Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 069
16 290
113
Már bocsánat, de senki annyit nem tett az elmúlt 30 évben a budapesti tömegközlekedésért, mint Vitézy.

Röhögnöm kell.

Fonódó villamos hálózat, A Futár rendszer, jegyautomaták, 1-es villamos meghosszabbítása, maga a BKK létrehozása, kerékpáros barát belváros kialakítása....

Hmm, egészen világosan emlékszem gyermekkoromban is volt jegyautómata. Még 2 forintosokat kellett bele dobálni.

Amúgy külön jófejség tőle, hogy ‘megteremtette’ a BKK-t. Aminek rögtön a vezérigazgatója is lehetett. Első munkahelynek, 0 tapasztalattal nem rossz. Aztán bevette maga mellé a hasonlóan tapasztalt sleppjét, meg az akkori csaját, és ők megmondták mindenkinek, mit hogyan kell csinálni, miközben csinàltak egy BKV-val párhuzamos, önjáró vízfejet maguknak (ami sosem volt cél a BKK-val btw).

Elképzelem az 50 éves közlekedésmérnökök fejét, amikor a jutyúbról megokosodott, zéró tapasztalatú huszonéves, túlmozgásos hülyegyerek tálalta, hogy az autópálya bevezetőte buszsáv kell, és a buszok színe sem jó, mert a bilikék neki jobban tetszik stb. Gyakorlatilag egyik baromság a másik után ömlött belőle, miközben folyamatosan összebalhézott mindenkivel, aki nem volt hajlandó elfogadni hogy a fővàros közlekedését a saját homokozójának tekinti.

Nem véletlenül rúgták ki, azért tartott ilyen sokáig, mert erősen protekciós volt.


Én nem tudom, hogy te melyik moziban ülsz, de ha nem közlekedsz csak autóval Budapesten, akkor ilyen marhaságokat nem kellene írnod!

Én közlekedek butapesten elég sokat és elég régóta, úgyhogy tegyél magadnak egy szívességet, húzd ki a seggedből a fejed végre és gyere ki közénk a világosra.

És hangsúlyozom, senkim sem Vitézy, csak mivel a begyöpösödött Tarlós idején beáldozták politikai alapon, így divat lett Vitézyt szídni a kormányoldal felöl.

A baromsághalmozás folytatódik.

Vitézy Orbán Viktor rokoni köréből van (asszem a felesége testvérének a fiacskája), ez az egyetlen oka, hogy mindig felfelé bukik, amikor valahol végleg felsül. Így lett a BKK vezére (a fidesz frakciónak jól jött hogy a bkv-t támadta a veke szóvívőjekènt Demszky alatt), amikor ott elege lett belőle mindenkinek, és végre kirúgták, gyorsan kreáltak neki egy ‘megbízott múzeumigazgató’ posztot a Közlekedési Múzeumban (azt porig rombolta, de rendesigazgató nem is lehetet volna, mert sajnos tényleges muzeológus képzettség is kell). Aztán ott igazgathatott egy nem létező múzeumot.

Cmost szájkosár van rajta, és lényegét tekintve egy egyszerű szóvívő (annak jó) és a fideszes (és amúgy Vitézynél sokkal tevékenyebb munkát végző) Fürjes Balázs a főnöke / dadusa, ami abból is látszik, hogy kínosan benyal minden megnyilvánulában, és kerüli a kényes témákat.

Aztán azóta ugye Tarlós megbukott, és annak ellenére, hogy elpaterolták a Közlekedési Múzeum átalakítására, megújítására, Vitézy folyamatosan előkerül a különböző közlekedési projekteknél a BFK keretein belül. Lásd még déli körvasút, vagy a Galvani híd.

Ja, felolvas egy háttércsapat által összeállított PR anyagot miközben utazgat a világban állam bácsi pénzén és eljátszhatjjs, hogy szakértő, miközben mások terveit olvassa fel. :D

Teljesen nyilvánvaló, hogy Fürjes Balázs lesz a következő választás kapcsán a Fidesz jelöltje a főpolgármesteri posztra, de az az igazság, hogy lehet hogy Vitézy-vel sem járnának rosszul.

Leszámítva hogy az önmenedzselésen kívül Vitézy semmihez sem ért, senkivel sem tud együtt dolgozni, mert egy elkényeztetett, nárcisztikus hülyegyerek. Őt azért tarják mert a libtard fèlnótások között népszerű ezzel a kamu visionary manager stílussal, de pozíciót nem fog kapni. Fürjes pedig aligha fog főpolgi lenni, ő szakpolitikus, jó esély SZK Szandra lesz majd indítva, azért is tartják előtérben.
 

ogretankHU

Well-Known Member
2019. december 21.
7 540
25 770
113
Már bocsánat, de senki annyit nem tett az elmúlt 30 évben a budapesti tömegközlekedésért, mint Vitézy.
Fonódó villamos hálózat, A Futár rendszer, jegyautomaták, 1-es villamos meghosszabbítása, maga a BKK létrehozása, kerékpáros barát belváros kialakítása....
Én nem tudom, hogy te melyik moziban ülsz, de ha nem közlekedsz csak autóval Budapesten, akkor ilyen marhaságokat nem kellene írnod!
És hangsúlyozom, senkim sem Vitézy, csak mivel a begyöpösödött Tarlós idején beáldozták politikai alapon, így divat lett Vitézyt szídni a kormányoldal felöl.
Aztán azóta ugye Tarlós megbukott, és annak ellenére, hogy elpaterolták a Közlekedési Múzeum átalakítására, megújítására, Vitézy folyamatosan előkerül a különböző közlekedési projekteknél a BFK keretein belül. Lásd még déli körvasút, vagy a Galvani híd.
Teljesen nyilvánvaló, hogy Fürjes Balázs lesz a következő választás kapcsán a Fidesz jelöltje a főpolgármesteri posztra, de az az igazság, hogy lehet hogy Vitézy-vel sem járnának rosszul.
Hát sajnos esmerem személyesen ezt a pojáca Dávidot , a hülyeség úgy dőlt belőle , hogy fájdalmas volt . A fővárosunk vezetése nem hibázott akkorát mint az ő pozícióba juttatása . Csak amikor rájöttek , hogy egy őrült , hülye gyerekkel van dolguk aki sík idióta volt a Budapesti közlekedéshez kicsit lassan állították félre ! Tarlós egy zseni volt aki rendbe szedte a fővárosunkat minden téren !
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
Én közlekedek butapesten elég sokat és elég régóta, úgyhogy tegyél magadnak egy szívességet, húzd ki a seggedből a fejed végre és gyere ki közénk a világosra.
A sok baromságra és a még Tarlós papa idejéből itt ragadt szlogenedre, fröcsögésre most nem reagálnék.
Erre az egyre viszont igen.
Ezt a fentebbi "közlekedek" gyöngyszemet azért kicsit bővebben is kifejthetnéd.
Mondjuk mikor ültél egyáltalán Budapesten, belvárosban biciklin. Mert én még azt is kétlem, hogy bringád lenne. (nyugi, ismerem az itteni előéletedet).
Mikor vásároltál utoljára bérletet, vagy egy szaros buszjegyet?
Mikor használtad a fonódót, vagy az 1-es villamost - 5 megállónál tovább?
Csak mert én heti minimum 2 napot járom be Budapestet kocsival olyan 30-40km erejéig, keresztben kasul. A többi napokon vegyesen közlekedek biciklivel, és tömegközlekedéssel.
Hogy mennyire nem vagy képbe, azt az is mutatja, hogy fingod sincs, hogy mit jelent az a modernizáció, amit ő talált ki, és vezényelt le.
A kudarcait az is mutatja, hogy mostanra gyakorlatilag megszűntek a BKK jegypénztárak.
Tehát az "elb@szott" ötletei annyira nem jöttek be, hogy máig azokat alkalmazzák, mi több továbbfejlesztették.
Ugye emlékszel a Bubira? Ő találta ki. Jó volt az első megvalósítás? Nem. Megszüntették, amikor lehetett? Nem. Új tendert írtak ki. Pedig a baloldali polgármester lazán kiránthatta volna alóla a szőnyeget. Nem tette.
Közben meg Tarlós megbukott.
És, hogy miért kellett mennie Vitézynek.
Felsoroltam egy pár, a nevéhez kötődő fejlesztést. Akkor most te jössz!
Soroljál párat Tarlós ötleteiből!
Na látod, ezért kellett mennie. Mert túl sikeres, és népszerű volt. Tarlós pedig eltette láb alól.
Amit most visszahallottunk tőled, az pontosan az ő lejárató kampánya volt Vitézyvel szemben. Ő volt az erős ember - akkor még.
Pedig Tarlóst már nagyon nem kellett volna elindítani az utolsó választáson. Csakhát akkorra már Vitézyt kicsinálták, és nem volt olyan felépített arc a Fidesz közelében. Egyszerűen Orbán beleesett abba a hibába, amibe más területen nem igazán. Mégpedig abba, hogy túl sokáig hagyta egy területen az egyik káderét. Pedig mindenhol folyamatosan frissít. Hol vannak a Fodor Gáborok, a Szájerek, a Navracsicsok, a Lázárok?
Most tekintsünk el a személyes preferenciáktól.
Ezek egyike sem hülyegyerek. De mostanra mindegyik eszi a kefét. És Navrasics vagy Lázár ereje teljében lett kegyvesztett.
Tarlósnak egyetlen érdeme volt:
Ő teljesen nyilvánvalóan és közmegegyezésre megelégedett a főpolgármesteri pozícióval. Nyugdíjas állás volt ez, majd egy évtizeden keresztül.
Semmi többet nem tudott a pali felmutatni. Annyira bolt progresszív, mint egy lódenkabát...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
Hát sajnos esmerem személyesen ezt a pojáca Dávidot , a hülyeség úgy dőlt belőle , hogy fájdalmas volt . A fővárosunk vezetése nem hibázott akkorát mint az ő pozícióba juttatása . Csak amikor rájöttek , hogy egy őrült , hülye gyerekkel van dolguk aki sík idióta volt a Budapesti közlekedéshez kicsit lassan állították félre ! Tarlós egy zseni volt aki rendbe szedte a fővárosunkat minden téren !
Nyilván Miskolcról fogod átlátni a Budapesti közlekedés problémákat... :cool:
 
  • Vicces
Reactions: ogretankHU

ogretankHU

Well-Known Member
2019. december 21.
7 540
25 770
113
Nyilván Miskolcról fogod átlátni a Budapesti közlekedés problémákat... :cool:
Sajnos hetente többször kellett/kell és kellesz ott közlekednem , tehát bármilyen hihetetlen ismerem a körülményeket és vagyok olyan nagyfiú , hogy eltudjam dönteni mikor és kinek a regnálása alatt volt jobb közlekedni . Amikor azt írod 30-40km autókázol heti 2x Bp-en akkor azért felnyerítettem mert ettől még én is jóval többet baszom ott a falovat ! Januártól mentem úgy 65 000km-t csak a cégessel , hogy augusztusig csak Borsodi projektjeim voltak ! Segítek ez valamivel több mint 6500km havonta de tavaly több volt havi 10000km-nél is , tehát lehet némi tapasztalatom hombre nem gondolod ?
 
M

molnibalage

Guest
Sajnos hetente többször kellett/kell és kellesz ott közlekednem , tehát bármilyen hihetetlen ismerem a körülményeket és vagyok olyan nagyfiú , hogy eltudjam dönteni mikor és kinek a regnálása alatt volt jobb közlekedni . Amikor azt írod 30-40km autókázol heti 2x Bp-en akkor azért felnyerítettem mert ettől még én is jóval többet baszom ott a falovat ! Januártól mentem úgy 65 000km-t csak a cégessel , hogy augusztusig csak Borsodi projektjeim voltak ! Segítek ez valamivel több mint 6500km havonta de tavaly több volt havi 10000km-nél is , tehát lehet némi tapasztalatom hombre nem gondolod ?
Ez tök jó és ebből Bp-n mennyi?
 

ogretankHU

Well-Known Member
2019. december 21.
7 540
25 770
113
Ez tök jó és ebből Bp-n mennyi?
Amúgy már nincs ignore ?

rajong.jpg
 
  • Imádom
Reactions: LMzek 2.0

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
Sajnos hetente többször kellett/kell és kellesz ott közlekednem , tehát bármilyen hihetetlen ismerem a körülményeket és vagyok olyan nagyfiú , hogy eltudjam dönteni mikor és kinek a regnálása alatt volt jobb közlekedni . Amikor azt írod 30-40km autókázol heti 2x Bp-en akkor azért felnyerítettem mert ettől még én is jóval többet baszom ott a falovat ! Januártól mentem úgy 65 000km-t csak a cégessel , hogy augusztusig csak Borsodi projektjeim voltak ! Segítek ez valamivel több mint 6500km havonta de tavaly több volt havi 10000km-nél is , tehát lehet némi tapasztalatom hombre nem gondolod ?
Jaja, gondolom, akkor emellett rengeteget közlekedsz a budapesti tömegközlekedésen, és kerékpáron is. Vagy a bringával vontatod a kocsit?
Ne haragudj, de konkrétan kibic vagy a témában.
Az hogy beleversz 1000km-eket a kocsiba gyakorlatilag egyetlen szemszögből látod a problémát. A coach potato Tarlós szemszögéből.
De képzeld, hogy én hétfőn bringával mentem végig azon a körúton bringával, mint amin hétvégén kocsival.
De eszemben sincs arra menni hétköznap. Egyszerűen nincs értelme.
Elérte a célját a bringaút?
Hát hogy a viharban ne. Nem az volt a fő cél, hogy legyen több bringaút, hanem az, hogy csökkenjen a körúton tévelygő kocsik száma.
A jelenlegi idiotizmus nem abból ered, hogy létrejött a bringaút, hanem abból, hogy gyakorlatilag mindent egyszerre túrtak fel. Az autósok szerintem már egészen hozzászoktak a körút ilyen formában való forgalomcsökkentéséhez. Már fel sem tűnik amellett, hogy pesti rakpart le van zárva. És, hogy emelett rendszeresen engedélyezik a budai rakparton a rohadt futóversenyeket. Emelett folyik az M3 felújítása, aminek a pótlóbuszai minimum lefelezik a teljes vonal áteresztő képességét. És akkor a Blaháról már nem is beszéltünk.
Ha az előválasztásba nem, akkor ebbe biztosan bele fog bukni Karácsony. Ilyen f@szságra Vitézy BKK-s idején nem lehetett volna esély sem.
 
  • Hűha
Reactions: ogretankHU

ogretankHU

Well-Known Member
2019. december 21.
7 540
25 770
113
Vadátjárót utoljára a labancoknál láttam.

A "felszaporítást" fenntartom.

Itt megtalálod a lényeget .
 
M

molnibalage

Guest
Ítélet egy büntetőfékezéses ügyben. Az indok: "Ideges volt". Bazdmeg, egy emberölésre alkalmas járműben ülsz.... Veszélyezteted több ember életét, és az indok, ideges voltam. Azt, hogy csak másfél évre vonták be a jogsiját, nagyon kevésnek érzem.

Közöröhej a köbön.
Legközelebb a táskámmal baszom fejbe, amiben benne felejtek egy téglát.
Tisztelt bíroség, feledékeny és ideges voltam...
 
  • Tetszik
Reactions: alali77

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
Sajnos hetente többször kellett/kell és kellesz ott közlekednem , tehát bármilyen hihetetlen ismerem a körülményeket és vagyok olyan nagyfiú , hogy eltudjam dönteni mikor és kinek a regnálása alatt volt jobb közlekedni . Amikor azt írod 30-40km autókázol heti 2x Bp-en akkor azért felnyerítettem mert ettől még én is jóval többet baszom ott a falovat ! Januártól mentem úgy 65 000km-t csak a cégessel , hogy augusztusig csak Borsodi projektjeim voltak ! Segítek ez valamivel több mint 6500km havonta de tavaly több volt havi 10000km-nél is , tehát lehet némi tapasztalatom hombre nem gondolod ?
A 30-40km naponta értendő, de most kicsit alaposabban utánaszámolva gyakran összejön a 60-70 is. Sajnos ez jelenleg egy egész napos elfoglaltság.
Én a 200km-t fizikailag lehetetlennek tartom. Ennek azért számolj utána! Taxisként érteném, de a jelenlegi forgalmi körülmények között 200km Budapesten belül még akkor is sok, ha negyedóránál többet egyik uticélodnál sem töltesz. Nekem nem ritka, a Wekerle-5. kerület-Szemétégető-KFKI kis kanyar, miközben Dél-Pestről indulok, és oda is érkezem. És ezek csak a végpontok. Van, hogy közben a 13. kerületben több helyen kavarok.
De mégegyszer mondom, azzal, hogy benne ülsz az autóban és csatakosra izzadod a golyóidat, azzal nem szembesülsz olyan problémával, hogy mondjuk hányszor kell átszállni csak a jelenlegi 3-as metró felújítás miatt, vagy, hogy mekkora szopás az, ha mondjuk bringával kell mondjuk mostanában a Bazilikától feltekerned a Várba, a Dísz térre. Ugyebár a Lánchíd jelenleg nem játszik.
Vagy, hogy mekkora könnyebbség lett az, hogy a belvárosi alapból egyirányú utcák nagy részét a bicikliseknek kétirányúsították, vagy hogy felfestették a forgalmasabb egyirányú utcákban a bringasávot.
 
  • Tetszik
Reactions: ogretankHU
M

molnibalage

Guest
hogy benne ülsz az autóban és csatakosra izzadod a golyóidat, azzal nem szembesülsz olyan problémával, hogy mondjuk hányszor kell átszállni csak a jelenlegi 3-as metró felújítás miatt,
A Nagyvárad tér- Körút távot délután csúcsidőben a pótlóbusz annyi idő alatt tudja le, ami a metróval kb. a Nyugatiig vinne el... A buszok annyira feltorlódnak, hogy a lámpaváltás és utascsere miatt nincs haladás.

Vagy, hogy mekkora könnyebbség lett az, hogy a belvárosi alapból egyirányú utcák nagy részét a bicikliseknek kétirányúsították, vagy hogy felfestették a forgalmasabb egyirányú utcákban a bringasávot.
Mivel Pesten nincs összefüggő bringaútonval É-D irányban kvázi a Petőfi S. utca az ennek hála dél felé.
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
826
2 400
93
Az Esztergom felől érkező utasszám megnőtt 100%-kal a felújítás után és csak azért nem nőtt tovább, mert elfogyott a kapacitás. Emiatt is kell körvasút. Ha majd mindenki gyorsan, tervezhetően és kényelmesen tud mozogni és nem kell a vezetéssel sem szopni a sok barom között, akkor egyből lesz olyan utasszám is, hogy pislogni fogunk csak rajta.
FélOFF
Emlékszem még a vasúti pálya felújítása előtt, a barátaimmal utaztunk rajta Esztergomból - Piliscsabára, ez kicsivel több mint 21km táv és ezt az akkor már forgalomban lévő Desiro 40perc alatt teljesítette.
Az 31,5km/h átlag, persze hogy mindenki autóval, busszal járt akkoriban.

Olyan gatya volt a pálya Pilisjászfalu és Csaba között, hogy csak lépésben haladtunk, mert a pályán a BP irányba a jobb oldali sín hullámosra volt süllyedve, vagy 4 méterenként, persze nem a domb felőli oldala hanem a meredek oldala, ott paráztam, hogy remélem nem most fogunk leborulni a töltésről :D

Most ezt a szakaszt 24 perc alatt abszolválja az új elektromos csühös.
Az átlag 52,5Km/h.
A másik, hogy Esztergomban a régi városban lévő buszpályaudvart kiköltöztették az vasúti pályaudvar mellé.