Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 557
113
Annyiban módosítom hogy most már az is boldog aki 600 felett vett Tesla részvényt.

tesla200204-348187.jpg

Na ha lenne, mert hittem volna benne, most tuti kiszállnék, legalább a feléből. Nagyon pukkanás előtti tulipán-görbe szagot érzek, egyszerűen ennyire nincs sok abban a cégben szerintem. (Az autót láttam már működni, valódi, igazi autó, nem csak kamu a cég azért)
 
  • Tetszik
Reactions: zeal

monster

Well-Known Member
2016. február 21.
2 346
11 189
113
Na ha lenne, mert hittem volna benne, most tuti kiszállnék, legalább a feléből. Nagyon pukkanás előtti tulipán-görbe szagot érzek, egyszerűen ennyire nincs sok abban a cégben szerintem. (Az autót láttam már működni, valódi, igazi autó, nem csak kamu a cég azért)

Az tuti, hogy hamarosan láthatunk egy ugyanilyen meredek vonalat lefelé is. Most a sztori és a hit mellett hajtja, hogy a shortosokat kizárják sorra, márpedig belőlük sok volt valószínűleg. Ha ennek vége, és elkezdenek számolgatni, közelíteni fog a reális árfolyam felé az érték lefelé. Ettől persze aki alul vett, és most eladja, az boldog, csak kevesen vannak ilyenek, mert ezt így számolni nem lehet (a tényszámok alapján már bőven túlárazott), legfeljebb ráérezni, hogy meddig fogja hajtani a déli szél.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Nem tökmindegy mi hajtja? Ha csillámporral megy akkor is brutál az árfolyamnyereség. Más cég pár centes osztaléka a büdös életben nem fog ennyit hozni évtizedek alatt sem...

Ebben az bassza fel a legjobban az embert hogy nem tíz évvel ezelőtt, de még tavaly nyáron is ha vett a cuccból akkor most 4x annyi pénze van :D

Don't be that guy.

Pedig én megmondtam, hogy Tesla részvényt kell venni! ;)
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 557
113
Az tuti, hogy hamarosan láthatunk egy ugyanilyen meredek vonalat lefelé is. Most a sztori és a hit mellett hajtja, hogy a shortosokat kizárják sorra, márpedig belőlük sok volt valószínűleg. Ha ennek vége, és elkezdenek számolgatni, közelíteni fog a reális árfolyam felé az érték lefelé. Ettől persze aki alul vett, és most eladja, az boldog, csak kevesen vannak ilyenek, mert ezt így számolni nem lehet (a tényszámok alapján már bőven túlárazott), legfeljebb ráérezni, hogy meddig fogja hajtani a déli szél.
Énn kétszáznál is túlértékeltnek éreztem. Mennyi szerinted a reális árfolyama?
 

monster

Well-Known Member
2016. február 21.
2 346
11 189
113
Az a 200 dollár környéke, amit említettél, nagyjából a helyére tenné, és akkor még a sztori is benne van szerintem. Az biztos, hogy rövid távon inkább lefelé van most benne hely, most az eladásnak van itt az ideje. Több éves időtávban persze ettől még simán lehet reális célár az 1000-1500 dolláros árfolyam is, ha tényleg beváltja a cég a várakozásokat, de jelenleg még számok nincsenek az árfolyam mögött csak a sztori, a hit és a shortosok kizárásából bekövetkező vételek tömege.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 557
113
Az a 200 dollár környéke, amit említettél, nagyjából a helyére tenné, és akkor még a sztori is benne van szerintem. Az biztos, hogy rövid távon inkább lefelé van most benne hely, most az eladásnak van itt az ideje. Több éves időtávban persze ettől még simán lehet reális célár az 1000-1500 dolláros árfolyam is, ha tényleg beváltja a cég a várakozásokat, de jelenleg még számok nincsenek az árfolyam mögött csak a sztori, a hit és a shortosok kizárásából bekövetkező vételek tömege.
Hogy zárják ki a shortosokat?
 

laiki

Well-Known Member
2013. május 23.
3 934
13 547
113
Az a 200 dollár környéke, amit említettél, nagyjából a helyére tenné, és akkor még a sztori is benne van szerintem. Az biztos, hogy rövid távon inkább lefelé van most benne hely, most az eladásnak van itt az ideje. Több éves időtávban persze ettől még simán lehet reális célár az 1000-1500 dolláros árfolyam is, ha tényleg beváltja a cég a várakozásokat, de jelenleg még számok nincsenek az árfolyam mögött csak a sztori, a hit és a shortosok kizárásából bekövetkező vételek tömege.

A cég jelenlegi pénzügyi teljesítménye alapján 9 dollár is túlzó lenne, nem hogy 900. Jelenelg még éves összesítésben minden évben veszteséges volt. Csak égeti a befektetők pénzét a veszteségek fedezésére és a beruházásokra. Durván el van adósodva a cash flow (EBITDA) termelő képességéhez képest. Most még folyamatos forrás bevonás nélkül fejre állna. Ha a jövőbeni eredményéről szőtt álmok valóra válnának, akkor 2023-ra esetleg megérhetne 200-at fundamentális alapon (P/E alapon igen, P/BV alapon nem), de azt is csak rendkívüli jóindulattal, mélységes hittel a jövőben és a további eredmény növekedésben és csak akkor, ha addig nem lesz válság/piaci összeomlás, ami kevéssé valószínű.

A részvény árfolyamok már régen elszakadtak a reálgazdasági alapoktól. A rengeteg hitelből, állami túlköltekezésből és jegybanki fedezetlen pénznyomtatásból származó fölösleges likviditás, a megterségesen irreálisan alacsonyan tartott kamatok miatt az érdemi hozamot produkáló alternatív befektetési lehetőségek szűkössége és a tömegpszichológia hajtja fel az árfolyamokat. Ahogy telik az idő az előző nagy megrázkózkódtatás óta, úgy győzi le egyre inkább a kapzsiság és az irracionális hit az óvatosságot, a józan megfontolásokat és fundamentális/reál alapú értékelést. Az emberek azt látják, hogy ésszerű indokoltság hiányában is évtizede emelkednek az árfolyamot és nem szeretnének kimaradni a könnyű nyereség bezsebeléséből. Ezért folyamatosan szállank be a piramisjátékba és fújják a lufit. Az alapkezelők nem tudnak mással csábító mértékű hozamot elérni, csak a legkockázatosabb befektetésekkel. Így aki személyesen nem is szállna be mondjuk egy Tesla lufiba annak a pénzét is betolják helyette a bef. alapok, befektetési bankok, nyugdíjalapok, biztosítók, stb...

A Tesla árfolyama semmit nem mond arról, hogy jó-e az elektromos autó, vagy sem. A Tesla autói egyébként is túlárazott divatcikkek, amik iránt a keresletet elsősorban nem a racionális megfontolások, hanem a minden határon túltolt marketing, na és persze az elektromos autókat indokolatlanul helyzetbe hozó szabályozás teremti meg.
 

laiki

Well-Known Member
2013. május 23.
3 934
13 547
113
Hogy zárják ki a shortosokat?

Az árfolyam ugrás miatt kilikvidálják őket a pozícióból, mielőtt a veszteségük elérné az alapletétjüket. Illetve a saját veszteség csökkentő megbízásaik teljesülnek. Ezzel a shortosok kirázása további vársárlásokat jelent a pozíciójuk zárása érdekében és nagyon rövid távon tovább hajtja fel az árfolyamot. Azután jön a korrekció, ahogy elfogy az ilyen típusú felhajtóerő.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 557
113
A cég jelenlegi pénzügyi teljesítménye alapján 9 dollár is túlzó lenne, nem hogy 900. Jelenelg még éves összesítésben minden évben veszteséges volt. Csak égeti a befektetők pénzét a veszteségek fedezésére és a beruházásokra. Durván el van adósodva a cash flow (EBITDA) termelő képességéhez képest. Most még folyamatos forrás bevonás nélkül fejre állna. Ha a jövőbeni eredményéről szőtt álmok valóra válnának, akkor 2023-ra esetleg megérhetne 200-at fundamentális alapon (P/E alapon igen, P/BV alapon nem), de azt is csak rendkívüli jóindulattal, mélységes hittel a jövőben és a további eredmény növekedésben és csak akkor, ha addig nem lesz válság/piaci összeomlás, ami kevéssé valószínű.

A részvény árfolyamok már régen elszakadtak a reálgazdasági alapoktól. A rengeteg hitelből, állami túlköltekezésből és jegybanki fedezetlen pénznyomtatásból származó fölösleges likviditás, a megterségesen irreálisan alacsonyan tartott kamatok miatt az érdemi hozamot produkáló alternatív befektetési lehetőségek szűkössége és a tömegpszichológia hajtja fel az árfolyamokat. Ahogy telik az idő az előző nagy megrázkózkódtatás óta, úgy győzi le egyre inkább a kapzsiság és az irracionális hit az óvatosságot, a józan megfontolásokat és fundamentális/reál alapú értékelést. Az emberek azt látják, hogy ésszerű indokoltság hiányában is évtizede emelkednek az árfolyamot és nem szeretnének kimaradni a könnyű nyereség bezsebeléséből. Ezért folyamatosan szállank be a piramisjátékba és fújják a lufit. Az alapkezelők nem tudnak mással csábító mértékű hozamot elérni, csak a legkockázatosabb befektetésekkel. Így aki személyesen nem is szállna be mondjuk egy Tesla lufiba annak a pénzét is betolják helyette a bef. alapok, befektetési bankok, nyugdíjalapok, biztosítók, stb...

A Tesla árfolyama semmit nem mond arról, hogy jó-e az elektromos autó, vagy sem. A Tesla autói egyébként is túlárazott divatcikkek, amik iránt a keresletet elsősorban nem a racionális megfontolások, hanem a minden határon túltolt marketing, na és persze az elektromos autókat indokolatlanul helyzetbe hozó szabályozás teremti meg.
Nem vagyok biztos abban, hogy túlárazottak, de a többivel egyetértek. Egyrészt veszik, várólista van rá, másrészt nyilván a K+F-et és a gyárak költéségeit is tartalmazza amortizálva. Abban nem hiszek ellenben, hogy a vetélytársak nem tudnak utána kerekedni, meg a tisztán elektrolmos, akkus autózást sem tartom versenyképesnek középtávon a hibriddel.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 342
96 713
113
Az a 200 dollár környéke, amit említettél, nagyjából a helyére tenné, és akkor még a sztori is benne van szerintem. Az biztos, hogy rövid távon inkább lefelé van most benne hely, most az eladásnak van itt az ideje. Több éves időtávban persze ettől még simán lehet reális célár az 1000-1500 dolláros árfolyam is, ha tényleg beváltja a cég a várakozásokat, de jelenleg még számok nincsenek az árfolyam mögött csak a sztori, a hit és a shortosok kizárásából bekövetkező vételek tömege.
Ugye most kötelező lett elektromosat gyártani a törvényi előírások miatt. Innen van egy hendikepje.
Sőt ha jól emlékszek a Fiat 2mrd dollárt tejel is neki, hogy cserében elkerülje, az EUs CO2 büntit. Konkrétan ebből építik a berlini gyárat. ( ezúton is gratulálok az EUs döntéshozóknak)

Viszont ha minden nagy gyár rágyúr és közben nem megy tönkre, eltűnhet ez az előny. Mert autót, még a németek tudnak gyártani.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Viszont ha minden nagy gyár rágyúr és közben nem megy tönkre, eltűnhet ez az előny. Mert autót, még a németek tudnak gyártani.

Dieselt igen, elektromost nem. Hacsak azt nem mondod hogy többéves fejlesztési és know how előny csak úgy semmivé lesz, mert csak.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 342
96 713
113
Dieselt igen, elektromost nem. Hacsak azt nem mondod hogy többéves fejlesztési és know how előny csak úgy semmivé lesz, mert csak.
Magára a karisszériára, a formára, a belső anyagokra és az összeszerelés minőségére gondoltam. Hibrid kocsik is jönnek fel.

Elektromos hajtásban, akksiban és szoftveresen van lemaradás. De mestersegesen megváltoztatták a versenyt, igy nehéz alkalmazkodni.
Az önvezetést nem tudom megítélni, mennyi a marketing és mennyi a valóság a Teslanal.

Tisztán elektromosat venni ma luxus.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 342
96 713
113
Egyébként ha a CO2 kibocsátáson milliárd eurokat lehetett perelni, akkor az elektromossal megtehető kamutávokon mennyit lehetne?
 

monster

Well-Known Member
2016. február 21.
2 346
11 189
113
A cég jelenlegi pénzügyi teljesítménye alapján 9 dollár is túlzó lenne, nem hogy 900. Jelenelg még éves összesítésben minden évben veszteséges volt. Csak égeti a befektetők pénzét a veszteségek fedezésére és a beruházásokra. Durván el van adósodva a cash flow (EBITDA) termelő képességéhez képest. Most még folyamatos forrás bevonás nélkül fejre állna. Ha a jövőbeni eredményéről szőtt álmok valóra válnának, akkor 2023-ra esetleg megérhetne 200-at fundamentális alapon (P/E alapon igen, P/BV alapon nem), de azt is csak rendkívüli jóindulattal, mélységes hittel a jövőben és a további eredmény növekedésben és csak akkor, ha addig nem lesz válság/piaci összeomlás, ami kevéssé valószínű.

A részvény árfolyamok már régen elszakadtak a reálgazdasági alapoktól. A rengeteg hitelből, állami túlköltekezésből és jegybanki fedezetlen pénznyomtatásból származó fölösleges likviditás, a megterségesen irreálisan alacsonyan tartott kamatok miatt az érdemi hozamot produkáló alternatív befektetési lehetőségek szűkössége és a tömegpszichológia hajtja fel az árfolyamokat. Ahogy telik az idő az előző nagy megrázkózkódtatás óta, úgy győzi le egyre inkább a kapzsiság és az irracionális hit az óvatosságot, a józan megfontolásokat és fundamentális/reál alapú értékelést. Az emberek azt látják, hogy ésszerű indokoltság hiányában is évtizede emelkednek az árfolyamot és nem szeretnének kimaradni a könnyű nyereség bezsebeléséből. Ezért folyamatosan szállank be a piramisjátékba és fújják a lufit. Az alapkezelők nem tudnak mással csábító mértékű hozamot elérni, csak a legkockázatosabb befektetésekkel. Így aki személyesen nem is szállna be mondjuk egy Tesla lufiba annak a pénzét is betolják helyette a bef. alapok, befektetési bankok, nyugdíjalapok, biztosítók, stb...

A Tesla árfolyama semmit nem mond arról, hogy jó-e az elektromos autó, vagy sem. A Tesla autói egyébként is túlárazott divatcikkek, amik iránt a keresletet elsősorban nem a racionális megfontolások, hanem a minden határon túltolt marketing, na és persze az elektromos autókat indokolatlanul helyzetbe hozó szabályozás teremti meg.

Igen, tisztán pénzügyi szempontból még a 200 is túlzó, ezért írtam, hogy abban már a brutális növekedési sztori is benne van, úgy lehet még reális szerintem. De ez a 6-800 dollár már nem is a fellegekben, hanem az űrben jár :)
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

monster

Well-Known Member
2016. február 21.
2 346
11 189
113
Dieselt igen, elektromost nem. Hacsak azt nem mondod hogy többéves fejlesztési és know how előny csak úgy semmivé lesz, mert csak.

A nagy autógyárak olyanok, mint a tankhajó. Lassan fordulnak, de ha komolyan odateszik magukat, azért piszok gyorsan ledolgozzák a hátrányt. Az elektromos autóknál ugyebár nem a hardver a problémás részükről (talán egyedül az akksi nehezebb ügy), abból simán tudnak jobbat is valószínűleg, mint a Tesla, szoftveres vonalon vannak lemaradva egyelőre. De ha leszerződtetnek erre komoly fejlesztőket, simán ledolgozzák a hátrányukat egy-két éven belül.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 342
96 713
113
A nagy autógyárak olyanok, mint a tankhajó. Lassan fordulnak, de ha komolyan odateszik magukat, azért piszok gyorsan ledolgozzák a hátrányt. Az elektromos autóknál ugyebár nem a hardver a problémás részükről (talán egyedül az akksi nehezebb ügy), abból simán tudnak jobbat is valószínűleg, mint a Tesla, szoftveres vonalon vannak lemaradva egyelőre. De ha leszerződtetnek erre komoly fejlesztőket, simán ledolgozzák a hátrányukat egy-két éven belül.
Alapvetően egy gondjuk van most. Európában nehéz pénzt keresni a szabályok miatt. Akkora büntik mennek ki flottaszinten a hagyományos benzines és diesel autókra, hogy vissza kell fogni a termelést, amíg nem pörög a hibrid meg az elektromos. Arra viszont jelenleg csekély a kereslet. Csak a luxuskategóriában 30 millio fölött.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 557
113
Magára a karisszériára, a formára, a belső anyagokra és az összeszerelés minőségére gondoltam. Hibrid kocsik is jönnek fel.

Elektromos hajtásban, akksiban és szoftveresen van lemaradás. De mestersegesen megváltoztatták a versenyt, igy nehéz alkalmazkodni.
Az önvezetést nem tudom megítélni, mennyi a marketing és mennyi a valóság a Teslanal.

Tisztán elektromosat venni ma luxus.

Az önvezetése már több embert megölt. Nem önvezetés, csak a marketing hívja "AutoPilot"-nak. Volt, hogy leállósávban álló tűzoltó autónak vezette neki a kocsit nyélgázzal.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 557
113
Dieselt igen, elektromost nem. Hacsak azt nem mondod hogy többéves fejlesztési és know how előny csak úgy semmivé lesz, mert csak.
Semmivé lesz, mert azt a tudást pár év alatt szedte össze a semmiből a Tesla is. Csak idő kell az alkalmazkodáshoz. Emellett vannak nagyon ügyes dolgok a kocsijaiakban, van youtubeon videó, hogy egy autóipari szaki szétszed egy model 3-at az utolsó csavarig, és rámutat dolgokra, hogy ez nagyon nem konvencionális megoldás, újszerű, és elmagyarázza milyen a megszokott,és ez miért lehet így jó/jobb/olcsóbb/könnyebben robotizálható, stb. Viszont ezeket a trükköket meg fogják lépni a nagyok is, nem annyiva forradalmibb egyszerűen. Az a több éves előny úgy lesz semmivé, hogy kapacitása nincs most annyi piacot "rabolni" az inkumbensektől, akik több év alatt utolérik. Lehet, hogy a prémium szegmensben most átmentileg megnő, de az a grafikom ami a múltkor itt is volt, hogy hú hollandiában a legnépszerűbb azutó, az semmit nem jelent: a VW két top10-es modellje utoléri, és több modellje is van, míg a teszla igaziból one trick pony.

Az OTA frissítések pedig biztonsági szempontból sokszor megmutatták, hogy gyengén védettek: ennek hiányáért szidták a Porsche-t, meg a VW-t. Ez az gondolom azért van, mert jobban ők se tudnék gyorsan megcsinálni, így veszélyes igaziból, és rosszabbul meg már megoldott (szervízben töltik fel a frissítést).

Amúgy a Fiat általi Tesla karbonkvóta vásárláshoz kis kontextus:

https://www.origo.hu/auto/20200113-a-szendioxid-kvotak-miatt-kihalhatnak-a-miniautok.html

Idézek:

Lényeges, hogy a büntetések megállapításánál gyártóként eltérő referenciaértéket határoznak meg, mégpedig az autók tömegét figyelembe véve – tehát a nehezebb autókat kínáló márkák flottaszinten engedményt kapnak (például Mercedes: 104 g/km), míg a könnyebbeket készítőktől szigorúbb számokat várnak el (Fiat-átlag: 91 g/km). Erre állítólag azért van szükség, mert a nagyobb autóknak jobb a használati értéke. Ma a teljes EU-s átlag 1372 kg – amit paradox módon megéri felülmúlni.

Lefordítom: A negyedik birodalom lobbija a környezetvédelemre hivatkozva megszopatta a környezetbarátabb autókat gyártókat.