Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
Viszont ha néhány központi kibocsájtó van, akkor azokat könnyebb modernizálni, és nem lesz elcsalva (lásd még leszerelt DPF szűrős X5-ös tulaj, amivel a múltkor beszélgettem, és erre büszke volt).

Két külön problémáról beszélünk.

  1. Én arra reagáltam, hogy az elektromos autózás marketingszövege a "zero emission". Ami nem igaz. Ennyi.
  2. Amit te mondasz, az egy külön tétel, teljesen független ettől, ott a műszaki vizsgát kellene (tovább) szigorítani szerintem, meg visszahozni a régi időkből a közúti műszaki ellenőrzést. Szabályzat amúgy ma is van rá ( itt van az ellenőrző jegyzőkönyv mintája például az NKH oldaláról ), csak nem nagyon élnek vele. Ha a DPF kiszerelése / kivágása esetén élből ugrana az autó műszaki vizsgája, plusz egy komolyabb büntetést kapna az autó tulajdonosa, talán az ügyeskedők is elgondolkoznának rajta, hogy jó ötlet-e ilyesmivel játszani...
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán
M

molnibalage

Guest
Aki tudni akarja mit kap, mert a házhoz szállításnál mi dig szar helyettesítő terméket kapott. Aki nem akar ugyanannyit vigyázzban állni otthon a futárnak, mint ami alatz bevásárol. Aki kimegy a piacra is, ahonnan nincs házhoz szállítás, de a tesco-val ellentétben van választék zöldségből. Aki agybajt kap a szar webappjuktól. (Lehet azóta javitották). Aki több üzletet is megnéz, mert pl. az Aldi ott van az Auchan mellett, és néhány termékkategóriában olcsóbban jobbat kap, néha szezonálisan. Aki benéz egy ruhaüzletbe ha már arra jár, hátha kivételesen lehet normális ruhákat kapni (ritkán de akad) a méretében. Aki olyan lakik, hogy nincs tesco házhozszállítás. Aki nem találja meg a szarul katalogizált terméket a webáruházban, de a fizikai áruházban 5 perc alatt megvan. Aki szeret kimozdulni a lakásából. Akinek a rokonai az áruház kozelében lévő temetőben nyugszanak, és ezért gyakran felkeresi őket vásárlás előtt. Soroljam még?
  1. Nem csak a TESCO vállal házhoz szállítást.
  2. A választékról meg annyit, hogy az összes említett üzlet nekem útba esik, ha arra akarok haza menni. Nem kitérő egyik sem, csak más utcát választok.
  3. Nem csak én lakom Bp sűrű részein.
Na, akkor kezd leesni, hogy az agglomeráció + hatalmas távolságok ellensúlyozására miért jobb a városban élni adott estben? Konkrétan a topik egyik fő témája ez...

Amúgy jól hozod az archetipikus okoskodó indexfórumos arcot. Nem az a baj, hogy te szereted a bogárember életmódot, lelked rajta, hogy hogy osztod az észt, hogy mindenki neander-völgyi aki nem szereti azt amit te, az kissé erős.
Köszönjük a vaskos személyeskedést...
Nem kéne olyat állítani, amit én nem mondtam soha. Irritáló. Főleg, ha azt személyeskedéssel nyakon öntve teszed.

Volt már veled olyan, hogy karácsonyi nagybevásárlásra nem volt időd, tesco-val rendeltél hozzávalókat, időpont már csak 23.-a este volt, késett a futár, este 10 után hozott egy szar pontyot a lazac helyett helyettesítő terméknek, és nem tudtál volna mit tenni a vendégek elé? Másnap ugyanúgy az áruházban voltam, mint egy neander-völgyi.
Tekintve, hogy én elvből szabadságra megyek 24-e előtt kb. 1 héttel és már addigra igyekszem mindent elintézni és kimaradni a sok előre nem gondolkodó ember tolongásából. Mondom, a gondolkodás és előre tervezés ingyen van.

Az áruházban ha kifogyott valami helyben azonnal tudsz újratervezni, adaptálódni. Tudod, ami az evolúciós előnyünk. TESCO futárral rendelni olyan mint a szovjetunióban élni.
Totálisan nem értem, a szovjetes hasonlatot. Mástól is lehet rendelni. És nem azt mondtam, hogy csak rendelni kell. Azt, hogy n+1 lehetőséged van. Erre meg csak jön a "nagybevásárlás" mantra.

Nem mindenki él a fővárosban. Aki autót tart általában nem csak a TESCO-otthon távra tartja... Csúsztatsz, szalmabáb érvelsz, ahogy tőled megszoktuk. Elhisszük, hogy neked nem éri meg az életmódod miatt, másnak pedig igen.
Ezt tökéletesen megértem. Csak azt nézve, hogy körülöttem kb. 0,3 km2-en alsó hangon 30 ezer ember él a lakásokat megszámolva és véve a 2,6/lakás átlagot, akkor azért kijön az, hogy messze sokan csinálnak totál felesleges, pénz és időpazarló dolgokat. Pusztán erről szól a kommentem.
A szalmabábozás meg unalmas, mert sehol nem állja meg a helyét. Mintha még a jelentését sem értenéd...

Molni,
Már bocs de mindig pislogok, hogy mennyire nem vagy képes belegondolni, hogy másnak lehet kissé eltérő az élethelyzete tőled.
De képes vagyok. Lásd fent. A rugalmasságot és tervezést hiányolom. Ahelyett inkább marad az erőből megoldás, hogy "de hát nagybevásárlás"...

Na, egy Tesco-s online vásárlás baromira nem így néz ki.
Ott foglalgassál idősávot...na persze az az idősáv gyorsan elfogy amiben az emberek általában nagy valószínűséggel otthon vannak...ha van 2 gyereked nem úgy néz ki a dolog, hogy ha nincsen éppen este 8 és 10 között szabad időpont akkor majd átrakom csak úgy máshova...
most abba bele sem megyek, hogy 2 gyerekkel te rohadtul nem tudod mondjuk szerdán, hogy a hétvégére miből mennyi kell majd
Ezt is megértem. De te meg érdekes módon abban nem gondolsz bele, aki home officeban és rugalmas munkaidőben tolja. Messze sokan csinálnak totál felesleges, pénz és időpazarló dolgokat. Pusztán erről szól a kommentem.

Arról nem is beszélek, hogy mi van ha húst vagy gyümölcsöt/zöldséget akarsz venni? Azt is online rendeled?
Lásd fent. Mix. Viszont bakker, amikor még agglomerációs városban is ezek egymás mellett vannak sokszor, akkor miről beszélünk?
Egyébként meg nem értem ezt a részt sem. Tegnapelőtt poénból ne, a SPAR-ban vettem zöldséget lecsóhoz. A mellette levő zöldségesnél kb. kétszerannyit gomboltak le tőlem, úgy, hogy ízre semmiféle eltérés nem volt az eredményben. 5 db nagy paradicsom és 4 db paprika 1800 Ft volt. Pislogtam, hogy "ez mi, aranyrög is van mellette"? Életem legdrágább lecsója készült el...

De volt olyan eset is, amikor rendeltem a Tescóból és ugye ha nincsen pontosan az amit szeretnél, akkor helyettesítő terméket hoznak...na éppen nem volt olyan WC illatosító, amit rendeltem...csak éppen amit kihoztak nem volt jó a pupás részbe...na akkor ezekért rohangáljak külön? És nem ez volt az egyetlen eset...szóval olyan 5-6 rendelés után hagytam inkább a francba az egészet...
Mondom, egész egyszerűen nem értem az előre gondolkodás hiányát. Amikor látom, hogy a fogkrém 1/3-ig van, akkor éppen azt veszek előre. Amikor látom, hogy éppen fogy a hús, akkor veszek egyet, stb. Egyenletes terheléssel vásárolok be.

https://www.kqed.org/news/11801138/...ash-had-previously-complained-about-autopilot

Applenél dolgozó mérnökúrnak korábban nem működött már az tesla "autopilot" egy útszakaszon, de továbbra is használta. Többet nem fogja használni. Ahogy a 737Max baleseteket is pilótahibának titlálták, ezt is próbálják annak beállítani.
Nekem még mindig homályos, hogy akkor mi a jogállása annak, hogy csak vezetéstámogató rendszerek vannak vagy full robotpilóta. Az USA-ban ez szövetségi vagy állami szintű szabályozás egyáltalán? Most akkor a saját hülyeségében halt bele, hogy rosszul használta, vagy tényleg full robotnak kellett volna megoldani a feladatot?
 
  • Tetszik
Reactions: therob

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 237
10 781
113
https://m.origo.hu/itthon/20200212-hamarosan-kezdodik-az-intermodalis-csomopontok-fejlesztese.html
"Több mint tucatnyi városban kezdik meg a közeljövőben az úgynevezett intermodális csomópontok fejlesztését az országban, aminek lényege, hogy a jelenleg egymást elkerülő, közpénzből fenntartott közúti és vasúti közösségi közlekedési szolgáltatás fizikailag összekapcsolódjon - írta a szerdai Magyar Nemzet."
Totális faszság a legtöbb, leginkább a kaposvári, ahol eddig is egy gyalogos felüljárón át lehetett menni a távolsági buszoktól a helyi buszokhoz és a vasútállomásra, eddig is össze lehetett volna hangolni. Az egész arra ment ki hogy a régi és a város szerint ronda felüljárót lecseréljék és rávarhassanak egy, az intermodális csomóponthoz kurvára nem szükséges vasút feletti közúti hidat, amikre nem találtak más forrást. Senki nem akar átszállni a buszról a vonatra.
A debreceni egy túlméretezett épület, kurvasokért.
A dunaujváros egy gyalogos aluljáró és a vasútállomás előtti terület felújítása. Ha akarták volna, eddig is lehetett volna összehangolni a menetrendet, egyetlen méterrel nem lesz kevesebb az átgyaloglás.
Egerben uj, nem központi buszállomás épül vasútállomás mellé, a régi megtartása mellett, nekem nem meggyöző, de lehet hogy ennek még haszna is lesz.
A többit nem ismerem, azok biztosan sokkal jobbak.
Mellesleg Baján is odaépült a buszpályaudvar a vasútállomás mellé, már elhagyatva áll, bontásra várva, kutya nem akart átszállni.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 449
20 689
113
Na, akkor kezd leesni, hogy az agglomeráció + hatalmas távolságok ellensúlyozására miért jobb a városban élni adott estben? Konkrétan a topik egyik fő témája ez...

És ha valaki nem szeret városban élni, annak miért jobb ettől?

Köszönjük a vaskos személyeskedést...
Attól még igaz, hogy neked nemesik jól.

Tekintve, hogy én elvből szabadságra megyek 24-e előtt kb. 1 héttel és már addigra igyekszem mindent elintézni és kimaradni a sok előre nem gondolkodó ember tolongásából. Mondom, a gondolkodás és előre tervezés ingyen van.

És ha nem kapok szabadságot egy hétre előtte? Mi van, ha épp akkor van csúcsidőszak a munkahelyemen? Ha egy héttel előbb feladtam a rendelést az egyetlen szabad idősávra, és le a gond róla, helyette pedig egy üres polcok házhozszállított megfelelőjét kapom?

Totálisan nem értem, a szovjetes hasonlatot.

soviet-supermarket5-1024x724.jpg


Helyettesítő termékként esetleg kovászos uborka?

Ezt tökéletesen megértem. Csak azt nézve, hogy körülöttem kb. 0,3 km2-en alsó hangon 30 ezer ember él a lakásokat megszámolva és véve a 2,6/lakás átlagot, akkor azért kijön az, hogy messze sokan csinálnak totál felesleges, pénz és időpazarló dolgokat.

Mi van, ha valakit pont ez a népsűrűség zavar?

A rugalmasságot és tervezést hiányolom. Ahelyett inkább marad az erőből megoldás, hogy "de hát nagybevásárlás"...
Mert azt nem kell tervezni? Egy (vagy több) hétre előre letudod. Rugalmas: hisz a kínálatot épp akkor látod, és tudsz alkalmazkodni. Ez kérlek valóban nem szalmabáb, amikor épp azt írtuk le, hogy miért rugalmasabb mint az előre rendelek, és kapok amit kapok, ez a sulykolás.

abban nem gondolsz bele, aki home officeban és rugalmas munkaidőben tolja.

És épp ezért mivel nem bogáremberként éli a 9-5 taposómalmot ahol a munkaidejét addig optimalizálták, hogy már a szabadidejét is optimalizálnia kell: a bolt és a munkahely közé félútra költözéssel. Megengedheti, hogy elköltözzön szép tájakra, ahol ha egy homokozót akar csnálni a gyereknek nem kell petíciót csinálni a társasházhoz.

5 db nagy paradicsom és 4 db paprika 1800 Ft volt. Pislogtam, hogy "ez mi, aranyrög is van mellette"? Életem legdrágább lecsója készült el...

Hogy egy nagy gondolkozót idézzek: "Mondom, a gondolkodás és előre tervezés ingyen van."

Mondom, egész egyszerűen nem értem az előre gondolkodás hiányát. Amikor látom, hogy a fogkrém 1/3-ig van, akkor éppen azt veszek előre.

Igen, például a hétvégi nagybevásárláson...
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 449
20 689
113
Nekem még mindig homályos, hogy akkor mi a jogállása annak, hogy csak vezetéstámogató rendszerek vannak vagy full robotpilóta. Az USA-ban ez szövetségi vagy állami szintű szabályozás egyáltalán? Most akkor a saját hülyeségében halt bele, hogy rosszul használta, vagy tényleg full robotnak kellett volna megoldani a feladatot?

Tudtommal nem számít self drivingnak, csak vezetés segítő rendszernek, ezét jogilag a vezetőt terheli a felelősség. A marketing megpróbálja többnek feltüntetni, de van apró betűs rész.

Wikipedia: Tesla Autopilot is an advanced driver-assistance system feature offered by Tesla that has lane centering, adaptive cruise control, self-parking, the ability to automatically change lanes, navigate autonomously on limited access freeways, and the ability to summon the car to and from a garage or parking spot. In all of these features, the driver is responsible and the car requires constant supervision.

Ez a fejte vezetés segítés a legnagyobb faszság, ha folyton figyelned kell a körülményeket (max 10 secre kalandozott el, már fékezett amikor a tesla még mindig azt hitte, hogy nincs baj, de túl későn). Nem felelős semmiért, de legalább csábít, hogy elkalandozzon a figyelmed. Ha végig figyelnem kell, és a kezem a kormányon és a pedálokon kell legen, akkor már vezethetnék is, nem kell inverz gondolkdnom, hogy vajon mire gondol a számítógép (a többi közlekedőre ezt amúgy is kell csinálni)
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 449
20 689
113
Érdekes tanulmány:
https://varkonyigabor.blog.hu/2020/...GVCtdjl1mSrquxUcKIQfvsQjGrqYeyLTUk39h5eVAboj0

Nekem az jött le, hogy a vevők nagy része szarik a modern trendekre, egyszerűen csak ésszerűen akar közlekedni.

Németországban különösen magas a hatótávval kapcsolatos félelem aránya. Érdekes, hogy ennek ellenére minden harmadik német megkérdezett elmondása szerint szóba jöhet nála egy elektromos autó megvásárlása.

Azért ott tényleg nagyon gyakori a 2 vagy több autó egy háztartásban.

Az önvezetés és a konnektivitás kapcsán sokkal jobban bíznak ezekben a gyártókban [hagyományos piaci szereplők] az autóvásárlók, mint a nagy tech cégekben.

Talán mert ezek nem bullshittelnek a biztonságban úgy, mint pl. a Tesla, vagy a legtöbb szilicium-völgyi cég teszi.

A jobb digitális szolgáltatásokért autót váltót nem is értem. Egy Apple Car Play vagy Android Auto és kész. Minden más kamu.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711
M

molnibalage

Guest
Hogy egy nagy gondolkozót idézzek: "Mondom, a gondolkodás és előre tervezés ingyen van."
..
Előre megterveztem, hogy oda megyek be, mert időben így fért bele. Az áron pislogtam. Nagyot.

Tudtommal nem számít self drivingnak, csak vezetés segítő rendszernek, ezét jogilag a vezetőt terheli a felelősség. A marketing megpróbálja többnek feltüntetni, de van apró betűs rész.

Wikipedia: Tesla Autopilot is an advanced driver-assistance system feature offered by Tesla that has lane centering, adaptive cruise control, self-parking, the ability to automatically change lanes, navigate autonomously on limited access freeways, and the ability to summon the car to and from a garage or parking spot. In all of these features, the driver is responsible and the car requires constant supervision.

Ez a fejte vezetés segítés a legnagyobb faszság, ha folyton figyelned kell a körülményeket (max 10 secre kalandozott el, már fékezett amikor a tesla még mindig azt hitte, hogy nincs baj, de túl későn). Nem felelős semmiért, de legalább csábít, hogy elkalandozzon a figyelmed. Ha végig figyelnem kell, és a kezem a kormányon és a pedálokon kell legen, akkor már vezethetnék is, nem kell inverz gondolkdnom, hogy vajon mire gondol a számítógép (a többi közlekedőre ezt amúgy is kell csinálni)
Ez így tényleg muris, mert így már azt sem tudod, hogy mikor kell figyelned és mire, mert nem látod, hogy mit fog csinálni a gép. Vagy megteszi, vagy nem.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 449
20 689
113
  • Minek cipelni 4x6x2 liter tömeget, amikor a szódapatron tömege ehhez képest smafu..? Meg olcsóbb is? Bár ezt se nagyon újrahasznosítja senki, de kaptam egy tippet, hogy hol adhatom le.
  • Nem iszom cukrozott leveket. Eszek gyümölcsöt.
  • Nem értem, hogy miféle fagyasztott alapanyagból kell annyi, amit nem lehet napi beosztással beszerezni. Mindig van a fagyóban disznó és csirkehús, ha éppen fogy, akkor hozok belőle egy keveset. Napi mozgás során beszerzem. Nem veszek belőle 5-5 kg-ot, mert minek?
  • Konzervet adott étel elkészítéséhez veszek meg, nem halmozom fel előre, mert végtelen helyem nincs. De sűrített paradicsom, bab és kb. ilyesmit leszámítva nem használok konzetvet. Ezek egy része is papírdobozot vagy üveges, nem fém konzer.
    (Sajnos az edények és a konyhai gépek annyi helyet foglalnak, hogy az étel tárolása korlátos, de értelme sincs.)
  • Tésztából is egy nagyobb zacskó elég so főzésre elég és van rizs és más is.
Mondom, számomra maga a nagybevásárlás, mint koncepció nem értelmezhető, amikor bármerre megyek a városban boltba ütközök, ahol lehet kapni kvázi bármit. Ha aznap kb. 1 liter tej és bármi kis cucc mellé nem kell semmi, akkor megnézem, hogy mi fogyna el legközelebb és azt veszem. Ennyi. A gondolkozás az autóhasználathoz képest ingyen van...

Ezzel a gond, hogy nagyon kiszolgáltatott vagy. Itt Magyarországon jelenleg nem annyira fenyegető a helyzet, de pl. norvégeknél nemrégiben a vasút hetekre járhatatlan lett, és sebtiben kellett a (kis)városok ellátását megszervezni télen, közúton, mert nem voltak készletek. Ennek ellenére jó, ha az ember egy-két hetet át tud vészelni, és egy lakásban pont ahogy mondod, nem fér el annyi készlet, max egy embernek. Autóval legalább egy tank benzinnyi mobilitásod akad még krízis helyzetben. Pl. nagy áramszünetre gondolok: elmegy az áram akkor egy nap múlva nincs folyó víz a csapban.
 
S

speziale

Guest
De képes vagyok. Lásd fent. A rugalmasságot és tervezést hiányolom. Ahelyett inkább marad az erőből megoldás, hogy "de hát nagybevásárlás"...

Ezt is megértem. De te meg érdekes módon abban nem gondolsz bele, aki home officeban és rugalmas munkaidőben tolja. Messze sokan csinálnak totál felesleges, pénz és időpazarló dolgokat. Pusztán erről szól a kommentem.

Molni,


Én nem állítottam azt, hogy nem lehet úgy, ahogy te csinálod. A te alapvetésed az, hogy az hülye, aki nem úgy csinálja, ahogy te.
És jössz azzal, hogy képes vagy belegondolni más helyzetébe, és előjössz a home office-al?
az emberek hány %-nak van lehetősége home office-ra?
De tovább megyek: nekem és a feleségemnek is van home office lehetőségünk...csak éppen egyikünk munkaköre sem olyan, hogy ezt be tudjuk lőni egy fix napra, hogy márpedig akkor biztosan nem megyünk be.
meg jössz azzal, hogy te 24-e előtt 1 héttel elmész szabira...az emberek hány %-a tudja ezt megtenni??...(és nem is feltétlenül csak a munkaköre miatt. Ha pl. gyerek van, akkor jellemzően nem te osztod be a szabidat)

Én elmondtam, hogy többször is kipróbáltam, és szinte az összes alkalommal, volt valami gikszer, ami miatt utána mégis el kellett mennem boltba...vagyis nem élből fikázom a dolgot...

Egyébként meg nem értem ezt a részt sem. Tegnapelőtt poénból ne, a SPAR-ban vettem zöldséget lecsóhoz. A mellette levő zöldségesnél kb. kétszerannyit gomboltak le tőlem, úgy, hogy ízre semmiféle eltérés nem volt az eredményben. 5 db nagy paradicsom és 4 db paprika 1800 Ft volt. Pislogtam, hogy "ez mi, aranyrög is van mellette"? Életem legdrágább lecsója készült el...

Mit nem értesz? Ha bemész a boltba, akkor te válogatod össze magadnak, melyik gyümölcsöt teszed be a kosárba. Ha online rendeled, akkor meg azt b*sszák bele a zacskóba, ami éppen a kezük ügyébe esik...
vagy ha már ezekért külön mész, lehet, hogy nem is jársz jobban időben, mintha elmennél Tescóba. Én szombat reggel kb. 10 perc alatt elgurulok a Tescóba vagy az Auchanba.

Mondom, egész egyszerűen nem értem az előre gondolkodás hiányát. Amikor látom, hogy a fogkrém 1/3-ig van, akkor éppen azt veszek előre. Amikor látom, hogy éppen fogy a hús, akkor veszek egyet, stb. Egyenletes terheléssel vásárolok be.

Szerintem meg emberek vagyunk és nem robotok...a feleségem kb. minden 2.-3. alkalommal felhív vásárlás közben, hogy nézzem meg ezt is, meg kéne még az is...hiába ír előtte listát...
de olyan is volt, hogy ba***a meg, nekem jutott közbe eszembe, hogy hú de régen ettem ezt vagy azt, és inkább azt főzzünk hétvégén...

Na, akkor kezd leesni, hogy az agglomeráció + hatalmas távolságok ellensúlyozására miért jobb a városban élni adott estben? Konkrétan a topik egyik fő témája ez...

Van egy ismerősöm, a gyerekük 7-8 hónappal később született, mint a mi kisebbik gyerekünk. Mentünk babalátogatóba. Jászai tértől nem messze lakik. Bemegyünk a lépcsőházba...egy rohadt magas lépcsővel indul a történet...csináltak ugyan rá egy "kerék nyomtávot", de mivel baromi meredek a lépcső, aligha hiszem, hogy azon bárki tologatja a babakocsit. Szóval feleségem gyereket kiveszi, én meg felviszem a babakocsit a lépcsőn...de mi is van akkor ha a feleségem egyedül van? Hova rakja a gyereket addig, amíg a babakocsit cipelgeti? és még csak a földszinten vagyunk...lift: régi bérházakra jellemző lift: babakocsi nem fért bele...szóval feleségem külön felliftezik, én meg összecsukom a babkocsit úgy megyek utánuk...

Ha az ismerősöm felesége kicsit kivinné levegőre a gyereket letolhatja a szmogba...meg elviheti a közelben lévő szent istván parkba...ami mondjuk neki egy fél órás készülődés, hogy mindent összekészítsen, mert hiába van tőlük kb. 5 percre gyalog a park, amíg a fenti hercehurcát végigcsinálja, hogy kijusson az épületből, meg aztán eltolja a babakocsit stb...na az oda vissza az önmagában közel fél óra....

Feleségem mindeközben meg csak kinyitja a teraszajtót, és ott a kertünk...nyáron a gyerek kis felfújható medencéjébe töltünk vizet, kiengedjük a napellenzőt, aztán ott pancsol a gyerek a jó levegőn...vagy éppen homokozik, vagy virágot locsol

Remélem érted már, hogy vannak kicsit más szempontok is az életben, hogy ki hova miért akar költözni...
 
M

molnibalage

Guest
Molni,
Én nem állítottam azt, hogy nem lehet úgy, ahogy te csinálod. A te alapvetésed az, hogy az hülye, aki nem úgy csinálja, ahogy te.
Nem, nem ezt mondtam. Ha valaki még egyszer számba ad olyasmit, amit nem mondtam, akkor most már annak ideje, hogy következménye legyen...
Kurvára elegem van belőle.

És jössz azzal, hogy képes vagy belegondolni más helyzetébe, és előjössz a home office-al?
az emberek hány %-nak van lehetősége home office-ra?
De tovább megyek: nekem és a feleségemnek is van home office lehetőségünk...csak éppen egyikünk munkaköre sem olyan, hogy ezt be tudjuk lőni egy fix napra, hogy márpedig akkor biztosan nem megyünk be.
meg jössz azzal, hogy te 24-e előtt 1 héttel elmész szabira...az emberek hány %-a tudja ezt megtenni??...(és nem is feltétlenül csak a munkaköre miatt. Ha pl. gyerek van, akkor jellemzően nem te osztod be a szabidat)

Én elmondtam, hogy többször is kipróbáltam, és szinte az összes alkalommal, volt valami gikszer, ami miatt utána mégis el kellett mennem boltba...vagyis nem élből fikázom a dolgot...
Értelmezni is tetszik amit írtam? Amit kétszer is kiemeltem..? Harmadszorra is leírjam?

Mit nem értesz? Ha bemész a boltba, akkor te válogatod össze magadnak, melyik gyümölcsöt teszed be a kosárba. Ha online rendeled, akkor meg azt b*sszák bele a zacskóba, ami éppen a kezük ügyébe esik...
Igen, és ezt is minden nap kell venni. Ja, nem. Nézzed már meg az átlagos vásárló kosarát. Főleg, ha már boltba is jársz. A termékek többsége csomagolt. Egyen. Nem is látsz bele. Akkor mit akarsz te a fenti kategórián kívül válogatni...?

Szerintem meg emberek vagyunk és nem robotok...a feleségem kb. minden 2.-3. alkalommal felhív vásárlás közben, hogy nézzem meg ezt is, meg kéne még az is...hiába ír előtte listát...
de olyan is volt, hogy ba***a meg, nekem jutott közbe eszembe, hogy hú de régen ettem ezt vagy azt, és inkább azt főzzünk hétvégén...
Nálam is volt már, hogy kimaradt valami. Csak mivel nem 10 perc autózás a bolt, hanem 3 perc bringa vagy 10 perc séta...

Van egy ismerősöm, a gyerekük 7-8 hónappal később született, mint a mi kisebbik gyerekünk. Mentünk babalátogatóba. Jászai tértől nem messze lakik. Bemegyünk a lépcsőházba...egy rohadt magas lépcsővel indul a történet...csináltak ugyan rá egy "kerék nyomtávot", de mivel baromi meredek a lépcső, aligha hiszem, hogy azon bárki tologatja a babakocsit. Szóval feleségem gyereket kiveszi, én meg felviszem a babakocsit a lépcsőn...de mi is van akkor ha a feleségem egyedül van? Hova rakja a gyereket addig, amíg a babakocsit cipelgeti? és még csak a földszinten vagyunk...lift: régi bérházakra jellemző lift: babakocsi nem fért bele...szóval feleségem külön felliftezik, én meg összecsukom a babkocsit úgy megyek utánuk...

Ha az ismerősöm felesége kicsit kivinné levegőre a gyereket letolhatja a szmogba...meg elviheti a közelben lévő szent istván parkba...ami mondjuk neki egy fél órás készülődés, hogy mindent összekészítsen, mert hiába van tőlük kb. 5 percre gyalog a park, amíg a fenti hercehurcát végigcsinálja, hogy kijusson az épületből, meg aztán eltolja a babakocsit stb...na az oda vissza az önmagában közel fél óra....

Feleségem mindeközben meg csak kinyitja a teraszajtót, és ott a kertünk...nyáron a gyerek kis felfújható medencéjébe töltünk vizet, kiengedjük a napellenzőt, aztán ott pancsol a gyerek a jó levegőn...vagy éppen homokozik, vagy virágot locsol
Ennek a résznek semmi köze a vásárlás és mobilitás megoldáshoz, mert ez az épület és nem a város/környezeti adottság. Ez simán arról szól, hogy a 100+ éves épületek mai szemmel szarok.

Remélem érted már, hogy vannak kicsit más szempontok is az életben, hogy ki hova miért akar költözni...
Soha nem mondtam, hogy nem értem. Viszont a folyamatos "de autó kell" sirámokat nem értem. Ismerek kisgyerekest, akinek nincs.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 449
20 689
113
Ez így tényleg muris, mert így már azt sem tudod, hogy mikor kell figyelned és mire, mert nem látod, hogy mit fog csinálni a gép. Vagy megteszi, vagy nem.

Idézek egy szoftver fejlesztő fórumról, mai komment. forrás.

I avoid new technology, exactly because I'm an engineer.

I wonder if that is just me, but when new technology is introduced and hyped, I usually take a quick look at implementations, research, and talks just to get an idea of what the state of the art really is like.

As a result, I have become the late adopter among my group of friends because the first iteration of any new technology usually just isn't worth the issues.

You know this effect when you open a new book and immediately spot a typo? I felt that way looking at state of the art AI vision papers.

The first paper would crash, despite me using the same GPU as the authors. Turns out they got incredibly lucky not to trigger a driver bug causing random calculation errors.

The second paper converted float to bool and then tried to use the gradient for training. That's just plain mathematically wrong, a step function doesn't have a non-zero gradient.

The third paper only used a 3x3 pixel neighborhood for learning long-distance moves. Doesn't work, I cannot learn about New York by waking around in my bathroom.

That gave me the gut feeling that most people doing the research were lacking the necessary mathematical background. AI is stochastical gradient descent optimization, after all.

Thanks to TensorFlow, it is nowadays easy to try out other people's AI. So I took some photos of my road and put them through the state of the art computer visible AIs trained with KITTY, a self-driving car dataset of German roads. All of them couldn't even track the wall of the house correctly.

So now I'm afraid to use anything self-driving ^_^

Angolul nem tudóknak: minél jobban értesz a témához, annál szkeptikusabb vagy. Jelenlegi csúcstechnológiának számító önvezető autó "AI"k random fotón a házat sem ismerik fel házként. Vannak még a jelenleg publikált AI kutatatási cikkekről kritikák (ugyanis a témában a reprodukálhatóság iránti igény sokkal magasabb, mint más tudomány területeken)
 
M

molnibalage

Guest
Idézek egy szoftver fejlesztő fórumról, mai komment. forrás.



Angolul nem tudóknak: minél jobban értesz a témához, annál szkeptikusabb vagy. Jelenlegi csúcstechnológiának számító önvezető autó "AI"k random fotón a házat sem ismerik fel házként. Vannak még a jelenleg publikált AI kutatatási cikkekről kritikák (ugyanis a témában a reprodukálhatóság iránti igény sokkal magasabb, mint más tudomány területeken)
Úgy látom más sem optimista az önvezetést illetően.
Érdekes, hogy a full önvezetéssel szemben a külső szenzoros rendszer fejlesztését nem preferálja senki (?). Ok, hogy van külső infrastruktúrája, de nem csak békaperspekívából "tippelgetve" menne a történet. Persze ezt csak városban lehetne kiépíteni adott népsűrűség felett = rohadt drága.
 
S

speziale

Guest
Egyébként meg az autótartás díjáról egy gondolat:

A skodánál van már magánszemélyeknek is tartós bérlet konstrukció. Egy Scala kb. havi 100000-be kerül, úgy hogy ebben benne van a Casco, meg a kötelező szervízek díja. ez mondjuk van már talán akkor autó, hogy a család el tudjon vele menni nyaralni...

Nálunk előfordult párszor, hogy el kellett reggel vinnem a kocsit, szóval ilyenkor a feleségem taxival vitte a gyerekeket oviba/bölcsibe. (hiába van az, hogy légvonalban se egymástól, se tőlnük nincsenek nagyon messze, tömegközlekedéssel kb. 45 perc lenne az az út, ami kocsival kb. 15-20 perc). A forgalmi helyzettől függően olyan 1800-2200 között szokott fizetni. De ez csak az odaút...ha összeszedésnél is ezt csinálná, akkor az ugye dupla ennyi...na ha ezt beszorzom 22 nappal meg hozzáadnám a nagybevásárlások kiszállítási díjait, simán kijönne ez is havi 90 ezerre
 
S

speziale

Guest
Nem, nem ezt mondtam. Ha valaki még egyszer számba ad olyasmit, amit nem mondtam, akkor most már annak ideje, hogy következménye legyen...
Kurvára elegem van belőle.

"A nagybevásárlás kb. annyira avítt koncepció, mint az Internet korában a nyomtatott enciklopédia..."

Márpedig ezt a mondatodat elég nehéz másképpen értelmezni....

Értelmezni is tetszik amit írtam? Amit kétszer is kiemeltem..? Harmadszorra is leírjam?

Mikor én leírom, hogy azok a kiszállítási időpontok hamar elfogynak, amik általában jók az embereknek, te jössz azzal, hogy van home office a világon (=nemcsak akkora lehet kérni a kiszállítást amikor más is), meg, hogy karácsony előtt te elmész 1 hétre szabira...

De ez hol is érv arra, hogy azon rengeteg ember számára akik ezt nem tudják megtenni, miért is lenne jó az online kiszállítás???

Igen, és ezt is minden nap kell venni. Ja, nem. Nézzed már meg az átlagos vásárló kosarát. Főleg, ha már boltba is jársz. A termékek többsége csomagolt. Egyen. Nem is látsz bele. Akkor mit akarsz te a fenti kategórián kívül válogatni...?

Te megint miről beszélsz? ha én elmegyek vásárolni viszek vagy 3 féle gyümölcsöt és legalább 3-4 kilót. Viszont a boltban én tudom megválogatni, hogy melyik narancsot, szőlőt, körtét, almát rakom a kosaramba, amíg az online rendelsénél kihoznak neked valamit, ami éppen a kezük ügyébe esik....a húsnál dettó...szóval vagy elfogadod ezt, vagy ezekért járkálsz külön boltba...

Nálam is volt már, hogy kimaradt valami. Csak mivel nem 10 perc autózás a bolt, hanem 3 perc bringa vagy 10 perc séta...

Hihetetlen vagy...nyilván ha a tej marad le, akkor én is a pár percre lévő kisközértbe megyek...de ha :
1) vásárlás közben fel tud hívni a feleségem, hogy ez is kéne, akkor azt az időt is megspórolom
2) de ha éppen a teljes kiörlésű tönköly lószar maradt ki ami nincsen a sarki kisközértben az a sz*pó

ezekben az esetekben ha már leadtam az online rendelést, akkor már b*szhatom

Ennek a résznek semmi köze a vásárlás és mobilitás megoldáshoz, mert ez az épület és nem a város/környezeti adottság. Ez simán arról szól, hogy a 100+ éves épületek mai szemmel szarok.


ezt megint nem értem. Leírtam neked egy egyszerű példát, hogy miért óriási szopás kisgyerekesként a belvárosban. Az pedig aki nem akarja ezt a szívást, az költözik ki...ne érts félre, nyilván kert nélkül is fel lehet nőni (én is így tettem), de pl. a feleségem vidéki, és ő tudja, hogy milyen jó volt kisgyerekként, hogy volt egy kert ahová ki tudott menni...kisgyerekesként ez igenis egy fontos szempont...nyilván én meg ezért sokat utazok...trade off....de azért en block lehülyézni azokat, akik a trade off-nak a másik végét fogják meg mint te, azért erős....
 

laiki

Well-Known Member
2013. május 23.
3 934
13 547
113
Utazz 1000 km-t egy ilyen szappantartóban és egy rendes nagy kocsiban, aztán beszéljük újra. Yup, nagyobb távolságra szar a kismotoros kocsi, üvölt a motor, dobál a kaszni, nem halljátok egymást, és kevesebb a hely hogy kinyújtsd rendesen a lábad stb. Nem lehetetlen mutatvány, csak kényelmetlen. Ismerősnek Erdélyben volt az esküvője, kijött a rokonság, egy Clioban. Embert én még nem hallottam úgy káromkodni mint az örömapát, amikor 10-12 óra után kiszállt belőle. :D


Nem állítottam, hogy egy bálna merci, vagy egy bümös, vagy méretes Volvo nem kényelmesebb. Azonban az autó tulajdonosok legnagyobb része elsősorban helyben használja az autóját és csak ritkán megy vele hosszabb utakra. A kérdés, hogy van-e értelme drágább, többet fogyasztó, többet szennyező, parkolás szempontjából is rosszabb hatalmas batárok beszerzésének azért a kevés hosszabb útért.
Egy átlag magyar autós 16 ezer km-t tesz meg egy év alatt és átlagosan több, mint 300 napon használja a járművét. A napi átlag kb. 50 km. De ez az 50 km oda-vissza értendő és sokszor naponta nem egy célállomásra. Az egyirányú, megszakítás nélküli utak átlagos hossza még a 20 km-t sem éri el. Egy magyar kérdőíves felmérés szerint azoknak az aránya, akik évente csak néhány alkalommal tesznek meg 100 kilométernél többet egy utazás alkalmával 29-42% között ingadozott a településtípustól függően. A 250 km-nél hosszabb utat csak ritkán megtevők aránya pedig már bőven 50% feletti. Ők lennének a kisautók potenciális felhasználói.
Japánban is "csak 35-40%% között mozog a Kei autók aránya. De ez már tetemesen csökkenti a teljes autóállomány fogyasztását, szennyezését, parkolóhely igényét és az utak, valamint egyéb infrastruktúra terhelését.
Egyébként Japánban is a Kei tulajdonosok nem kis része az aranyhéten (vagy máskor, évente pár alkalommal) bepakolja a teljes háztartást a kiskocsiba és megy családostól nyaralni (mondjuk a tengerhez). Ők is vezetnek általában jó pár száz km-t. Biztos kényelmesebb lenne nekik is egy nagy SUV-ban, de ezért a pár alaklomért nem vesznek nagy autót.
Azzal kapcsolatban pedig magam is szoktam séta közben forgalomszámlást tartani, hogy hányan ülnek az autókban. Szinte minden esetben 90%-ot meghaladó arányban 1 ember van a kocsiban. A 2-nél több személy szállítása pedig tapasztalataim szerint jellemzően 5% alatti.
A kis autó némi (messze kevesebb, mint amilyennek beállítod) kompromisszummal alkalmas arra is, hogy hosszabb utat lehessen vele megtenni évente néhány alkalommal. Senki nem hal bele. Sokkal kevésbé kompromisszumos, mint az elektromos autóval előadni ugyanezt. A hétköznapi használatban pedig észszerűbb, mint a szteroidon hizlalt európai divat SUV-k.
A kis autó magában is olcsó. Megvenni is és fenntartani is. Nem kell agyontámogatni. Csak annyi kellene, hogy az adók, biztosítás, parkolási díj, stb... jobban függjön az autó valós méretétől, fogyasztásától, infrastruktúrára gyakorolt hatásától. Valamint annyi, hogy értelmetlenné tegyék a fölöslegesen nagy méretű, fölöslegesen túlmotorizált autókat, például a sebességhatárok csökkentésével. Ez messze nem kerülne a társadalomnak annyiba, mint az elektromos autók ész nélküli szabáyozói helyzetbe hozása. Sőt még többlet adóbevétellel is járhatna.
Japánban sincsenek a Kei autók agyontámogatva. Annyi szabályozói előnyük van. hogy kevesebb a súlyadójuk. (Ami indokolt, hiszen a kevesebb szennyezéssel kevesebb negatív egészségügyi hatást és költséget okoznak az ellátórendszer számára és a kevesebb száguldozás, rövidebb fékút, jobb manőverezés miatti kevesebb balesettel is kevésbé terhelik a rendőrséget, egészségügyet.) Alacsonyabb az útadójuk. (Ami megint csak indokolt, hiszen az infrastruktúrát kevésbé koptatják.) Kisebb az átírási költségük. Olcsóbb a biztosításuk. (Ami szintén indokolt, hiszen fajlagosan kevesebb balesetet okoznak és amikor balesetet okoznak, akkor kevesebb kárt csinálnak). Ezen kívül még egy előnyt ad nekik az állam. A Kei autókhoz nem kell igazolni, hogy a tulajdonos rendelkezik parkolóhellyel.
Viszont támogatás nincs rájuk. Nem építenek a kedvükért - tetemes részben közpénzen - külön infrastruktúrát, mint itt Európában az elektromosaknak. Nem kevesebb az üzemanyaguk adótartama. Olyan büntetésen keresztüli helyzetbe hozás, belső égésű konkurencia ellehetetlenítése sincs, mint itt Európában.
Mégis működik a rendszer és veszik őket. Miért? Mert gazdaságos és észszerű. Szemben az elektromosok minden határon túltolt támogatásával és helyzetbe hozásával. Aminek ellenére még mindig nagyon kevés embernek kellenek az elektromosok, hiszen drágák és korlátozottan használhatók. Csak lassan addig csavarják a szabályozást, hogy egyes kategóriákban ne is nagyon lehessen mást kapni, vagy a konkurens járművek ára megtöbbszöröződjön, ezzel tüntetve el a drága elektromosok hátrányát.
Ugyanolyan jók erre a célra ezek is, csak elmarad az az előny hogy otthon töltöd és nem szennyez, plusz vmivel több a szervízköltség (jappó autónál ettől speciel nem kell különösen félni, de több kopó fogyó van benne az elektromoshoz képest).

Egy 3-5 perces benzinkúti tankoláshoz képest miért is előny az otthoni elektromos töltés? Ami sokkal tovább tart. Amihez adott esetben hálózatbővítés, wallbox is kell. Meg ami túl fogja terhelni a meglévő helyi villamosenergia hálózatot, ha trafó körzetenként néhány tucatnál több elektromos autó fog egyszerre tölteni. Ja, hogy kizárólag azért, mert a lakossági villamosenergia tarifáén most még nincs rajta ugyanaz az adótartalom, mint a többi üzemanyagon? Nézzük ezt egy picit a társadalom szempontjából! Biztos, hogy ez előny?
 
M

molnibalage

Guest
"A nagybevásárlás kb. annyira avítt koncepció, mint az Internet korában a nyomtatott enciklopédia..."

Márpedig ezt a mondatodat elég nehéz másképpen értelmezni....



Mikor én leírom, hogy azok a kiszállítási időpontok hamar elfogynak, amik általában jók az embereknek, te jössz azzal, hogy van home office a világon (=nemcsak akkora lehet kérni a kiszállítást amikor más is), meg, hogy karácsony előtt te elmész 1 hétre szabira...

De ez hol is érv arra, hogy azon rengeteg ember számára akik ezt nem tudják megtenni, miért is lenne jó az online kiszállítás???



Te megint miről beszélsz? ha én elmegyek vásárolni viszek vagy 3 féle gyümölcsöt és legalább 3-4 kilót. Viszont a boltban én tudom megválogatni, hogy melyik narancsot, szőlőt, körtét, almát rakom a kosaramba, amíg az online rendelsénél kihoznak neked valamit, ami éppen a kezük ügyébe esik....a húsnál dettó...szóval vagy elfogadod ezt, vagy ezekért járkálsz külön boltba...



Hihetetlen vagy...nyilván ha a tej marad le, akkor én is a pár percre lévő kisközértbe megyek...de ha :
1) vásárlás közben fel tud hívni a feleségem, hogy ez is kéne, akkor azt az időt is megspórolom
2) de ha éppen a teljes kiörlésű tönköly lószar maradt ki ami nincsen a sarki kisközértben az a sz*pó

ezekben az esetekben ha már leadtam az online rendelést, akkor már b*szhatom




ezt megint nem értem. Leírtam neked egy egyszerű példát, hogy miért óriási szopás kisgyerekesként a belvárosban. Az pedig aki nem akarja ezt a szívást, az költözik ki...ne érts félre, nyilván kert nélkül is fel lehet nőni (én is így tettem), de pl. a feleségem vidéki, és ő tudja, hogy milyen jó volt kisgyerekként, hogy volt egy kert ahová ki tudott menni...kisgyerekesként ez igenis egy fontos szempont...nyilván én meg ezért sokat utazok...trade off....de azért en block lehülyézni azokat, akik a trade off-nak a másik végét fogják meg mint te, azért erős....
Az ország lakosságának 40%-a 30 ezernél nagyobb lélekszámú városban él (35 db ilyen város van).
46% 20 ezer fő felettiben (57 db ilyen van).

Ebből azért adódik egy elég kedvező bolt sűrűség...

Főleg úgy, hogy ezekből csomó agglomerációs, tehát külön elmenni nagyot bevásárolni önmagában értelmezhetetlen tevékenység számomra.
 

laiki

Well-Known Member
2013. május 23.
3 934
13 547
113
Érdekes tanulmány:
https://varkonyigabor.blog.hu/2020/...GVCtdjl1mSrquxUcKIQfvsQjGrqYeyLTUk39h5eVAboj0

Nekem az jött le, hogy a vevők nagy része szarik a modern trendekre, egyszerűen csak ésszerűen akar közlekedni.

"34% azt válaszolta, hogy a villanyautóknak olcsóbbnak kellene lenniük, mint a belső égésű motoros autóknak. Ugyanennyien válaszolták azt, hogy ugyanannyiért is hajlandóak lennének elektromos autót venni, mint amennyiért például benzinest vennének. 7 százalék válaszolta azt, hogy 15% felárat lenne hajlandó fizetni egy elektromos autóért, 6 százalék akár 30% felárig is elmenne, és a vásárlók 3 százaléka akár 30%, vagy annál magasabb felárat is fizetne egy elektromos autóért. A megkérdezettek 16%-a semmilyen formában nem érdeklődik az elektromos autózás iránt."

Pedig most a legkeresettebb, népautó szegmensekben nagyobb az árkülönbség, mint 30%, még a támogatás ellenére is. Az elektromos marad a gazdagok játékszere, divatból, hacsak irreálisan meg nem drágítják a belső égésűeket, amire sajnos erős törekvés látszik.
 

monster

Well-Known Member
2016. február 21.
2 350
11 233
113
Az ország lakosságának 40%-a 30 ezernél nagyobb lélekszámú városban él (35 db ilyen város van).
46% 20 ezer fő felettiben (57 db ilyen van).

Ebből azért adódik egy elég kedvező bolt sűrűség...

Főleg úgy, hogy ezekből csomó agglomerációs, tehát külön elmenni nagyot bevásárolni önmagában értelmezhetetlen tevékenység számomra.

Nézd.
Egy többgyerekes családnál az a program hétköznap, hogy óvoda, iskola után a gyerekeket különböző helyekre hordják a szülők edzésre, tanfolyamra, magántanárhoz, akárhová. Közben akad még néhány elintézni való, és a gyerekeket nagyjából értelmes időben még aludni is kell tenni. Elég sokan ezután tudnak még csak rátérni a saját otthoni dolgokra (esetleges plusz munka, háztartás, akármi). Konkrétan évekig 4-6 óra alvásokkal mennek a szülők, folyton rohanva valahová.
Ez a tény. Egyszerűen az, hogy naponta menjen boltba az ember és ott eltöltsön fél-egy órát (ugye jellemzően délután tudja megtenni, amikor a boltokban is sokan vannak, csak a sorban állás a pénztárnál elvesz negyed óra - húsz percet), sokszor nem fér bele, sok esetben még az is nehéz, hogy egyáltalán átgondolja, mi kellene. Ezzel szemben ott a hétvége, amikor van legalább fél napja minderre, akkor elmegy, és vásárol nyugodtan, utána esetleg beülnek egy étterembe, moziba, akármi. Amolyan családi program tud lenni.
Ha neked nincs családod, érthető, hogy nem értelmezhető ez a dolog, de attól még kis empátia beleférne azok felé, akik meg ezzel élnek hétről hétre.
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
"34% azt válaszolta, hogy a villanyautóknak olcsóbbnak kellene lenniük, mint a belső égésű motoros autóknak. Ugyanennyien válaszolták azt, hogy ugyanannyiért is hajlandóak lennének elektromos autót venni, mint amennyiért például benzinest vennének. 7 százalék válaszolta azt, hogy 15% felárat lenne hajlandó fizetni egy elektromos autóért, 6 százalék akár 30% felárig is elmenne, és a vásárlók 3 százaléka akár 30%, vagy annál magasabb felárat is fizetne egy elektromos autóért. A megkérdezettek 16%-a semmilyen formában nem érdeklődik az elektromos autózás iránt."

Pedig most a legkeresettebb, népautó szegmensekben nagyobb az árkülönbség, mint 30%, még a támogatás ellenére is. Az elektromos marad a gazdagok játékszere, divatból, hacsak irreálisan meg nem drágítják a belső égésűeket, amire sajnos erős törekvés látszik.

Azért itt több probléma is adott...

  • Fel van készítve az elektromos hálózat arra, hogy a fosszilis üzemanyagú járművek helyett elektromos járműveket használjanak nagy mértékben az emberek?
  • Az erőművek képesek lennének a megnövekedett igényt kielégíteni? (hint: Mo. például szinte folyamatosan importra szorul...)
  • Valóban környezet barátabb az elektromos autózás a meglévő illetve belátható távon belüli erőművekkel? (ie.: nem mindenki Norvégia)
  • Gazdaságilag nem rokkan bele az ország a nagy elektromos autózásba?
  • Gazdaságilag fenntartható az elektromos autózás, és nem lenne jobb esetleg alternatívákat is figyelembe venni?
A kevésbé környezetszennyező technológiák terén lehet többre mennénk, mind minden áron az elektromos autózást erőltetnék ész nélkül...