Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

monster

Well-Known Member
2016. február 21.
2 350
11 233
113
Ezek bérelhetőek, sok városból kitiltották mivel ész nélkül vezeti + szanaszét hagyja a parasztja, meg amennyire tudom masszívan veszteséges az összes cég ami ezeket üzemelteti, csak a sok hurráoptimista zöld önti a részvényeikbe a pénzt.

Amikor legutóbb Pesten flangáltam a Margisziget környékén, néztem én is, hogy mindenfelé elhagyott rollerek vannak, de azt gondoltam, hogy ezeknek így van kitalálva a használata, és mondjuk csak akkor működik (mondjuk enged fel egy beépített fék, vagy hasonló), amikor egy applikációval rákapcsolódtak, és vonja a használati díjat, így igazából dokkolni sem kell. A helyét meg valami gps alapú nyomkövetővel mindegyiknek tudják. De lehet, hogy túl optimista voltam azzal kapcsolatban, hogy ezt így gondolták-e használni :)
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 816
67 109
113
Egységes metró-hév-vasút rendszer kell.

  • Szentendrét össze kell kötni Ráckevével és Csepellel.
  • Dunakeszit az M3-as metrón keresztül Feriheggyel és Vecséssel (beintegrálandó: a váci és veresegyházi vasút)
  • Gödöllőt az M2-es metrón keresztül a Déli pályaudvar - Törökbálint - Biatorbágy vonallal
  • Újpalotát az M4-es metrón keresztül Gazdagréttel és Érddel
  • Az összes vonalat körvasúttal összekötni a kétnyomtávosra felbővített Északi összektő vasúti híddal és az esztergomi vasúttal integrálva. Ez délen a Déli összekötő futna át Budára, így kötve össze minden kombinált metró/hév szakaszt
  • M0-t északon be kell fejezni
  • Kerepesi út átmenő forgalmát az Örsnél el kell vezetni és attól délebbre az M4 és a Nagykőrösi út bekapcsolásával rá kell vezetni a felbővített Lágymányosi hídra, aminek a forgalmát Budán egy a Kelenföld alatt futó alagúton keresztül rá kell vezetni az M1/M7 bevezetőre
  • Mihamarabb meg kell épülnie az M1-et Komáromnál tehermentesítő Székesfehérvárnál az M7-el összekötő, Dunaújvárosnál a Dunán áthaladó, Kecskemétnél az M5-ösbe becsatlakozó pályaszakasznak.
Ha ez mind így megépül, akkor fognak az emberek vígan élni Budapesten.
 
M

molnibalage

Guest
Egységes metró-hév-vasút rendszer kell.

  • Szentendrét össze kell kötni Ráckevével és Csepellel.
  • Dunakeszit az M3-as metrón keresztül Feriheggyel és Vecséssel (beintegrálandó: a váci és veresegyházi vasút)
  • Gödöllőt az M2-es metrón keresztül a Déli pályaudvar - Törökbálint - Biatorbágy vonallal
  • Újpalotát az M4-es metrón keresztül Gazdagréttel és Érddel
  • Az összes vonalat körvasúttal összekötni a kétnyomtávosra felbővített Északi összektő vasúti híddal és az esztergomi vasúttal integrálva. Ez délen a Déli összekötő futna át Budára, így kötve össze minden kombinált metró/hév szakaszt
  • M0-t északon be kell fejezni
  • Kerepesi út átmenő forgalmát az Örsnél el kell vezetni és attól délebbre az M4 és a Nagykőrösi út bekapcsolásával rá kell vezetni a felbővített Lágymányosi hídra, aminek a forgalmát Budán egy a Kelenföld alatt futó alagúton keresztül rá kell vezetni az M1/M7 bevezetőre
  • Mihamarabb meg kell épülnie az M1-et Komáromnál tehermentesítő Székesfehérvárnál az M7-el összekötő, Dunaújvárosnál a Dunán áthaladó, Kecskemétnél az M5-ösbe becsatlakozó pályaszakasznak.
Ha ez mind így megépül, akkor fognak az emberek vígan élni Budapesten.
Ez én vajon megélem még?
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 236
10 780
113
Egységes metró-hév-vasút rendszer kell.

  • Szentendrét össze kell kötni Ráckevével és Csepellel.
  • Dunakeszit az M3-as metrón keresztül Feriheggyel és Vecséssel (beintegrálandó: a váci és veresegyházi vasút)
  • Gödöllőt az M2-es metrón keresztül a Déli pályaudvar - Törökbálint - Biatorbágy vonallal
  • Újpalotát az M4-es metrón keresztül Gazdagréttel és Érddel
  • Az összes vonalat körvasúttal összekötni a kétnyomtávosra felbővített Északi összektő vasúti híddal és az esztergomi vasúttal integrálva. Ez délen a Déli összekötő futna át Budára, így kötve össze minden kombinált metró/hév szakaszt
  • M0-t északon be kell fejezni
  • Kerepesi út átmenő forgalmát az Örsnél el kell vezetni és attól délebbre az M4 és a Nagykőrösi út bekapcsolásával rá kell vezetni a felbővített Lágymányosi hídra, aminek a forgalmát Budán egy a Kelenföld alatt futó alagúton keresztül rá kell vezetni az M1/M7 bevezetőre
  • Mihamarabb meg kell épülnie az M1-et Komáromnál tehermentesítő Székesfehérvárnál az M7-el összekötő, Dunaújvárosnál a Dunán áthaladó, Kecskemétnél az M5-ösbe becsatlakozó pályaszakasznak.
Ha ez mind így megépül, akkor fognak az emberek vígan élni Budapesten.
Ez 2000milliárd, meglesz!
De én a 4-es metrót tolnám ki Budaörs-Törökbálintra
 
  • Tetszik
Reactions: Loken and Kurfürst

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Ez 2000milliárd, meglesz!
De én a 4-es metrót tolnám ki Budaörs-Törökbálintra
Az M4-et inkább csak Gazdagrét+Budaörsig, Törökbálintnak van vasútja Kelenföld+Déli felé. Kelenföldnél meg az Érd-Tétény felől és a Törökbálintról jövő MÁV-vonal is találkozik az 1-es villamossal és az M4-el, a Déliben meg az M2-vel is meg egy csomó villamossal és buszvonallal is, elég jól szét lehetne osztani a népet. Persze egységes agglomerációs+fővárosi tarifa-rendszert is be kellene vezetni.
 
  • Tetszik
Reactions: Loken

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 582
97 721
113
A világ első hidrogén üzemanyagcella meghajtású, személyszállításra is alkalmas légi járműve
palkovics-hidrogen-345705.jpg

cimlapkeo-hidrogen-345709.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 816
67 109
113
Az M4-et inkább csak Gazdagrét+Budaörsig, Törökbálintnak van vasútja Kelenföld+Déli felé. Kelenföldnél meg az Érd-Tétény felől és a Törökbálintról jövő MÁV-vonal is találkozik az 1-es villamossal és az M4-el, a Déliben meg az M2-vel is meg egy csomó villamossal és buszvonallal is, elég jól szét lehetne osztani a népet. Persze egységes agglomerációs+fővárosi tarifa-rendszert is be kellene vezetni.

Pont ezt akarom elkerülni.
Idáig az volt a koncepció., hogy a budapesti agglomeráció fejlesztése még ötletelés szintjén is abban merült csak ki, hogy a tarifákat, meg bérleteket, meg a bürokráciát próbálták több, de inkább kevesebb sikerrel harmonizálgatni.
Nem ez kell.
Nem az kell, hogy nesze nép, utazz el egy járművel egy adott pontig, onnan egy másikkal a másikig, aztán a harmadikkal a haradikig és így tovább, mert idáig is ez volt. Ebben semmi fejlesztés nincs. Nonszensz, hogy évtizedek óta nem tudják az Örsön az M2-es metrót összekötni a gödöllői hévvel. A KÖKI-nél az M3-as metrót a Ferihegyre is kifutó vonattal. Hogy a négyes metró a város belsejében futkos. Figyelem! Én nem az egyes állomásoktól (Hub-októl) szétfutó egyéb buszokat, villamosokat, trolikat akarom kiváltani!

Amit írtam az a kötött pályás fővonalak teljes egységesítése.
Vannak a már meglévő vonalak (M2/M3/M4 és a hévek). Ezek most elég szerencsétlen módon peremkerületek városközpontjait kötik össze, illetve az M4 esetében még azt se. A végállomásaik P+R parkolót csináltak az ottani lakótelepekből.
A fentebb vázolt elképzelés viszont már a napjaink problémáját, azaz az agglomeráció beintegrálását kezeli. Ma akinek nincsa autója, az Biatorbágy, vagy Törökbálint tekintetében el van veszve. El van veszve, ha Veresegyházon, Dunakeszin él, vagy sorolhatnám a többi települést északon, délen, keleten, nyugaton.
Törökbálintnak van ugyan vasútja, Vácnak is van vasútja, Dunakeszinek is van vasútja, mindenkinek van vasútja, de miért nem integráljuk őket egy adott rendszerbe, de ne csak a bérletek, meg mindenféle tarifák szintjén.

Az, hogy helyenként van egy két ócska vonat, vagy volánbusz, amivel be lehet dövögni valami fejállomásra, az nem harmonzál a rendre bővülő agglomerációs tömeg mozgásával.

Az kell, hogy az ember, mint Nyugat Európában, a vonzáskörzetből egy adott járművel leszállás nélkül juthasson el a város túlfelére (ezt csinálják ma a személyautókkal). Én anno éveken át jártam Káposztásmegyerről Csepelre, Szigethalomra, Ferihegyre, Tökölre, Óbudára (ami a Duna túlpartja, de több, mint egy órára van tőlem), tudom, mit jelent keresztülingázni az egész várost. Van olyan kollegám Veresegyházon, aki minden nap a Boráros térről jár be, van aki Kelenföldről.

Adva van minden, össze kell kötni egy-egy vonallal sugarasan az agglomeráció nagyobb gócait és ezeket a sugaras összekötéseket egy nagy körvonallal, mint ahogy Moszkvában is van. Ahogy avn M0-s autóút, ugyanúgy kellene M0-ás metró is.
 

gergo55

Well-Known Member
2014. július 16.
4 377
11 460
113
Egységes metró-hév-vasút rendszer kell.

  • Szentendrét össze kell kötni Ráckevével és Csepellel.
  • Dunakeszit az M3-as metrón keresztül Feriheggyel és Vecséssel (beintegrálandó: a váci és veresegyházi vasút)
  • Gödöllőt az M2-es metrón keresztül a Déli pályaudvar - Törökbálint - Biatorbágy vonallal
  • Újpalotát az M4-es metrón keresztül Gazdagréttel és Érddel
  • Az összes vonalat körvasúttal összekötni a kétnyomtávosra felbővített Északi összektő vasúti híddal és az esztergomi vasúttal integrálva. Ez délen a Déli összekötő futna át Budára, így kötve össze minden kombinált metró/hév szakaszt
  • M0-t északon be kell fejezni
  • Kerepesi út átmenő forgalmát az Örsnél el kell vezetni és attól délebbre az M4 és a Nagykőrösi út bekapcsolásával rá kell vezetni a felbővített Lágymányosi hídra, aminek a forgalmát Budán egy a Kelenföld alatt futó alagúton keresztül rá kell vezetni az M1/M7 bevezetőre
  • Mihamarabb meg kell épülnie az M1-et Komáromnál tehermentesítő Székesfehérvárnál az M7-el összekötő, Dunaújvárosnál a Dunán áthaladó, Kecskemétnél az M5-ösbe becsatlakozó pályaszakasznak.
Ha ez mind így megépül, akkor fognak az emberek vígan élni Budapesten.

A budapesti vasúti vonalak, hidak és pályaudvarok terhelését nem csökkentené a régóta tervezett Szolnok-Székesfehérvár/Tatabánya vonal?
 

Laci1970

Well-Known Member
2016. július 23.
1 760
3 195
113
Egységes metró-hév-vasút rendszer kell.

  • Szentendrét össze kell kötni Ráckevével és Csepellel.
  • Dunakeszit az M3-as metrón keresztül Feriheggyel és Vecséssel (beintegrálandó: a váci és veresegyházi vasút)
  • Gödöllőt az M2-es metrón keresztül a Déli pályaudvar - Törökbálint - Biatorbágy vonallal
  • Újpalotát az M4-es metrón keresztül Gazdagréttel és Érddel
  • Az összes vonalat körvasúttal összekötni a kétnyomtávosra felbővített Északi összektő vasúti híddal és az esztergomi vasúttal integrálva. Ez délen a Déli összekötő futna át Budára, így kötve össze minden kombinált metró/hév szakaszt
  • M0-t északon be kell fejezni
  • Kerepesi út átmenő forgalmát az Örsnél el kell vezetni és attól délebbre az M4 és a Nagykőrösi út bekapcsolásával rá kell vezetni a felbővített Lágymányosi hídra, aminek a forgalmát Budán egy a Kelenföld alatt futó alagúton keresztül rá kell vezetni az M1/M7 bevezetőre
  • Mihamarabb meg kell épülnie az M1-et Komáromnál tehermentesítő Székesfehérvárnál az M7-el összekötő, Dunaújvárosnál a Dunán áthaladó, Kecskemétnél az M5-ösbe becsatlakozó pályaszakasznak.
Ha ez mind így megépül, akkor fognak az emberek vígan élni Budapesten.
Szerintem ilyesmire most nem lesz penze Bp-nek.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Csődöt jelentett a Tesla, ahogyan sokan megjósolták.. ja, nem, a piaci értéke nemrég meghaladta a 100 milliárd dollárt és ezzel túl azon hogy a Toyota után a világ második legértékesebb autóipari cége lett (lenyomva a Volkswagent) Elon Musk is zsebre tehet egy szolid 326 millió dolláros bónuszt, amit még továbbiak is követnek ha ezt fenn is tudja tartani.

Jól járt aki ősszel Tesla részvényt vett, hiszen a részvények ára november óta kb. a duplájára nőtt, már 600 dollárt nyaldossa alulról.

https://finance.yahoo.com/news/tesla-hits-100-billion-mark-035235477.html
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

monster

Well-Known Member
2016. február 21.
2 350
11 233
113
https://villanyautosok.hu/2020/01/22/lengyelorszagban-is-veget-er-az-ingyenes-toltes-korszaka/

Kérdés, hogy ha ez így folytatódik (gondolom idővel az összes szolgáltató akar majd profitot is), akkor hogy fognak elterjedni az akkus autók. Ugye az a gond, hogy alapból másfélszeres áron mennek legalább a benzinesekhez képest, az ütőkártya az volt, hogy sokkal olcsóbb tölteni, visszahozza az árát pár év alatt. Így viszont ez az ütőkártya megszűnik szép lassan.
 

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 923
5 428
113
https://villanyautosok.hu/2020/01/22/lengyelorszagban-is-veget-er-az-ingyenes-toltes-korszaka/

Kérdés, hogy ha ez így folytatódik (gondolom idővel az összes szolgáltató akar majd profitot is), akkor hogy fognak elterjedni az akkus autók. Ugye az a gond, hogy alapból másfélszeres áron mennek legalább a benzinesekhez képest, az ütőkártya az volt, hogy sokkal olcsóbb tölteni, visszahozza az árát pár év alatt. Így viszont ez az ütőkártya megszűnik szép lassan.


Tartok tőle hogy a baromarcok a benzin/gáziolaj adóját emelik.
Amúgy én a sportkipufogókra vetnék ki vmi extra adót, nagyon tele a tököm a sok hülye ökörrel akik ezeknek a tolja,mer az menőőőő