Na, akkor fussunk neki és gondoljuk azt át még egyszer, hogy mihez van értelme egy kb. 600 LE-s, 1200+ Nm-es nyomatékú, 2 tonnás sportkocsi alkatrészeinek terhelését és elhasználódását hasonlítani.
Szvsz a 2000-es, meg pláne a 90-es évek típusait sem érdemes összevetni a maiakkal. Csak a mait a maival. Van egy csomó környezetvédelmi baromság, ami miatt sokkal bonyolultabb és kevésbé tartósak lettek a kocsik. Részben a nagyobb bonyolultságnak köszönhetően. Ami nem volt akkor a kocsiban, az nem is tudott elromlani.
Jó; fussunk neki:
Versenyzésre értelemszerűen alkalmatlan, marad a
hétköznapi közlekedés.
Autózás városban (20-30 km/h átlagsebesség), országút (60-100 km/h átlagsebesség), autópálya (100-130 km/h átlagsebesség), ezek olyan sebességértékek, amik 600 lóerőnek
nem terhelések. Egy nyomi 77 lovas Albeának a gödöllői part, a belső sávból visszamenekülés a külsőbe; az terhelés. Mégsem állnak sorban a 80 lóerő alatti motoregerek a leállósávban lerobbanva.
A Teslában sebességváltó nincs, kuplung nincs, visszapofázó ( pl. belengő kardán) hajtáslánc nincs. Hideg üzemi járatás nincs, terhelés alatt is indítható, a motor fordulatszáma lényegtelen.
S ezt menedzseli egy kifinomult elektronika.
A belsőégésű motornál van váltó, kuplung, adott esetben kardán, hideg üzemben borzalmas viszonyok, igen erős fordulatszám érzékenység
https://totalcar.hu/magazin/technika/2012/05/15/a_nyomatek_ol_nem_a_fordulat/
S amit nem lehet alulmúlni:
A falábú, botkezű, műszaki érzék nélküli átlag(alatti) júzert.
Van Feliciás ismerősöm, aki cefrével megrakott utánfutót úgy vontat, hogy 1000-1500 között működteti a motort. Hiába mondtam neki óvatosan, hogy van ott a zöld sáv a fordulatszámmérőn, de kifejtette, hogy a fordulatszám káros, ő már csak tudja; dízel mozdonyt vezetett...
A múlt héten kaptunk új kollégát. Eddig városi buszt vezetett, meg 7-5 tonnás teherautót, (tehát C, D kategória) saját autója nincs.
Van egy emelőhátfalas 2.3-as, 165 lovas Opel Movanónk - gyakorlatilag személyautó technika. Az első 500 méteren (kórházon belül) kb. 15-ször fullasztotta le. Üres platóval...
Kettesben akart vele elindulni. Parton. Aztán egyesből is azonnal felváltott - még mindig parton (hideg motor!). Mondom neki, hogy azért 1800-2000-ig el kéne forgatni...
- Akkor ez szar!
-
Na minimum ezeket kell kibírna a belsőégésű járgányoknak.
Ezek után kérdezem:
Mi a franc miatt kell alkatrészeket cserélgetni egy műszaki elvéből következően abszolút rugalmas, szoftverrel tökéletesen védhető villanyautóban?