Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Ooops, megelőztek...

Bevallom nem, tudom hova tenni ezt a videót és ami benne van.
  • Azt nem értem, ha lökik a dumát, hogy alig x% kapacitás csökkenés, de 300k km után már akksi és motorcsere, akkor mi ebben a prémium? Úgy, hogy az ára meg az...? Most akkor kit érdekel, hogy csak x%, ha cserélni kell...?

  • 14:20. Gyakorlatilag ingyen akksicsere, majd jön a duma arról, hogy szoftverhez is kell nyúlni meg ide és oda. Az ingyen lesz vagy mi...? Ja, nem, jön az 1M nagyságrend. Ez hogyan lett az "ingyenből"...?

  • 23:53. A szuperintelligensnek reklámozott autó szoftvere annyira nem sem intelligens, hogy napi használat alatt néhány fékezésnél használja a féket...?
    Az i-g--en. Naponta tized kWh-ba sem kerülne életben tartani a féket, hogy használja egy kicsit, de erre nem képes...? 29:55-nél ez a zseniálisan kitalált termék? Ami a saját fékét sem tudja épen tartani? Ha 5 millás szar autó lenne, megérteném,

  • A végén kit érdekel, ha most nem kell költeni, amikor volt benne akksi és motorcsere...? Az osztrák márkaszervízben mikor volt cserélve? Még az előző tulajjal? Most akkor a fent említett 1M akkor hogyan értelmezendő?
Sok mindent nem értek....
 
M

molnibalage

Guest
Egyébként számomra elszomorító, hogy a kérdések túlnyomó része mennyi buta volt, illetve látszott rajta az, hogy a szakembereket teljesen hülyének és inkompetensnek tekintik. Kb. azt éreztem rajta, hogy a Józsika és Micike oktatja a szakembert, hogy miért hülyék és buták ls baromság ez az egész körvasút és elővárosi koncepció.
  • Elővárosi utasforgalom fejlesztése a cél, majd jönnek állandóan a V0-lal, ami várostól 50 km-re futna...
  • Legyen zajvédő fal, de 0 méter helyigénye legyen...
  • Miért nem épül alagút. Ezek szerint a vágányok max lejtése és szögfüggvény túl meredek feladat az átlagpolgárnak. Az meg végképp, hogy megnézze mibe kerül 1 km alagút, itt meg lenne 4 vágány úgy, hogy akkor a meglevőt is a föld alá kéne vinni. Az igen...
  • A három legcukibb komment hogy:
    • XX. századi elavult megoldást XXI. századra erőltetése ez...
    • Figyeljenek a esővízcsatornára. Remek. Egy 200-300 mrd projekt esetén majd randomra kezünk tervezni és ásni...
    • De azon is padlót fogok, hogy annyira egyszerű dolgot nem értenek meg, ami miatt aggódnak, a zaj

      Eddig is volt rezgés és zaj is. Régi pálya van tudtommal és zajvédő fal 0 a Hamzsabégin és kintebb sincs emlékeim szerint.

      Mi lesz a bővítés után? Sokkal jobb minőségű pálya , kisebb rezgés = kisebb zaj, és zajvédő fal, ami eddig nem is volt. Tehát minden egyes jármű zaja kisebb lesz. Eddig kapacitáshiány miatt éjszaka jártak a vonatok. Most mivel lesz kapacitás nappal betolható lesz jó esetben az egész, tehát eleve akkor lesz a forgalom döntő része, amikor otthon sincs az átlagember. Még akkor is, ha nőne a teherforgalom.

      És erre mi jön le egyesek fejében? Nőni fog a zaj. Most erre mit mondjon az ember...?
És ezek az emberek szavaznak. Ezért van az, hogy ilyen dolgokról nem szavazunk, mert ilyen remek emberek döntése nyomán itt aztán soha semmi nem épülne...
Ja, és a zajnál még ablakcsere is lesz. Ingyért.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 185
60 008
113
molnibalage

Segítek értelmezni a Teslás videót:

1. Az autó olyan megbízható, hogy kb. 200,000 km alatt a teljes hajtáslánca tönkre ment.
Ez a használt autó árának megfelelő tétel. Meg ez azt jelenti, hogy a hajtáslánc minősége még a 90's évek népautó FIAT-jainak a szintjét sem éri el.

2. Az első Teslákat 8 év garival adták el, mert e nélkül a kutya nem vette volna meg őket Európában, ezért most még nem került a tulajnak pénzébe a teljes hajtáslánc csere. De nem új, hanem használt hajtásláncra cserélték az elromlottat.....

3. Aki most vesz új Teslát vagy nem Európai az beszopta. Például az USA-ban ahol forintban átszámolva milliókat költhetsz a kocsi javíttatására.

4. Ha van is pénzed Teslát javítani akkor is bontóból kell kukáznod a több száz ezres vagy milliós alkatrészeket, mert azokat a Tesla magán szervíznek nem adja el.

5. A hölgy két év alatt 2 milliót költött a kocsijára úgy, hogy igazából alig volt baja.... klíma hűtő, kilincsek stb... A fő gondot (hajtáslánc) egyelőre még gariban javították.

6. Egy szaros lengőkar a kocsihoz 100,000 Ft-os tétel. 1 db... anyagárban, szerelés nélkül....

7. Úgy szerelték össze a kocsit, hogy nem lehet benne lengőkart cserélni :) Szét kell flexelni, majd utólag átgányolni normálisra.....

8. Az a jó az elektromos alkatrészeiben , hogy beáznak. Mind beázik, előbb-utóbb, ami zárlat és alkatrész csere.

9. Ennek köszönhetően vehetsz bele másfél millióért villanymotort....
Összehasonlításként az én kocsimba 800,000 Ft lenne egy új benzin motor. Csak éppen nincs rá szükségem, mivel 400-500,000 km-t röhögve elmegy az adott típus.

10. Az autón mindent a nagy kijelzőn tudsz állítani, aminek az elektronikája 100%, hogy rövid idő alatt tönkre megy. Ilyenkor vehetsz csillióért újat , vagy elviszed gányoltatni.

11. Fasza kocsi az ahol mindig beszarik a kilincs és 20,000 Ft egy másik. Ismerősöm taxizott már skodával, forddal, priussal egyiken se kellet kilincset cserélni.

Állítólag ez a jövő :D:D:D
A megbízható, olcsón üzemben tartható, személygépjármű. :rolleyes:
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 776
18 010
113
Akkor meg is van a válasz, hogy a könnyű, kicsi és brutális teljesítménysűrűségű hajtáselemek élettartama mennyi.

Megnyugodtam, nincs titkos ötvözet, sem szíriuszi idegenek csodahőkezelése, hanem kőkeményen terhelési kollektívára optimalizált 1,1-es biztonsági tényezős elemek, amik csilliókba kerülnek.

És ezt a majmot hívják az autóipar megreformálójának a hívők. Szeretnék egyszer olyan céget birtokolni, ahol a hibáimat nem nekem kell megmagyaráznom a vevőim felé, hanem a vevőim magyarázzák meg a világnak, hogy az a hiba miért egy fontos evolúciós lépés...
 
M

molnibalage

Guest
molnibalage

Segítek értelmezni a Teslás videót:

1. Az autó olyan megbízható, hogy kb. 200,000 km alatt a teljes hajtáslánca tönkre ment.
Ez a használt autó árának megfelelő tétel. Meg ez azt jelenti, hogy a hajtáslánc minősége még a 90's évek népautó FIAT-jainak a szintjét sem éri el.

2. Az első Teslákat 8 év garival adták el, mert e nélkül a kutya nem vette volna meg őket Európában, ezért most még nem került a tulajnak pénzébe a teljes hajtáslánc csere. De nem új, hanem használt hajtásláncra cserélték az elromlottat.....

3. Aki most vesz új Teslát vagy nem Európai az beszopta. Például az USA-ban ahol forintban átszámolva milliókat költhetsz a kocsi javíttatására.

4. Ha van is pénzed Teslát javítani akkor is bontóból kell kukáznod a több száz ezres vagy milliós alkatrészeket, mert azokat a Tesla magán szervíznek nem adja el.

5. A hölgy két év alatt 2 milliót költött a kocsijára úgy, hogy igazából alig volt baja.... klíma hűtő, kilincsek stb... A fő gondot (hajtáslánc) egyelőre még gariban javították.

6. Egy szaros lengőkar a kocsihoz 100,000 Ft-os tétel. 1 db... anyagárban, szerelés nélkül....

7. Úgy szerelték össze a kocsit, hogy nem lehet benne lengőkart cserélni :) Szét kell flexelni, majd utólag átgányolni normálisra.....

8. Az a jó az elektromos alkatrészeiben , hogy beáznak. Mind beázik, előbb-utóbb, ami zárlat és alkatrész csere.

9. Ennek köszönhetően vehetsz bele másfél millióért villanymotort....
Összehasonlításként az én kocsimba 800,000 Ft lenne egy új benzin motor. Csak éppen nincs rá szükségem, mivel 400-500,000 km-t röhögve elmegy az adott típus.

10. Az autón mindent a nagy kijelzőn tudsz állítani, aminek az elektronikája 100%, hogy rövid idő alatt tönkre megy. Ilyenkor vehetsz csillióért újat , vagy elviszed gányoltatni.

11. Fasza kocsi az ahol mindig beszarik a kilincs és 20,000 Ft egy másik. Ismerősöm taxizott már skodával, forddal, priussal egyiken se kellet kilincset cserélni.

Állítólag ez a jövő :D:D:D
A megbízható, olcsón üzemben tartható, személygépjármű. :rolleyes:
Akkor meg is van a válasz, hogy a könnyű, kicsi és brutális teljesítménysűrűségű hajtáselemek élettartama mennyi.

Megnyugodtam, nincs titkos ötvözet, sem szíriuszi idegenek csodahőkezelése, hanem kőkeményen terhelési kollektívára optimalizált 1,1-es biztonsági tényezős elemek, amik csilliókba kerülnek.

És ezt a majmot hívják az autóipar megreformálójának a hívők. Szeretnék egyszer olyan céget birtokolni, ahol a hibáimat nem nekem kell megmagyaráznom a vevőim felé, hanem a vevőim magyarázzák meg a világnak, hogy az a hiba miért egy fontos evolúciós lépés...
Tessék ezeket a videó alá beposztolni, hadd sisteregjen.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 185
60 008
113
Találtam a videó alatt egy jó hozzá szólást:

"[Eredeti komment]
Az USA-bol: ami tönkre ment az auton 370 e Km (230 k miles) alatt:
Garanciális:
Drive unit x3-(ez a villanymotor, az áttétellel, a bele épitett motorvezérlövel,diffivel)
Battery pack x2( az egész akku pakk-17000 Euroért árulják a bontottakat(50eKm-el) Lettországban. Kitalálhatod mennyi az uj ára.
MCU(Media Control Unit) x1 (Ez a nagy monitor, és a többi csecsebecse hozzá)
Charge port door x1 (töltö ajto) Charger x1 (töltö: ez az autoban van beépitve,ez nem a kábel amit bedugsz a konnektorba,hanem a méreg drága töltö a hátso ülés alatt.)

Ami nem volt garanciális:
Door handle x9(ajto kilincs)
Shocks x4(lengéscsillapito)
Rear axles-both sides x1 pair(hátso féltengely,mindkét oldali)
Windshield wiper linkage x1(ablaktörlö összekötö mehanika)
Rear tail light-due to condensation x1(hátso lámpa, beázás miatt)
Rotors x4(féktárcsa)

Tudni valo: a Tesla gyár nem ad el alkatrészt senkinek. Nem tudsz venni egy uj akku pakkot,és te beszerelni. Se motort,se semmit. Ha megtöröd, karosszéria elem sincs, csak Ebay-es bontott. Vidd be a Tesla szervizbe,és majd ott arany áron megjavitják. Bécsben van a legközelebbi,és ott mindig sok a várakozás, ja, és vidd ki tréleren ha lerohadt. Mivel az önsulya 2100kg, igy nem tudod feltenni a 3.5t Ducato automentöre,hanem hivhatsz egy 7.5 tonnás teherautot (magyar autopályadij arany áron a 3.5t feletti teherautokra) , majd ki lehet találni azzal mennyi a szállitási dij Bécsbe,meg vissza.

REPLY"
 
T

Törölt tag 1711

Guest
És ezt a majmot hívják az autóipar megreformálójának a hívők. Szeretnék egyszer olyan céget birtokolni, ahol a hibáimat nem nekem kell megmagyaráznom a vevőim felé, hanem a vevőim magyarázzák meg a világnak, hogy az a hiba miért egy fontos evolúciós lépés...

És lőn:

Tetszett a video, néhány megjegyzés:
- A középső konzol hibája javítható eMMC memória cserével, nem kell a teljes Logic boardot cserélni.
- amikor az autó kiírja, hogy lehet nem fog elindulni, nem szükséges fő darabot cserélni, megvan a módja hogyan lehet szakszerűen helyre állítani.
- ajtó kilincs javításához 3D nyomtatót érdemes beszerezni, mert megfelelő alapanyaggal sokáig bírja, ha magadnak tervezed és nyomtatod az alkatrészeket.
- itt Angliában nem ennyire vészes az akksipack ára.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Ami nem volt garanciális:
Door handle x9(ajto kilincs)
Shocks x4(lengéscsillapito)
Rear axles-both sides x1 pair(hátso féltengely,mindkét oldali)
Windshield wiper linkage x1(ablaktörlö összekötö mehanika)
Rear tail light-due to condensation x1(hátso lámpa, beázás miatt)
Rotors x4(féktárcsa)

Most léci rakd ide egy német 'prémium' nem garanciális hibalistáját 370 km alatt, csak hogy lássuk mi mennyi - köszi!

Futóműelemeket, féktárcsát többször cserélsz bármelyik kocsin ekkora futásteljesítmény alatt. Ha csak 4x cserélt féktárcsát az konkrétan marha jó adat, egy mostani tárcsa bír talán 40 ezer km-t... a többi meg piti hiba.

Aláírom hogy a hajtáslánc problémák valósak és zsebbenyúlósak, de ez mintha az első széria hibája lett volna, azért van a mega-gari, az újabb szériában jobbak (?).

Szomszéd most vett új (értsd: import használt) bömöst (nagy BMW buzzancs a gyerek), mert szétrepedt a motorblokk a két henger között (WTF? és állítólag ennél a szériánál ez "normális") és egy nagy olajtócsával maga alatt átköltözött egy boldogabb világba. Másik srác a céges Passattal vetített, egyszer egy vidéki úton megállt a benzinkúton olajat utántölteni, annyira zabálta - számomra értelmezhetetlen jelenség volt. Innen onnan hallom, hogy a céges Octáviák hogy térdelnek le 8 év után, mondjuk azoknak ki is nyomja a szemét a sok területi képviselő hülyegyerek. Ellenpélda, másik haver - megvette a céges mergát, igazából nincsen komolyabb baja vele, pedig a kereklámpás széria. Szóval talán a merciben még lehet bízni, nem véletlen hogy a taxisok annyit nyomatták. Meg mostanában persze egyre inkább prájusszal.

Szóval lehet fikázni, de egy csomó német meg amcsi gyártó tervezőmérnöki gárdája lesz*pná magát egy ilyen hibalistárért majd' 400 ezer km-nél.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 185
60 008
113
Kurfürst

"Szomszéd most vett új (értsd: import használt) bömöst (nagy BMW buzzancs a gyerek), mert szétrepedt a motorblokk a két henger között"

A használt kocsi sokszor lutri. Főleg a német prémium németből. Ezeket sokszor cégek veszik céges kocsinak, bele kerül 200-300,000 km 3-4 év alatt, mindenki tapossa, mint a hülye hidegen is, mert céges, aztán eladják a Magyarnak 60,000 km-t futott megkímélt kocsiként.
Az bele tesz még 100,000 km-t, a legminimálisabb pénzt ráköltve, márka szervízt kerülve majd sír, hogy "Letérdelt ez a fos 100,000 km-nél...."
Ettől függetlenül tény, hogy a BMW mélyrepülésben van az utóbbi 10 évben ami a motor technikát illeti.

"Innen onnan hallom, hogy a céges Octáviák hogy térdelnek le 8 év után,"

A céges kocsikra amúgy sem vigyáznak. Általában. De ezt te is írtad.
Mi családban vettünk úgy 3 éves Mondeót, hogy 180,000 km volt benne. A tulaj ki járt vele németbe. 1 éve van nálunk, semmi baja. Szervíz előéletét is lekértük, csak kopó alkatrész ment bele.
De ismerek olyat aki csak LS Lexus-al jár. Általában semmi bajuk.


"Szóval lehet fikázni, de egy csomó német meg amcsi gyártó tervezőmérnöki gárdája lesz*pná magát egy ilyen hibalistárért majd' 400 ezer km-nél."

Már elnézést, de ez így csak a nem garanciális hiba listára igaz, ami a kilincseket leszámítva átlagos.
Viszont a garis részben beteg dolgok vannak. Ha azt a hiba listát egy német prémium produkálta volna már fenn lenne a neten ahogy a tulaj felgyújtja....
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Toyota meg Honda által produkált ‘hibalistát’ fölösleges bármivel összehasonlítani, mindenképpen szarul fog belőle a másik kijönni, ez nem újdonság, még az usákok is rájöttek erre. A mai napig látni ősrégi Avensist meg Civiceket a 90 évekből, valamit csak jelenthet ez is. Meg egyébként Opeleket is.

Ellenben brutál teljesítményű sportkocsit sincs sok értelme egy normál utca autóval összevetni. Úgyhogy én továbbra is tartom, hogy nagyon erőltetett a sok köpködés. A Tesla új gyártó, új technológia, új széria, az lenne a csoda ha nem lettek volna az első gépeknél szériahibák. Erre van a garancia, amit tartanak becsülettel.

Ugyanakkor az mintha kicsit elsikkadna, hogy azt is írta valaki, hogy a későbbi modelleknek már nem nagyon voltak problémái az átviteli berendezésekkel. A Tesla gyárban sem áll meg az idő, ami szar, azt ott is javítják.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 598
12 646
113
Most léci rakd ide egy német 'prémium' nem garanciális hibalistáját 370 km alatt, csak hogy lássuk mi mennyi - köszi!

Futóműelemeket, féktárcsát többször cserélsz bármelyik kocsin ekkora futásteljesítmény alatt. Ha csak 4x cserélt féktárcsát az konkrétan marha jó adat, egy mostani tárcsa bír talán 40 ezer km-t... a többi meg piti hiba.

Aláírom hogy a hajtáslánc problémák valósak és zsebbenyúlósak, de ez mintha az első széria hibája lett volna, azért van a mega-gari, az újabb szériában jobbak (?).

Szomszéd most vett új (értsd: import használt) bömöst (nagy BMW buzzancs a gyerek), mert szétrepedt a motorblokk a két henger között (WTF? és állítólag ennél a szériánál ez "normális") és egy nagy olajtócsával maga alatt átköltözött egy boldogabb világba. Másik srác a céges Passattal vetített, egyszer egy vidéki úton megállt a benzinkúton olajat utántölteni, annyira zabálta - számomra értelmezhetetlen jelenség volt. Innen onnan hallom, hogy a céges Octáviák hogy térdelnek le 8 év után, mondjuk azoknak ki is nyomja a szemét a sok területi képviselő hülyegyerek. Ellenpélda, másik haver - megvette a céges mergát, igazából nincsen komolyabb baja vele, pedig a kereklámpás széria. Szóval talán a merciben még lehet bízni, nem véletlen hogy a taxisok annyit nyomatták. Meg mostanában persze egyre inkább prájusszal.

Szóval lehet fikázni, de egy csomó német meg amcsi gyártó tervezőmérnöki gárdája lesz*pná magát egy ilyen hibalistárért majd' 400 ezer km-nél.

...hát nem is tudom...nekem egy általam újonnan vett 2006-os, tehát 14 éves alsópolcos 1.4-es Fiat Albeám van.
Még csak 123000km van benne, de az legalább a "legideálisabb" üzemmódban: Napi kétszeri hidegindítással a 2X9 kilométer minőségi (nem az) városi aszfalton. Időnként vidék, még ritkábban le Budapestre Miskolcról.
A miskolci márkaszervizbe hordom a "bonyolult" dolgokra: vezérlés, váltóolaj, fékfolyadék, gyertyák cseréje. (Itt nem drágábbak, mint az olajsaras, kapugaranciás Szaki bá'-k, "Nem belőletek; kisautósokból, hanem a cégesekből élünk, miért húznánk le?")
Hűtőfolyadékot, motorolajat, szűrőket magam cserélem.
A féktárcsák 110000 km-nél mentek le méretre, a hátsó fék természetesen eredeti - persze mondhatod, hogy nekem könnyű, mert a vezetés a hivatásom...
Amik már nem gyáriak az autón:

- akkumulátor (franc megeszi; a gyári bírta 8 évig, azóta meg már a másodikat kellett vennem)
- gumik (második szettek, de csak mert már a gyáriak elöregedtek, amúgy tolómérővel szoktam figyelni a kopásukat széleken, középen, három ponton mérve, guminyomást tizeden tartom, konzerválva tárolom)
- egyszer termosztát
- pár izzó

Pont.

A fórumunkon pörög az élet, mint a kocsmák a tálibok központjában:
https://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9094328

S ez egy dedikáltan nem ipari használatra méretezett, de legalább a harmadik világba szánt gnóm. Tényleg csak egy olcsó Fiat.

A saját, meg az évtizedek alatt vezetett egyéb autók tömkelege után az űrtechnika Tesla az én szememben egy - összességében - méregdrágán üzemeltethető átvágás. (Nem véletlenül méregdrága...)
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Na, akkor fussunk neki és gondoljuk azt át még egyszer, hogy mihez van értelme egy kb. 600 LE-s, 1200+ Nm-es nyomatékú, 2 tonnás sportkocsi alkatrészeinek terhelését és elhasználódását hasonlítani.

Szvsz a 2000-es, meg pláne a 90-es évek típusait sem érdemes összevetni a maiakkal. Csak a mait a maival. Van egy csomó környezetvédelmi baromság, ami miatt sokkal bonyolultabb és kevésbé tartósak lettek a kocsik. Részben a nagyobb bonyolultságnak köszönhetően. Ami nem volt akkor a kocsiban, az nem is tudott elromlani.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 598
12 646
113