Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 1711

Guest
Szerintem nagyon remegne, a tested nagyon sokat elnyel a rezgéskből. Viszont ha sisakra rakod emlékezz szegény Schumacher esetére, csak ragasztás megengedett!

Meg ne felejtse el hetente leformázni, mert GDPR miatt büntethető ha 10 napnál régebbi felvételeket tárol (kivéve ha hivatalos okok miatt van még meg).
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Meg ne felejtse el hetente leformázni, mert GDPR miatt büntethető ha 10 napnál régebbi felvételeket tárol (kivéve ha hivatalos okok miatt van még meg).

Senki nem fog utánamenni - egyébként ezek nem úgy működnek hogy kb. fél órányi anyagot tárolnak aztán törli az elejét?
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Senki nem fog utánamenni - egyébként ezek nem úgy működnek hogy kb. fél órányi anyagot tárolnak aztán törli az elejét?

Amíg el nem fogy a tárhely, nekem 32GB-osra ~3,5 órát tud felvenni 1080p@30fps-sel. Modernebbek amik x265-be kódolnak akár dupláját is.
Előfordulhat, hogy valami baleset miatt leadja a kártyát, a rendőrségnél dolgozó jogvédő haszontalan meg ráveti magát, hogy hát itten vannak 2 hetes felvételek is, ez személyiségi jogok megsértése...

Szerk: meg a normálisabbakon beállítható, hogy bizonyos G értéknél automatikusan kimentsen x másodpercet úgy, hogy az csak manuálisan törölhető legyen.
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst
M

molnibalage

Guest
Ez a tárolás nem világos. Magát a kamerán nem lehet? Vagy, ha lementem a gépemre, akkor sem?
Mert akkor árulja már el valaki, hogy jogilag hogyan értelmezhető az, hogy kitakart rendszámmal, de YT-n az "idők végzetéig" fent vannak ezek? Vagy otthon úgy kellene a jog szerint tárolni 10 napon túl, hogy SAJÁT MAGAMNAK kitakarom a rendszámokat...?
Ha igen, akkor megint az van, hogy a jogalkotók valami alternatív univerzumban élnek.
 

jojoka

Well-Known Member
2017. január 17.
87
315
63
Szerk: meg a normálisabbakon beállítható, hogy bizonyos G értéknél automatikusan kimentsen x másodpercet úgy, hogy az csak manuálisan törölhető legyen.

Szomszéd bácsinak "sziamiau" márkájú fedélzetit most állítottam be, azt automatikusan rögzítette, amikor visszakattant a kamera a tartójába. Meglepődtem, de elég volt neki olyan kevés "G".

Napi szinten járom a Gödöllő - Budapest távot, egészen a nagykörúton belülre eljárok... Hát utanként lenne 2-3 "filmsztár" akit érdemes lenne felnyomni, de van, hogy én is hibázok. Az igazán durva, szándékos esetek kb heti 1szer történnek... Nagyon gondolkozom én is egy kamerán egyébként...
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711
T

Törölt tag 1711

Guest
Ez a tárolás nem világos. Magát a kamerán nem lehet? Vagy, ha lementem a gépemre, akkor sem?
Mert akkor árulja már el valaki, hogy jogilag hogyan értelmezhető az, hogy kitakart rendszámmal, de YT-n az "idők végzetéig" fent vannak ezek? Vagy otthon úgy kellene a jog szerint tárolni 10 napon túl, hogy SAJÁT MAGAMNAK kitakarom a rendszámokat...?
Ha igen, akkor megint az van, hogy a jogalkotók valami alternatív univerzumban élnek.

Pontosan ahogy írod, köszönd az EU-nek és a GDPR-nak, a magyar szabályozás a legenyhébb ilyen szempontból, mivel magáncélra 10 napig tárolhatod kitakarás nélkül, de megosztani már tilos így.
Szlovákiában még a rendőrségnek is csak úgy adhatod át, hogy az elkövetőn kívül mindenkit kitakarsz...
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 449
20 689
113
Pontosan ahogy írod, köszönd az EU-nek és a GDPR-nak, a magyar szabályozás a legenyhébb ilyen szempontból, mivel magáncélra 10 napig tárolhatod kitakarás nélkül, de megosztani már tilos így.
Szlovákiában még a rendőrségnek is csak úgy adhatod át, hogy az elkövetőn kívül mindenkit kitakarsz...
Sokmindent félreértenek a GDPR körül, lehet, hogy ezt is. (utánanézni lusta vagyok, épp elég volt a melóban a GDPR miatti extra felhajtás. Amit amúgy fogyasztóként megértek. Munkában meg kifizetik)
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 449
20 689
113
Senki nem fog utánamenni - egyébként ezek nem úgy működnek hogy kb. fél órányi anyagot tárolnak aztán törli az elejét?
GoPro-nál nem hiszem, autós menetrögzítők körpuffernek használják a háttértárat, ütközésnél, programozott gombnyomásnál a pillanat X hosszú környezetét megjelölök nem felülírhatóként.
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 449
20 689
113

OFF

Igazából azt nem értem, hogy Paks 2 mögött miért nincs olyan színvonalú tájékoztatás, mint a körvasút, HÉV fejlesztés mögött? A projekt teljes költségének kimutathatatlan része lenne. Jó páran megmondták, hogy az atomenergia technológiának semmi baja, csak a PR-ja rossz. Ezen kellene változtatni.

ON
Szerintem azért, mert így is olyan alkukat kellett kötni, hogy szeretnék ha csendben sikeresen lemenne a dolog. Akármilyen jó PR-t is csinálnának körülötte, az index, 444, telex, stb. kutyázná, nyugaton felfigyelnének a témára azok is, akik eddig le se szarták, és elkezdenék támadni jogállamisági atomerőmű-törvényekkel, stb. Nyugaton is vannak olyan lobbik, akik jobban örülnének, ha ők kapnák azt a pénzt, meg vannak olyanok, akik annak örülnének, ha fizethetnénk a fájdalomdíjat, erőművet se kapnánk, csak fájjon nekünk. Nem mernek szerintem ekörül nagy zajt csapni, mert lehet, hogy ingatag a projekt a jelenlegi nemzeti helyzetben.

Aztán ott vannak még az elbeteg szektás napelemesek, meg azok akiknek ott van orbánpuztyin a seggében, meg akik aurájára rosszul hat, stb. Minden elmebeteg rárepülne, így szűkebb közösséget foglalkoztat csak.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 245
113
Lágymányosi híd, pesti oldal, a körforgalom előtt. Piros a lámpa megyek felé azzal a tempóval, hogy pont zöldre érjek oda, már az elején átsoroltam sávba.
Majd dübörögve érkezik a KKS-597 rendszámmal közeledő teherautós baromarc, aki jobbról előzve indexelés nélkül bevág. Én satufék, de még így is alig fél méterre tőlem. Biztos késztetést érzett, hogy rendszámnak megfelelően vezzesen a Kis Köcsög Szarházi.

FKF-es a jármű amúgy...
Nem ez volt az első FKF-es, aki előadta ezt...
https://electool.com/sourcingtool/public/public/5589222.pdf?workspaceId=5568789

Ja, és mindezt úgy, hogy a forgalom szinte semmi, nyert vele 5 másodpercet azon az áron, hogy majdnem eltaposott.

Egyre erősebb késztetést érzek arra, hogy kamerával bringázzak. Nagyjából most jutottam el arra a pontra, hogy legyen kamera és az összes ilyen húzást beküldöm a szervnek. Házmester mentalitás? Lehet, és kurvára leszarom. Kezd elegem lenni, hogy lassan konstans veszélyben vagyok az utakon. Mindnekihez olyan nyelven kell beszélni, amit megért. Ha csak abból, hogy remélhetőleg pofánbassza a szerv, akkor majd abból.

Ezt meg csak úgy itt hagyom.
https://totalcar.hu/magazin/velemen...chologiai_vizsgalathoz_a_jogositvanyszerzest/

kK7zPgn.png
Latod, mentel volna tomegkozlekedessel...
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 449
20 689
113

Még egyszer. Kommenteket rdemes olvasni, a valóságotrzító mező nagyon erős a rajongók körül. A fő gond, az elvakult apple rajongókkal szemben, hogy azzal nem nagyon veszélyeztet másokat valaki, hogy almás mobilt használt, míg 2 tonna önvezető halál kicsit veszélyesebb lehet.

Mantrázzák, hogy az önvezetés hányéletet ment meg évente, mert mennyi baleset van. NULLT! NINCS MÉG ÖNVEZETÉS!
Hazudnak arról, hogy még nem volt halálos balesete a cuccnak, holott volt.
60 másopercig nem fogod a kormányt akkor leáll... az ép elég egy család kivasalására. Hányan fogják bekapcsolni, és közben ugyanúgy figyelni, mintha ők vezetnének, sőt, mintha más vezetne, de jogilag ők lennének a felelősek? Nézed az utat, a kijelzőt, hogy sáv váltás jön, és gyorsan nézed a tükröt, meg a holtteret is? Ezért fizetsz ki milliókat, hogy a gépet szolgálhasd? Senki nem fogja így csinálni. Király, beta teszteljetek a élesen az utakon, saját felelősségre, de ne más életével játszva!


Az Über kocsi halálos gázolása esetében is a csóringert faszt ültetik le, aki felügyelnte elvileg az önvezetést. Napi 8 órában folyamatosan felügyelnie kellett volna. Szakszervezet nélkül, valószínűleg pihenőidők nélkül. Aztán a pöcs elkezdett mobilozni, és a kocsi megölt egy másik fogyatékost (éjjel kivilágítatlanul feketében átkel kerékpárral a 8 sávos autópályán...)