Szerintem azért, mert az önvezetést egyszer megcsinálod, és működik, akkor kész vagy. A rendszer működéséért a felelősség téged, a kivitelezőt terhel. (Ok, jogilag még ingovány, de nyilván valamennyire felelős lesz a megoldás szállítója annak helyes működéséért)
Ha külső rendszerre is szorulsz, akkor ha többféle van, vagy több gyártó, akkor kiszolgáltatottabb vagy, esetleg több felé kell integrálódni. Többször lesz költséged az integrációval, teszteléssel, minősítéssel, stb. (Különféle kresz és különféle útjelzések szerintem nem ekkora gond, mert az igazi akadály most az, hogy elég okos automatizmust nem tudunk létrehozni.)
Ha valamiért a külső rendszer nem megy (rongálás, meghibásodás), akkor az autó felhasználója nem lesz veled megértő, ő azt fogja érzékelni, hogy nem megy a szar autó szar önvezetése. Kátyús utak miatt: szar ez a kocsi, megint hogy felüt a kerék. Ezt nem mondja az egyszeri vevő, mert azt a rendszert még átlátja. Ha nem jön a vonat, mert a biztosító berendezést megrongálták, akkor már a MÁV a szar.
Hiába szenzoros minden, amikor pl. egy biciklista, vagy elektromos rolleres vagy gyalogos is előfordul az utakon. Ha ezekre jól fel tudsz készülni, akkor már egész közel vagy az önvezetéshez. Példa: a múltkor a Soroksári úton törtent vele (múlt hétfőn): megáll a szembeforgalom hirtelen, satufékkel. Azonnal lassítok, mert ez "red flag", és egy szerencsétlen lerobbant csövibácsi az autók közül belép (tántorog) elém a vonszolt gurulós bőröndjével. Ekkor már 3 sávon átkelt, még 3 volt hátra neki. Nem zebrán. Nem pirosnál álltam, hanem 70-es szakasz volt ott... A társadalmi/szociális vetülete is szomorú ennek, de a közlekedésbiztonsági kockázata is jelentős.
Elméletileg megoldható az önvezetés, hisz az ember is képes rá, és csak olyan képességei kellenek hozzá, amiket valószínűleg elég sok számítási kapacitással le lehet utánozni (lélek például nem kell hozzá). Szerintem elég komplex feladat (deduktív logikát is használok közben, bizonyos szituációknál megpróbálom előre jelezni, mire számítsak, mint pl. a fenti esetben is), és nem hiszem, hogy egy évtizeden belül megvalósul, de ha a telefon hálózatokat nézzük, pl. Afrikában a mobiltelefónia néhány szempontból fejlettebb, mint nálunk, mert nincs örökölt rendszerük, átlépték őket, egyből csak a 4G-t építették ki. Olcsóbb és jobb lett egy előfizetőre vetítve az ilyen helyeken, mint nálunk. Emiatt a jelenség miatt fél mindenki hatalmas infrastruktúra projektekbe fektetni a témában, mert a gyártók ígérik, hogy meglesz autonóm is a megoldás.
Amúgy szerintem a teljes autonómia nélkül is nagyon király dolgokat lehetne csinálni: pl parkolóházban kiszállok, és keres egy parkolóhelyet magának. Hívom, és jön, ez sok kényelmetlenséget megspórol, és elég irányított környezetben van, hogy már most is sok megoldás van rá. Fék asszisztensek naponta mentenek életet, és még nagyon messze van az önvezetéstől, tehát biztos, hogy egyre jobb és biztonságosabb lesz a vezetés az önvezetés nélkül is. A kamion-konvoj témát tartom még hasznosnak, és rövid-középtávon megvalósíthatónak. Más kérdés, hogy a vasút környezetbarátabb lenne a távolsági szállításra, de túl rugalmatlan a vevők logisztikai igényéhez, ahhoz egységes EUs vasúti szállítás szervező intézmény kellene, illetve a vasúti átrakodó állomások kapacitása is szűk keresztmetszet lenne.