Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

T

Törölt tag 1945

Guest
Musk áttörésről számolt be az akkumulátor technológiában. Az új eljárás nemcsak hatékonyabb, hanem számottevően olcsóbb is mint a régi, ami kulcsfontosságú, hogy az elektromos autók árban is versenyre tudjanak kelni pöfögő társaikkal.
Screen_Shot_2020_09_22_at_2.58.54_PM.png

https://www.theverge.com/2020/9/22/21449238/tesla-electric-car-battery-tabless-cells-day-elon-musk

 
M

molnibalage

Guest

Vakarom a fejem.
  • A lítium USA-beli termelés lesz. A többi nyersanyagra meg annyi, hogy "nem szeretnék használni". Én is sokmindent szeretnék...

  • Minden környezetvédelmi aggodalomra az, hogy "megoldjuk". Persze meg lehet. Drágán. Vízkezelés ésatöbbi. Nem azért nincs geotermikus erőmű sok, mert lehetetlen, hanem pont ilyen. Ezekből nem értem, hogyan lesz olcsó az egész.

  • Azt is az újrahasznosításra, hogy "megoldjuk". Akkor ez ma miért nem megy? Most akkor vagy megint ár vagy a technológia a fal.

  • A fele akksi ár esetén is egy 85 kWh-s Tesla kocsi ára talán -33%-kal lesz olcsóbb. Szuper, jelenleg Tesla 3 long range model 40 ezer USD csupaszon. Akkor, ha ebből elmegy a harmada, akkor még mindig 26 ezer USD. Háááááááááááááááááát.. Nyugaton ez már mondjuk ok. Máshol nem nagyon.

  • De még mindig ott vagyunk. Tegyük fel, hogy lesz már autó, ami mondjuk újonnan 8M HUF táján van és van benne 100 kW akksi és alig 2 tonnás csak. Ok. Ki és hol fogja tölteni?
Szóval megint kicsit a szokásos történet.
Ezzel a régi világ vége sehol nincs.
100 pontos to-do list kb. 10. pontjánál vagyunk. Egy autó, mint szerkezet az már úgy so-so megvan. (Nem tömeges, de mondjuk úgy azért a felső 15%-nak talán telik már rá.) De mire ez tömeges lesz, az nem látszik.

Az olcsó és tiszta villanyautózás továbbra sincs láthatáron. Mert erőmű nincs.

És akkor csak a szokásos. Ha majd jön a sok villanyautó alig várom majd, amikor L.A főpolgi majd megkér mindenkit, hogy most senki nem töltsön kocsit, mert szar a grid, majd holnap hazamentek vagy amikor lesz áram... Mert jelenleg a grid fejesztése a világ állítólag no.1. államában Kaliforniában olyan sikeres, hogy villanyautó nélkül is a 3. világ felé zúgnak...

Mert nincs mögötte az a méregdrága infra, ami kéne, és fizikailag nem is lehet megoldani. Mert a városban ma parkoló autók nagy részének nincs garázsa, nem lehet otthon tölteni. Az utcára meg nem lehet minden autó mellé töltőt tenni, mert nem fér el. Ami meg kap, az sem lesz olcsó. Az utcai töltési árak meg ismertek. Mindenféle hálózatfejlesztés és jövedéki adó nélkül kb. jövedéki adós benzin áron lehet tölteni 50kW és alatta. Felette meg drágább már most.
 
T

Törölt tag 2361

Guest
lattom, nalatok is elkezdtek uzni ezt a sportot..

https://hvg.hu/cegauto/20200923_simontornya_vasuti_atjaro_vonat_auto

Pár másodpercen múlt, hogy nem kapta telibe az érkező vonat azt az autót, amelynek sofőrje szeptember 4-én este

  • a tilos jelzés ellenére,
  • a sorompót letörve
  • áthajtott egy vasúti átjárón
a 64-es főúton, Simontornya belterületén.

itt mar ez megszokot dolog...sajnos...


nincs egy eve hogy egy autobusz sofer is megprobalta ugyanezt..5 halott, 30 serult volt meg 8 ev borton az illetonek.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 472
46 419
113
Vakarom a fejem.
  • A lítium USA-beli termelés lesz. A többi nyersanyagra meg annyi, hogy "nem szeretnék használni". Én is sokmindent szeretnék...

  • Minden környezetvédelmi aggodalomra az, hogy "megoldjuk". Persze meg lehet. Drágán. Vízkezelés ésatöbbi. Nem azért nincs geotermikus erőmű sok, mert lehetetlen, hanem pont ilyen. Ezekből nem értem, hogyan lesz olcsó az egész.

  • Azt is az újrahasznosításra, hogy "megoldjuk". Akkor ez ma miért nem megy? Most akkor vagy megint ár vagy a technológia a fal.

  • A fele akksi ár esetén is egy 85 kWh-s Tesla kocsi ára talán -33%-kal lesz olcsóbb. Szuper, jelenleg Tesla 3 long range model 40 ezer USD csupaszon. Akkor, ha ebből elmegy a harmada, akkor még mindig 26 ezer USD. Háááááááááááááááááát.. Nyugaton ez már mondjuk ok. Máshol nem nagyon.

  • De még mindig ott vagyunk. Tegyük fel, hogy lesz már autó, ami mondjuk újonnan 8M HUF táján van és van benne 100 kW akksi és alig 2 tonnás csak. Ok. Ki és hol fogja tölteni?
Szóval megint kicsit a szokásos történet.
Ezzel a régi világ vége sehol nincs.
100 pontos to-do list kb. 10. pontjánál vagyunk. Egy autó, mint szerkezet az már úgy so-so megvan. (Nem tömeges, de mondjuk úgy azért a felső 15%-nak talán telik már rá.) De mire ez tömeges lesz, az nem látszik.

Az olcsó és tiszta villanyautózás továbbra sincs láthatáron. Mert erőmű nincs.

És akkor csak a szokásos. Ha majd jön a sok villanyautó alig várom majd, amikor L.A főpolgi majd megkér mindenkit, hogy most senki nem töltsön kocsit, mert szar a grid, majd holnap hazamentek vagy amikor lesz áram... Mert jelenleg a grid fejesztése a világ állítólag no.1. államában Kaliforniában olyan sikeres, hogy villanyautó nélkül is a 3. világ felé zúgnak...

Mert nincs mögötte az a méregdrága infra, ami kéne, és fizikailag nem is lehet megoldani. Mert a városban ma parkoló autók nagy részének nincs garázsa, nem lehet otthon tölteni. Az utcára meg nem lehet minden autó mellé töltőt tenni, mert nem fér el. Ami meg kap, az sem lesz olcsó. Az utcai töltési árak meg ismertek. Mindenféle hálózatfejlesztés és jövedéki adó nélkül kb. jövedéki adós benzin áron lehet tölteni 50kW és alatta. Felette meg drágább már most.
:D:D:D
 
M

molnibalage

Guest
lattom, nalatok is elkezdtek uzni ezt a sportot..

https://hvg.hu/cegauto/20200923_simontornya_vasuti_atjaro_vonat_auto

Pár másodpercen múlt, hogy nem kapta telibe az érkező vonat azt az autót, amelynek sofőrje szeptember 4-én este

  • a tilos jelzés ellenére,
  • a sorompót letörve
  • áthajtott egy vasúti átjárón
a 64-es főúton, Simontornya belterületén.

itt mar ez megszokot dolog...sajnos...


nincs egy eve hogy egy autobusz sofer is megprobalta ugyanezt..5 halott, 30 serult volt meg 8 ev borton az illetonek.
Ez agyhalott. De tényleg. Ez rollert se vezessen. Az egyenest nem sikerült megtalálnia.
 

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 211
3 560
113
https://www.portfolio.hu/gazdasag/2...dte-a-tesla-legujabb-akkumulatorat-449906?amp
"Elon Musk számos érdekességgel rukkolt elő a Battery Dayen, így megismerhettük, milyen újításokra készül a Tesla a cella dizájnja, az akkumulátor gyártása, vagy éppen az azt felépítő anyagok használata területén a következő években. Az eseményt követően Kun Róbert, a Természettudományi Kutatóközpont Anyag- és Környezetkémiai Intézet Szilárdtest Energiatárolók Kutatócsoportjának vezetője írta meg véleményét a látottakkal és halottakkal kapcsolatban a Portfolio felkérésére, amelyet változtatás nélkül teszünk közzé az alábbiakban."
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Pont most szakadt be a Nikola mert a nagy akku szabadalmaik nem voltak többek egy darab papírfecninél, erre Musk előrukkol a saját papírfecnijével

Ott sokkal komolyabb volt a gond. Méghozzá az, hogy a cég vezetője egy notórius csaló/hazudozó. Kíváncsi vagyok mennyire fog ártani az üzemanyagcellás gépeknek a balhé. A hidrogénhajtással nagyon sokfelé terveznek, csak elnyomja a hangosan kiabáló akkumulátoros tömeg.