Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Amúgy vitaindítónak elfogadható lenne ez a kezdeményezés, ha a bringások nem tolnák olyan agresszívan a retorikát, mint az autósok suttyób része.
A pesti rakpart még esetleg "rehabilitálható" lenne, mert ott van a Váci út, de a budai oldalon városszerkezetileg nem nélkülözhető egy viszonylag nagy kapacitású É-D irányú korridor. Nincs alternatívája. Amúgy amikor a rakpart rakpart volt, akkor is voltak, akik sírtak, hogy nem korzó?
Agresszív retorikát...? Folyamatosan a "bringások nem ismerik KRESZ-t", meg a "suttyó bringásköcsög" duma...

.azt valahogy mégsem ilyen videókkal van teli a YT, pedig azt is felveszi a menetrögzítő kamera...

Vagy lásd odafent a "retardképű hülyegyerek teker a rakparparton" sorokat.

Fogalmazzunk úgy, hogy a gépjármű használók egy részéből még azt sem nézem ki, hogy olvasni tud-e...
Igen, egyes C kategóriás állampolgárokról beszélek.

Záróvonalat átlépő, szembe sávban, meg zebrán előző barmokkal van teli a videómegosztó. Bringást lassan nem látok rajtam kívül úton, mert nem mernek rámenni. Tegnap én is inkább bringaúton mentem a Budafoki helyett Kelenvölgy felé. Pedig csak 7 éve jártam rajta....
 

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 722
4 613
113
Ez lenne a világváros? Vissza akarják venni az autósoktól? Mert most visszaveszik, de akkor szerinted lesznek dugók, hogy rákot okozzanak, vagy sem?

Rémlik egy dél-afrikai film anno az átkosból. A csaj a háza udvarán beült az autóba, majd bedobta a levelet a házzal szemközti postaládába, és vissza. Istenek a fejükre estek, vagy melyik volt. Szerinted, meg fog szűnni az autókázás csak mert bicajsávok vannak? Inkább kapsz rákot a dugótól, mint nem.

Nem az a baj, hogy van bicikli sáv, a baj inkább az, hogy eszetlenül csinálja ez a barom (illetve a bkk). A körúton ott van egy iszonyat széles járda, abból kellett volna elvenni. Abban tök igazad van, hogy ettől nem fog csökkeni a gépkocsik száma, ahogy a károsanyag kibocsájtás sem (sőt csak növeljük), ha a gyorsforgalmi utaknál lecsökkentik 70-ről 50-re a sebességhatárt. Sajnos az új városvezetés dilettantizmusa itt is igencsak megmutatkozik. Ezt is lehetne okosabban csinálni, csak ugye mit várunk olyan emberektől akik két értelmes mondatot nem tudnak kinyögni amikor szakmai kérdésekkel kapcsolatosan faggatják őket a tv-ben (lánchíd és Kerpel Fronius helyettes úr). Mondjuk ez nagyon nem topik téma amúgy :D Bocsánat!

Nos, akkor itt: tényleg szeretném, ha megértenétek, hogy

1.) az autózás nem jó, nem "normális", maximum "szükséges rossz";
2.) csak tiltással szorítható vissza, mert a "nép" lustább, mint okos, és nem hajlandó önmérsékletet tanúsítani.

Ez ennyire egyszerű. Éppenséggel böhöm nagy szégyen, de ez van.

Csak gondoljatok a Demszky-karókra. Gyalogosként és bringásként is rohadtul utálom, de még mindig ott tartunk, hogy az emberek egy része a saját anyja sírjára is ráparkol, ha az nincs bekerítve. Ugyanígy: nem a bringasávtól van dugó, hanem a sok autótól. Ha 6 sáv lenne a Körúton, akkor is dugó lenne. Ezt kellene megérteni, nem többet. Ott nincs autó, ahonnan kitiltják.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 446
20 678
113
bringások nem ismerik KRESZ-t
tény.

azt valahogy mégsem ilyen videókkal van teli a YT, pedig azt is felveszi a menetrögzítő kamera...
selection bias. Én látok elég hülye kerékpárost is. Az is selection bias, ez van.

retardképű hülyegyerek teker a rakparparton
Miért veszed magadra? Te voltál a videón? (költői kérdés. személyiségi jogi tanács: ha igen, akkor is mondd, hogy nem, itt senkinek semmi köze az arcképedhez.) Nem rosszabb megfogalmazás amúgy,mint ami tőled is általános.

Záróvonalat átlépő, szembe sávban, meg zebrán előző barmokkal van teli a videómegosztó. Bringást lassan nem látok rajtam kívül úton, mert nem mernek rámenni.
Én azért összefutottam eggyel két napja a budai rakparton a "görzenál" mellett... 5 -mnyire a bringasávtól inkább a rakpart forgalmát tartotta fel.
 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus
M

molnibalage

Guest
Látod, te is tolod a retorikát. A bringával közlekedők számottevő részének van jogsija is Pl. nekem is.
Az, akit mind videón látunk gépjárművel, akkor bunkó, hülye, suttyó vagy csak feledékeny a KRESZ tekintetében? Aki mind bent ragad a kereszteződésben, mert belehajt, amikor tilos lenne? Az összes zebrán előző vezetőnél? Soroljam még?

Miért veszed magadra? Te voltál a videón? (költői kérdés. személyiségi jogi tanács: ha igen, akkor is mondd, hogy nem, itt senkinek semmi köze az arcképedhez.) Nem rosszabb megfogalmazás amúgy,mint ami tőled is általános.
Két sorral fentebb böfögsz - igen, az bizony böfögés - be olyat, hogy "tény". Hogy a bringások nem ismerik a KRESZ-t.
Aztán még van képed ilyen kérdést feltenni, hogy mit veszem magamra a sztereotip általánosítást...? Az igen...
És akkor még jössz a retorikával.
Ne haragudj, de ehhez kurva vastag arcbőr kell.

Ez továbbra is 1000 módon bele van árazva az autósok sarcolásába. Ha rosszul, mert nem elégé, azt elfogadom, mint érvet. Ezek viszont ingyen akarják elfoglalni a nem nekik (nem erre a célre, de amúgy nekik is) épített infrastruktúrát. 0 < X (mostani sarc) <= Y (hipotetikus fair sarc)
Ez csak duma. Lényegében minden félkomolyabb kutatás kimutatta, hogy az valódi költsége a városi autózásnak nincs megfizetve...
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 446
20 678
113
Nos, akkor itt: tényleg szeretném, ha megértenétek, hogy

1.) az autózás nem jó, nem "normális", maximum "szükséges rossz";
2.) csak tiltással szorítható vissza, mert a "nép" lustább, mint okos, és nem hajlandó önmérsékletet tanúsítani.

Ez ennyire egyszerű. Éppenséggel böhöm nagy szégyen, de ez van.

Csak gondoljatok a Demszky-karókra. Gyalogosként és bringásként is rohadtul utálom, de még mindig ott tartunk, hogy az emberek egy része a saját anyja sírjára is ráparkol, ha az nincs bekerítve. Ugyanígy: nem a bringasávtól van dugó, hanem a sok autótól. Ha 6 sáv lenne a Körúton, akkor is dugó lenne. Ezt kellene megérteni, nem többet. Ott nincs autó, ahonnan kitiltják.

Azt kéne megérteni, hogy:

1. a világ nem csak Budapest belvárosa;
2. az autózás jó, mert mobilitást ad az embereknek, ahogy a kerékpár is, csak alacsonyabb fokút, ahogy a lovaglás is jó, a repülés is jó, mert az utazás magában is tud jó lenni. A mértékletesség persze fontos, de sokaknak nem választás kérdése, hogy menniük kell-e. Az imádott túlpumpált városaitok miatt, amik a centralizált méretgazdaságos ipar externáliáit a társadalmon terítik szét, az autósok bűneként álcázva azt;
3. nem tiltás kell, csak a szabályok betartatása, és betartható szabályok alkotása.
4. Ha mindenki kerékpárral járna, akkor lenne kerékpárdugó a körúton, mert akkor az aszfaltozott sávot átalakítanák, mert úgysem kell ekkora, és legyen korzó, stb...

Amúgy a körúton folyton dugóról beszéltek, én amikor árra járok nem szokott dugó lenni. Ennyit számít, hogy nem ingázok a csordával, és csak akkor megyek be Mordorba, ha a szabad világ sorsa a tét.
 
M

molnibalage

Guest
Azt kéne megérteni, hogy:
1. a világ nem csak Budapest belvárosa;
Ez így igaz. De akkor miért akar annyi ember oda behajtani, amikor a hely véges? Ahogy FilcTroll is leírta, teljesen mindegy, hogy hány sáv lenne, akkor is dugó lenne. Akkor nem az lenne a megoldás, hogy meglevő résznek egy részét arra kalibrálod áll, ami nagyobb kapacitást tud adni? Érdekes módon nyugaton felfogták, hogy ha bringával megy, akkor olcsóbb és tisztább is. Itthon úgy látszik az emberek mind halálos betegek és gyengék. 15 km/h tekerés az kb. séta teljesítmény igényű. Ezek szerint az emberek egy része nem képes járni sem...?

2. az autózás jó, mert mobilitást ad az embereknek, ahogy a kerékpár is, csak alacsonyabb fokút,
Ezen jót mosolygok, amikor az álló autók mellett húzok el. Csúcsidőben régen nem az autó a gyorsabb. Agglomerációba hamarabb hazatekersz ma, mint mozogsz kocsival. 15 km távolsága. Na ez a kemény.

3. nem tiltás kell, csak a szabályok betartatása, és betartható szabályok alkotása.
Valóban, egyes vezetőknek úgy látszik a zebra nem felismerhető, a piros lámpa és a záróvonal sem. Meddig süllyedjünk még...?

4. Ha mindenki kerékpárral járna, akkor lenne kerékpárdugó a körúton, mert akkor az aszfaltozott sávot átalakítanák, mert úgysem kell ekkora, és legyen korzó, stb...
Bizonyított tény, hogy azonos szélességű kerékpársáv áteresztő képessége sokszorosa mint személygépjárművel számolva. Ez tény. Ez nem vélemény. Ez egészen addig így is marad, ameddig nem lesz 3,9 utas/ jármű, de talán még akkor sem igaz. De a valóság meg kb. 1,1 utas/jármű. A közösségi közlekedés mellett meg labdába nem rúg.

De a nyakamat teszem rá, hogy lehet itt körvasút és metró agglomerációból a belvárosba, akkor is meg fogják ideologizálni, hogy sikeres ember az nem tömegezik vagy más szarsággal
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 446
20 678
113
Látod, te is tolod a retorikát. A bringával közlekedők számottevő részének van jogsija is Pl. nekem is.
Cry me a river. Épp így általánosítgatsz. Nem elvárás a kresz ismerete, és lépten-nyomon bizonyítják a kerékpárosok, hogy vagy nem ismerik, vagy ugyanúgy leszarják, mint az általad linkelt videókon mutatott emberek.
Ne haragudj, de ehhez kurva vastag arcbőr kell.
Haragszom, mert ahhoz kell vastag arcbőr, amit itt letolsz. A konstruktív vitára is csak személyeskedéssel válaszolt. Ehhez kell vastag arcbőr szerintem.

Ez csak duma. Lényegében minden félkomolyabb kutatás kimutatta, hogy az valódi költsége a városi autózásnak nincs megfizetve...
De azért nem mondod meg mi a költsége, csak misztikusan nincs megfizetve. Egy megoldás van csak rá természetesen: a fonódó kerékpárvasút. Ez így eléggé parttalan, nem akarsz egy párbeszédben részt venni. Kényelmesen elvagy a napi 1-2 belinkelt dashcam videóval, meg egy kis hülyeautósok, bezzeg a helikopter..kerékprpok bebüfögéssel, mert valójában azt csinálod.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 446
20 678
113
Ezen jót mosolygok, amikor az álló autók mellett húzok el. Csúcsidőben régen nem az autó a gyorsabb. Agglomerációba hamarabb hazatekersz ma, mint mozogsz kocsival. 15 km távolsága. Na ez a kemény.
Könnyű úgy elhúzni az autók mellett, ha azokat előrébb egy másik kerékpáros tartja fel ;)

Én meg napnyugtára elugrottam Királyrétre, kb. 70-es átlagsebeséggel. Ez akkor még keményebb?

Valóban, egyes vezetőknek úgy látszik a zebra nem felismerhető, a piros lámpa és a záróvonal sem. Meddig süllyedjünk még...?
Mondjuk piroson gyalogost gázoló kerékpárosokig? Szabályosan haladó autót lassítás nélkül oldalbakapó kerékpárosokig? Kivilágítatlanul országúton kerékpározókig? Lehet dobálózni példákkal, de be kellene látnod, hogy nem szentek a kerékpárosok sem, sőt.

Bizonyított tény, hogy azonos szélességű kerékpársáv áteresztő képessége sokszorosa mint személygépjárművel számolva. Ez tény. Ez nem vélemény. Ez egészen addig így is marad, ameddig nem lesz 3,9 utas/ jármű, de talán még akkor sem igaz. De a valóság meg kb. 1,1 utas/jármű. A közösségi közlekedés mellett meg labdába nem rúg.
Már ha épp akkor épp oda mégy ahova a közösségi közlekedés vinne, és egy hátizsáknyinál nem több cuccod van. A hátizsáknyi cucc kerékpárra is áll.

sikeres ember az nem tömegezik
Ez mondjuk pont így is van. Ahhoz, hogy a saját autómban hugyos ülésre üljek, előbb oda kell előbb hugyoznom. Fordultál már vissza állásinterjúra menet, mert leültél a héven, és csöveshugyos volt? Szerencse, hogy én lettem volna az interjúztató... MOL Limo alapján pedig a közösségi autózás hamar eléri a közösségi közlekedés mocskosságát. A városi ember egyszerűen alacsony állati szinten él, úgy tűnik, és nincs igénye a tisztaságra.
 
M

molnibalage

Guest
Cry me a river. Épp így általánosítgatsz. Nem elvárás a kresz ismerete, és lépten-nyomon bizonyítják a kerékpárosok, hogy vagy nem ismerik, vagy ugyanúgy leszarják, mint az általad linkelt videókon mutatott emberek.

Haragszom, mert ahhoz kell vastag arcbőr, amit itt letolsz. A konstruktív vitára is csak személyeskedéssel válaszolt. Ehhez kell vastag arcbőr szerintem.


De azért nem mondod meg mi a költsége, csak misztikusan nincs megfizetve. Egy megoldás van csak rá természetesen: a fonódó kerékpárvasút. Ez így eléggé parttalan, nem akarsz egy párbeszédben részt venni. Kényelmesen elvagy a napi 1-2 belinkelt dashcam videóval, meg egy kis hülyeautósok, bezzeg a helikopter..kerékprpok bebüfögéssel, mert valójában azt csinálod.
Te nyitottál azzal, hogy a nem ismerik a KRESZ-t. Így. Kész passz.

Te kezdesz személyeskedni, általánosítasz, hogy "bringások" (mikor csak közlekedők vannak)....
majd tolod itt, hogy én személyeskedek meg konstruktív vita?

MI
A
FASZOM

Asszem csaplak igonre-ban. Oda való vagy.
Jelenleg kb. ott tart a gépjárműves közlekedés Bp-n, hogy talán nem látok durván szabálytalankodót két piros lámpa között vagy záróvonalon megfordulót.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 446
20 678
113
Te kezdesz személyeskedni, általánosítasz, hogy "bringások" (mikor csak közlekedők vannak)....
majd tolod itt, hogy én személyeskedek meg konstruktív vita?

MI

A

FASZOM

Asszem csaplak igonre-ban. Oda való vagy.
:confused: Gratulálok, hülyét csináltál magadból, n+1. alkalommal. Na ez már talán személyeskedés, te gyökér.
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
7 958
22 843
113
Off
Te kezdesz személyeskedni, általánosítasz, hogy "bringások" (mikor csak közlekedők vannak)....
majd tolod itt, hogy én személyeskedek meg konstruktív vita?
Pedig folyamatosan személyeskedsz, általánosítasz és észre sem veszed, de ha ugyanúgy visszaszólnak, akkor meg vagy sértődve.
On
 
M

molnibalage

Guest
Off

Pedig folyamatosan személyeskedsz, általánosítasz és észre sem veszed, de ha ugyanúgy visszaszólnak, akkor meg vagy sértődve.
On
Ezek szerint te sem tudsz olvasni.
Ő kezdte azzal, hogy ki milyen retorikát tol, majd általánosítva azt, hogy a "bringások" nem ismerik a KRESZ-t.
Mindezt úgy, hogy...

majd, ha nem lesz az, hogy piros lámpánál 50-50% aránnyal látok áthajtót kocsival, busszal vagy teherautóval, akkor térjünk erre vissza.
A Vágóhíd utcánál a szervízutón olyan sok szabálytalanul zárón forduló kocsi van, hogy az aszfalton ott a nyoma...
https://www.google.hu/maps/@47.4704...4!1sI0dYOAp93PlNrjg75z-mwQ!2e0!7i13312!8i6656

Komolyan mondom, hogy veszek kamerát a bringára, aztán majd lehet pislogni miket veszek fel. De gondolom akkor is marad a suttyó bringás duma teljesen mindegy hány pirosba hajtót mutatok nektek...
Tegnap is Üllőin majdnem csattanás volt, mert az Orzy park felől jött kettő autó egymás seggében át a full piroson... Dudálás volt rendesen.
Hazafelé menet meg a Korányi sarkán a rendőr előtt hajtott át zárón egy okos, azonnal kikapták.
2 percet töltöttem az Üllőin aznap és ezt láttam...
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 764
10 759
113
Jelenleg kb. ott tart a gépjárműves közlekedés Bp-n, hogy talán nem látok durván szabálytalankodót két piros lámpa között vagy záróvonalon megfordulót.

Nem járok túl gyakran Pesten, de valahogy a fent említett szabálytalanság-gyakorisággal még sosem találkoztam.
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
7 958
22 843
113
De gondolom akkor is marad a suttyó bringás duma teljesen mindegy hány pirosba hajtót mutatok nektek...
Igen, akkor is marad a suttyó bringás duma.
Egyrészt mert vicces. Bocs!
Másrészt, mert a két dolog egymástól függetlenül is igaz. Sőt, hiába mutogatsz a suttyó autósokra, attól még nem lesz kevésbé buta egy szuicid biciklis sem.

Szerintem te sem gondolod ennyire veszélyesnek az autósokat. Le se szállsz a bringáról, de azért sisak nélkül nyomod... o_O
Ha tartanál az őrült autósoktól, akkor legalább a frizurád feláldoznád egy kevlár sisak oltárán, de erről szó sincs. Csak itt puffogsz, na jó, talán még pár embert offline is boldogítasz ezzel, de amúgy annyira nem zavartatod magad a dilinyósokkal. Sőt, lefogadom, még élvezed is, ahogy elmerülsz a pesti közlekedés mocsarába... Hehe! :)
 
M

molnibalage

Guest
Szerintem te sem gondolod ennyire veszélyesnek az autósokat. Le se szállsz a bringáról, de azért sisak nélkül nyomod... o_O
De igen, változtattam útvonalon és időn is kicsit, hogy mikor megyek.
Hétvégén meg sokszor már csak a Népligetben megyek körbe, mert ott nincs forgalom. Pedig Kelenvölgy szebb...

Ha tartanál az őrült autósoktól, akkor legalább a frizurád feláldoznád egy kevlár sisak oltárán, de erről szó sincs. Csak itt puffogsz, na jó, talán még pár embert offline is boldogítasz ezzel, de amúgy annyira nem zavartatod magad a dilinyósokkal. Sőt, lefogadom, még élvezed is, ahogy elmerülsz a pesti közlekedés mocsarába... Hehe! :)
Van sisakom, csak ritkán használom. De kezdem megváltoztatni véleményem.
A belvárosi forgalmat meg elkerülöm. Konkrétan a COVID-19 kezdete óta nem jártam belvárosban. Nem jártam a Nagykörúton sem, hogy kipróbáljam a bringasávot. Egyszer hazafelé mentem be a Ráday utcába, de kb. ennyi.

Sajnos a sisak meg semmit nem ér, amikor egy barom átmegy rajtad kocsival vagy 70-nel elüt...

De tegnap meg egy barom bringással ütköztem össze, aki úgy döntött, hogy levágja a bringaút kanyart a Galvani út előtti keresztutcánál.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
2019-ben gazdára lelt új autók kilométerenként átlagosan 122,4 gramm CO2-t bocsátottak ki (a WLTP-nél kevésbé reális, régi NEDC ciklus szerit mérve), ami 1,6 grammal több, mint 2018-ban, és 27,4 grammal több, mint az Európai Unió által 2020-ra kitűzött 95 g/km-es célérték.

Holott 2010-16 között még folyamatos csökkenést tapasztalhattunk a technológiai fejlesztéseknek (könnyebb karosszériák, start-stop rendszerek, kis lökettérfogatú turbómotorok elterjedése) köszönhetően.

https://m.origo.hu/auto/20200629-tobbet-szennyeznek-az-uj-autok.html

Jöhet az európai autógyártás versenyképtelenné tétele a büntikékkel.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 446
20 678
113
2019-ben gazdára lelt új autók kilométerenként átlagosan 122,4 gramm CO2-t bocsátottak ki (a WLTP-nél kevésbé reális, régi NEDC ciklus szerit mérve), ami 1,6 grammal több, mint 2018-ban, és 27,4 grammal több, mint az Európai Unió által 2020-ra kitűzött 95 g/km-es célérték.

Holott 2010-16 között még folyamatos csökkenést tapasztalhattunk a technológiai fejlesztéseknek (könnyebb karosszériák, start-stop rendszerek, kis lökettérfogatú turbómotorok elterjedése) köszönhetően.

https://m.origo.hu/auto/20200629-tobbet-szennyeznek-az-uj-autok.html

Jöhet az európai autógyártás versenyképtelenné tétele a büntikékkel.
De ha kis könnyű autókat csinálsz, akkor nem 95, hanem 84 a célszámod, míg ha nagy nehezeket, akkor 125 is okés... Ezért van ez a trend, valamint mivel a tank kategóriás járművek ellen nincs ösztönző, sőt, zöld rendszámmal még egy halom kedvezményt is kapsz, igaz, az átlagfogyasztás közel 9 liter...
 
T

Törölt tag 1945

Guest
M

molnibalage

Guest
Megelőzte a Tesla a Toyotát, szerdán ők lettek a legértékesebb autógyártó a világon.

A Tesla így 207,2 milliárd dollárt (csaknem 65 ezer milliárd forintot) ért, a Toyota pedig 201,9 milliárdot (nagyjából 63 ezer milliárd forintot).
A Tesla 103 ezer autót adott el idén az első negyedévben, ami nagyjából a 4 százaléka a Toyota értékesítésének. Utóbbi 2,4 millió kocsit adott el az időszak alatt.
Meg mindezt úgy, hogy 1 hetes hír, hogy mennyire kérdéses minőség az, amit adnak...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Miskolci Ogre

Well-Known Member
2019. december 21.
7 604
26 452
113
Megelőzte a Tesla a Toyotát, szerdán ők lettek a legértékesebb autógyártó a világon.

A Tesla így 207,2 milliárd dollárt (csaknem 65 ezer milliárd forintot) ért, a Toyota pedig 201,9 milliárdot (nagyjából 63 ezer milliárd forintot).
A Tesla 103 ezer autót adott el idén az első negyedévben, ami nagyjából a 4 százaléka a Toyota értékesítésének. Utóbbi 2,4 millió kocsit adott el az időszak alatt.


Ez az igazi virtuális baromság !

Ezt meg még be sem vezették és máris qrva sokat ér a sok idiótának !

https://www.portfolio.hu/befektetes...amion-az-uj-tesla-vagy-tozsdei-remalom-436842
 
  • Tetszik
Reactions: fip7