Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 382
20 440
113
Gyorshajtva, a záróvonalat átlépve, elzárt területen haladt. Mindegy, hogy ott bringás volt, UFO-k szálltak le, vagy maga Jézus Krisztus jelent meg, a kocsinak semmi keresnivalója nem volt ott. Az, hogy ott a szabályok szerint nem lehetett volna semmi nem érv, az autóút nem az űrben van, mindig számítani lehet valami váratlanra, vad ugrik át, gyalogos kóricál el, beállt biciklis szlalomozik, akármi.
Az külön vicces, ahogy a vezess.hu mosdatja a kocsist, szívhez szóló kisregény formájában megismerjük gyermekkorát, már akkor is hogy szerette a Matchboxokat (LOL), milyen példás családapa volt, stb., míg a halálra gázolt huszonéves bringásról nem tudjuk meg, hogy mondjuk mit tanult, milyen álmai voltak a jövőre, vagy hogy éreznek most a szülei. Az mind nem számít, hiszen csak egy nyamvadt puhatestű.
A bíróság megint érzékenyített volt, az ilyennek minimum 5 év börtön és soha többet nem vezethet, ezentúl a felesége ül a volán mögött ha valahova menni akar.
Rengeteget vezetek, így jól látom mennyi hasonló ámokfutó van, aki magát és másokat veszélyeztetve kezd őrült manőverekkel előzésbe, hogy aztán két perc múlva találkozz vele a legközelebbi TESCO parkolóban vagy piros lámpánál.
Ez így van, de sajnos a kivilágítatlan kerékpárosok (az ittasságot hagyjuk is) felénk is egy állandó probléma. Pomáz-Szentendre közt visszatérő jelenség a főúton... úgy, hogy a kerékpárút 5-10m-nyire van párhuzamosan az úttal.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113

Volt egy kollégám aki valamiért teljesen rá volt indulva az új Ladára amikor kijött, és hogy milyen jó lesz meg majd milyen olcsó stb.

Mondom neki figyelj, volt két Ladánk, a szoci érában az relatív jó volt, persze rengeteg gyártási/konstrukciós hibával (a kocka Lada 10 éves korára gyakorlatilag porrá rohadt mindenhol, az utód Samarában pl. non-stop benzinszag volt valamiért, az elektronika full össze-vissza működött+ a bovdenes kuplung egy kisebb mozdulattal simán ki lehetett akasztani(!) stb. stb. ).

Aztán vettünk ‘nyugati’ kocsit, és az olyan volt minőségben mint egy hipertérugrás, meghibásodás meg nulla, úgyhogy köszönjük, soha többê nem kérünk a Ládából meg a többi keleti fosból, szép volt, jó volt, de csak amíg nem volt helyette más. Ugyanazok gyártják ugyanabban a gyárban, miért lenne jobb? Ha legalább valami baromi igénytelen, de cserébe megbízható típus lenne vadabb vidékekre, de még ezt sem tudja, akkor hol, miben lesz ez versenyképes?
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Ez így van, de sajnos a kivilágítatlan kerékpárosok (az ittasságot hagyjuk is) felénk is egy állandó probléma. Pomáz-Szentendre közt visszatérő jelenség a főúton... úgy, hogy a kerékpárút 5-10m-nyire van párhuzamosan az úttal.
Olyannyira, hogy anno a vizsgabiztos jópontként írta be, hogy nem csaptam el egyet, és még meg is álltam megnézni, hogy jól van-e. (Jó azt nem, de azt megsúgta, h amikor a járdáról bedőlt az útra nem volt elvárható, h meg tudjak állni, se, hogy kerülni tudjam)
 
M

molnibalage

Guest
Már nem azért, de rengeteg feláras szolgáltatás már most is mikrotranzakció, főleg a tesla-kon.
De a Teslát azt nem szabad ezért bántani, me hát az musk
Ez így van, de sajnos a kivilágítatlan kerékpárosok (az ittasságot hagyjuk is) felénk is egy állandó probléma. Pomáz-Szentendre közt visszatérő jelenség a főúton... úgy, hogy a kerékpárút 5-10m-nyire van párhuzamosan az úttal.
A kivilágítatlanság az valóban baj.

Csak én pl. ismerek olyan "kerékpárút" szakaszokat, ami alkalmatlan, hogy azon menjen az ember, minimum időszakosan. Faág belóg és kráterek vannak benne. Tényleg nagyon fasza, amikor egyszerre hajtasz neki egy bokornak és esel el egy 10 centi mély gödörben. Akkor azon a szakaszon marad az út.

Vagy pl. a Budafoki úttal párhuzamos út, ahol tavasszal mindig késik a nyírás. Volt, hogy 100%-ban belógott a bringaútra a növény. De a baj az, hogy aki nyírja még azt sem érti meg, hogy a kerékpárút szélétől legalább 20-30 centire kéne vágni és nem kettőre. Mert a kormány túllóg. Ja, hogy nem így vágják és emiatt valójában nincs meg a két sáv, mert a bokorhoz közli oldalon csak úgy tudsz menni, hogy szembe sávba átlóg a kormány...? Aki meg mehet akkor a mellette levő járdára?

Ja, meg hogy helyenként gyak. egy sáv széles lesz és úgy, hogy holttérbe érkezel...?
https://www.google.hu/maps/@47.4664...ASS4dLKw!2e0!5s20190801T000000!7i16384!8i8192
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
De a Teslát azt nem szabad ezért bántani, me hát az musk

Nem azért mert Musk, hanem mert egy gagyi clickbait hír volt az alapja a mítosznak.

Az inkriminált esetben ugyanis annyi történt, hogy az autópilóta a Teslában feláras, de egyszerű szoftveres úton lehet bekapcsolni, nem kell hozzá külön hardver meg szerelés. Egy helyi dealer pedig úgy tűnik ezt okosba’ bekapcsolta az ügyfélnek, a Tesla erre rájött és távolról kikapcsolta amit az ügyfél neki nem fizetett ki.. the end.
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár
T

Törölt tag 1711

Guest
Nem azért mert Musk, hanem mert egy gagyi clickbait hír volt az alapja a mítosznak.

Az inkriminált esetben ugyanis annyi történt, hogy az autópilóta a Teslában feláras, de egyszerű szoftveres úton lehet bekapcsolni, nem kell hozzá külön hardver meg szerelés. Egy helyi dealer pedig úgy tűnik ezt okosba’ bekapcsolta az ügyfélnek, a Tesla erre rájött és távolról kikapcsolta amit az ügyfél neki nem fizetett ki.. the end.

Én úgy tudtam ez minden Tesla-nál így volt, hogy próba üzemmódban mindenkinél működött ha fizetett ha nem, de a tudtukra volt adva, hogy egy idő után kikapcsolják majd frissítéskor. Utána meg meglepődtek mikor megtörtént.
De itt olyan dolgokról is szó van, mint a tükörfűtés, ami minden kocsiba be van építve, de alapverziónál nem aktiválják, vagy távoli motorindítás, ablakmozgatás is csak szoftveres van sokszor blokkolva.
 
M

molnibalage

Guest
Nem azért mert Musk, hanem mert egy gagyi clickbait hír volt az alapja a mítosznak.

Az inkriminált esetben ugyanis annyi történt, hogy az autópilóta a Teslában feláras, de egyszerű szoftveres úton lehet bekapcsolni, nem kell hozzá külön hardver meg szerelés. Egy helyi dealer pedig úgy tűnik ezt okosba’ bekapcsolta az ügyfélnek, a Tesla erre rájött és távolról kikapcsolta amit az ügyfél neki nem fizetett ki.. the end.
Nem értetted meg akkor. A Tesla MOST is ilyen, de abban nem rúgnak, csak a BMW-be...
 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Nem értetted meg akkor. A Tesla MOST is ilyen, de abban nem rúgnak, csak a BMW-be...

A Teslánál ha jól értem ugyanúgy kifizeted egy összegben amikor megveszed, mint bármilyen extrát és onnantól kezdve működik, csak szoftveres úton aktiválják (egyébként az USA-ban ez teljesen megszokott, pl. navinál). A BMW ezzel szemben mintha kifizettetné veled az extrát hogy beépítsék, majd még ezen felül is le akar húzni havidíjal is, ami azért nem ugyanaz.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711

Horizon

Well-Known Member
2019. február 27.
2 120
8 615
113
Nem értetted meg akkor. A Tesla MOST is ilyen, de abban nem rúgnak, csak a BMW-be...
A különbség az, hogy a robotpilóta működtetése a cég részéről folyamatos befektetést igényel, szerverfarmok fenntartása, szoftver- és hardverfejlesztők fizetése, a mobilszolgáltatók sem ingyen adják a sávszélességet a FOTA-nak, stb., amit a szolgáltatást igénylők befizetéséből fedeznek. Ezzel szemben az ülés- vagy tükörfűtés ha már egyszer benne van a kocsiban, semmibe nem kerül gyártónak, tehát ez színtiszta gonosz lehúzás.
Nyilván a Tesla is megéri a pénzét, amikor $3250-ért felold neked 5kWh kapacitást az akkumulátorban, de neki ezt könnyebben elnézik az emberek, mert az innovációival ő indította be az elektromos és önvezető kocsik forradalmát, míg a német gyártók ebből csak a lehúzás részét tanulták el.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Nyilván a Tesla is megéri a pénzét, amikor $3250-ért felold neked 5kWh kapacitást az akkumulátorban, de neki ezt könnyebben elnézik az emberek, mert az innovációival ő indította be az elektromos és önvezető kocsik forradalmát, míg a német gyártók ebből csak a lehúzás részét tanulták el.

Ugyanazért amiért az apple f*szságait is elnézik: kínos lenne beismerni, hogy elqrták, mára a klasszikus vallás helyét átvette a technológiai vállalatok kultusza.
 
T

Törölt tag 008

Guest
Már nem azért, de rengeteg feláras szolgáltatás már most is mikrotranzakció, főleg a tesla-kon.
A tesla is k*cs*g de az nem autógyártó hanem energia szolgáltató.
Már náluk is csúnyán néztem, még Linus auto as service videóját is linkeltem hozzá, csak nem vártam, hogy klasszikus autógyártók is beszállnak a lehúzós bizniszbe. :(
Remélem a koreaiak és a japánok nem veszik át vagy 5 évig. Addig simán birja a mostani verdám.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711
T

Törölt tag 1711

Guest
Sajnos mindkettő csúcsra van járatva és mindkettő egyformán agyatlan.

Nem csak kettő, ugyanúgy megvannak a Playstation, Hyundai, Huawei habzószájú hívei is...
Ezt hozta el a nagy "ateizmus", ugyanúgy istenekben hisznek, csak ezek az istenek a pénztárcájukra utaznak, miközben hittérítőik földöntúli kényelmet, és luxust ígérnek használóiknak.
Erről volt youtube-on egy nagyon jó videó a Jeruzsálemi Zsidó Egyetem professzorától ahol a Peugeot kapcsán vezette le ezt.
 

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 722
4 613
113
Ez a rendszer rég megy a tech iparban. Van egy meghekkelt Panasonic GH1 kamerám, ami gyári szoftverrel nem használta ki fullosan a hardver lehetőségeit. Olcsóbb volt szoftveresen korlátozni a kêpességeit, mint külön gyengébb hardvert fejleszteni és gyártani. Az utódja már gyárilag tudja a többet, de ez nem fejlesztés eredménye.

Vszeg a fűthető BMW- tükörrel is ez a logika: ennyire összetett cuccból olcsóbb csak egyfélét tervezni és gyártani (a fullos változatot a mozgatással, index-szel, fűtéssel), aztán a mediterrán vevők majd legfeljebb nem vásárolják meg a fűtési szolgáltatást. Mivel a fűtés hardveres része olcsó, az autó árához képest bagatell, innentől már a marketingesek dolga, hogy tudják még drágábban eladni ezt az extrát, mint eddig. Vszeg sikerülni fog nekik.