Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
3 040
5 863
113
https://m.origo.hu/itthon/20200717-egyszerubbe-es-fenntarthatobba-valik-a-kozossegi-kozlekedes.html
"Jelentős mérföldkőhöz érkezett a közösségi közlekedés szervezése, de hosszabb folyamat lesz az egységes jegyrendszer és a teljes tarifaközösség kialakítása a vasúti és a buszos közlekedésben. Egyszerűbb, átláthatóbb, fenntarthatóbb lesz a díjszabási rendszer, a legjobb közösségi közlekedési kínálatot nyújtva az utasoknak - mondta Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója a MÁV és a Volánbusz közös irányításáról az MTI-nek adott interjúban."
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 573
20 963
113
"Az M3-as autópálya felől érkező autóforgalom számára összesen 1500 férőhelyes új P+R parkoló épülhet az M3 autópálya-bevezető – Hungária gyűrű – Mexikói út csomópontjában, a Mexikói úti Kisföldalatti-végállomásnál. A külső kerületekből és az észak-pesti elővárosokból érkezők így sokkal könnyebben válthatnak majd az autóról kisföldalattira, villamosra vagy trolibuszra, sőt, a jövőben akár vasútra is. Az új parkolók tervezését még idén nyáron megkezdjük."

Ez eddig fasza, ha nincs P+R akkor ne várják hogy az emberek kiszálljanak az autóból a célállomásig. Gondolom a P+R-t el tudják helyezni a BVSC sporttelep meletti MÁV? dzsumbuljban, ott van neki elég hely, és a beérkező forgalom oldalán is van, tehát eddig jó a helyválasztás.

Tömegközlekedésbe bekapcsolhatóság szempontjából viszont siralmas. Mennyire alkalmas a Kisföldalatti a reggel 8-9 közötti bejövő forgalom egyszerre megjelenő embertömegének elszállítására..? Semennyire, közel zéró a kapacitása így is, majdhogynem egy nosztalgiavasút, ráadásul a legközelebbi metrócsatlakozási pontja a DEÁK tér. Kalandvágyók felszállhatnak még az 1-es vilire és azzal mehetnek tovább a Stadionokhoz (M2) vagy a Skaven városközponthoz (M3) vagy majd, valamikor az M4 Thököly/Hungária úti megállójához. De ez legalább10-15 perc alatt megvan kb átszállásal, ami még nagyjából versenyképes a kocsival, ha bedugult Hungáriát feltételezünk, ami meg reggel adott. A probléma viszont ugyaz lesz, mint a M1 kapacitásával, hova rakod reggel azt a rengeteg embert az 1-es vilin...?

Szóval jó a gondolat de ez egy kicsit ilyen sántikáló dolog mert ha nincs normális metrókapcsolat akkor nem igazán vonzó P+R-nek ("miért szállnék ki a kocsiból, ha az alternatíva 2-3 átszállás és kábé ugyanannyi, vagy több idő?"), márpedig metró ott sosem lesz - az M4 vonalat hülyeség erre kanyarítani, mert egyébként a nagy semmi van ott a reggeli és esti csúcs között (zuglói kertváros az egyik oldalon, a mások oldalon Angyalföld leglepusztultabb részei). Ha az M5 ha valaha megépül meg max. a Lehel térbe kapcsolódik be..

- Új közúti és villamosfelüljáró tervezését kezdi meg a BFK a Nagy Lajos király útja és Szegedi út vonalában, így a váci vasútvonal és Rákosrendező fölött átívelő felüljárón a Béke térig. Az új felüljáró összeköti Zuglót Angyalfölddel, tehermentesítheti a Hungária körutat és segíthet az M3-as autópályáról érkező forgalomnak az autók elől elzárt Városliget elkerülésében. Az új villamoskapcsolat pedig a 3-as villamos-körgyűrű folytatását jelenti majd Angyalföld felé.

Odáig rendben van hogy a NLK útjának torzóját folytatják (valszeg ez is egy több évtizede porosodó terv és ki van alakítva a nyomvonala, de Szegedi úton, hát az finom lesz. Az oda vezető Teleki Blanka utca jelenleg kis jóindulattal egy mellékút ( egy kb. senki által nem használt, még részben macskaköves pusztulat), a Szegedi meg kvázi folytatása a NLK-nak, kétoldali beépítéssel.. A faölelő hippik oda fogják láncolni a fákhoz, mert azoknak bizony mennie kell ha kapacitást is akarunk. Hogy a Lehel úton mi
történik, hát, az meg már más gondja lesz, de legalább a Dózsa György leggázabb szakaszát (Városliget környéke) talán tehermentesíti..

Király, de gondolom nem lesz mélygarázs/toronygarázs, simán még egy kis területet lekennek aszfalttal olcsóba', és kész is van a P+R mennyország...

A kisföldlatti kapcitása nem annyira rossz, én régen sokat jártam vele reggeli csúcsidőben. Akkor is volt, hogy 4-5 busz 2 percen belül beesett és szinte mindenki ott szállt le, mert a Hungária már be volt dugulva, és átsétálva az egyeshez előbb jutottál el a stadionhoz, mint a busszal. Nekem mondjuk másfelé vitt az utam, sokat kisföldalattiztam. A járatot kéne reggelente sűríteni. Amúgy pedig 5 perc sétával átérsz az 1-es villamoshoz is. (Mondjuk azt az aluljárót/útvonalat kicsit fel lehetne újítani, hogy egy kis pozitív légköre is legyen. Elég lerobbant.)

De ez sem oldja meg az alapproblémát: Minek bemenni a város belsejébe heti 5 napot word-ben pötyögni, kinyomtatni, lepecsételni, és átvinni valakinek, aki becsanneli, és elemailezi? (Vagy legyen más irodai munka). Innentől már mindegy, hogy autóban/buszon/földalattin/villamoson heringezel. Maga a tevékenység (ingázás) felesleges. Bent nem lakhat mindenki a belvárosban, de a munkát kintebb lehetne vinni. (Amúgy a munkák nagyja is felesleges, de ez messzire vezet)

Én már rég kiíírtam a linkedemre, hogy csak távmunka ajánlatokkal keressenek. Persze a HR-esek többsége igen egyszerű lélek. A COVID miatt ideiglenesen távmunka van, úgyhogy szerintük érdemes irodai pozícióval megspammelni, ami csak a COVID végéig remote...
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 573
20 963
113
Hát ebben én sem sok rációt látok. A kisrepülők inkább sport/rekreációs, vagy térinformatikai ipari felhasználásból repülnek. Itthon a jó infrastruktúra miatt (Alaszkához, Afrikához, vagy Szibériához képest) egyszerűbb autóval (ne adj' Isten vonattal/busszal) menni.

Mondanák azt, hogy a sportrepülés támogatása... bár az meg elég kedvezmény a gazdagoknak felhanggal csapódna le sokaknál (bár ismerek sportrepülőket, és ők egyáltalán nem gazdagok, de amit meséltek, az alapján nagyon drága hobbi)
 
T

Törölt tag

Guest
Hát ebben én sem sok rációt látok. A kisrepülők inkább sport/rekreációs, vagy térinformatikai ipari felhasználásból repülnek. Itthon a jó infrastruktúra miatt (Alaszkához, Afrikához, vagy Szibériához képest) egyszerűbb autóval (ne adj' Isten vonattal/busszal) menni.

Mondanák azt, hogy a sportrepülés támogatása... bár az meg elég kedvezmény a gazdagoknak felhanggal csapódna le sokaknál (bár ismerek sportrepülőket, és ők egyáltalán nem gazdagok, de amit meséltek, az alapján nagyon drága hobbi)

Nem értek a repüléshez, de ha 10-20-30 fős repülőkkel pl. Debrecenből 1,5 óra alatt elérhető lenne nyári reggeleken a Balaton (és estefele vissza) akkor a vonatnak (13000ft/fő oda-vissza) alternatíva lehet azoknál akik pl. egy hétvégére szeretnének leruccanni és nem akarnak fél napot vonaton rohadni (vagy az 1 éve felújítás alatt álló M0-áson autókázni nyelve az ideget).
Télen meg akár Szlovák/Osztrák sielőhelyekre is lehetne utakat szervezni, kiszolgálni időszakos megrendeléseket (adventi vásár Bécsben)...
A nagy távolságú fapados járatok megtépázódásával még ráció is lehet benne, elvégre a minimálbéres Sándorpista is elmondhatná magáról, hogy repülővel ment nyaralni.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 573
20 963
113
Nem értek a repüléshez, de ha 10-20-30 fős repülőkkel pl. Debrecenből 1,5 óra alatt elérhető lenne nyári reggeleken a Balaton (és estefele vissza) akkor a vonatnak (13000ft/fő oda-vissza) alternatíva lehet azoknál akik pl. egy hétvégére szeretnének leruccanni és nem akarnak fél napot vonaton rohadni (vagy az 1 éve felújítás alatt álló M0-áson autókázni nyelve az ideget).
Télen meg akár Szlovák/Osztrák sielőhelyekre is lehetne utakat szervezni, kiszolgálni időszakos megrendeléseket (adventi vásár Bécsben)...
A nagy távolságú fapados járatok megtépázódásával még ráció is lehet benne, elvégre a minimálbéres Sándorpista is elmondhatná magáról, hogy repülővel ment nyaralni.
Az EU mintha épp most kívánná az olyan repülőjáratokat betiltani, amik 3 (4?) óra vonatúttal is kiválthatóak. Persze az itthoni vasutat ismerve így nagy jövő vár még a belföldi repülésre :p.
 
T

Törölt tag

Guest
Az EU mintha épp most kívánná az olyan repülőjáratokat betiltani, amik 3 (4?) óra vonatúttal is kiválthatóak. Persze az itthoni vasutat ismerve így nagy jövő vár még a belföldi repülésre :p.

Akkor Nyíregyháza-Budapest már lazán mehet repülővel, vagy Debrecen-Szeged... Ha meg át kell kelni Dunán akkor mindegy honnan-hová megy.
 
T

Törölt tag

Guest
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 757
113
Read the fucking manual

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
3 040
5 863
113
https://infostart.hu/kulfold/2020/0...elyszinen-most-egy-hetig-tesztelnek-fotok/amp
"A Genovánál két éve leszakadt autópályahíd képei sokkolták a világot. Az új hídon jelenleg a terhelési teszteket végzik."
"A hatvanas években emelt Morandi-híd két évvel ezelőtt, 2018. augusztus 14-én omlott össze, miközben rajta és alatta is járművek közlekedtek.
Negyvenhárman veszítették életüket, mintegy hatszáz személyt költöztettek ki a híd körül lebontott városrészből. Az ügyészi vizsgálat jelenlegi állása szerint a híd hiányos karbantartás miatt omlott össze."
És kit csuktak le érte?
Remélem azóta bevizsgálták az összes többi hasonló régi hidjukat...
 
M

molnibalage

Guest
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Uh... Mekkora sort.

De maga a mentalitás egyébként érdekes. Amikor szembe jönnek velem 2x1 sávon és bringás vagyok, akkor kb. az átlag leszarja. Átjön a sávba, majd én lassítok és kikerülöm őt. Mintha ott se lennék...

Tipikusan itt. Parkoló lett a déli oldalból. Néhány kocsi miatt, ha nem COVID helyzet lenne állandó a dugó, mert mindkét irányba mennének, de lényegében egy sáv van.

De, ha bringás jön szembe, akkor szemrebbenés nélkül 50-es tempóval jön szembe a sávomban a kocsi. 30 centire tőlem...

https://www.google.hu/maps/@47.4701...4!1sy-edb_73ev16MbnT-SzSkA!2e0!7i16384!8i8192
 
T

Törölt tag

Guest
Itt asszem a forgalomszervező megérdemelne egy péklapáttal arconcsapást...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 137
9 754
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Pocok75

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 692
19 023
113
New Highscore?

Ezért lehet kapni letöltendőt?
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A legaranyosabb, hogy indexel, miközben átfordul a piroson, szirénázó rendőrrel a seggében...
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 030
113
A legaranyosabb, hogy indexel, miközben átfordul a piroson, szirénázó rendőrrel a seggében...
Büntetés a kocsi új ára, kocsit bűnjelként lefoglalni, elkobozni és árverésen eladni. :mad::hadonaszos::hadonaszos: A bunkó meg ezután örüljön hogy nem ölt meg senkit (bár ő mindent megtett ezért), meg annak is hogy nem lőttek utána, ellenszegülés rendőri intézkedésnek és életveszély ismételt és szándékos okozása miatt ...