laiki
Értem én az érveidet a "kei car"-ok mellet, de az itteni viszonyok nagyon mások.
Én pl. ültem Toyota Aygo-ban, ami kb. Kei Car méret, hát elég rossz véleményem van róla...
Főleg ha a saját Avansisemmel hasonlítom össze. Én is nagyrészt egyedül ülök benne, pedig relatív nagy kocsi. Ellenben át nem ülnék belőle egy kis kei car méretű kocsiba. Sokkal kényelmesebb az enyém, jobban tudok bele pakolni, e mellet rém megbízható és keveset fogyaszt (kb. 6-7 liter benzint)
BP-n nem ezzel autóznék
(ha egyáltalán autóznék, most is tömeg közlekedem nagy részt ha ott van dolgom), mert nagy a forduló köre, de amúgy elő városi/vidéki utazó autónak tökéletes az Avensisem.
A "kei car" kategóriában nekem eddig egyetlen egy kocsi tetszett eddig, mégpedig az Opel Adam. Városi kis kétszemélyes autónak jó, családosoknak nem. Nem csoda, hogy nem lett elég népszerű, ugyan annyiba került, mint egy Opel Corsa. Ellenben a Corsa tökéletesen megfelel családi autónak egy átlagos kis pénzű családnál. Viszont a Corsa is már 4 méter hosszú.... az se kis kocsi.
Én azt mondom neked, hogy az Európai realitás autóban az nem a 3.4 méter, hanem a 4 méter hosszúság. Vagyis az Opel Corsa, Toyota Yaris, Renault Clió, Fiat Puntó kategória. Ez az ésszerű minimum erre felé.
Opel Corsa:
Corsa A 1982–1993: Hossz: 3,622–3,955 mm Szélesség: 1,532–1,540 mm Magasság: 1,360–1,365 mm Tengelytáv: 2,343 mm Üres tömeg: 735–865 kg
Corsa B 1993–2000: Hossz: 3,729–4,026 mm Szélesség: 1,610 mm Magasság: 1,440 mm Tengelytáv: 2,443 mm Üres tömeg: 867–952 kg
Corsa C 2000–2006: Hossz: 3,817–4,181 mm Szélesség: 1,645 mm Magasság: 1,430–1,440 mm Tengelytáv: 2,491 mm Üres tömeg: 935–1,163 kg
Corsa D 2006–2014: Hossz: 3,999–4,000 mm Szélesség: 1,713–1,739 mm Magasság: 1,473-1,488 mm Tengelytáv: 2,511 mm Üres tömeg: 1,100–1,285 kg
Corsa E 2014–2019: Hossz: 4,021–4,065 mm Szélesség: 1,736–1,765 mm Magasság: 1,479-1,481 mm Tengelytáv: 2,510 mm Üres tömeg: 1,120–1,237 kg
Corsa F 2019–: Hossz: 4,060 mm Szélesség: 1,765 mm Magasság: 1,435 mm Tengelytáv: 2,538 mm Üres tömeg: 980–1,090 kg
Renault Clio:
Clio I 1990–1998: Hossz: 3,709 mm Szélesség: 1,616–1,625 mm Magasság: 1,360 mm Tengelytáv: 2,472 mm Üres tömeg: 930 kg
Clio II 1998–2012: Hossz: 3,773-4,171 mm Szélesség: 1,639 mm Magasság: 1,417-1,437 mm Tengelytáv: 2,472 mm Üres tömeg: 990 kg
Clio III 2005–2014: Hossz: 3,986-4,233 mm Szélesség: 1,707–1,719 mm Magasság: 1,497 mm Tengelytáv: 2,472-2,575 mm Üres tömeg: 1150 kg
Clio IV 2012–2019: Hossz: 4,062-4,262 mm Szélesség: 1,732 mm Magasság: 1,448 mm Tengelytáv: 2,589 mm Üres tömeg: 980-1,071 kg
Clio V 2019–:: Hossz: 4,050 mm Szélesség: 1,798 mm Magasság: 1,440 mm Tengelytáv: 2,583 mm Üres tömeg: 1137 kg
Szépen meghíztak.
Nincs kedvem a többit is kigyűjteni, de ugyanez történt a többi típussal is
Valamikor voltak Európában kisautók. Sőt volt az európai kisautóknak fénykora is. De a gyártók évtizedek szívós hizlalásával megoldották, hogy minden modell egy kategóriával nagyobbra nőjön az évtizedek alatt. Az "európai realitás" az, amit a gyártók és a szabályozó hatóság a vásárlók képébe tolnak.
Most az a "trend", hogy alulról kezdve felszámolják a kategóriákat. Már A szegmensbe tartozó típusokból is egyre kevesebb van és azok is nagyobbak, mint régen voltak. Miért? A nagyobb kocsit többért lehet eladni, holott alig kerül többe a gyártása. (Pedig a barátnőm azzal vigasztal, hogy nem a méret a lényeg). Meg a szabályozó is az egyre nagyobb autók felé tolja el a piacot azzal, hogy a nagyobb, nehezebb kocsikra kibocsátási kedvezményt ad. Az autók ára pedig szépen, ütemesen emelkedik.
Nehéz nem észrevenni, hogy ez a folyamat sem az autósok érdekeit szolgálja.
Én csak megemlítettem, hogy van ahol nem ezt a műsort adják és lehet, hogy ők csinálják értelmesebben.