Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Ha egy benzinkúton van most 6 kútfej, és azzal egy óra alatt ki tudnak szolgálni mondjuk autónként 5 perces tankolási idővel (elég laza tempó) 72 autót.

Ha egy villanyautót fél óra lesz feltölteni gyorstöltővel, akkor 72 autó egy óra alatt töltéséhez kell 144 töltőpont. A legnagyobb Tesla Supercharger 250 kW-os, 144 ilyet egyszerre bekapcsolva 36MW csúcsterhelés jelentkezik. Hogy oldjuk meg, hogy ez ne fektesse meg a hálózatot? Benzinkútnál begördül pár naponta egy tartálykocsi, és nem dugul be tőle a város, nem kell mások szolgáltatását korlátozni. Vagy nem fog tudni gyorsan tölteni a gyorstöltő,hogy le álljon le a lélegeztetőgép amíg Józsi tankol az állam által pármillióval dotált autójába? Esetleg kell még több autónyi akkutelep a töltőállomásra, és abból balanszolnak, hogy kisebb állandó terhelést jelentsenek? Az lesz ám a különösen olcsó és környezetbarát, főleg, hogy a 10k töltési ciklust így gyorsan el fogja érni az az akkupakk. Mert 1-2 napelem a "kút" tetejére téve ezt nem fogja megoldani, ez egy komplett hektáros naperőmű park.

Ez egy forgalmasabb benzinkúttal megegyező kapacitás.*

* a számítás csak szalvéta-becslás minőségű reggeli kávé közbeni szemléltése a nagyságrendeknek.
Ilyenkor mindig a szokásos mantra jön, hogy úgyis lépésenként épül ki.
A baj azzal az, hogy akkor fajlagosan még drágább. Mert először csak mondjuk kettő gyorstöltőt tesznek le és akkor csak 1MVA alatti trafó is elég. Majd amikor elfogy, akkor még kéne bővíteni. És ki a fene akar használt trafót venni?

A 0 bővítéssel, csak magát töltőpont lerakását igénylő árammal töltés jövedéki adó nélkül már azonos árban van a benzinnel úgy, hogy itt szuperolcsó az áram. A németeknél a villannyal töltés már drágább, mint a benzin...
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 562
113
Ilyenkor mindig a szokásos mantra jön, hogy úgyis lépésenként épül ki.
A baj azzal az, hogy akkor fajlagosan még drágább. Mert először csak mondjuk kettő gyorstöltőt tesznek le és akkor csak 1MVA alatti trafó is elég. Majd amikor elfogy, akkor még kéne bővíteni. És ki a fene akar használt trafót venni?

A 0 bővítéssel, csak magát töltőpont lerakását igénylő árammal töltés jövedéki adó nélkül már azonos árban van a benzinnel úgy, hogy itt szuperolcsó az áram. A németeknél a villannyal töltés már drágább, mint a benzin...
Én azt gondolom, hogy a szintetikus üzemanyag-gyártás atomenergiával légködi CO2-ből hitelesebb program lenne a CO2 semlegességre, és ugyanúgy "már mindjárt működik", mint ahogy a lítiumos technológia. Ezt a hibrid meghajtással kiegészítve a városi levegő tisztaságában is lehet előre lépni, és nem omlik össze az elektromos hálózat.

Ami még működhetne: cserélhető akkuk szabványos interfésszel. Akkor lehet szépen lassan egyenletes tempóban tölteni, ami az akkuknak is jobb, a hálózatnak is jobb.
 
  • Tetszik
Reactions: vata
M

molnibalage

Guest
Én azt gondolom, hogy a szintetikus üzemanyag-gyártás atomenergiával légködi CO2-ből hitelesebb program lenne a CO2 semlegességre, és ugyanúgy "már mindjárt működik", mint ahogy a lítiumos technológia. Ezt a hibrid meghajtással kiegészítve a városi levegő tisztaságában is lehet előre lépni, és nem omlik össze az elektromos hálózat.

Ami még működhetne: cserélhető akkuk szabványos interfésszel. Akkor lehet szépen lassan egyenletes tempóban tölteni, ami az akkuknak is jobb, a hálózatnak is jobb.
Szerintem a hiteles meg az lenne, hogy akkor rendeletileg -X% az engedélyezett sebesség, ami megfelel átlagosan 10% emissziócsökkentésnek. Semmit nem kell rá külteni.

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, hogy az emberiség ezt sértésként éri meg és a szent technológiában bízik...
Az eredmény ismert. 2 tonna feletti "környezetvédő" autók.

Megyek sírva röhögni, mert más nem jut eszembe,
Lehet, hogy lesz itt Kuba életérzés majd EU-ban, amikor 40-60 éves autók szelik majd az utakat, mert a f*sz akar a drága villanyizékkel szenvedni...
Tényleg az van, hogy attól a rétegtől, akinek számít és kell elveszik az megfizethető autózás lehetőségét, úgy, hogy sanszosan nem ők a fő CO2 szennyezők. Más szennyezőben lehet, de CO2-ben sanszosan a magát kibaszottul környezetvédő Hasn jelenti, hogy 200+ felett csapatja a autóályán. Nem az, akinek azért van kocsija, mert anélkül vidéken nincs élet és megy vele évi 15 ezer km-et sem.

Az összes EU-s döntéshozót fejbebasznám és addig nem jöhetnének ki egy szobából, ameddig legalább egy nem bundázott fizika 4-es nincs meg középsulis szinten. Akkor talán elkezdhetnének dönteni olyan téren, amihez láthatóan teljesen hülyék.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 562
113
Szerintem a hiteles meg az lenne, hogy akkor rendeletileg -X% az engedélyezett sebesség, ami megfelel átlagosan 10% emissziócsökkentésnek. Semmit nem kell rá külteni.

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, hogy az emberiség ezt sértésként éri meg és a szent technológiában bízik...
Az eredmény ismert. 2 tonna feletti "környezetvédő" autók.

Megyek sírva röhögni, mert más nem jut eszembe,
Lehet, hogy lesz itt Kuba életérzés majd EU-ban, amikor 40-60 éves autók szelik majd az utakat, mert a f*sz akar a drága villanyizékkel szenvedni...
Tényleg az van, hogy attól a rétegtől, akinek számít és kell elveszik az megfizethető autózás lehetőségét, úgy, hogy sanszosan nem ők a fő CO2 szennyezők. Más szennyezőben lehet, de CO2-ben sanszosan a magát kibaszottul környezetvédő Hasn jelenti, hogy 200+ felett csapatja a autóályán. Nem az, akinek azért van kocsija, mert anélkül vidéken nincs élet és megy vele évi 15 ezer km-et sem.

Az összes EU-s döntéshozót fejbebasznám és addig nem jöhetnének ki egy szobából, ameddig legalább egy nem bundázott fizika 4-es nincs meg középsulis szinten. Akkor talán elkezdhetnének dönteni olyan téren, amihez láthatóan teljesen hülyék.
A kisautók üzemanyaga is lehetne szintetikus, és kisebb akkucsomaggal is lehetne 20km "tiszta" közlekedés, ami nekem egy szaladgálós napra a városban elintézni dolgokat elég szokott lenni, illetve amíg egy partnernél vagyok, a kocsi szépen konnektorról töltődhetne _lassan_, ha van rá lehetőség, pár újabb kilométer tisztább közlekedést betárazva.

Szerintem vannak tachnológiailag is jó dolgok a horizonton, de nem kizárólagosan,és nem vak megváltóvárással kéne kezelni őket. 20km elektromos üzemmel tesóm elmegy a szomszéd faluba melóba. Lehet olcsó hibridet is fejleszteni, csak limitált lesz a tudása, de sokkal nem lesz se drágább, se nehezebb.

Ehelyett kinyírják a kisautókat szőröstül-bőröstül.

Az új Cliot akarom már kipróbálni, a kuplung mentes hibrid hajtásával.

A sebességcsökkentés meg ... nem gondolom, hogy maradéktalanul működne. Sokszor így is alig lehet haladni az önkéntes környezetvédőktől :)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Ha egy benzinkúton van most 6 kútfej, és azzal egy óra alatt ki tudnak szolgálni mondjuk autónként 5 perces tankolási idővel (elég laza tempó) 72 autót.

Ha egy villanyautót fél óra lesz feltölteni gyorstöltővel, akkor 72 autó egy óra alatt töltéséhez kell 144 töltőpont. A legnagyobb Tesla Supercharger 250 kW-os, 144 ilyet egyszerre bekapcsolva 36MW csúcsterhelés jelentkezik. Hogy oldjuk meg, hogy ez ne fektesse meg a hálózatot? Benzinkútnál begördül pár naponta egy tartálykocsi, és nem dugul be tőle a város, nem kell mások szolgáltatását korlátozni. Vagy nem fog tudni gyorsan tölteni a gyorstöltő,hogy ne álljon le a lélegeztetőgép amíg Józsi tankol az állam által pármillióval dotált autójába? Esetleg kell még több autónyi akkutelep a töltőállomásra, és abból balanszolnak, hogy kisebb állandó terhelést jelentsenek? Az lesz ám a különösen olcsó és környezetbarát, főleg, hogy a 10k töltési ciklust így gyorsan el fogja érni az az akkupakk. Mert 1-2 napelem a "kút" tetejére téve ezt nem fogja megoldani, ez egy komplett hektáros naperőmű park.

Ez egy forgalmasabb benzinkúttal megegyező kapacitás.*

* a számítás csak szalvéta-becslés minőségű reggeli kávé közbeni szemléltetése a nagyságrendeknek.
Azt felejted el, hogy amíg az autópályák melletti 1-1 benzinkútra jut 3-4 pihenőhely. Ezek is simán működhetnek töltőállomásként. Nem igényelnek extra biztonságos kialakítást, nem kellenek környezetvédelmi engedélyek (mint egy új benzinkút létrehozásához). Nem igényel kezelőszemélyzetet. Semmit. Ugyan úgy le lehet tenni 5-10 töltőt a préri kellős közepére felügyelet nélkül, mint az 5. kerületben.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 562
113
Azt felejted el, hogy amíg az autópályák melletti 1-1 benzinkútra jut 3-4 pihenőhely. Ezek is simán működhetnek töltőállomásként. Nem igényelnek extra biztonságos kialakítást, nem kellenek környezetvédelmi engedélyek (mint egy új benzinkút létrehozásához). Nem igényel kezelőszemélyzetet. Semmit. Ugyan úgy le lehet tenni 5-10 töltőt a préri kellős közepére felügyelet nélkül, mint az 5. kerületben.
De ettől miért lesz könnyebb balanszolni a hálózatot?
 
  • Tetszik
Reactions: hunter85
M

molnibalage

Guest
Azt felejted el, hogy amíg az autópályák melletti 1-1 benzinkútra jut 3-4 pihenőhely. Ezek is simán működhetnek töltőállomásként. Nem igényelnek extra biztonságos kialakítást, nem kellenek környezetvédelmi engedélyek (mint egy új benzinkút létrehozásához). Nem igényel kezelőszemélyzetet. Semmit. Ugyan úgy le lehet tenni 5-10 töltőt a préri kellős közepére felügyelet nélkül, mint az 5. kerületben.
Ez ebben a formában úgy nemigaz, ahogy van. Nagyhirtelen mindenhol lett HV vezeték a közelben és trafó? Helyileg ez igaz, szó se róla, elfér. De az, hogy a vezeték végén kraft hogyan lesz, arról nem szól a fáma.

A probléma pont az, hogy azok a nagyforgalmú kutak pl. az M1-M7 bevezetőn és máshol, ahol ma vannak kb. képtelenek lennének egy ponton túl bármiféle igénynövekedést kiszolgálni, mert fizikailag nincs elég hely, hogy parkoljon ott 100+ autó. Mert ma egy 6-8 állásos kút óránként ennyit ki tud szolgálni, mert tölt és megy a dolgára. Még 100 kW-tal töltve is csak 20 kW-ot 12 perc a töltés maga...
És, ha csak egy adagnyi autót tölt egy 8 állásos töltőn, akkor az már 800 kW feletti teljesítmény összesen. Az iparban ilyen teljesítmény 6 kV-ról megy...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
De ettől miért lesz könnyebb balanszolni a hálózatot?
Magát a lehetőséget arra írtam, hogy túl nagy kapacitást kellene telepíteni a benzinkutakra.
De ez magában foglalja azt is, hogy ha ezek a pihenők átalakulnak elektromos töltési ponttá, akkor ott egy idő után már nem csak pisildék lesznek, hanem megéri majd büfét is üzemeltetni. Mert ugye a 10-20-perces töltési idő alatt nem csak egy cigit lehet elszívni, meg kicsavarni a gyíkot, hanem mondjuk az idegesítő gyerekeidet kiengedni nyalókát venni, meg mondjuk közben meginni egy kávét.
Megjegyzés: Szerintem mellesleg az autópályás benzinkutak fő bevétele most sem az üzemanyag értékesítés, hanem a shop. Mert az nem lehet sikeres ember, aki autópálya mellett tankol. :)
Az ilyen pihenőkben pedig olcsóbb lesz transformátorok letelepítése helyett a későbbiekben inkább telepített akkukat (Powerwall like) letenni, valamint helyileg megújuló áramtermelőket telepíteni. Ezek együtt pedig aktívan hozzá tudnak majd tenni a hálózati balance-hoz. Ezzel olcsóbbá tehető a nagy erőművek termelése.
Ráadásul ezek alkalmasak lehetnek a környéken a lakossági kiserőművek - különben a hálózatra visszatermelt - áramának felvételére, és kisebb veszteségű hasznosítására.
 
M

molnibalage

Guest
Megjegyzés: Szerintem mellesleg az autópályás benzinkutak fő bevétele most sem az üzemanyag értékesítés, hanem a shop.
Igen, egyes kutak esetén ez a helyzet, de sokszor összemérhető a kettő, de ez inkább csak a pályás kutaknál van.

Az ilyen pihenőkben pedig olcsóbb lesz transformátorok letelepítése helyett a későbbiekben inkább telepített akkukat (Powerwall like) letenni, valamint helyileg megújuló áramtermelőket telepíteni.
Ez a legnagyobb marhaság lenne. Ezek a vackok akkor is drágán termelnek áramot, ha a grid átveszi. Erre te még költenél a tárolásra és a további hatásfok rontásra? Meg milyen megújuló? Ez 20 kWe-s napelemes rendszer még nyáros se termelene több áramot, mint néhány autó tankolásához elengednő. Télen gyakorlatialg semmit, ami számítana.

Ezek együtt pedig aktívan hozzá tudnak majd tenni a hálózati balance-hoz. Ezzel olcsóbbá tehető a nagy erőművek termelése.
Ennek a mondatnak gyakorlatilag nincs értelme.
 
M

molnibalage

Guest
M

molnibalage

Guest
Ezt a cikket érdemes elolvasni!
https://totalcar.hu/magazin/velemeny/2020/09/23/nem_valo_nekunk_az_auto/

Ezért járnak romok az utakon. Meg miért akar valaki 88 éves demens emberként vezetni? Az ilyennek miért hosszabbítják meg a jogsiját?
Annyi ilyen nyomorultat látok az utakon nap mint nap....
Úristen, a másik fele is.
Mondjuk sokat nem várok egy olyan országban, ahol a bérelt lakásban levő mosógép előttem sanszosan soha nem volt tisztítva.
A dobon barna nyálkás szutyok volt, a tetejének a zsanérja meg rozsdás volt.
A szűrőt tartalmát inkább nem részletezném...

És azt kell hogy mondjam nem ez volt az egyetlen eset, ahol ilyet láttam...
Itthon a sok gyök2 ember azt hiszi, hog nem kell foglalkozni a gépekkel. Minek takarítani a sütőt, a kávéfőzőt, a mosógépet. Aztán persze meg megy a rant és a konteó, hogy miért megy tönkre...
Ma gyakorlatilag hülyén néznek egyes emberek arra, aki elolvassa a gép mellé adott használati utasítást...
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 562
113
Úristen, a másik fele is.
Mondjuk sokat nem várok egy olyan országban, ahol a bérelt lakásban levő mosógép előttem sanszosan soha nem volt tisztítva.
A dobon barna nyálkás szutyok volt, a tetejének a zsanérja meg rozsdás volt.
A szűrőt tartalmát inkább nem részletezném...

És azt kell hogy mondjam nem ez volt az egyetlen eset, ahol ilyet láttam...
Itthon a sok gyök2 ember azt hiszi, hog nem kell foglalkozni a gépekkel. Minek takarítani a sütőt, a kávéfőzőt, a mosógépet. Aztán persze meg megy a rant és a konteó, hogy miért megy tönkre...
Ma gyakorlatilag hülyén néznek egyes emberek arra, aki elolvassa a gép mellé adott használati utasítást...
De ezzel egyben azt is megválaszolod, hogy az igényes ember miért nem használ "közös" dolgokat szívesen.

A tömegközlekedésen mocsok van, csövesek. Amikor szóltam a várbuszon épp maga alá csináló csövesnek, hogy takarodjon lefele, van-e jegye, az utasok (várban lakó nyugdíjasok főleg) még engem akartam meglincselni, hogy milyen gonosz vagyok... Sok ilyen történetem van sajna. A MOL LIMO jellegű közautó bérlésnek is ez a potenciális hátulütője, ellenben a bérautós cégtől (sixt, hertz) bérelt autóval.

Ezek miatt is vettem saját autót, amit karban tartok, és azzal kezdtem, hogy végigolvastam a használati útmutatót a netről még mielőtt megvettem volna! (Barátaim heccelnek is, hogy hova szépítgetem, javítgatom, nem lesz már soha gyári állapotú, csak a pénzt szóróm rá :))

Amúgy mobiltelefontól kezdve más ezer dolgon át tapasztalom a cikkben, és általad is említett jelenséget másoknál. (mondjuk most törött a telefonom kijelzője épp, de szereltem már meg 3€-nyi kínából rendelt alkatrésszel a kukától mentve meg)
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 185
60 008
113
molnibalage

Ne is mond. Az építő ipar mellet szállítmányozunk is. Nagy háztartási gépeket viszünk ki házhoz, én is szoktam menni a fiúkkal ha úgy van.
Használt gépeket is elviszünk ha az ügyfél kéri. Elmondom neked, hogy 10-ből 9 esetben a mosógép nincs a szűrőjénél leengedve, tele van vízzel.
Gondolhatod milyen szutyok van benne.... A legtöbb ügyfél azt se tudja, hogy van ilyen a gépen, ha meg tudja sose csavarta ki!
A másik amire én ki vagyok akadva az a sütők. :confused:
Olyan retkes okádék szar állapotban akarják ránk sózni, hogy az eszméletlen.
Azt ha szóvá teszem, akkor közlik, hogy nekik nem mondták azt, hogy le kellene takarítani.
Halkan megjegyzem, hogy normális emberi lényeknél szólni sem kell szerintem. És a vicc, hogy olyan állapotban lévő sütőn készítettek maguknak enni!
De volt olyan akinek már telefonon mondtam, hogy akkor visszük el a sütőt ha kitakarítja. Erre a külsejét redvásan hagyta a belsejét meg kitakarította :p
Mondtam neki, hogy nem sütni akarunk benne hanem elcipelni. :D
Meg még megkérdezik, hogy miért baj, hogy ilyen? Mert mondom 1. Nekem kell megfogni. 2. Ha betesszük a raktérbe akkor az új gépeket össze koszolja.
Napi 25 cím van egy ilyen futár körben. Ebből 10 ember segprimitív/ígénytelen/arrogáns/ vagy bunkó. Nagyon elkeserítő tapasztalat ez.
Ha kérdezzük néhány ember azt sem tudja elmondani, hogy hol lakik o_O Nem tudják milyen színű a kerítésük vagy a házukon a tető, vagy a házfal....
E mellet vagy minden harmadik házon nincs házszám.....

A legtutibb az volt amikor megfenyegetett az ügyfél, hogy ki fog rúgatni :D Azt mondtam neki, hogy a saját cégemből? :rolleyes:
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 186
10 660
113
Ezt a cikket érdemes elolvasni!
https://totalcar.hu/magazin/velemeny/2020/09/23/nem_valo_nekunk_az_auto/

Ezért járnak romok az utakon. Meg miért akar valaki 88 éves demens emberként vezetni? Az ilyennek miért hosszabbítják meg a jogsiját?
Annyi ilyen nyomorultat látok az utakon nap mint nap....
Haha!
Eszembe jut a válásom, amikor is ott maradt egy 70000km alatti futású Skoda Fabia, kicsi autó volt de szerettem mert jól működött, olcsón. Egy nagyon jó fej, Németországban lifteket tervező 60-as mérnökfaszi adta el, itthon használta mikor hazalátogatott, még új szaga volt.
A volt páromnál 110000 km után nem sokkal bontóba került, mert szegény teljesen karbantartás mentesen futott, és mikor mondtam egyszer neki hogy kurvára csörög a vezérműlánca, cserélje le mert megszívja, valamint kérdeztem hogy mikor cserélt benne olajat, akkor hallgathattam hogy egy marha vagyok akit meghülyített a marketing, a Polski Fiaton sem kellett ilyeneket csinálni. Csendesen mondtam neki hogy azokból hármat fogyasztott el hat év alatt, ebben meg ha átugrik a vezérműlánc ami ebben típushiba akkor baj lesz. Nyilván nem hitt nekem, pár ezer kilométerrel később meg szétugrott az egész motor. Azóta is hallgatom hogy direkt szart vettem. :)
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 562
113
Haha!
Eszembe jut a válásom, amikor is ott maradt egy 70000km alatti futású Skoda Fabia, kicsi autó volt de szerettem mert jól működött, olcsón. Egy nagyon jó fej, Németországban lifteket tervező 60-as mérnökfaszi adta el, itthon használta mikor hazalátogatott, még új szaga volt.
A volt páromnál 110000 km után nem sokkal bontóba került, mert szegény teljesen karbantartás mentesen futott, és mikor mondtam egyszer neki hogy kurvára csörög a vezérműlánca, cserélje le mert megszívja, valamint kérdeztem hogy mikor cserélt benne olajat, akkor hallgathattam hogy egy marha vagyok akit meghülyített a marketing, a Polski Fiaton sem kellett ilyeneket csinálni. Csendesen mondtam neki hogy azokból hármat fogyasztott el hat év alatt, ebben meg ha átugrik a vezérműlánc ami ebben típushiba akkor baj lesz. Nyilván nem hitt nekem, pár ezer kilométerrel később meg szétugrott az egész motor. Azóta is hallgatom hogy direkt szart vettem. :)
Jól jártál, hogy lemondtál róla (a feleségre gondolok).
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Én azt gondolom, hogy a szintetikus üzemanyag-gyártás atomenergiával légködi CO2-ből hitelesebb program lenne a CO2 semlegességre, és ugyanúgy "már mindjárt működik", mint ahogy a lítiumos technológia. Ezt a hibrid meghajtással kiegészítve a városi levegő tisztaságában is lehet előre lépni, és nem omlik össze az elektromos hálózat.

Ami még működhetne: cserélhető akkuk szabványos interfésszel. Akkor lehet szépen lassan egyenletes tempóban tölteni, ami az akkuknak is jobb, a hálózatnak is jobb.
Ehhez hozzászólok, 2008ban volt egy órám szegedi bioszon, egy szénatomos molekulák katalitikus átalakítása címen. Ott pont ez is szóba került, meg, hogy amúgy megvan rá a technológia, többek közt a mol is pénzeli az iparilag rentábilissá tételére. Szóval olyan szinten mint az akutech bőven létezik most is.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán
M

molnibalage

Guest
Haha!
Eszembe jut a válásom, amikor is ott maradt egy 70000km alatti futású Skoda Fabia, kicsi autó volt de szerettem mert jól működött, olcsón. Egy nagyon jó fej, Németországban lifteket tervező 60-as mérnökfaszi adta el, itthon használta mikor hazalátogatott, még új szaga volt.
A volt páromnál 110000 km után nem sokkal bontóba került, mert szegény teljesen karbantartás mentesen futott, és mikor mondtam egyszer neki hogy kurvára csörög a vezérműlánca, cserélje le mert megszívja, valamint kérdeztem hogy mikor cserélt benne olajat, akkor hallgathattam hogy egy marha vagyok akit meghülyített a marketing, a Polski Fiaton sem kellett ilyeneket csinálni. Csendesen mondtam neki hogy azokból hármat fogyasztott el hat év alatt, ebben meg ha átugrik a vezérműlánc ami ebben típushiba akkor baj lesz. Nyilván nem hitt nekem, pár ezer kilométerrel később meg szétugrott az egész motor. Azóta is hallgatom hogy direkt szart vettem. :)
Komolyan mondom, hogy ilyen szellemóriások mellett miért van az, hogy néhány ember, akit ismerek és nem minden, csak nem kőhülye miért tudott nehezen állást találni.