Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 414
20 587
113
Én nagyon primitív eszközre gondoltam, ami kb. fix hardveres megoldásra.
Én értem, eddig is értettem, de abből mindig az sül ki, hogy: direkt elbonyolítják a szabványt, hogy ne lehessen magadnak megcsinálni. Ha megcsinálod, akkor azzal törvényt sérts. A bonyolult megoldásban elfér már bármi amivel kémkedni lehet utánad. Ezt ha a kormány nem is akarja (de az is akarja, mindig, mindegyik), akkor a megavállalatok akarják, akik a személyes adatainkat adják-veszik.

Az egy méteres körrel pedig az a gond, hogy a távolságot ki kell tudni mérni, amiből egy métert levonva olyan közel még mehetsz. Ezt vagy háromszögeléssel, vagy futásidő analízissel tudod megtenni, nem tudom, hogy lehetne olcsón, egyszerűen, üzembiztosan, de szerintem okkal nem ezt a vonalat erőltetik, holott, ahogy fentebbi aggályaimban megfogalmaztam, ebben is lenne érdekeltségük.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Megj.: most decemberben vettem egy Toyota Corollát. Szerettem volna hibridet, de az 1.2 millió forintos felárat sehogy sem érte meg nekem.
Számoltam serényen, de 5 év / 100 000 km-re számolva még 600 forintos átlagos benzinár mellett is jobban járok a sima benzinmotorral (belekalkulálva a hibrid használtautóként magasabb eladási árát). :confused:
Pont ennyivel volt annak idején drágább a dízel, mint a benzines, amit most megvettél. Az utolsó dízel széria azonos árban volt a hibriddel. (100ezer forint kerekítéssel)
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 215
60 220
113
laiki

Értem én az érveidet a "kei car"-ok mellet, de az itteni viszonyok nagyon mások.
Én pl. ültem Toyota Aygo-ban, ami kb. Kei Car méret, hát elég rossz véleményem van róla...
Főleg ha a saját Avansisemmel hasonlítom össze. Én is nagyrészt egyedül ülök benne, pedig relatív nagy kocsi. Ellenben át nem ülnék belőle egy kis kei car méretű kocsiba. Sokkal kényelmesebb az enyém, jobban tudok bele pakolni, e mellet rém megbízható és keveset fogyaszt (kb. 6-7 liter benzint)
BP-n nem ezzel autóznék (ha egyáltalán autóznék, most is tömeg közlekedem nagy részt ha ott van dolgom), mert nagy a forduló köre, de amúgy elő városi/vidéki utazó autónak tökéletes az Avensisem.

A "kei car" kategóriában nekem eddig egyetlen egy kocsi tetszett eddig, mégpedig az Opel Adam. Városi kis kétszemélyes autónak jó, családosoknak nem. Nem csoda, hogy nem lett elég népszerű, ugyan annyiba került, mint egy Opel Corsa. Ellenben a Corsa tökéletesen megfelel családi autónak egy átlagos kis pénzű családnál. Viszont a Corsa is már 4 méter hosszú.... az se kis kocsi.
Én azt mondom neked, hogy az Európai realitás autóban az nem a 3.4 méter, hanem a 4 méter hosszúság. Vagyis az Opel Corsa, Toyota Yaris, Renault Clió, Fiat Puntó kategória. Ez az ésszerű minimum erre felé.
 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus

laiki

Well-Known Member
2013. május 23.
3 934
13 547
113
IQ3

DE érdemes megnézni a Toyota hibrid árát, és ezzel együtt a dízel Toyoták eltünését. A hibrid 10-en X-éve megy. A villany meg 3-4-5? A villany hamarabb lesz ott, mint a hibrid.

Szóval az elektromos autók ára a végtelenségbe extrapolálva csökkenni fog csak azért, mert ebben erősen hiszünk? Legyen igazad! De azért én az EU helyében megvártam, volna amíg ez bekövetkezik. Mert a hit és az álmok esetleg nem találkoznak a valósággal.
Az elektromosok nem ezért drágák, mert újak, hanem mert van bennük egy drága aksi. Egyre nagyobb aksi van bennük és az áruk emiatt nem igazán csökken. A Nissan Leaf 2010 óta fut, nem 3-4-5 éve. A világon a legtöbbet ebből az elektromosból adták el. Nem lett olcsóbb az évek alatt. Viszont legalább drágább lett:
Amcsi Leaf árak:
2013 28.800 - 34.840 USD
2014 28.980 - 35.020 USD
2015 29.010 - 35.120 USD
2016 29.010 - 36.790 USD
2017 30.680 - 36.790 USD
2018 29.990 - 36.200 USD
2019 29.990 - 42.550 USD
2020 31.600 - 43.900 USD
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 414
20 587
113
laiki

Értem én az érveidet a "kei car"-ok mellet, de az itteni viszonyok nagyon mások.
Én pl. ültem Toyota Aygo-ban, ami kb. Kei Car méret, hát elég rossz véleményem van róla...
Főleg ha a saját Avansisemmel hasonlítom össze. Én is nagyrészt egyedül ülök benne, pedig relatív nagy kocsi. Ellenben át nem ülnék belőle egy kis kei car méretű kocsiba. Sokkal kényelmesebb az enyém, jobban tudok bele pakolni, e mellet rém megbízható és keveset fogyaszt (kb. 6-7 liter benzint)
BP-n nem ezzel autóznék (ha egyáltalán autóznék, most is tömeg közlekedem nagy részt ha ott van dolgom), mert nagy a forduló köre, de amúgy elő városi/vidéki utazó autónak tökéletes az Avensisem.

A "kei car" kategóriában nekem eddig egyetlen egy kocsi tetszett eddig, mégpedig az Opel Adam. Városi kis kétszemélyes autónak jó, családosoknak nem. Nem csoda, hogy nem lett elég népszerű, ugyan annyiba került, mint egy Opel Corsa. Ellenben a Corsa tökéletesen megfelel családi autónak egy átlagos kis pénzű családnál. Viszont a Corsa is már 4 méter hosszú.... az se kis kocsi.
Én azt mondom neked, hogy az Európai realitás autóban az nem a 3.4 méter, hanem a 4 méter hosszúság. Vagyis az Opel Corsa, Toyota Yaris, Renault Clió, Fiat Puntó kategória. Ez az ésszerű minimum erre felé.

Egyetértek, de ezt is kicsinálták ráadásul...
 
M

molnibalage

Guest
Szóval az elektromos autók ára a végtelenségbe extrapolálva csökkenni fog csak azért, mert ebben erősen hiszünk? Legyen igazad! De azért én az EU helyében megvártam, volna amíg ez bekövetkezik. Mert a hit és az álmok esetleg nem találkoznak a valósággal.
Az elektromosok nem ezért drágák, mert újak, hanem mert van bennük egy drága aksi. Egyre nagyobb aksi van bennük és az áruk emiatt nem igazán csökken. A Nissan Leaf 2010 óta fut, nem 3-4-5 éve. A világon a legtöbbet ebből az elektromosból adták el. Nem lett olcsóbb az évek alatt. Viszont legalább drágább lett:
Amcsi Leaf árak:
2013 28.800 - 34.840 USD
2014 28.980 - 35.020 USD
2015 29.010 - 35.120 USD
2016 29.010 - 36.790 USD
2017 30.680 - 36.790 USD
2018 29.990 - 36.200 USD
2019 29.990 - 42.550 USD
2020 31.600 - 43.900 USD
7 év alatt infláció is volt, azzal is kellene korrigálni.
https://www.usinflationcalculator.com/
A sáv alja az inflációval arányosan lett drágább, 10% volt 2013 óta. A felső része viszont nagyon nem.
 

laiki

Well-Known Member
2013. május 23.
3 934
13 547
113
laiki

Értem én az érveidet a "kei car"-ok mellet, de az itteni viszonyok nagyon mások.
Én pl. ültem Toyota Aygo-ban, ami kb. Kei Car méret, hát elég rossz véleményem van róla...
Főleg ha a saját Avansisemmel hasonlítom össze. Én is nagyrészt egyedül ülök benne, pedig relatív nagy kocsi. Ellenben át nem ülnék belőle egy kis kei car méretű kocsiba. Sokkal kényelmesebb az enyém, jobban tudok bele pakolni, e mellet rém megbízható és keveset fogyaszt (kb. 6-7 liter benzint)
BP-n nem ezzel autóznék (ha egyáltalán autóznék, most is tömeg közlekedem nagy részt ha ott van dolgom), mert nagy a forduló köre, de amúgy elő városi/vidéki utazó autónak tökéletes az Avensisem.

A "kei car" kategóriában nekem eddig egyetlen egy kocsi tetszett eddig, mégpedig az Opel Adam. Városi kis kétszemélyes autónak jó, családosoknak nem. Nem csoda, hogy nem lett elég népszerű, ugyan annyiba került, mint egy Opel Corsa. Ellenben a Corsa tökéletesen megfelel családi autónak egy átlagos kis pénzű családnál. Viszont a Corsa is már 4 méter hosszú.... az se kis kocsi.
Én azt mondom neked, hogy az Európai realitás autóban az nem a 3.4 méter, hanem a 4 méter hosszúság. Vagyis az Opel Corsa, Toyota Yaris, Renault Clió, Fiat Puntó kategória. Ez az ésszerű minimum erre felé.

Opel Corsa:

Corsa A 1982–1993: Hossz: 3,622–3,955 mm Szélesség: 1,532–1,540 mm Magasság: 1,360–1,365 mm Tengelytáv: 2,343 mm Üres tömeg: 735–865 kg
Corsa B 1993–2000: Hossz: 3,729–4,026 mm Szélesség: 1,610 mm Magasság: 1,440 mm Tengelytáv: 2,443 mm Üres tömeg: 867–952 kg
Corsa C 2000–2006: Hossz: 3,817–4,181 mm Szélesség: 1,645 mm Magasság: 1,430–1,440 mm Tengelytáv: 2,491 mm Üres tömeg: 935–1,163 kg
Corsa D 2006–2014: Hossz: 3,999–4,000 mm Szélesség: 1,713–1,739 mm Magasság: 1,473-1,488 mm Tengelytáv: 2,511 mm Üres tömeg: 1,100–1,285 kg
Corsa E 2014–2019: Hossz: 4,021–4,065 mm Szélesség: 1,736–1,765 mm Magasság: 1,479-1,481 mm Tengelytáv: 2,510 mm Üres tömeg: 1,120–1,237 kg
Corsa F 2019–: Hossz: 4,060 mm Szélesség: 1,765 mm Magasság: 1,435 mm Tengelytáv: 2,538 mm Üres tömeg: 980–1,090 kg

Renault Clio:

Clio I 1990–1998: Hossz: 3,709 mm Szélesség: 1,616–1,625 mm Magasság: 1,360 mm Tengelytáv: 2,472 mm Üres tömeg: 930 kg
Clio II 1998–2012: Hossz: 3,773-4,171 mm Szélesség: 1,639 mm Magasság: 1,417-1,437 mm Tengelytáv: 2,472 mm Üres tömeg: 990 kg
Clio III 2005–2014: Hossz: 3,986-4,233 mm Szélesség: 1,707–1,719 mm Magasság: 1,497 mm Tengelytáv: 2,472-2,575 mm Üres tömeg: 1150 kg
Clio IV 2012–2019: Hossz: 4,062-4,262 mm Szélesség: 1,732 mm Magasság: 1,448 mm Tengelytáv: 2,589 mm Üres tömeg: 980-1,071 kg
Clio V 2019–:: Hossz: 4,050 mm Szélesség: 1,798 mm Magasság: 1,440 mm Tengelytáv: 2,583 mm Üres tömeg: 1137 kg

Szépen meghíztak.
Nincs kedvem a többit is kigyűjteni, de ugyanez történt a többi típussal is
Valamikor voltak Európában kisautók. Sőt volt az európai kisautóknak fénykora is. De a gyártók évtizedek szívós hizlalásával megoldották, hogy minden modell egy kategóriával nagyobbra nőjön az évtizedek alatt. Az "európai realitás" az, amit a gyártók és a szabályozó hatóság a vásárlók képébe tolnak.
Most az a "trend", hogy alulról kezdve felszámolják a kategóriákat. Már A szegmensbe tartozó típusokból is egyre kevesebb van és azok is nagyobbak, mint régen voltak. Miért? A nagyobb kocsit többért lehet eladni, holott alig kerül többe a gyártása. (Pedig a barátnőm azzal vigasztal, hogy nem a méret a lényeg). Meg a szabályozó is az egyre nagyobb autók felé tolja el a piacot azzal, hogy a nagyobb, nehezebb kocsikra kibocsátási kedvezményt ad. Az autók ára pedig szépen, ütemesen emelkedik.
Nehéz nem észrevenni, hogy ez a folyamat sem az autósok érdekeit szolgálja.
Én csak megemlítettem, hogy van ahol nem ezt a műsort adják és lehet, hogy ők csinálják értelmesebben.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Ne haragudj, de nem értem mit szeretnél mondani. Kifejtenéd kicsit jobban? Esetleg diktáltad egy gépnek ami ide van írva? :D
Persze, mert szarul írtam.:hadonaszos:
Az IQ3 az ID3, mármint a Volkswagen ID3. (Nagyon rááll az agyam a Toyotára :oops::))
30000 euro a beugró rá a kedvezmény nélkül. Ami 3500 euro a németeknél. Nálunk meg több mint 4400 (1.500.000 Ft)
Az új benzines golf meg 27500 euro listaáron.
Tudom! Köcs#g támogatás. Meg minek is. Meg az én pénzemből... o_O:p
Dögöljön meg a szomszéd tehene is!;)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Rendben, de csökkenő trendről akkor sincs szó és még mindig kegyetlenül drága.
Azért jó az ID3, mert az konkrétan a Golf házon belüli konkurenciája. Így nagyon pontosan össze lehet hasonlítani a két autót.
A kegyetlenül drága az meg viszonyítás kérdése.
A 2019-es Golfot sem a hazai közmunkás rétegnek célozták be, 'oszt mégis az a világ legnagyobb számban értékesített autótípusa.
Most elértünk oda, hogy az elektromos reális alternatívája lehet azon ingázóknak, akik megtehetik, hogy 7-10M Ft-ot kiadjanak egy autóra. A hibrid is így kezdte...
 

laiki

Well-Known Member
2013. május 23.
3 934
13 547
113
Persze, mert szarul írtam.:hadonaszos:
Az IQ3 az ID3, mármint a Volkswagen ID3. (Nagyon rááll az agyam a Toyotára :oops::))
30000 euro a beugró rá a kedvezmény nélkül. Ami 3500 euro a németeknél. Nálunk meg több mint 4400 (1.500.000 Ft)
Az új benzines golf meg 27500 euro listaáron.
Tudom! Köcs#g támogatás. Meg minek is. Meg az én pénzemből... o_O:p
Dögöljön meg a szomszéd tehene is!;)

1. Az ID3 veszteséges a VW számára. Csak a bünti lefaragása miatt csinálják.
2. Lesz egy fapados minimál változat, ami közelít a Golf árához a többi meg persze sokkal drágább.
3. Az sem azért közelít, mert abszolút értelemben az ID3 olcsó lenne, hanem mert a Golfot sikerült kellően megdrágítani. Az ID3 legolcsóbb, fapados alapváltozatban bő 10 millás "népautó".
4. De legalább kevés darabot lehet majd belőle kapni, mert annyira azért nem buli a cégnek a darabonkénti veszteség.
5. Mivel az értékesítés csak nyáron indul, a szállítás meg ősszel, azt sem lehet tudni, hogy egyáltalán elérhető lesz-e a legolcsóbb változat, vagy az lesz mint a Tesla Model 3-nál sokáig, hogy ugyan van egy elméletben beígért marketing árú változat, csak éppen kapni nem lehet, csak a drágábbakat. Megjegyzem a Tesla Model 3 is úgy "35 ezer dollár", hogy nálunk a legolcsóbb 52.680 EUR listaáron. Az baráti 18 millió.

Meg ugye vannak gondok az ID3-nál:
https://villanyautosok.hu/2020/01/14/egyre-tobb-a-sotet-felho-a-vw-id3-felett/
Ez egy elektromosok irányába elfogult honlap.

Amúgy a német támogatás 6000 EUR (4000-ről emelték meg).
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

laiki

Well-Known Member
2013. május 23.
3 934
13 547
113
Hát én ilyet nem mondtam, de @blitzkrieg is berakott már vagy kismillió diagrammot az akkuk fajlagos árcsökkenéséről.

Na erre írtam, hogy erős hit kell ahhoz, hogy a végtelenbe extrapoláljunk ilyen görbéket.
Mellesleg az utóbb időben az árcsökkenés lelassult:
2014: 588 USD/kWh
2015: 381 USD/kWh -207 USD/kWh -35%
2016: 293 USD/kWh -88 USD/kWh -23%
2017: 219 USD/kWh -74 USD/kWh -25%
2018: 180 USD/kWh -39 USD/kWh -18%
2019: 158 USD/kWh -22 USD/kWh -12%
Még mindig 158 USD/kWh-nál tartanak csak a cellára és nem a pakkra számolva.
Közben meg a pakkok mérete ütemesen nő. Gyorsabban, mint ahogy a cella ár csökken. A két hatás eredőjeként az elektromos autók ára nem hajlandó csökkenni.
 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Ha egy japán Kei autót is beengednének a tesztbe, utcahosszal agyonverné az egész mezőnyt.

Mondjuk a korábban nálunk is futott Suzuki Alto-t, a maga 2,7 liter / 100 km-es fogyasztásával. Ja kérem, a Trabantnál is kisebb, alapváltozatban 610 kg üres tömeg, meg az apró, 660 cm3-es háromhengeres ezt tudja. (Tudom-tudom japán mérési ciklus szerint, ami alacsonyabb sebességet jelent.) De a japánoknak legalább van annyi esze, hogy alacsonyabb sebességhatárokat állapítsanak meg, ami jó hatással van a fogyasztásra, a légszennyezésre, a porszennyezésre, a zajszennyezésre, az út élettartamára, a jármű élettartamára és nem utolsó sorban a biztonságra is. Megjegyzem az autópálya és lakott területen kívüli sebességhatár jelentős csökkentése (a városié nem, mert 50 km/h alatt már alacsonyabb sebességfokozatot kellene használni) az a módszer, amivel azonnali eredményt lehetne elérni a kibocsátás terén (is) a meglévő autóparkkal. Mindezt irdatlan támogatás költségek és az autók árának komoly emelkedése nélkül. Ráadásul esetleg rászorítaná a közlekedőket, hogy a városi csillagromboló tankok divatja helyett kevésbé böhöm, nehéz és túlmotorizált járműveket vegyenek.

A Kei autók 3,4 méteres hosszukkal és 1,48 m szélességükkel parkolóhelyet is kevesebbet foglalnak. Miközben a beltér nem kisebb, mint egy európai A, sőt akár B szegmensbe tartozó járgányban. A 3,4 méter hosszból szinte nem is jön le orr, annyira kis helyre begyömöszölik az apró hajtásláncot. A tengelytáv az Alto esetében 2,46 m. A szélesség korlát ellenére a középkonzol hiányával érik el, hogy normálisan elférjen benne 4 ember (az összes ilyen típus CVT automata váltója a műszerfalon van). A 4 sarkába kipakolják az apró virsli gumikat. Jó szúk a fordulókör. Mindenhova be lehet manőverezni és be is fér. Nem sűrűn okoznak vele balesetet mert nem száguldozásra való, ha meg igen, akkor is kevesebbet rombol a tömege miatt, tehát joggal lehet olcsó a kötelezője. Meghalni sem szoktak benne a népek, pedig nincs NCAP törtésztesztje. Talán a száguldozás hiánya, a manőverezőképessége és a minimális fékútja miatt. Azért amennyire kell, annyira ez is tud menni. Ekkora tömeget még a szívó motorváltozat 54 lóereje is megfelelő dinamikával mozgat. 3 hengeres, soros, szívó benzinmotor az alacsony élettartamot produkáló kényszermegoldások nélkül. Elpusztíthatatlan. Meg persze olcsó. Pakisztánban alapváltozatban kb. 2 millió Ft-ért gyártják a legújabb modellt is. Mondjuk a hangja az ronda, de ez is leginkább csak azért hallható, mert Japánban a hangszigetelésre nincs előírás. A zajkibocsátását is gond nélkül minimálisra lehetne csökkenteni, nem túl nagy többlet költséggel ha lenne zajra is megszorítás.

Így néz ki egy racionális megoldás arra, amire Európában a 1,5 - 2,5 tonnás elektromosokat erőltetik, támogatással is csillagászati áron, zéró kibocsátásúnak hazudva.

Nekem egy ilyen irányú elmebajom van.
4x4, felező, hátsó differenciálzár, ~700 kg. Gyakorlatilag ATV. Viszont a platóra felférne a motor. Ütős vágós, sárban játszós alkalmanként motort vagy bútort szállító második esetleg harmadik gépnek jó lenne egy. Egy ideje gondolkozom már rajta, hogy el kéne adni a Toyotát és venni helyette egy Jimnyt, esetleg egy megkímélt Terrano II-t, de olyan nehéz értelmes terepjárós közösséget találni.
Jut eszembe szóljon már valaki annak a 130 millió japánnak, hogy rossz oldalra szerelik a kormányt.

ae480a6s-1920.jpg
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
1. Az ID3 veszteséges a VW számára. Csak a bünti lefaragása miatt csinálják.
2. Lesz egy fapados minimál változat, ami közelít a Golf árához a többi meg persze sokkal drágább.
3. Az sem azért közelít, mert abszolút értelemben az ID3 olcsó lenne, hanem mert a Golfot sikerült kellően megdrágítani. Az ID3 legolcsóbb, fapados alapváltozatban bő 10 millás "népautó".
4. De legalább kevés darabot lehet majd belőle kapni, mert annyira azért nem buli a cégnek a darabonkénti veszteség.
5. Mivel az értékesítés csak nyáron indul, a szállítás meg ősszel, azt sem lehet tudni, hogy egyáltalán elérhető lesz-e a legolcsóbb változat, vagy az lesz mint a Tesla Model 3-nál sokáig, hogy ugyan van egy elméletben beígért marketing árú változat, csak éppen kapni nem lehet, csak a drágábbakat. Megjegyzem a Tesla Model 3 is úgy "35 ezer dollár", hogy nálunk a legolcsóbb 52.680 EUR listaáron. Az baráti 18 millió.

Meg ugye vannak gondok az ID3-nál:
https://villanyautosok.hu/2020/01/14/egyre-tobb-a-sotet-felho-a-vw-id3-felett/
Ez egy elektromosok irányába elfogult honlap.

Amúgy a német támogatás 6000 EUR (4000-ről emelték meg).
Értem én! :D:D:D
Amit a hitről írsz, nem biztos, hogy jó irányba címzed. ;)
Hogy a VW erről a te négyes pontodról mit gondol:
4. De legalább kevés darabot lehet majd belőle kapni, mert annyira azért nem buli a cégnek a darabonkénti veszteség.
Majd kiderül!
És, hogy mennyire gondolja komolyan a dolgot a VW.
Hajrá! :cool:
 
T

Törölt tag 1711

Guest
https://m.origo.hu/auto/20200212-va...-milyen-autokat-kezdtek-venni-a-magyarok.html

Ettől függetlenül vannak olyan országok, ahol nőttek a dízeleladások: a legnagyobb arányú, 31,1 százalékos növekedést Romániában regisztrálták.
Ezenkívül Svédországban és Magyarországon is jelentősen javultak a dízeleladások, 30,5, illetve 18,4 százalékkal.
A nagy piacok közül Franciaországban 7,3, Németországban pedig 4,3 százalékkal több dízelautót adtak el, mint egy évvel korábban.
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
Mivel kémiából nem vagyok a toppon :cool: valaki megszakérthetné...

Tessék, itt egy anyag róla. Vagyis a HCOOH üzemanyagként való használatáról.
Nem bonyolult, a HCOOH-t H2 + CO2-re bontják, a hidrogént pedig üzemanyag-cellákban használnák fel. Elvben lehetne belsőégésű motorban is, ez már inkább technikai kérdés. Környezetvédelem szempontjából a legfőbb probléma, hogy egyfelől ez is jelentős CO2 kibocsátást eredményez, tehát tényleg csak úgy lenne környezetbarát, ha utána a CO2-őt lekötjük valahogy.

Gazdasági szempont a másik probléma: egyfelől a hangyasavnak olcsóbbnak kellene lennie, mint a jelenlegi fosszilis üzemanyagoknak. Másfelől magának a katalizátoroknak, illetve magának a hidrogén üzemanyag-celláknak az ára kellene, hogy kellően olcsó legyen (mert jelenleg nem az).

Szóval röviden: technikailag lehetséges a hangyasav üzemanyagként való használata, de jelenleg egészen biztos, hogy ez nem rentábilis. Ha a hangyasavat tényleg elő lehetne állítani széndioxidból olcsón, akkor működhet viszont a dolog...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Halfdan
T

Törölt tag 008

Guest
A jövő:
44:26-50:13-ig
A legviccesebb beszólás, we americans own the things. Lol még a lakásukat is csak bérlik.
De amúgy szomorú és félelmetes ez a jövő. Pedig benne élünk.