Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 757
113
Köszönöm a direkt gyorsulásra módosított ~5.000.000 ft feláras jármű teljesítménygörbéjét, amiről érdekes módon lehagyták az utolsó 30 mérföldet ahol bezuhan a teljesítménye.

Persze. Nyílegyenes a teljesítménygörbe végig, egyik BEM motor sem tud ilyet, de majd biztos bezuhan. Forrás nuku. Mert csak. Majd 180-nál életre kap a benzines, ami kb. 6000-es fordulaton adja le a csúcsot (az elektromotor meg kb. végig), a nyomaték addigra rég kezd eltűnni, és 180-nál meg valami baromi hosszú áttételen keresztül erőlködik gyorsítani a kocsit.

Tesla Model S 180-250 km/h kb. 21 másperc
Audi RS6 C8 180-250 km/h kb 21 másodperc az is

Az Audi a 600 LE, 800 Nm, 4 literes V8 biturbó, összkerékhajtásos változat.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Szegény Tesla, tényleg nagyon befullad 180-nál! Bezuhant a teljesítménye!

Az igazi szépsége a dolognak, hogy ránéztem hogy mennyibe kerül egy Audi RS 6. Az alapára (benzines mild hybrid, 600 LE, négykerekes) csekély 40 millió forinttól indul, valaminvel több, mint a Tesla S, aminek 89 ezer EURó az unduló ára. Persze mire az Audit felextrázod még jön rá úgy 4-5 misi gondolom.

A garancia az Audi hajtásláncára 4 év, vagy 50 000 mérföld az USA-ban... szervíztapasztalaira kíváncsi lennék, már eleve az bíztató, hogy konszervágen. :D

Izzadságszagú fikázás ez amit csinálsz, mindenféle ténybeli alap nélkül, remélem te is tudod, de gondolod, nyugodtan égetheted magad tovább.
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 757
113
Yup, azért mert neked 0 ismereted, és 0 érved van a témához, helyette lököd a random baromságoka bele a világba, én vagyok a hívő. :D

Itt be is fejezhetjük, úgysem fenyeget egyikünket sem a veszély, hogy bármelyiket ezek közül is megvegyük.
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 889
47 358
113
Közlekedésmérnökimmel képzettebb vagyok, mint a rendőrök 99,9%-a, a szakmai képzések gondolom náluk is olyanok, mint a vasúton, bemegy, telefont nyomkod, aláír, viszlát.
Ezért is gondolkozom erőteljesen a helyszínelő szakmérnökin, hogy nyugodtan bíróságra vihessem az ügyem ha nem értek egyet a balfasszal.

Szerk.:
Megnéztem a videjót, 1:1 fekete pick-up a hibás.
A lájk a szerk. miatt nagyon jár!
Szerintem is simán fel kell jelenteni azt a f@szt, aki miatt nem tudtak átmenni a kereszteződésen.
 
T

Törölt tag

Guest

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 559
61 941
113
Kurfürst

"Tesla Model S 180-250 km/h kb. 21 másperc
Audi RS6 C8 180-250 km/h kb 21 másodperc az is"


Ő melyik Model S is ez?
Csak mert a két motorral rendelkező P85D adatai nem egészen ezt mutatják:
Tesla P85D RS6 C8 Avant
701 LE 600 LE
931 NM 800 NM
2215 KG 2188 KG
0-100: 3.5 sec 3.3 sec
0-200: 14.7 sec 11.7 sec
Végs.: 258 km/h 306 km/h
Féktáv
100-0: 36 m 33 m

A videóban sima P85D-van, az csak 422 LE-s. 19 sec neki a 0-200 km/h....
Még a P100D-nek is 11.1 sec a 0-200 km/h.
Össze hasonlításul a BMW M5 (F90)-nek 10.3 sec a 0-200 km/h.
Egy valódi sportkocsi:
Mercedes AMG GT R: 9.8 sec 0-200 km/h.
Porsche 911 turbo S: 9.3 sec 0-200 km/h.
Mclaren 720S: 7.1 sec 0-200 km/h.

A megbízhatóságról meg annyit, hogy a Porsche és a Mercedes modelleket általában pálya bérautózásra használják. Sokszor verseny tempóban mennek 200,000+ km-eket mire selejtezik őket. Nem közúton hanem pályán. De volt olyan Lamborghini Huracan is amely közel 400,000 km-t ment így motor és váltó csere nélkül ;)
 

KoviUbi

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
1 830
6 685
113
A Toyotának zöldre váltott már a lámpa, ő ott nagyon nem volt hunyó, honnan kellett volna látnia, hogy a fekete SUV mögül előjön a semmiből egy rendőrautó.

Egyáltalán miért jött ki ? Sietős volt, lejárt a műszak? Sziréna nem volt..

Egyébként meg a videózgató bicajosfutárnak is jár a saller, mert ha megnézed az ütközés előtti pillanatokat, ő ott megy párhuzamosan a furakodó rendőrautó jobb oldalán, és a rendőrök semmit nem láttak tőle meg a SUV-tól semmit..

Zöld volt a piros kocsinak, de van amit nem értek.
A rendőrautó eléggé hangos volt, a piros kocsiban meg le volt húzva az ablak.Hallania kellett a rendőrautót, de legalábbis óvatosabban kellett volna megközelítenie a kereszteződést.Amikor ilyesmi helyzet áll elő, hogy a másik oldalban állnak az autók, de van egy kereszteződés, akkor azért nem árt óvatosabbnak lenni.Mert ugyan a lámpa zöld lehet nekem a lámpa, de nem árt számítani arra, hogy valaki mégis kijön.A rendőrnek ha lett volna esze, akkor inkább felkapcsol mindent és úgy megy át, de ez sehogy nem volt jó megoldás, mert egyedül a terepjáróval foglalkozott.

Egyébként szabálytalan volt a rendőr is, meg a másik két kocsi is, amik átmentek a piroson.Én mindig megállok a lámpa vonalában, ha előttem autók vannak és jó eséllyel beragadnék a kereszteződés közepén.Hiszen akkor én sem tudok továbbmenni, meg azok se, akik szeretnének kifordulni a keresztező útról.A fehér autónak, meg a terepjárónak eleve nem szabadott volna átmenni a zöldön, mert álltak előttük.Figyelmesebbnek kell lenni, mert a zöld nem feltétlenül azt jelenti, hogy lehet menni nyugodtan, ugyanis a lámpa nem veszi figyelembe, hogy átjutsz-e vagy beragadsz és rád engedi a keresztező forgalmat.

Dédnagyapám mondogatta (ex-autósoktató, ex-mentősofőr), hogy: Elsőbbséged meg akkor van, ha meg is adják.
 
  • Tetszik
Reactions: jani22

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 880
11 016
113
Zöld volt a piros kocsinak, de van amit nem értek.
A rendőrautó eléggé hangos volt, a piros kocsiban meg le volt húzva az ablak.Hallania kellett a rendőrautót, de legalábbis óvatosabban kellett volna megközelítenie a kereszteződést.Amikor ilyesmi helyzet áll elő, hogy a másik oldalban állnak az autók, de van egy kereszteződés, akkor azért nem árt óvatosabbnak lenni.Mert ugyan a lámpa zöld lehet nekem a lámpa, de nem árt számítani arra, hogy valaki mégis kijön.A rendőrnek ha lett volna esze, akkor inkább felkapcsol mindent és úgy megy át, de ez sehogy nem volt jó megoldás, mert egyedül a terepjáróval foglalkozott.

Egyébként szabálytalan volt a rendőr is, meg a másik két kocsi is, amik átmentek a piroson.Én mindig megállok a lámpa vonalában, ha előttem autók vannak és jó eséllyel beragadnék a kereszteződés közepén.Hiszen akkor én sem tudok továbbmenni, meg azok se, akik szeretnének kifordulni a keresztező útról.A fehér autónak, meg a terepjárónak eleve nem szabadott volna átmenni a zöldön, mert álltak előttük.Figyelmesebbnek kell lenni, mert a zöld nem feltétlenül azt jelenti, hogy lehet menni nyugodtan, ugyanis a lámpa nem veszi figyelembe, hogy átjutsz-e vagy beragadsz és rád engedi a keresztező forgalmat.

Dédnagyapám mondogatta (ex-autósoktató, ex-mentősofőr), hogy: Elsőbbséged meg akkor van, ha meg is adják.

Röviden: a rendőr volt a hunyó.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 880
11 016
113
Csak pont annyira volt szabálytalan, mint a pickup az elején, aztán már a pirosba hajtással tetézte. Kb meg kellett volna állnia és szarrá bírságolni a keresztezésbe behajtókat. Erre a yard volt a még nagyobb barom. Vastaps...

A pirosba behajtás nem a "hátravinni leköhögni" kategória? :) Főleg, hogy el is trafált egy másikat.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 568
20 947
113
Ezt azért erősen kétlem.

tesla-model-s-vs-model-x-p90d-ludicrous-power-graph.png
A zöld vonal végén látszik ahol beleharap a field weakening.
Függ a motor tulajdonságaitól, de van értelme villanymotor mellé is váltót tenni. Kérdés mi az olcsóbb. Ez a sebesség mondjuk bőven elég :)
 
T

Törölt tag

Guest
A zöld vonal végén látszik ahol beleharap a field weakening.
Függ a motor tulajdonságaitól, de van értelme villanymotor mellé is váltót tenni. Kérdés mi az olcsóbb. Ez a sebesség mondjuk bőven elég :)

Lusta vagyok utána nézni, de mintha a Hyundai Ioniq-ben lenne egy kétfokozatú.
 
M

molnibalage

Guest
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Imádom ezt a videót.
Durva, hogy mennyi macskakő volt akkor. Sőt, még a 90-es évek elején is, ami aztán sok helyen olyan lepukkant lett, hogy ihaj. Bartókon a 2002-es (!) felúíjtásig ez a szoci retro érzés volt.

A Petőfi híd budai oldalán mennyivel emberléptékűbb minden, mint ma a Deák tér. Azóta ez egy aszfalt és aszfalt lett. Egy rakás szar.
 
T

Törölt tag

Guest
Volt a híradóban is a karambol, szakértő szerint mindenki hülye aki részese volt.

Mondjuk szintén ő mondta, hogy egy másik balesetnél ahol a büntetőfékező megállt (igen, audi), kiszállt az autójából beszólni a mögötte levőnek és közben nekiment egy harmadik autó ott szerinte egyedül a harmadik autó sofőrje sértett szabályt mivel nem volt felkészülve arra, hogy bármikor meg tudjon állni a jelentkező akadály előtt, ezért ő fizeti a második autó kárát (is), a büntikézőt azért vehetik elő mert tanúként elhagyta a baleset színhelyét a rendőrök kiérkezése előtt...
Wtf.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 880
11 016
113
Volt a híradóban is a karambol, szakértő szerint mindenki hülye aki részese volt.

Mondjuk szintén ő mondta, hogy egy másik balesetnél ahol a büntetőfékező megállt (igen, audi), kiszállt az autójából beszólni a mögötte levőnek és közben nekiment egy harmadik autó ott szerinte egyedül a harmadik autó sofőrje sértett szabályt mivel nem volt felkészülve arra, hogy bármikor meg tudjon állni a jelentkező akadály előtt, ezért ő fizeti a második autó kárát (is), a büntikézőt azért vehetik elő mert tanúként elhagyta a baleset színhelyét a rendőrök kiérkezése előtt...
Wtf.

Az ok, hogy mindig a leghátsó a hunyó, de aki indokolatlanul veszélyezteti a közlekedőket, az is érdemelne valamit....
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 559
61 941
113
Ha szeretnétek átélni, hogy milyen látvány belülről egy Mclaren Senna-t vezetni:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal and KoviUbi

KoviUbi

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
1 830
6 685
113
Volt a híradóban is a karambol, szakértő szerint mindenki hülye aki részese volt.

Mondjuk szintén ő mondta, hogy egy másik balesetnél ahol a büntetőfékező megállt (igen, audi), kiszállt az autójából beszólni a mögötte levőnek és közben nekiment egy harmadik autó ott szerinte egyedül a harmadik autó sofőrje sértett szabályt mivel nem volt felkészülve arra, hogy bármikor meg tudjon állni a jelentkező akadály előtt, ezért ő fizeti a második autó kárát (is), a büntikézőt azért vehetik elő mert tanúként elhagyta a baleset színhelyét a rendőrök kiérkezése előtt...
Wtf.

"Autópálya és autóút úttestjén - a forgalmi okból szükséges megállást kivéve - megállni tilos."

Innentől kezdve értelmezhetetlen, hogy a harmadik autós sértett csak szabályt.
Ez is megszagértette, amit meg kellett.