Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
Azért egészen elképesztő, hogy egyesek logikailag is mekkora hülyeséget képesek leírni...
Ha zebrán se lenne elsőbbsége a gyalogosnak, akkor kb. átkelni sem lehetne egyes útfelületen...
Sokszor még így is alig lehet.

De az sem tűnik fel a szellemi rövidnadrágnak, hogy így lényegében megtiltja az átkelést és a kijelölt helyből csinál olyat, ami most a nem kijelölt.
És ami durva, hogy egy buszsofőr egyetért vele. Ezek szerint nettó kretének is vezethetnek buszt.

Egyre jobban félek így az utakon.

YEIhVe0.png


yFEulo2.png
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Azért egészen elképesztő, hogy egyesek logikailag is mekkora hülyeséget képesek leírni...
Ha zebrán se lenne elsőbbsége a gyalogosnak, akkor kb. átkelni sem lehetne egyes útfelületen...
Sokszor még így is alig lehet.

De az sem tűnik fel a szellemi rövidnadrágnak, hogy így lényegében megtiltja az átkelést és a kijelölt helyből csinál olyat, ami most a nem kijelölt.
És ami durva, hogy egy buszsofőr egyetért vele. Ezek szerint nettó kretének is vezethetnek buszt.

Egyre jobban félek így az utakon.

Jól teszed :D

Tegnap gondoltam autópályán megyek hajnalban dolgozni, nem a faluközi 4 számjegyűn amin szoktam, mert ki tudja milyen havas/jeges.

Erre ÁTSZALAD előttem 50m-rel egy ember full feketében, csak a fejét vettem először észre ahogy kitakarta a szemből jövő fehér fényt.

Majd a főúton, majdnem telibe qrtam (meg engem a mögöttem jövő) egy kretént aki ~20km/h-val full sötétben egy hangyafasz méretű piros lámpával az elektromos rollerén 10 centivel a föld fölött, szar havas, latyakos úton egyszer csak balra kivágódott, hogy kikerülje a 20 centis jégtömböt...
Közben 10 méterre ott a bicikliút...
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 659
55 331
113

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
807
2 353
93
Komolyan gondoljátok ti az elektromos autózást egyáltalán?

Cikkünkben egy manapság egyáltalán nem ritka, elektromos autó töltéses, negatív élménycsomagot mutatunk be, amely rávilágít arra, hogy mi az egyik, ha nem a legfontosabb gátja az emobilitás terjedésének...
Nem semmi az ipse, 30km-ként villámtöltő lehetőleg személyzettel és kávézóval + törvényileg kötelező töltő minden valamire való benyakútra.
Majd még leírja, hogy ez jobban megéri mivel több időt töltenek ott, mint a tankolós autók,
hát szerintem a tulajt az óránként minél több vásárló jobban megmozgatja, mint a oszlopon egy órát ott csüngő.

Persze, hogy recseg ropog az egész e-autózás, mert az e-autók egy része csak kényszerből a CO kvóta miatt lett legyártva.
A töltés elindítás, fizetésre a leírások alapján tényleg ráférne egy reform.
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 413
3 688
113
Ehhez képest egy benzin tankolás ék egyszerű. Nem kell hozzá informatikusnak lenni...

Ilyenkor csak arra gondolok, hogy beülök az autómba, és tele tank esetén 1200-1300km-t megyek akár megállás nélkül... utána max 10 perc a tankolás.

(Bp-Frankfurt-Bp távot jártam már meg vele egy linz-i és egy salzburgi tankolással, ráadásul nem is a legrövidebb úton, hanem München-Stuttgart felé kerülve. Hazaérve több volt a tankban, mint amennyivel elindultam...).
 
  • Tetszik
Reactions: gatya and nyugger

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
8 933
48 690
113
Ilyenkor csak arra gondolok, hogy beülök az autómba, és tele tank esetén 1200-1300km-t megyek akár megállás nélkül... utána max 10 perc a tankolás.

(Bp-Frankfurt-Bp távot jártam már meg vele egy linz-i és egy salzburgi tankolással, ráadásul nem is a legrövidebb úton, hanem München-Stuttgart felé kerülve. Hazaérve több volt a tankban, mint amennyivel elindultam...).
Ilyenkor csak arra gondolok, hogy ha 2 km-re van dolgom, és autóval mennék, ilyen üzemmel egy belsőégésű motort (bármilyet) rövid úton elpusztítok.

Különböző felhasználási módokra (use case-ekre) vannak kitalálva ezek. Városi, városközeli autónak egy villanyautó teljesen jó.
Hosszú távra meg nem.
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 413
3 688
113
Ilyenkor csak arra gondolok, hogy ha 2 km-re van dolgom, és autóval mennék, ilyen üzemmel egy belsőégésű motort (bármilyet) rövid úton elpusztítok.

Különböző felhasználási módokra (use case-ekre) vannak kitalálva ezek. Városi, városközeli autónak egy villanyautó teljesen jó.
Hosszú távra meg nem.

Teljesen egyetértek. Nem is szeretem rövid útra használni az autóm, bár sajnos néha elkerülhetetlen, ill. az a sokkal egyszerűbb.

A villanyautó csak azoknak opció, akik csak rövid távon használják az autójukat. Ha akárcsak időnként is, de hosszú távval is tervez az ember, már csak második autónak lesz jó.

Pont ezért viszont a belsőégésű autók kitiltását a városokból, nem tartom helyes iránynak. Ez azt fogja okozni, hogy többen fognak 2 autót is fenntartani, mert heti 1-2x bevállalni egy ilyen portfoliós szívást senki nem fog.
 
M

molnibalage

Guest
A villanyautó csak azoknak opció, akik csak rövid távon használják az autójukat. Ha akárcsak időnként is, de hosszú távval is tervez az ember, már csak második autónak lesz jó.
És emiatt viszont nem lesz se környezetvédő, se olcsó, se tiszta.
Ja, és városban, ahol a hely a legnagyobb érték és most is egy rohadt parkoló a város, akkor ez a két autós modell nettó nevetséges.
Pont ezért viszont a belsőégésű autók kitiltását a városokból, nem tartom helyes iránynak. Ez azt fogja okozni, hogy többen fognak 2 autót is fenntartani, mert heti 1-2x bevállalni egy ilyen portfoliós szívást senki nem fog.
Az árakat látva erre semmi esély és az kevesebb autót sem lehet már most sem hova eltenni.
Vagy szingapúri (?) modell lesz? Ha nem tudsz parkolóhelyet felmutatni, akkor nem lehet kocsid?
 
T

Törölt tag 1711

Guest
És emiatt viszont nem lesz se környezetvédő, se olcsó, se tiszta.
Ja, és városban, ahol a hely a legnagyobb érték és most is egy rohadt parkoló a város, akkor ez a két autós modell nettó nevetséges.

Mikor egy Suzuki Vitara 8,5 millió szerintem nem sokáig kell már emiatt aggódni (jó, még kapható a mild hibrid alapmodellként, de előbb-utóbb kifut).
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci and cirqle
M

molnibalage

Guest
Mikor egy Suzuki Vitara 8,5 millió szerintem nem sokáig kell már emiatt aggódni (jó, még kapható a mild hibrid alapmodellként, de előbb-utóbb kifut).
Ezt legfeljebb viccként tudom kezelni, amikor az átlag magyar család használt kocsit enged meg magának és átlagosan asszem 2 misit sem költenek rá.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator