Vakarom a fejem.
- A lítium USA-beli termelés lesz. A többi nyersanyagra meg annyi, hogy "nem szeretnék használni". Én is sokmindent szeretnék...
- Minden környezetvédelmi aggodalomra az, hogy "megoldjuk". Persze meg lehet. Drágán. Vízkezelés ésatöbbi. Nem azért nincs geotermikus erőmű sok, mert lehetetlen, hanem pont ilyen. Ezekből nem értem, hogyan lesz olcsó az egész.
- Azt is az újrahasznosításra, hogy "megoldjuk". Akkor ez ma miért nem megy? Most akkor vagy megint ár vagy a technológia a fal.
- A fele akksi ár esetén is egy 85 kWh-s Tesla kocsi ára talán -33%-kal lesz olcsóbb. Szuper, jelenleg Tesla 3 long range model 40 ezer USD csupaszon. Akkor, ha ebből elmegy a harmada, akkor még mindig 26 ezer USD. Háááááááááááááááááát.. Nyugaton ez már mondjuk ok. Máshol nem nagyon.
- De még mindig ott vagyunk. Tegyük fel, hogy lesz már autó, ami mondjuk újonnan 8M HUF táján van és van benne 100 kW akksi és alig 2 tonnás csak. Ok. Ki és hol fogja tölteni?
Szóval megint kicsit a szokásos történet.
Ezzel a régi világ vége sehol nincs.
100 pontos to-do list kb. 10. pontjánál vagyunk. Egy autó, mint szerkezet az már úgy so-so megvan. (Nem tömeges, de mondjuk úgy azért a felső 15%-nak talán telik már rá.) De mire ez tömeges lesz, az nem látszik.
Az olcsó
és tiszta villanyautózás továbbra sincs láthatáron. Mert erőmű nincs.
És akkor csak a szokásos. Ha majd jön a sok villanyautó alig várom majd, amikor L.A főpolgi majd megkér mindenkit, hogy most senki nem töltsön kocsit, mert szar a grid, majd holnap hazamentek vagy amikor lesz áram... Mert jelenleg a grid fejesztése a világ állítólag no.1. államában Kaliforniában olyan sikeres, hogy villanyautó nélkül is a 3. világ felé zúgnak...
Mert nincs mögötte az a méregdrága infra, ami kéne, és fizikailag nem is lehet megoldani. Mert a városban ma parkoló autók nagy részének nincs garázsa, nem lehet otthon tölteni. Az utcára meg nem lehet minden autó mellé töltőt tenni, mert nem fér el. Ami meg kap, az sem lesz olcsó. Az utcai töltési árak meg ismertek. Mindenféle hálózatfejlesztés és jövedéki adó nélkül kb. jövedéki adós benzin áron lehet tölteni 50kW és alatta. Felette meg drágább már most.