M
molnibalage
Guest
Ez az ember mérnöki antitalentum...Tesla Model 3 hatótáv télen.
- Legalább végre kimondta, hogy a prospektus hatótávokkal ne fárasszanak senkit...
- Majd benyög 3:30-nál, hogy n+1 féle faktor esetén a hatótáv mekkorákat szór..., aminek oka, hogy annyira hatékony az autó...
Senkit nem érdekel az autó hatásfoka és főleg nem az, amit utána levág. Nincs logikai kapcsolat a kettő között.
A probléma az, hogy ha még az autó szoftvere sem jelzi ki, akkor az ember sakkozgasson azzal, hogy mikor rohad le és mikor nem egy tizenhánymillás kocsiban is?
Az ember fogja és 5 perc alatt telirakja a 15 éves kocsiját és maximálisan nem érdekli, hogy akkor ellenszél vagy tél van, akkor is elmegy 600-700 vagy 800 km-re és nem lesz különbség hosszútávon, mert nem keresel kutat és lényegében a tankolási időben sokszor nagyobb faktor a sor a kasszánál, mint maga a töltés.
Ennél még oda vissza 2x200 km úton is azon kell lamentálni, hogy akkor sikerülni fog-e? Meg muris, hogy 100%-os töltéssel indult. Tök jó, hogy lépten nyomon azt szajkózzák, hogy lehetőleg 80% fölé ne töltse az ember és nem merítse le teljesen, mert akkor jó sokáig az akksi és csak 80%-ig tölt gyorsan. Tehát elve emiatt az átfogás miatt az, amit kimér és mutat még kisebb...
Nagyon rugalmas mérve szerint megy itt az ítélkezés.
Majd, ha több töltő lesz, majd, ha mind gyors, majd ha, stb. stb. akkor talán megfizethető lesz a generális villanyautózás. Talán.
Bár én nem látom értelmét.
A légszennyezés szempontjából a nagy távolságon a lőtéri kutyát nem érdekli már az, hogy mennyi az autók emissziója. A fejlett világban azért basszon el a nép vagy bárki euro tíz és százmrd-ot, hogy a világ teljese emberi emisszió 2,5%-a az 2,4%-ra essen? Miközben a több áram miatt meg jó eséllyel földázból és szénből lesz áram...? Az, hogy meg városban a villanyautó álljon a dugóban az meg aztán mennyivel jobb?
Nem lenne egyszerűbb az, hogy maradunk a mára bár tényleg hatékony benzinesnél és olyan hibrid autót gyártunk, ami a belvárosban elektromosan megy? A maradék pénzt meg el lehetne költeni arra, hogy tisztábban termeljünk áramot?