Ez gyakran van így. A piac szegmentációja (pl. belépőszinten kevesebb funkciót várnak el a felhasználók, mert többségük összezavarja a sok lehetőség, neked viszont egy lehetőség budget jobb kameráát venni, és firmware upgradelni), vagy régiós szabályozások megkövetelhetik (pl. EU-ban nem profi videóeszközzel tilos 30 percet meghaladó hosszú videót készíteni, ezért a kamerák 29:59-nél leállnak. Valami EUs szabályozás a piac szegmentálására). Simán lehet drágább több alkatrészt, gyártósort csinálni.Van egy meghekkelt Panasonic GH1 kamerám, ami gyári szoftverrel nem használta ki fullosan a hardver lehetőségeit. Olcsóbb volt szoftveresen korlátozni a kêpességeit, mint külön gyengébb hardvert fejleszteni és gyártani.
Szerintem nem lenne feltétlen gond a BMW megoldásával, amennyiben nem szokás szerint a pofátlan lehúzásról szólna. Ha nem feláras bekerüléskor a funkció, akkor okés lehet. Ha szükség van szerver backendre, akkor okés lehet. Az Apple car-play-ért is 80€/évet kérnek, ami szerintem butaság ugyan, de tény, hogy kell szoftver karbantartani. Az zavar, hogy olyan felárat kérnek eleve, amiből ezt ki kéne tudják gazdálkodni.
Amúgy téli hónapokban lemondom az ülésfűtés előfizetést? Én utálom amúgy az összes ilyen előfizetzésés szart, és arra mennek, hogy elfelejted lemondani. Valami kell, megveszem/kibérlem határozott időre előre, és kész. Határozatlan idejű bérlés sem ellenemre való, de ne kelljen még egy regisztráció, előfizetés, könyvelési tétel még a fogpiszkálóra is. Így is annyi ilyen szart kell már nyilvántartanom, hogy gyakorlatilag havi 2 nap elmegy ezek ellenőrzése, fizetése, könyvelésére. A modern világ csodája, hogy a villamoson utazva is befizetheted a gázszámlát! És még 61 különféle számlát kapsz, amit külön kell intézz, de a kanapén is megteheted pihenés közben! (helyett valójában). Ezért nem tartom jó ötletnek ezt. Ha kell az ülésfűtés, és 300 rongyot kérnek érte (mert csak a félb-őr ülésben van, meg mozgatható deréktámaszt is kell vegyél akkor, stb... épp amiatt, hogy a gyártásracionalizálás miatt ne a kombinációk Descartes szorzatát kelljen támogatni. Ezért találták ki, mert egyfélét gyárthatnak, de a Descartes szorzatért kérhetnek pénzt...), akkor eldöntöm, hogy megér-e annyit a kocsi várható nálam töltött élettartalmára amortizálva, és ki tudom-e fizetni. Ennek látom értelmét. Ha lízingelem/hitelre veszem, akkor is havidíjas gyakorlatilag, de csak egy számlát kapok, egy tételre, előre kiszámítva, fix időre, stb, nem kell többet istápolni a dolgot.
Ez amúgy régebben is megvolt, kicsit kevésbé aprólékosan. Nekem pl. a kocsiban a tempomathoz minden megvan, csak a kezelőszerveket nem szerelték be. Mivel már öregecske az autó, van bontva kezelőszerv fillérekért. Azért gyártották így, mert drágább lett volna többféle alkatrész kombinációval, azok kompatibilitási listájával (nem csak gyártani, de támogatni az eladott autókat). Van elég különbség az autókban egy modellen belül kiépítés szerint enélkül is, próbálnak egyszerűsíteni ahol tudnak.