az Audi ABC motorkódú, faék egyszerűségű (2600ccm, V6, 12 szelep, 150 Le) motorja. Igazi utazókocsiba való motor (volt). A cégnek volt egy ilyen A6-os kombija automata váltóval. Imádtam és semmi baj nem volt vele. Ha szabad volt, mindig azt választottam.