Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Nekem új kedvencem van, az öntudatos kerékpáros aki egy 70cm-es rúd végén lévő zászlóval jelzi hogy kerüljék messzebb az autósok. Csakhogy a Margit-híd kerékpárútján Buda felé tekerve nem az autósok, hanem a vele szemben tekerő bringások kerülnének, ha lenne helyük, de nincsen. Legközelebb nem húzódok le, a kurva anyját. A pakoló kisteherautóst, idióta elektromos rollerest megszoktam, a sofőrök nagy része tök udvarias ha lát. De ez új volt.
Márminthogy balra lógott ki a bringáról egy zászló?
 

ogretankHU

Well-Known Member
2019. december 21.
7 540
25 770
113
Az autópálya vs. vadak témához:
Gyakorlatilag az egész országot szekcionálták a bekeritett autópályákkal.
Így megalapozták a vadak beltenyészetét, de a vad menne a megszokott útjain, mert neki muszály "keverednie".
Ez is egy következménye a mesterségesen fel/túlszaporított vadállománynak.
Ne bassz Gergő ! Minden autópályán van kb 50 km-ként vadátjáró amit használnak is a vadak ! A mesterségesen felszaporítottat helyesbíteném felszaporodottra !
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 137
10 464
113
Ne bassz Gergő ! Minden autópályán van kb 50 km-ként vadátjáró amit használnak is a vadak ! A mesterségesen felszaporítottat helyesbíteném felszaporodottra !
Budapest-Siófok szakaszon különösen sok van, ha jól sejtem megegyezik a számuk a Budapest-Győr szakaszon lévőkkel.
A 110km/h-ra engedélyezett autóutakra meg nem is kell ha jól emlékszem.
 
M

molnibalage

Guest
Ha így tálalnák a közlekedési fejlesztéseket, talán kevesebb lenne a háborgás miattuk.
  • Csak sokan nem tekintik fejlesztésnek, hogy van bringasáv a Nagykörúton vagy lesz buszsáv ÉNY Budán...
    Nekik csinálhatsz bármilyen CGI-z és magyarázatot, ha nekik csak az a fejlesztés, ha több sáv van kocsinak, ahol még több kocsi állhat egyhelyben...

  • A Körvasutat is orrba-szájba magyarázzák, tonnányi anyag érhető el...
    ... és Vitézy Dávid FB oldalán, videók alatt is rendre jönnek olyan kommentek, hogy miért nem a V0 épül.

    Mert a sok gyök2 még azt sem érti meg huszadjára sem, hogy nem azért nem tud több személyvonat közlekedni csúcsidőben, mert tehervonat járna reggel. Azt mantrázza valamelyik balfasz civil szerveződés, hogy "tehervonat, teherforgalom nő, és mi ebből nem kérünk stb."

    De olyan balfaszt is láttam, aki szerint a Nyugati-Déli alagút sem kell, hanem Rákospalotát kéne fejleszteni és ott vonatot fordítani (!)...
    Hogy ez hogyan szolgálná az ország és a város átjárhatóságát és az elővárosi ingázást, azt nem tudtuk meg ettől a meg nem értett zsenitől...

    Meg jönnek olyan fantasztikus ötletekkel, hogy az teljes Gödöllői HÉV-nek Cinkotáig föld alatt kéne mennie. Mert... Mert... Mert csak...

    Aki hisz és nem akarja megérteni, mert elvi problémája van, annak magyarázhatod...

  • A körvasútnál a másik hangoskodás, hogy elveszik a parkot tőlük. Értem én, hogy nekik fáj, csak az a terület mindig is közlekedésfejlesztésre volt kijelölve. Konkrétan oda lábon álló autópályát terveztek. Csak azért van park, mert 60+ év pénztelensége miatt nem épült meg, nem a szándék miatt. Ott az épületek 2-3 emeletén lenne egy kibaszott zajos autópálya. Helyett lesz +1 vágány, ami zajvécső csőben megyj, nagyobb teherbírású zajszigetelt pályán, kicserélik ingyé az össze ablakot. De nem, verik a tamtamot. Értem, hogy fáj nekik a park elvesztése, de itt is V0 dobálózás van, meg hogy nem is kell ez.
Ez ilyen balfaszokat semmivel nem lehet meggyőzni.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 040
16 145
113
  • Csak sokan nem tekintik fejlesztésnek, hogy van bringasáv a Nagykörúton

Lehet egyszerűen csak azért, mert nem az. semmi fejlődést nem hoz, egy nem létező igényt szolgál ki valós igények helyett, a szumma pedig nettó szopatás mindenkinek.

  • De olyan balfaszt is láttam, aki szerint a Nyugati-Déli alagút sem kell, hanem Rákospalotát kéne fejleszteni és ott vonatot fordítani (!)...
    Hogy ez hogyan szolgálná az ország és a város átjárhatóságát és az elővárosi ingázást, azt nem tudtuk meg ettől a meg nem értett zsenitől...

A Déli/Nyugati alagúttal nem az elgondolás a baj, hanem hogy nagyon kétségesen realizálódó előnyért (komolyan, hányan fognak mondjuk Dunakesziről Kelenföldre vagy Székesfehérvárra menni dolgozni..?) iszonyat összeg lesz(?) erre elköltve, amiből sokkal hasznosabb fejlesztések is történhetnének, vagy akár azok mellé is egy sokkal olcsóbban, felszínen kivitelezhető V0.

De nem, soha sehol nem dolgozó és nulla tapasztalatú Dávidka valamelyik külföldi kirandulásán, akarom mondani nemzetközi tanulmányútján látott valami ilyesmit, úgyhogy most a CGI csapat gyártja az infografikákat, a részleteket meg majd dolgozzák ki mások, a cehet pedig állja az állam… :D



 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 142
113
Lehet egyszerűen csak azért, mert nem az. semmi fejlődést nem hoz, egy nem létező igényt szolgál ki valós igények helyett, a szumma pedig nettó szopatás mindenkinek.



A Déli/Nyugati alagúttal nem az elgondolás a baj, hanem hogy nagyon kétségesen realizálódó előnyért (komolyan, hányan fognak mondjuk Dunakesziről Kelenföldre vagy Székesfehérvárra menni dolgozni..?) iszonyat összeg lesz(?) erre elköltve, amiből sokkal hasznosabb fejlesztések is történhetnének, vagy akár azok mellé is egy sokkal olcsóbban, felszínen kivitelezhető V0.

De nem, soha sehol nem dolgozó és nulla tapasztalatú Dávidka valamelyik külföldi kirandulásán, akarom mondani nemzetközi tanulmányútján látott valami ilyesmit, úgyhogy most a CGI csapat gyártja az infografikákat, a részleteket meg majd dolgozzák ki mások, a cehet pedig állja az állam… :D
Már bocsánat, de senki annyit nem tett az elmúlt 30 évben a budapesti tömegközlekedésért, mint Vitézy.
Fonódó villamos hálózat, A Futár rendszer, jegyautomaták, 1-es villamos meghosszabbítása, maga a BKK létrehozása, kerékpáros barát belváros kialakítása....
Én nem tudom, hogy te melyik moziban ülsz, de ha nem közlekedsz csak autóval Budapesten, akkor ilyen marhaságokat nem kellene írnod!
És hangsúlyozom, senkim sem Vitézy, csak mivel a begyöpösödött Tarlós idején beáldozták politikai alapon, így divat lett Vitézyt szídni a kormányoldal felöl.
Aztán azóta ugye Tarlós megbukott, és annak ellenére, hogy elpaterolták a Közlekedési Múzeum átalakítására, megújítására, Vitézy folyamatosan előkerül a különböző közlekedési projekteknél a BFK keretein belül. Lásd még déli körvasút, vagy a Galvani híd.
Teljesen nyilvánvaló, hogy Fürjes Balázs lesz a következő választás kapcsán a Fidesz jelöltje a főpolgármesteri posztra, de az az igazság, hogy lehet hogy Vitézy-vel sem járnának rosszul.
 
M

molnibalage

Guest
Lehet egyszerűen csak azért, mert nem az. semmi fejlődést nem hoz, egy nem létező igényt szolgál ki valós igények helyett, a szumma pedig nettó szopatás mindenkinek.
Értem én.
Tehát mivel nekem semmiféle fejlődést nem hoz az 4-es út fejlesztése, akkor hülyézzem le, aki szerint meg az?
Meg pénzpazarlás?
A Déli/Nyugati alagúttal nem az elgondolás a baj, hanem hogy nagyon kétségesen realizálódó előnyért (komolyan, hányan fognak mondjuk Dunakesziről Kelenföldre vagy Székesfehérvárra menni dolgozni..?) iszonyat összeg lesz(?) erre elköltve, amiből sokkal hasznosabb fejlesztések is történhetnének, vagy akár azok mellé is egy sokkal olcsóbban, felszínen kivitelezhető V0.
Ezek szerint te sem értetted meg.
  1. Az egész ország átjárhatóságát is szolgálja az alagút. Így pl. el lehet jutni az ország keleti feléből a Balatonra úgy, hogy nem kell átszállni. Vagy úgy en-block MINDEN ilyen forgalomra. Ma tudtommal ez nincs így. A nyugati felúítása alatt volt olyan vonat, ami Kispestről vagy nem tudom melyik másik állomásról ment Kényszerből Balatonra. Akkora sikere volt, hogy ezt igényelték, hogy maradjon így a felúíjtás után. Persze ez lehetetlen, hiszen erre nincs kapacitás. De mutatja az igényt az átjárhatósága.

    Pontosan azt látom nálad, hogy beleégett a tudatodba, hogy van egy szar vasút, amin nincs utazási igény.
    Naná. Autózási igény sem volt az utak előtt. De érdekes módona vasútnál várod el, hogy előbb legyen utas, mint viszonylat? Sajátos...

  2. Nézzed már meg, hogy amikor a Petőfi híd megépült milyen forgalom volt rajta és hol volt a város széle. Megvan? Ok.
    Kép is volt betéve arról anno, hogy a Sz. és a P. híd is anno a semmibe vitt.
    Na, ma hol van a város széle és milyen forgalom van rajta? Ja, hogy városi autópálya...

    Ha majd kijön az, hogy az, hogy Dunakesziről mondjuk 40 perc Kelenföldre eljutni és autó sem kell hozzá - azzal úgy sem menne - akkor fog majd erre az utasszám és minden más reagálni. Az elérhetőség forgalmat generál.

    Valahol elképesztőnek találom, hogy pont te mondtad az, hogyha autóm lesz "kinyílik a világ".*
    Ez a szemlélet hol marad el a vasútnál? Ami ma 2 órás utazás onnan, az a vasúttal lehet, hogy 60 perc sem lesz.
    Ez nem "kinyílik a világ"?

    * Hogy mitől azt sem értem, amikor az egész város egy dugó hétköznap, pénteken, a korai munkabefejézsnél van az, hogy 6-kor talán már nincs dugú. Sehova nem jutsz el hétköznap kocsival munka után, a többi autóssal ott szopsz csak a dugóban.


    Tisztán látszik az, hogy nem azért nem járnak sokan vonattal, mert elvi ellenkezés van.
    A szolgáltatási színvonal és az időelőny nem elég. Még.
    A cél ennek megváltoztatása, hogy ez a féktelen autóhasználat csökkenjen. Mert ez SENKINEK sem jó.

    Konkrétan, ha létezne az M5, akkor én kurvára nem élnék Bp-n, ha kb. 25 perc alatt elérhető lenne a Kálvin tér és bringát is lehetne vinni rendesen a vonaton. Akkor be sem költöztem volna, mert ez összességben élhetőbb környezet lenne és nem vinné el az ingázás az időt. Ma ez nincs így.

    De mondjak más példát? Az M0 előtt mi volt Szigetszenmiklós és Csepel között? A puszta, semmi más.
    Mi van ma ott? Ej... Ezt generálta az M0. A vasút ugyanez pepitában. Amúgy erre is van gyakorlati példa.

    Az Esztergom felől érkező utasszám megnőtt 100%-kal a felújítás után és csak azért nem nőtt tovább, mert elfogyott a kapacitás. Emiatt is kell körvasút. Ha majd mindenki gyorsan, tervezhetően és kényelmesen tud mozogni és nem kell a vezetéssel sem szopni a sok barom között, akkor egyből lesz olyan utasszám is, hogy pislogni fogunk csak rajta.

  3. A V0-ozásod a fentiek fényében nem értem. A V0 egy várost elkerülő valami, ami hol segít abban, hogy Bp-re dupla annyi vonat járjon be? Sehol.
    Amúgy a V0 masszívan Natura 2000 területen menne keresztül szóval tényleg nagyon "fontos" annak közeljövőben megépítése ennek fényében. A személyforgalom számára 100%-ban irreleváns.
De nem, soha sehol nem dolgozó és nulla tapasztalatú Dávidka valamelyik külföldi kirandulásán, akarom mondani nemzetközi tanulmányútján látott valami ilyesmit, úgyhogy most a CGI csapat gyártja az infografikákat, a részleteket meg majd dolgozzák ki mások, a cehet pedig állja az állam… :D
Szakmai érvet nem tudtál soha felhozni mellette, de személyeskedésben eddig feketöves voltál vele.
Érdekes egy hozzállás no...

de az az igazság, hogy lehet hogy Vitézy-vel sem járnának rosszul.
Ő nem kér a városházából és ezt megértem.

Ő egy olyan világba szeretne élni - legalábbis a szemléleté ezt látom , ahol egy város polgármesterének kurvára semmi köze ahhoz, hogy a közlekedésszervezés hogyan zajlik egy RÉGIÓS szinten.

(Párizst hozta fel erre példának, hogy itt is a főpolginak semmi köze nincs ehhez.)

Az, hogy a főpolgi belepofázik ebbe az kb. akkora faszság, mintha Paks polgármestere mondaná meg, hogy az atomerőmű hogyan működjön.
 
M

molnibalage

Guest
Nem lesz V0, kár ezen pörögni.
3 vágányos híd tehernek + alagút személyforgalomnak.
+Megszűnik a Déli pályaudvar, mint szűk keresztmetszet.
A 3 vágány a személyforgalomnak is kell, a csúcsidei kapacitásnövelés anélkül lehetetlen. Ez már most zajlik.
Az 1 új híd már áll, 1 régi cserélve, már a vágányok épülnek rajta.
A Körvasút régen üzemelni fog, amikor sanszosan még az első kapavágás sem lesz az alagút projektnél.
Saszosan már a Kálvinra fog járni az M5 is ekkor. 2030 előtt nem látom, hogy elkezdenének fúrni. Addig pénz se lesz erre.
 

ogretankHU

Well-Known Member
2019. december 21.
7 540
25 770
113
Budapest-Siófok szakaszon különösen sok van, ha jól sejtem megegyezik a számuk a Budapest-Győr szakaszon lévőkkel.
A 110km/h-ra engedélyezett autóutakra meg nem is kell ha jól emlékszem.
Ahol nincs kerítés oda nem raknak és tudtommal sajnos az autóutak mellett nincs vagy nem mindenhol van vadkerítés !
 

ogretankHU

Well-Known Member
2019. december 21.
7 540
25 770
113
Csak a viszonylag új autópályákon van vadátjáró. A régieken nincs.
Az alábbiaknál tuti van .


1991-ben Magyarország elnyerte az 1996-os világkiállítás rendezési jogát. A rendezés szükségessé tette az M1-es autópálya lehető leggyorsabb befejezését. A rendszerváltást követően kibontakozó gazdasági válság miatt azonban az ország nem rendelkezett az út megépítéséhez szükséges forrásokkal, ezért pályázatot írtak ki magánbefektetők számára. 1993. április 13-án az állam szerződést kötött a magánbefektetővel, aki megalapította az Első Magyar Koncessziós Autópálya Rt-t.[4] Az új társaság 35 évre szerezte meg az útszakasz üzemeltetésének jogát.
1995-ben 105-ös kilométerszelvénytől két részletben adták át a 129-es kilométerszelvényig tartó szakaszt. 1996-ban teljesen elkészült az autópálya országhatárig tartó része is. Ez volt az első magyarországi autópályaszakasz, ahol vadátjárókat is létesítettek.

 
  • Tetszik
Reactions: Rferi66