Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 211
3 560
113
https://m.origo.hu/itthon/20200717-egyszerubbe-es-fenntarthatobba-valik-a-kozossegi-kozlekedes.html
"Jelentős mérföldkőhöz érkezett a közösségi közlekedés szervezése, de hosszabb folyamat lesz az egységes jegyrendszer és a teljes tarifaközösség kialakítása a vasúti és a buszos közlekedésben. Egyszerűbb, átláthatóbb, fenntarthatóbb lesz a díjszabási rendszer, a legjobb közösségi közlekedési kínálatot nyújtva az utasoknak - mondta Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója a MÁV és a Volánbusz közös irányításáról az MTI-nek adott interjúban."
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 956
19 264
113
"Az M3-as autópálya felől érkező autóforgalom számára összesen 1500 férőhelyes új P+R parkoló épülhet az M3 autópálya-bevezető – Hungária gyűrű – Mexikói út csomópontjában, a Mexikói úti Kisföldalatti-végállomásnál. A külső kerületekből és az észak-pesti elővárosokból érkezők így sokkal könnyebben válthatnak majd az autóról kisföldalattira, villamosra vagy trolibuszra, sőt, a jövőben akár vasútra is. Az új parkolók tervezését még idén nyáron megkezdjük."

Ez eddig fasza, ha nincs P+R akkor ne várják hogy az emberek kiszálljanak az autóból a célállomásig. Gondolom a P+R-t el tudják helyezni a BVSC sporttelep meletti MÁV? dzsumbuljban, ott van neki elég hely, és a beérkező forgalom oldalán is van, tehát eddig jó a helyválasztás.

Tömegközlekedésbe bekapcsolhatóság szempontjából viszont siralmas. Mennyire alkalmas a Kisföldalatti a reggel 8-9 közötti bejövő forgalom egyszerre megjelenő embertömegének elszállítására..? Semennyire, közel zéró a kapacitása így is, majdhogynem egy nosztalgiavasút, ráadásul a legközelebbi metrócsatlakozási pontja a DEÁK tér. Kalandvágyók felszállhatnak még az 1-es vilire és azzal mehetnek tovább a Stadionokhoz (M2) vagy a Skaven városközponthoz (M3) vagy majd, valamikor az M4 Thököly/Hungária úti megállójához. De ez legalább10-15 perc alatt megvan kb átszállásal, ami még nagyjából versenyképes a kocsival, ha bedugult Hungáriát feltételezünk, ami meg reggel adott. A probléma viszont ugyaz lesz, mint a M1 kapacitásával, hova rakod reggel azt a rengeteg embert az 1-es vilin...?

Szóval jó a gondolat de ez egy kicsit ilyen sántikáló dolog mert ha nincs normális metrókapcsolat akkor nem igazán vonzó P+R-nek ("miért szállnék ki a kocsiból, ha az alternatíva 2-3 átszállás és kábé ugyanannyi, vagy több idő?"), márpedig metró ott sosem lesz - az M4 vonalat hülyeség erre kanyarítani, mert egyébként a nagy semmi van ott a reggeli és esti csúcs között (zuglói kertváros az egyik oldalon, a mások oldalon Angyalföld leglepusztultabb részei). Ha az M5 ha valaha megépül meg max. a Lehel térbe kapcsolódik be..

- Új közúti és villamosfelüljáró tervezését kezdi meg a BFK a Nagy Lajos király útja és Szegedi út vonalában, így a váci vasútvonal és Rákosrendező fölött átívelő felüljárón a Béke térig. Az új felüljáró összeköti Zuglót Angyalfölddel, tehermentesítheti a Hungária körutat és segíthet az M3-as autópályáról érkező forgalomnak az autók elől elzárt Városliget elkerülésében. Az új villamoskapcsolat pedig a 3-as villamos-körgyűrű folytatását jelenti majd Angyalföld felé.

Odáig rendben van hogy a NLK útjának torzóját folytatják (valszeg ez is egy több évtizede porosodó terv és ki van alakítva a nyomvonala, de Szegedi úton, hát az finom lesz. Az oda vezető Teleki Blanka utca jelenleg kis jóindulattal egy mellékút ( egy kb. senki által nem használt, még részben macskaköves pusztulat), a Szegedi meg kvázi folytatása a NLK-nak, kétoldali beépítéssel.. A faölelő hippik oda fogják láncolni a fákhoz, mert azoknak bizony mennie kell ha kapacitást is akarunk. Hogy a Lehel úton mi
történik, hát, az meg már más gondja lesz, de legalább a Dózsa György leggázabb szakaszát (Városliget környéke) talán tehermentesíti..

Király, de gondolom nem lesz mélygarázs/toronygarázs, simán még egy kis területet lekennek aszfalttal olcsóba', és kész is van a P+R mennyország...

A kisföldlatti kapcitása nem annyira rossz, én régen sokat jártam vele reggeli csúcsidőben. Akkor is volt, hogy 4-5 busz 2 percen belül beesett és szinte mindenki ott szállt le, mert a Hungária már be volt dugulva, és átsétálva az egyeshez előbb jutottál el a stadionhoz, mint a busszal. Nekem mondjuk másfelé vitt az utam, sokat kisföldalattiztam. A járatot kéne reggelente sűríteni. Amúgy pedig 5 perc sétával átérsz az 1-es villamoshoz is. (Mondjuk azt az aluljárót/útvonalat kicsit fel lehetne újítani, hogy egy kis pozitív légköre is legyen. Elég lerobbant.)

De ez sem oldja meg az alapproblémát: Minek bemenni a város belsejébe heti 5 napot word-ben pötyögni, kinyomtatni, lepecsételni, és átvinni valakinek, aki becsanneli, és elemailezi? (Vagy legyen más irodai munka). Innentől már mindegy, hogy autóban/buszon/földalattin/villamoson heringezel. Maga a tevékenység (ingázás) felesleges. Bent nem lakhat mindenki a belvárosban, de a munkát kintebb lehetne vinni. (Amúgy a munkák nagyja is felesleges, de ez messzire vezet)

Én már rég kiíírtam a linkedemre, hogy csak távmunka ajánlatokkal keressenek. Persze a HR-esek többsége igen egyszerű lélek. A COVID miatt ideiglenesen távmunka van, úgyhogy szerintük érdemes irodai pozícióval megspammelni, ami csak a COVID végéig remote...
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 956
19 264
113
Hát ebben én sem sok rációt látok. A kisrepülők inkább sport/rekreációs, vagy térinformatikai ipari felhasználásból repülnek. Itthon a jó infrastruktúra miatt (Alaszkához, Afrikához, vagy Szibériához képest) egyszerűbb autóval (ne adj' Isten vonattal/busszal) menni.

Mondanák azt, hogy a sportrepülés támogatása... bár az meg elég kedvezmény a gazdagoknak felhanggal csapódna le sokaknál (bár ismerek sportrepülőket, és ők egyáltalán nem gazdagok, de amit meséltek, az alapján nagyon drága hobbi)
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Hát ebben én sem sok rációt látok. A kisrepülők inkább sport/rekreációs, vagy térinformatikai ipari felhasználásból repülnek. Itthon a jó infrastruktúra miatt (Alaszkához, Afrikához, vagy Szibériához képest) egyszerűbb autóval (ne adj' Isten vonattal/busszal) menni.

Mondanák azt, hogy a sportrepülés támogatása... bár az meg elég kedvezmény a gazdagoknak felhanggal csapódna le sokaknál (bár ismerek sportrepülőket, és ők egyáltalán nem gazdagok, de amit meséltek, az alapján nagyon drága hobbi)

Nem értek a repüléshez, de ha 10-20-30 fős repülőkkel pl. Debrecenből 1,5 óra alatt elérhető lenne nyári reggeleken a Balaton (és estefele vissza) akkor a vonatnak (13000ft/fő oda-vissza) alternatíva lehet azoknál akik pl. egy hétvégére szeretnének leruccanni és nem akarnak fél napot vonaton rohadni (vagy az 1 éve felújítás alatt álló M0-áson autókázni nyelve az ideget).
Télen meg akár Szlovák/Osztrák sielőhelyekre is lehetne utakat szervezni, kiszolgálni időszakos megrendeléseket (adventi vásár Bécsben)...
A nagy távolságú fapados járatok megtépázódásával még ráció is lehet benne, elvégre a minimálbéres Sándorpista is elmondhatná magáról, hogy repülővel ment nyaralni.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 956
19 264
113
Nem értek a repüléshez, de ha 10-20-30 fős repülőkkel pl. Debrecenből 1,5 óra alatt elérhető lenne nyári reggeleken a Balaton (és estefele vissza) akkor a vonatnak (13000ft/fő oda-vissza) alternatíva lehet azoknál akik pl. egy hétvégére szeretnének leruccanni és nem akarnak fél napot vonaton rohadni (vagy az 1 éve felújítás alatt álló M0-áson autókázni nyelve az ideget).
Télen meg akár Szlovák/Osztrák sielőhelyekre is lehetne utakat szervezni, kiszolgálni időszakos megrendeléseket (adventi vásár Bécsben)...
A nagy távolságú fapados járatok megtépázódásával még ráció is lehet benne, elvégre a minimálbéres Sándorpista is elmondhatná magáról, hogy repülővel ment nyaralni.
Az EU mintha épp most kívánná az olyan repülőjáratokat betiltani, amik 3 (4?) óra vonatúttal is kiválthatóak. Persze az itthoni vasutat ismerve így nagy jövő vár még a belföldi repülésre :p.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Az EU mintha épp most kívánná az olyan repülőjáratokat betiltani, amik 3 (4?) óra vonatúttal is kiválthatóak. Persze az itthoni vasutat ismerve így nagy jövő vár még a belföldi repülésre :p.

Akkor Nyíregyháza-Budapest már lazán mehet repülővel, vagy Debrecen-Szeged... Ha meg át kell kelni Dunán akkor mindegy honnan-hová megy.
 

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 211
3 560
113
https://infostart.hu/kulfold/2020/0...elyszinen-most-egy-hetig-tesztelnek-fotok/amp
"A Genovánál két éve leszakadt autópályahíd képei sokkolták a világot. Az új hídon jelenleg a terhelési teszteket végzik."
"A hatvanas években emelt Morandi-híd két évvel ezelőtt, 2018. augusztus 14-én omlott össze, miközben rajta és alatta is járművek közlekedtek.
Negyvenhárman veszítették életüket, mintegy hatszáz személyt költöztettek ki a híd körül lebontott városrészből. Az ügyészi vizsgálat jelenlegi állása szerint a híd hiányos karbantartás miatt omlott össze."
És kit csuktak le érte?
Remélem azóta bevizsgálták az összes többi hasonló régi hidjukat...
 
M

molnibalage

Guest

Uh... Mekkora sort.

De maga a mentalitás egyébként érdekes. Amikor szembe jönnek velem 2x1 sávon és bringás vagyok, akkor kb. az átlag leszarja. Átjön a sávba, majd én lassítok és kikerülöm őt. Mintha ott se lennék...

Tipikusan itt. Parkoló lett a déli oldalból. Néhány kocsi miatt, ha nem COVID helyzet lenne állandó a dugó, mert mindkét irányba mennének, de lényegében egy sáv van.

De, ha bringás jön szembe, akkor szemrebbenés nélkül 50-es tempóval jön szembe a sávomban a kocsi. 30 centire tőlem...

https://www.google.hu/maps/@47.4701...4!1sy-edb_73ev16MbnT-SzSkA!2e0!7i16384!8i8192
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
A legaranyosabb, hogy indexel, miközben átfordul a piroson, szirénázó rendőrrel a seggében...
Büntetés a kocsi új ára, kocsit bűnjelként lefoglalni, elkobozni és árverésen eladni. :mad::hadonaszos::hadonaszos: A bunkó meg ezután örüljön hogy nem ölt meg senkit (bár ő mindent megtett ezért), meg annak is hogy nem lőttek utána, ellenszegülés rendőri intézkedésnek és életveszély ismételt és szándékos okozása miatt ...