Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
https://www.theverge.com/2020/2/6/21127243/tesla-model-s-autopilot-disabled-remotely-used-car-update
Na, ez nagyon érdekes, a Tesla lekapcsolja a szoftvereket amiket plusszban vettek meg az autóra. Ez így nagyon érdekes, a használt Teslák ára gondolom bele is fog állni a földbe...

Miért is?

Itt erős a gyanú hogy a dealer aki megvette a kocsit és tovább értékesítette meghackelte a rendszert, (vagy véletlenül eleve a Tesla konfiguralta rosszul ) és bekapcsolta az önvezető rendszert valahogy. Márpedig ez egy extra amiért fizetni kellene... Ahogy kibukott a dolog a Teslánal, szépen ki is kapcsolta.

Perelje a dealert szavatossági igénnyel, a Teslának ehhez nincsen köze.
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár
M

molnibalage

Guest
https://www.theverge.com/2020/2/6/21127243/tesla-model-s-autopilot-disabled-remotely-used-car-update
Na, ez nagyon érdekes, a Tesla lekapcsolja a szoftvereket amiket plusszban vettek meg az autóra. Ez így nagyon érdekes, a használt Teslák ára gondolom bele is fog állni a földbe...
A cikk alapján nekem nem világos.
  • Az autó korábbi tulajdonosa fizetett érte és eladás utána lőtte ki a cég a szoftvert?
  • Vagy az eredeti sem fizetett érte, csak erről "elfelejtette" értesíteni a vevőt? Lényegében akkor csalás esete áll fent vagy minek hívják ezt.
Ha az első pont igaz lenne, az elég durva lenne...
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 414
20 587
113
A cikk alapján nekem nem világos.
  • Az autó korábbi tulajdonosa fizetett érte és eladás utána lőtte ki a cég a szoftvert?
  • Vagy az eredeti sem fizetett érte, csak erről "elfelejtette" értesíteni a vevőt? Lényegében akkor csalás esete áll fent vagy minek hívják ezt.
Ha az első pont igaz lenne, az elég durva lenne...

Szerintem ez ugyanaz a seggfájás ami tavaly is volt. Akkor az volt, hogy a Tesla-nak nem volt ideje a különböző SW telepítőcsomagokat különválasztani, külön tesztelni, csak egy fajtát készített: a full extrásat. Erről tájékoztatták a vevőket, hogy ők most az olcsóbbat veszik meg, de átmenetileg lesznek olyan funkciók, amik felárasak lennének. Ezeket hsználhatják egy ideig, de később le fogják tiltani őket. Ha a jövőben kérik megvehetik frissítésként (DLC :))

Aztán eljött az idő, hogy volt elég kapacitása a Teslának ezt a dolgot rendberakni, és elkezdte kiküldeni a downgradelős frissítéseket, és ezen hisztit csaptak egyesek, hogy ELVESZIK AZ ENYÉMET!!!

Ezt nincs idpm elolvasni, de 90%-is meg vagyok győződve, hogy ennek egy újabb felvonása, esetleg egy baki a kivitelezésben, és valakitől véletlen elvettek valamit, amit nem kellett volna (amikor is jogos a reklamáció, de majd megoldják, nem kell annyit nyígni, csak a jó helyen kell jelezni a gondot)
 

Gyurma

Well-Known Member
2019. január 30.
949
1 666
93
Alapvetően egy gondjuk van most. Európában nehéz pénzt keresni a szabályok miatt. Akkora büntik mennek ki flottaszinten a hagyományos benzines és diesel autókra, hogy vissza kell fogni a termelést, amíg nem pörög a hibrid meg az elektromos. Arra viszont jelenleg csekély a kereslet. Csak a luxuskategóriában 30 millio fölött.
Az európai gyártóknak a belső égésű motorok terén volt előnyük, ezt az előnyt szüntette meg az európai szabályózás mivel át kell térniük az elektromos motor gyártására.
 
T

Törölt tag 008

Guest
Molni itt az új dzsekid :)
Szerintem nagyon király!, bár ha vészhelyzet van, nem azon fog járni az agyad, hogy megnyomd a felkiálójelet, hanem hogy kapaszkodj a kormányba. Inkább valami G szenzor kellett volna bele a vészjelzéshez.

 
M

molnibalage

Guest
Molni itt az új dzsekid :)
Szerintem nagyon király!, bár ha vészhelyzet van, nem azon fog járni az agyad, hogy megnyomd a felkiálójelet, hanem hogy kapaszkodj a kormányba. Inkább valami G szenzor kellett volna bele a vészjelzéshez.

Borzalmasan hülye ötlet. A bringások nagy része hátizsákkal megy. A hátát nem látni. Egy sima féklámpa elég lenne bringára is... Index készítése sem lehetetlen.
 
M

molnibalage

Guest
Nemrég volt egy hír, ami arról szólt, hogy beépítik már most a kocsikba azt a hardvert, ami lehetővé teszi a töltés és megtett táv monitorozást. Csak nem találni. Valaki?
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 926
73 072
113
Borzalmasan hülye ötlet. A bringások nagy része hátizsákkal megy. A hátát nem látni. Egy sima féklámpa elég lenne bringára is... Index készítése sem lehetetlen.
Egyenlore meg a sima lampa is luxus. Ket hete reggel meg a sotetben (par szaz meteren nem vilagitanak a kozteri lampak sem, talan takarekossagi vagy milyen okbol) csattogott el mellettem ket bringas, semmi vilagitassal. Az egyikuk postas volt.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 516
60 068
113
A napokban láttem egy bicajost a sapkâja tetején egy villogó leddel. Nem lehetett nemlátni. Nem hinném, hogy drága lenne.
De ez nem pénz, inkább agymassza kèrdèse.
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Mercédes közuti nagyvasakban V6 és V8 motorok vannak.MAN és a Scania nagyobbik motorjai V8.MAN nek van V10 és V12 is,de ritkaság,csak extranehéz teherszállitókba használják.De a MAZ,Kamaz,Kraz,TATRA máig alapvetően V motorokkal mennek.
Volvó nagyobbik motorja 16literes S6,500le feletti kamionokban az van.De már vagy 40éve ekkora és S6 a nagyobbik motor.

Torsen direkt be is linkelte neked a Mercedes aktuális motorpalettáját. 2011 New Actros aka. MP4 körül keresgélj.

Tatra nem véletlen szereli a civil piacos Phoenix gépeit Paccar motorokkal.

MAN éppen a 16,2 literes, sorhatos, 581 kW teljesítményű motorjával büszkélkedik. D4276. De van soros négyhengeres max. 208 kW, soros hathengeres max. 471 kW is.
Konkrétan én úgy emlékszem, hogy az MAN kínálatában csak az extrém erős 800 ló körüli motorok maradtak V elrendezésűek meg a hajókba szánt termékcsaládjuk.

Scania esetén is ott a 12,7 literes sorhat 540 lóig. A V8 mára sokkal inkább brand mint ésszerű választás. Szép a hangja, de ki a tököm akarja napi 11 órában hallgatni a nyitott kipufogót? Showtruck/Dutch Style ízlések és pofonok, de szerintem hányadék. Főleg mikor a traktor belseje is úgy néz ki mint egy bordélyház. Nagyából ez a réteg tartja el a Scania V8 motorokat.

A Kamaz új vontatója az 54901-es sorhat. P6 a neve.
Ural Next, Yamz 770 sorhat, elődei 650, 530 szintén sorhat.



MAN utcai motorok.
https://www.engines.man.eu/man/medi...obal_engines/on_road/OnRoad_EN_160808_web.pdf

Tatra Phoenix Paccar motorral
tatra-phoenix-euro6-engine.jpg

P6
1513719040124489053.jpg

Yamz 770 meg Ural Next.
gaz_ymz_770_20170911.jpg


Holland stílus = Scania open pipe V8 esetleg DAF+ízlésficam
48271452961_64d971ddfc.jpg

0000764_zijgordijnen-met-deens-pluche-rand_600.jpeg
 
  • Tetszik
Reactions: torsen

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 248
33 547
113
Torsen direkt be is linkelte neked a Mercedes aktuális motorpalettáját. 2011 New Actros aka. MP4 körül keresgélj.

Tatra nem véletlen szereli a civil piacos Phoenix gépeit Paccar motorokkal.

MAN éppen a 16,2 literes, sorhatos, 581 kW teljesítményű motorjával büszkélkedik. D4276. De van soros négyhengeres max. 208 kW, soros hathengeres max. 471 kW is.
Konkrétan én úgy emlékszem, hogy az MAN kínálatában csak az extrém erős 800 ló körüli motorok maradtak V elrendezésűek meg a hajókba szánt termékcsaládjuk.

Scania esetén is ott a 12,7 literes sorhat 540 lóig. A V8 mára sokkal inkább brand mint ésszerű választás. Szép a hangja, de ki a tököm akarja napi 11 órában hallgatni a nyitott kipufogót? Showtruck/Dutch Style ízlések és pofonok, de szerintem hányadék. Főleg mikor a traktor belseje is úgy néz ki mint egy bordélyház. Nagyából ez a réteg tartja el a Scania V8 motorokat.

A Kamaz új vontatója az 54901-es sorhat. P6 a neve.
Ural Next, Yamz 770 sorhat, elődei 650, 530 szintén sorhat.



MAN utcai motorok.
https://www.engines.man.eu/man/medi...obal_engines/on_road/OnRoad_EN_160808_web.pdf

Tatra Phoenix Paccar motorral
tatra-phoenix-euro6-engine.jpg

P6
1513719040124489053.jpg

Yamz 770 meg Ural Next.
gaz_ymz_770_20170911.jpg


Holland stílus = Scania open pipe V8 esetleg DAF+ízlésficam
48271452961_64d971ddfc.jpg

0000764_zijgordijnen-met-deens-pluche-rand_600.jpeg
1,5éves V8as Mercedest vezetek.Scania V8 nem bulibol van,hanem az erejéért.V8 motornak egyenletesebb és jobb a nyomatékleadása.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 248
33 547
113
Hány literes motor van a Mercidben és milyen besorolású? Euro 5 vagy 6?
Hány literes motor van a Mercidben és milyen besorolású? Euro 5 vagy 6?
Euro6 2018as,de fejből a köbcentijét nem tudom.(motorokon évente változtatnak valamit).Majd jövő hétfőn kérdrzz rá.Különben nem egy hűdejó gép.A motor jó,de a váltó sz pocsék.Aki a tükröt tervezte,azt meg aranyba kéne mártani.Lassan és forroba.Általános probléma,az Euro6okra van egy kötelező domborusági szabvány,amitöl pocsék módon torzitanak.A legújabb marhaság meg a kamera tükör.Hálistennek ADRes autokon tiltott,de akinek már az van,nagyon szidja.Éjszaka a képébe világit a képernyő,rontja a kilátást.Kamera optikája gyorsan koszolódik
Fülkék meg egyre szarabbak.Nagyon ritka az olyan kicsicsázott gép,mint amit betettél.A DAF az egyetlen gyár,ahol rendszeresen megkérdi a sofőröket is,hogy mi is lenne jó.Meg is látszik rajta.Ennek ellenére annak is van olyan filléres tradicionális hibála,amin az istennek se változtatnak.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 611
12 749
113
Szerintem:

Kamion V8-ról ez jutott eszembe:
A hatvanas, hetvenes, de még a nyolcvanas években is bőven(?) belefért az, hogy a személygépkocsikat gyártók kiéljék a mérnöki fantáziájukat. Volt minden, mint a búcsúban:
2, 3, 4, 5, 6, 8, 12 henger, 2, 3, 4, 5 szelep hengerenként, soros :hadonaszos::rolleyes:, V elrendezés (Lancia V4!), boxer. OHV, OHC, DOHC., Twin Spark
Léghűtés, folyadékhűtés.
Karburátor, mechanikus, meg elektronikus üzemanyagellátás.
Első-, hátsókerék hajtás, összkerék, torziós-, tekercs-, gumi-, hidropneumatikus rugózás, totál szétbontott: transaxle, meg még a motorral is összefűzött olajzású váltó, stb, stb.

Persze ezeknek jó része műszaki okokból halt ki, de ezzel együtt is mégiscsak mérnökök tervezték meg őket.
A többi meg azért tudott még élni, mert a védővámoknak köszönhetően megengedhették maguknak a sokszínűséget (olasz kétliteres motorok kismillió konfigurációban), "extrém" megoldások alkalmazását.
A műszaki uniformizálódást a növekedés kényszere; az országhatárokon túlra terjeszkedés kényszere, így a megmérettetés követelte ki.
Nyilván egy relatíve drágán gyártható műszaki megoldást, pl. DOHC boxert (dupla hengerfej) egy idő után csak a nagy árréssel dolgozó cégek, mint a Porsche engedhettek meg maguknak.

Ugyanez játszódott le pepitában a tgk iparban is, lásd Tatra mútja.
Szerintem a V8 gyártása egyszerűen túl drága a soros hathengeres motorokhoz képest, s ez ma már nem fér bele az öldöklő versenybe, meg az ollót csattogtató részvényesek vágyaiba...
 
  • Tetszik
Reactions: vata and fip7

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 188
10 661
113
https://flowcycle.hu/korforgalmat-a...g6mr3o_2yoB0KssUT5bYNaQgM0bX63FUdi3iD5gF0s_Qg
Na az anyját, közlekedési szakember úrnak! És azt mondták neki hogy a combino az milyen hosszú és amit felvázolt az nem fér be a térre ha rendes rajzot próbál csinálni nem egy vacak animációt?!
54m hosszú a villamos, legalább 6m széles az útpálya, 5m a kerékpárút szélessége, az már 76méter. De a villamosnak még kell némi biztonság (elegyen 5m) hogy nehogy becsússzon a forgalomba, valamint biztonsági elválasztás az autós és a kerékpáros közé, legalább egy autónyi hogy aki átmegy a kerékpáros sávon de nem jut tovább az elférjen, az meg legalább +6m (a holland példában is van.)
Tehát 54+2*6+2*5+2*6+5=95m, nagy kár hogy csak kb 85m van. És szerintem mindenhol több fog kelleni ennél, tehát ez egy balfasz ötlet, jó hogy rakott bele energiát.
 
M

molnibalage

Guest
https://flowcycle.hu/korforgalmat-a...g6mr3o_2yoB0KssUT5bYNaQgM0bX63FUdi3iD5gF0s_Qg
Na az anyját, közlekedési szakember úrnak! És azt mondták neki hogy a combino az milyen hosszú és amit felvázolt az nem fér be a térre ha rendes rajzot próbál csinálni nem egy vacak animációt?!
54m hosszú a villamos, legalább 6m széles az útpálya, 5m a kerékpárút szélessége, az már 76méter. De a villamosnak még kell némi biztonság (elegyen 5m) hogy nehogy becsússzon a forgalomba, valamint biztonsági elválasztás az autós és a kerékpáros közé, legalább egy autónyi hogy aki átmegy a kerékpáros sávon de nem jut tovább az elférjen, az meg legalább +6m (a holland példában is van.)
Tehát 54+2*6+2*5+2*6+5=95m, nagy kár hogy csak kb 85m van. És szerintem mindenhol több fog kelleni ennél, tehát ez egy balfasz ötlet, jó hogy rakott bele energiát.
Nem tilos bekommentelni a videóba...
Én az 50 milliós jelzőlámpán pislogtam nagyot...