Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

W

Wilson

Guest
Megelőzte a Tesla a Toyotát, szerdán ők lettek a legértékesebb autógyártó a világon.

A Tesla így 207,2 milliárd dollárt (csaknem 65 ezer milliárd forintot) ért, a Toyota pedig 201,9 milliárdot (nagyjából 63 ezer milliárd forintot).
A Tesla 103 ezer autót adott el idén az első negyedévben, ami nagyjából a 4 százaléka a Toyota értékesítésének. Utóbbi 2,4 millió kocsit adott el az időszak alatt.

Hihetetlen mennyire türelmesek voltak a befektetők eddig a Teslához annak ellenére,hogy eddig nem sok nyereséget hozott.
 

Miskolci Ogre

Well-Known Member
2019. december 21.
7 567
26 120
113
Drágán kell tartani...? Tessék...? Mi van...?
Nem merő passzióból drágák azok a kocsik. Nem tervgazdálkodás van. Ilyen rohadt sokba kerülnek. Ez nem valami mesterségesen fenntartott magas ár.

Komolyan mondom, az állam keresem a földön. Játszott itt a mémekkel operáló bölcs és okos Rébusz bácsit és ekkora bugyutaságot képes vagy leírni.
Ez nem drágán tartás. Simán a piaci folyamatok miatt kerül ennyibe, úgy, hogy a ritkaföldfémeket és mást kvázi rabszolgamunkával termelik a 3. világbeli országokban...
A villanytöltőt eddig vadászni kellett. Mióta megemelték az árat, azóta nemigen látok töltésen levő kocsit ahol eltekerek mellettük...


Mond már meg mi kerül 2x 2.5x többe a villanyautóba ? Semmi vazze SEMMI ! Töredéknyi beszállító , sokkal kevesebb költség ! Kicsit gondolkodj bazzeg a kibebaszott sz-ifon-ban mi kerül annyiba ? Annyira elképzelhetetlen az , hogy ez egy üzlet politika mert már most se tudják aksival kiszolgálni ezt a töredéknyi autót ! Ha annyiba kerülne mint egy szimpla korszerű diesel vagy benzines akkor mindenki azt akarna aki kibékül a hátrányaival ! És vissza állna a cucializmus és várhatnánk 5-7 évet egy autóra ! Szóval amikor olyan terepre érsz ahol nem vagy magabiztos vagy nem érted akkor mindig értetlenkedsz ! Pedig csak tudd , hogy ugyan ez megy minden elektromos/akkumulátoros járművel ! Sosem lesznek tömeg cikkek a tényleg használható és felelősséggel értékesített elektromos járművek !
 
M

molnibalage

Guest
Mond már meg mi kerül 2x 2.5x többe a villanyautóba ? Semmi vazze SEMMI ! Töredéknyi beszállító , sokkal kevesebb költség ! Kicsit gondolkodj bazzeg a kibebaszott sz-ifon-ban mi kerül annyiba ? Annyira elképzelhetetlen az , hogy ez egy üzlet politika mert már most se tudják aksival kiszolgálni ezt a töredéknyi autót ! Ha annyiba kerülne mint egy szimpla korszerű diesel vagy benzines akkor mindenki azt akarna aki kibékül a hátrányaival ! És vissza állna a cucializmus és várhatnánk 5-7 évet egy autóra ! Szóval amikor olyan terepre érsz ahol nem vagy magabiztos vagy nem érted akkor mindig értetlenkedsz ! Pedig csak tudd , hogy ugyan ez megy minden elektromos/akkumulátoros járművel ! Sosem lesznek tömeg cikkek a tényleg használható és felelősséggel értékesített elektromos járművek !
Az akksi...
A 85 kWh-s akksi a Teslában 12 ezer dollár tája pluszban a kocsi alapára felett...
 

Miskolci Ogre

Well-Known Member
2019. december 21.
7 567
26 120
113
Az akksi...
A 85 kWh-s akksi a Teslában 12 ezer dollár tája pluszban a kocsi alapára felett...


De akkor mi olyan geci drága az alap Teslába ? A fos kidolgozás vagy a 4 villanymotor ? Ne idegesíts már egy Tesla áru BMW vagy Meci az autógyártás csúcsa minden téren azok az elektromos rocskák ezekhez képest is úgy túl vannak árazva , hogy az botrány !
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Viszont elvileg oylan szabadalmaik vannak, hogy csak na...

Nem az autó a lényeg, hanem töltő.
Csak arra vártak fizetőssé váljon a töltés, mivel osztalékot kapnak. Ezért használhatják az autógyártók ingyen a szabványukat.
ICE-nél is az olajban van az igazi nagy pénz, nem az autógyártásban.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 382
20 440
113
Hihetetlen mennyire türelmesek voltak a befektetők eddig a Teslához annak ellenére,hogy eddig nem sok nyereséget hozott.
Az Amazon 14 évig nem hozott profitot, mert minden bevételét a növekedésbe, fejlesztésbe forgatta vissza. Ott viszont egyértelmű volt, hogy jó pályán van a cég, akár nyereséges is lehetne, ha nem lenne fontosabb a stratégia. A Tesla esetében nem vagyok meggyőződve a szilárd alapokról.
 

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 722
4 613
113
Azt kéne megérteni, hogy:

1. a világ nem csak Budapest belvárosa;
2. az autózás jó, mert mobilitást ad az embereknek, ahogy a kerékpár is, csak alacsonyabb fokút, ahogy a lovaglás is jó, a repülés is jó, mert az utazás magában is tud jó lenni. A mértékletesség persze fontos, de sokaknak nem választás kérdése, hogy menniük kell-e. Az imádott túlpumpált városaitok miatt, amik a centralizált méretgazdaságos ipar externáliáit a társadalmon terítik szét, az autósok bűneként álcázva azt;
3. nem tiltás kell, csak a szabályok betartatása, és betartható szabályok alkotása.
4. Ha mindenki kerékpárral járna, akkor lenne kerékpárdugó a körúton, mert akkor az aszfaltozott sávot átalakítanák, mert úgysem kell ekkora, és legyen korzó, stb...

Amúgy a körúton folyton dugóról beszéltek, én amikor árra járok nem szokott dugó lenni. Ennyit számít, hogy nem ingázok a csordával, és csak akkor megyek be Mordorba, ha a szabad világ sorsa a tét.

Furcsa, hogy racionális, tapasztalt emberek autóügyben milyen téveszméket vallanak.

Az autózás jó, mert "mobilitás": itt az kellene meglátni, hogy melyik közlekedési forma milyen áron ad milyen mobilitást. "Imádott" belvárosunkban az autó nem a legjobb választás, sőt: túl sok emberélettel fizetünk érte. Ha én, Átlag Troll be tudom ezt látni, akkor másnak is sikerülhet.

A dugók az autók miatt vannak, nem a biciklisek miatt, ennyire tényleg legyünk már racionálisak. Előfordulhat egx pici, rövid fennakadás egy-egy bringás miatt, de rendszerszinten a dugók oka a túl sok autó.

"Betartható szabályokat" tiltás helyett: most is betartható szabályok vannak. Az emberek nem tartják be azokat. Pint arról van szó, hogy a tömegeknek nincs önmérsékletük: amíg lehet valahol autózni, addig ott autózni is fognak.

Vajon akinek tényleg muszáj autóznia, az miért nem a fölöslegesen autózókra mutogat?

Tegnaptól fizetős a parkolás Budapesten: azonnal visszaesett a forgalom, nálunk a reggeli dugó is beállt a "nyári" szintre. Ezek szerint mégiscsak meg tudják oldani máshogy a kedves népek a közlekedést?

Sztem ez nem Autósok vs. Bringások vita. Sokkal inkább Felelős közlekedők vs. Leszari közlekedők lenne a helyes törésvonal, és azonnal értelmesen lehetne beszélgetni vádaskodás helyett.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Tegnaptól fizetős a parkolás Budapesten: azonnal visszaesett a forgalom, nálunk a reggeli dugó is beállt a "nyári" szintre. Ezek szerint mégiscsak meg tudják oldani máshogy a kedves népek a közlekedést?

Mondjuk az olyanokat is bírom akik elégetnek 4-5000ft-nyi üzemanyagot, hogy eljussanak valahova, de a végén inkább gyalogolnak fél órát valamelyik áruház parkolójától, hogy ne kelljen kifizetni 400ft-ot parkolásért.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 382
20 440
113
T

Törölt tag 008

Guest
https://www.roadandtrack.com/new-cars/car-technology/a32970167/f-150-generator-pro-power-onboard/

2, vagy 2,4, vagy 7.2 kW teljesítményű hálózati feszültségű inverteres generátor lesz beépítve az új F-150-esekbe, ezzel integrált megoldást adva a gyengébb infrastruktúránál dolgozó mestereknek, munkásoknak. A prospektus szerint egy tank üzemanyagról 32 órán át tud majd egy hegesztőtrafót táplálni a közepes kiépítés.
Szóval ezzel mennek majd Teslát menteni? :D
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 577
12 559
113
Csak szimplán elvenni a jogsit 1 évre ! Plusz vagy 500 000 jó Magyar Ft bírság a tetű biztosan lesápadna mind !
Egyre kevésbé hiszek felnőttek esetében a retorzióra épített jellemfejlesztésben...(Na jó; pár évtized - hogy öregen, elnyúzva jöjjön ki - kényszermunkára ítélve)
Ezek a maguk kiválóságáról és más pondróságáról gondoló egoista ösztönlények, akiknek vagy van megfelelő anyagi háttere (ebben az esetben semmi nem állítja meg őket), vagy ha nincs, akkor sem fogják beismerni, hogy idióták voltak. Mert nehogy má'!
Ne tégy olyat másnak, amit magadnak sem kívánsz? Lúzerség a szemükben.
Ezek mentálisan menthetetlenek, morálisan javíthatatlanok, intelligenciában felülről lekorlátoltak.
 
M

molnibalage

Guest
Te is magad, a napi videók linkeléséért. :rolleyes:

Hogy ne kelljen fáradnod, itt a következő kettő, és írok egy botot, hogy egyből ide posztolja, hogy pihenhess és ne stresszeld magad!



Majd egy markov láncot is betanítok a kommentjeidből, hogy a kommentárt is egyből tudja gyártani ;)
Tehetek én, hogy autót vezető gyökereket könnyű találni az utakon...?

A mai mérleg...

  • Elnök utca-Orcy út. Már 2 másodperce zöld nekem, amikor még mindig jöttek a Keleti felől. Full pirosba mentek bele. A mögöttem levő autókból már át sem ért sok, mert rövid a zöld.
  • Az Üllői és a Elnök utca sarkán 6 másodpercen belül csak 3 súlyos szabálytalankodót láttam 5 sec alatt. Egyik ráállt a járdára, kettő beragadt a kereszteződésbe és mivel az egyik nagyon le akart jönni, hát szépen ráállt a zebrára, én kelek át rajta és a másik holtteréből előre igyekvő meg majdnem elütött engem, mert menni azt kell...

    Csak, hogy tisztába tegyük, ezt két lámpás hely volt egymás után. A durván szabálytalankodók aránya 100%.

  • Aztán a Haller-Nagykörútnál egy balfasz SUV-os csak azét nem lökött fel a hídra felmenve, mert én húzódtam át a másik sávba... Mert menni azt kell, nem számít más.

  • A nap végén mondjuk kétkerekű barmot is láttam, aki a Tompa utcából pirosnál indult ki a Körútra, mert az a 2 sec-et nehéz lett volna megvárni, amíg zöld lesz... Este 10-kor...