"Az M3-as autópálya felől érkező autóforgalom számára összesen 1500 férőhelyes új P+R parkoló épülhet az M3 autópálya-bevezető – Hungária gyűrű – Mexikói út csomópontjában, a Mexikói úti Kisföldalatti-végállomásnál. A külső kerületekből és az észak-pesti elővárosokból érkezők így sokkal könnyebben válthatnak majd az autóról kisföldalattira, villamosra vagy trolibuszra, sőt, a jövőben akár vasútra is. Az új parkolók tervezését még idén nyáron megkezdjük."
Ez eddig fasza, ha nincs P+R akkor ne várják hogy az emberek kiszálljanak az autóból a célállomásig. Gondolom a P+R-t el tudják helyezni a BVSC sporttelep meletti MÁV? dzsumbuljban, ott van neki elég hely, és a beérkező forgalom oldalán is van, tehát eddig jó a helyválasztás.
Tömegközlekedésbe bekapcsolhatóság szempontjából viszont siralmas. Mennyire alkalmas a Kisföldalatti a reggel 8-9 közötti bejövő forgalom egyszerre megjelenő embertömegének elszállítására..? Semennyire, közel zéró a kapacitása így is, majdhogynem egy nosztalgiavasút, ráadásul a legközelebbi metrócsatlakozási pontja a DEÁK tér. Kalandvágyók felszállhatnak még az 1-es vilire és azzal mehetnek tovább a Stadionokhoz (M2) vagy a Skaven városközponthoz (M3) vagy majd, valamikor az M4 Thököly/Hungária úti megállójához. De ez legalább10-15 perc alatt megvan kb átszállásal, ami még nagyjából versenyképes a kocsival, ha bedugult Hungáriát feltételezünk, ami meg reggel adott. A probléma viszont ugyaz lesz, mint a M1 kapacitásával, hova rakod reggel azt a rengeteg embert az 1-es vilin...?
Szóval jó a gondolat de ez egy kicsit ilyen sántikáló dolog mert ha nincs normális metrókapcsolat akkor nem igazán vonzó P+R-nek ("miért szállnék ki a kocsiból, ha az alternatíva 2-3 átszállás és kábé ugyanannyi, vagy több idő?"), márpedig metró ott sosem lesz - az M4 vonalat hülyeség erre kanyarítani, mert egyébként a nagy semmi van ott a reggeli és esti csúcs között (zuglói kertváros az egyik oldalon, a mások oldalon Angyalföld leglepusztultabb részei). Ha az M5 ha valaha megépül meg max. a Lehel térbe kapcsolódik be..
- Új közúti és villamosfelüljáró tervezését kezdi meg a BFK a Nagy Lajos király útja és Szegedi út vonalában, így a váci vasútvonal és Rákosrendező fölött átívelő felüljárón a Béke térig. Az új felüljáró összeköti Zuglót Angyalfölddel, tehermentesítheti a Hungária körutat és segíthet az M3-as autópályáról érkező forgalomnak az autók elől elzárt Városliget elkerülésében. Az új villamoskapcsolat pedig a 3-as villamos-körgyűrű folytatását jelenti majd Angyalföld felé.
Odáig rendben van hogy a NLK útjának torzóját folytatják (valszeg ez is egy több évtizede porosodó terv és ki van alakítva a nyomvonala, de Szegedi úton, hát az finom lesz. Az oda vezető Teleki Blanka utca jelenleg kis jóindulattal egy mellékút ( egy kb. senki által nem használt, még részben macskaköves pusztulat), a Szegedi meg kvázi folytatása a NLK-nak, kétoldali beépítéssel.. A faölelő hippik oda fogják láncolni a fákhoz, mert azoknak bizony mennie kell ha kapacitást is akarunk. Hogy a Lehel úton mi
történik, hát, az meg már más gondja lesz, de legalább a Dózsa György leggázabb szakaszát (Városliget környéke) talán tehermentesíti..