Ez az előkamra nem az az előkamra amit Te említesz. A gáz-, és diesel motoroknál az előkamra szerepe az, hogy csendesebbé tegye a égést, csökkentse a nyomásfelfutás sebességét. A benzines próbálkozások meg pont ellentétesen, az égés lefolyásának sebesség növelésére irányulnak. (az elméleti körfolyamatoknál a diesel ciklus egy izobar, az otto egy izochor hőbevitelre épít). Az égés sebességének növelését úgy lehetne elérni, hogy a benzin-levegő keveréket felrobbantanánk a sűrítéssel (szakkifejezéssel, térfogai égést okoznánk) Viszont mivel ennek pontosan a felső holtpontba kellene történnie (ha előbb történik, akkor "agyonüti" a forgattyús mechanizmust), ezért erre borzasztó nehéz tervezni. Ez lenne egyébként az úgynevezett HCCI motor, ahol keveréket sűrít a dugattyú, és a keverék elérve az öngyulladási feltételeket detonációsan ég el pont a felső holtpontban. Ezen sokan dolgoznak, ezt említi is a cikk (bár tévesen ide teszi a Honda CVCC motort, ami a rétegzett keverékképzéshez tartozó kategória). Ebben a kérdésben a legtovább a Mazda jutott a SkyactiveX motorokkal, ahol a detonációs égést a gyújtószikrával idézik elő azáltal, hogy a detonációs állapot közelébe jutott keveréknek a nyomását a szikragyújtással előidézett égés a detonációs nyomásra fokozza. De ezt is csak egy szűk fordulatszám tartományban tudják megtenni. A Mahle rendszere a hagyományos frontégéssel dolgozik, de az elégetési időt csökkenti. A frontégésnél a front terjedési sebessége általában nem haladja meg az 50m/s-t, így a keverék elégése relatíve lassú. Ezért azt csinálják a Mahle-nál, hogy a kis előkamrában egy kevés üzemanyag befecskendezése után a gyújtással igen nagy nyomást hoznak létre, és az előkamrából nyíló furatokon így a frontsebességnél sokkal gyorsabb "lángtűk" lövellnek ki, melyek gyorsan elérik a keverékfelhő távoli pontjait is. Így a keverék elégési ideje (frontszerű, tehát tervezhető égés mellett) lerövidül. Meredekebb a nyomásnövekedés, ez közelebb tolható a felső holtponthoz, így a motor teljesítménye növekszik. A Forma-1-ben egyébként több éve használják. Eleinte Turbulent Jet Injection (TJI) volt a neve.