M
molnibalage
Guest
Ilyenkor mindig a szokásos mantra jön, hogy úgyis lépésenként épül ki.Ha egy benzinkúton van most 6 kútfej, és azzal egy óra alatt ki tudnak szolgálni mondjuk autónként 5 perces tankolási idővel (elég laza tempó) 72 autót.
Ha egy villanyautót fél óra lesz feltölteni gyorstöltővel, akkor 72 autó egy óra alatt töltéséhez kell 144 töltőpont. A legnagyobb Tesla Supercharger 250 kW-os, 144 ilyet egyszerre bekapcsolva 36MW csúcsterhelés jelentkezik. Hogy oldjuk meg, hogy ez ne fektesse meg a hálózatot? Benzinkútnál begördül pár naponta egy tartálykocsi, és nem dugul be tőle a város, nem kell mások szolgáltatását korlátozni. Vagy nem fog tudni gyorsan tölteni a gyorstöltő,hogy le álljon le a lélegeztetőgép amíg Józsi tankol az állam által pármillióval dotált autójába? Esetleg kell még több autónyi akkutelep a töltőállomásra, és abból balanszolnak, hogy kisebb állandó terhelést jelentsenek? Az lesz ám a különösen olcsó és környezetbarát, főleg, hogy a 10k töltési ciklust így gyorsan el fogja érni az az akkupakk. Mert 1-2 napelem a "kút" tetejére téve ezt nem fogja megoldani, ez egy komplett hektáros naperőmű park.
Ez egy forgalmasabb benzinkúttal megegyező kapacitás.*
* a számítás csak szalvéta-becslás minőségű reggeli kávé közbeni szemléltése a nagyságrendeknek.
A baj azzal az, hogy akkor fajlagosan még drágább. Mert először csak mondjuk kettő gyorstöltőt tesznek le és akkor csak 1MVA alatti trafó is elég. Majd amikor elfogy, akkor még kéne bővíteni. És ki a fene akar használt trafót venni?
A 0 bővítéssel, csak magát töltőpont lerakását igénylő árammal töltés jövedéki adó nélkül már azonos árban van a benzinnel úgy, hogy itt szuperolcsó az áram. A németeknél a villannyal töltés már drágább, mint a benzin...