Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 189
14 423
113
Igen, csak a villanyautó nem erre optimális.
Nagyon nincs ingeremre a villanyautózás. De! Hogy munkahelyet váltottam és közelebbre járok dolgozni és nem tudok mindig kerékpárral menni ezért olykor kocsival megyek. De még a kis benzines, városi autónak sem ideális a távolság; nem, hogy az olaj, de még a víz sem melegszik fel üzemi hőfokra. (És nagyobb üzemanyag felhasználással.) A villanyautónál meg ilyen nincs, tehát nem károsodik a rendszer. Erre meg mennyire praktikus lenne a villanyautó. Meg persze ha közeli településekre kell tervezetten járni. Még akár naponta sem kellene tölteni szerintem. Így élhető és használható lehet. Szerintem. Tehát célszerszámként, mint ahogy a nagy dízel "túra" autók meg nem városba valók rövid távokra. Az is célszerszám.

Egy szimpatikus célszerszám, Renault Twizy:

20101001renaulttw2.jpg
..
20101001renaulttw3.jpg


...sajnos:
  1. francúz,
  2. "realtive" (is) drága,
  3. bukni látszik a --szerintem-- benne lévő környezetvédelmi potenciál ellenére,
  4. kár érte, mert jó ötletnek indult.

Személyes véleményem szerint eleve bukásra volt ítélve(profit-hajhász-piaci okok miatt), mert nála is pofátlanabbul/(nekem)undorítóan túlárazott többi elektromos "beetető" marketingjét(értsd:"sötétzöldítés"-hülyítés) akadályozta volna.

...tévedés joga fenntartva!


U.I.:



.
 
  • Tetszik
Reactions: phaidros

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 132
33 316
113
Egy szimpatikus célszerszám, Renault Twizy:

20101001renaulttw2.jpg
..
20101001renaulttw3.jpg


...sajnos:
  1. francúz,
  2. "realtive" (is) drága,
  3. bukni látszik a --szerintem-- benne lévő környezetvédelmi potenciál ellenére,
  4. kár érte, mert jó ötletnek indult.

Személyes véleményem szerint eleve bukásra volt ítélve(profit-hajhász-piaci okok miatt), mert nála is pofátlanabbul/(nekem)undorítóan túlárazott többi elektromos "beetető" marketingjét(értsd:"sötétzöldítés"-hülyítés) akadályozta volna.

...tévedés joga fenntartva!


U.I.:



.
Inkább azért bukó, mert nem zárt az utastere; itthon nem kapsz rá zöld rendszámot (és sokan csak ezért veszik, vették az elektromosat); dizájn oltárán feláldoztak egy minimális csomagteret is, (amibe legalább egy pár bevásárló szatyorni, vagy gyerek iskolatárskája beleférne); a belseje meg silány.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 189
14 423
113
Inkább azért bukó, mert nem zárt az utastere; itthon nem kapsz rá zöld rendszámot (és sokan csak ezért veszik, vették az elektromosat); dizájn oltárán feláldoztak egy minimális csomagteret is, (amibe legalább egy pár bevásárló szatyorni, vagy gyerek iskolatárskája beleférne); a belseje meg silány.

...pedig milyen jó is lehetne, ha ezeket "pik-pakk" megoldanák! ...mert lehetne!

...de az uralkodó "média-iránymutatások" és gyártói "sugalmazások" nem segítik érvényesülni az olcsó, jól használható, tulajdonos számára gazdaságos megoldásokat! :(:(:(


Mi értelmesek ismét/még mindig kisebbségben vagyunk...

.
 

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
869
2 526
93
Egy szimpatikus célszerszám, Renault Twizy:

20101001renaulttw2.jpg
..
20101001renaulttw3.jpg
Biztos nagyon keskeny kis masina, de nagyon tré ez a kidolgozás, lötyögő ajtó és egyebek, lehetett volna belőle áruszállító kivitel is vagy hátul 2személyes paddal városnéző verzió . . . .ect., hogy mos a franszoákok ezt maguk alkották vagy csak a nevüket adták hozzá nem tudom, de gáz.
Közben találtam valami Ztech nevű dobozt ami hasonlít rá


Elektromos moped autók is jobb alternatívák lehetnek, mint ez vagy az ősrégi kisautók





folyt. köv.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 449
20 689
113
Biztos nagyon keskeny kis masina, de nagyon tré ez a kidolgozás, lötyögő ajtó és egyebek, lehetett volna belőle áruszállító kivitel is vagy hátul 2személyes paddal városnéző verzió . . . .ect., hogy mos a franszoákok ezt maguk alkották vagy csak a nevüket adták hozzá nem tudom, de gáz.
Közben találtam valami Ztech nevű dobozt ami hasonlít rá


Elektromos moped autók is jobb alternatívák lehetnek, mint ez vagy az ősrégi kisautók





folyt. köv.
Ezekkel a viccek kel ellentétben egy Fiat panda/uniós méretű kiskocsi az valódi kb univerzális használati értékkel bír , alig nagyobb, stb. Akar 4 fő elmegy vele. Ezek (mopedek) régen se voltak sikeresek, de a kicsit nagyobb fiat500/Citroen 2cv/trabi igen, és a maguk módján kiváló univerzális kiskocsik voltak, nem csak szaros drága guruló esernyők

Az azokhoz hasonló méretű, praktikus kis cuccok kene tolni . Smart fortwo is haszontalan, de ezeknél kicsit nagyobb, elvisz egy bevásárlást. Az alatt a pedálos Moszkvics/gokart van. Akkor már bicikliút, vagy bkvzz

Huhh a mobil ámokfutást rendezett automata javításával :) remelem most már érthetővé javitgattam
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 660
13 033
113
Biztos nagyon keskeny kis masina, de nagyon tré ez a kidolgozás, lötyögő ajtó és egyebek, lehetett volna belőle áruszállító kivitel is vagy hátul 2személyes paddal városnéző verzió . . . .ect., hogy mos a franszoákok ezt maguk alkották vagy csak a nevüket adták hozzá nem tudom, de gáz.
Közben találtam valami Ztech nevű dobozt ami hasonlít rá


Elektromos moped autók is jobb alternatívák lehetnek, mint ez vagy az ősrégi kisautók





folyt. köv.

Ezekkel a viccek kel ellentétben egy Fiat panda/uniós méretű kiskocsi az valódi kb univerzális használati értékkel bír , alig nagyobb, stb. Akar 4 fő elmegy vele. Ezek (mopedek) régen se voltak sikeresek, de a kicsit nagyobb fiat500/Citroen 2cv/trabi igen, és a maguk módján kiváló univerzális kiskocsik voltak, nem csak szaros drága guruló esernyők

Az azokhoz hasonló méretű, praktikus kis cuccok kene tolni . Smart fortwo is haszontalan, de ezeknél kicsit nagyobb, elvisz egy bevásárlást. Az alatt a pedálos Moszkvics/gokart van. Akkor már bicikliút, vagy bkvzz

Huhh a mobil ámokfutást rendezett automata javításával :) remelem most már érthetővé javitgattam
Egy munkatársam (már nem egy telephelyen dolgozunk évek óta) vett vagy két éve egy Aixam 0.4 dízel mopedet.
Végül is nem volt drága, mert volt rajta könnyűfém felni, meg benne autórádió, meg elektromos ablakemelő.
Alig 840000 Forintért vette az akkor 14 éves khm...szóval azt.
Amúgy tényleg ilyen drágák:

Becsületére legyen mondva a gyösznek, hogy Debrecenben véve, tőgázon haza tudott vele jönni Miskolcra.

Amúgy ez az a munkatársam, aki állandóan variál, hogy hogyan tudna mennél olcsóbban munkába járni, de nem kerékpárral, mert azt hajtani kell.

Amióta én ismerem: Évente vett egymás után kettő 121-es gömbölyű Mazdát. 200000-ért.
Utána ugye kuka, mert még a magyar vizsgarendszerben sem lehetett volna már őket levizsgáztatni...
Azok azért voltak jók, mert nem áztak be.
Aztán vett két kétkerekűt. Azok meg azért voltak jók, mert nem kellett értük fizetni parkolást, ha megállt sört venni a városban.
Így vett elektromos, tudjátok olyan hitvány kerekű, robogó kinézetű kínai valamit.
Dombon lakik, egy fél év után már a dombra nem bírt felmenni a degradálódó akkumulátor miatt...
Aztán vett egy asszem' Honda robogót, amolyan BMW C1 félét, hasonló volt a felépítménye, még ablaktörlő is volt rajta!
Na az jó lett volna, ha az esőtől védte volna, de nem; mert pont hogy bekeverte rá a vizet...

Aztán megvette ugye az Aixamot.

Tip-top állapotban volt; pl. az eltört műanyag (csak a borítása?) A oszlop odaszegecselt alumínium lappal volt összerögzítve.
A kéthengeres dízel motorja - tudom, mert kipróbáltam; a kb. 220 (összeírtam!) általam kipróbált/vezetett járgányok listáján az ABC sorrendben az első helyen szerepel - finoman és csendesen jár: Gumibak (legalábbis ezen) nem volt, a csenevész zártszelvényre fixen rögzített motor apróra porította benned a vesekövet.
Viszont a rádiónak volt értelme, mert bekapcsolva láttad, hogy működik, csak nem hallottad.

A gond az ezekkel a vackokkal, hogy- ha jól emlékszem - 400 kilogrammba van korlátozva az önsúlyuk.
Ez nem lenne kihívás - lásd ultralight repülők - minőségi, gyakorlatilag repipari anyagokból el lehetne ezeket készíteni; így akár még jók is lehetnének, de akkor annyiba is kerülnének.
De neeem, ezek a leghitványabb anyagokból, alulméretezve vannak összerakva, de ha nem is romlanak el, legalább szétrázzák magukat.

A forgalomba kimenni ezekkel csak szimpla halálfélelem.

...aztán vagy egy éve összefutottam a manussal, s kérdeztem, hogy mi van a mopedautócskával?
Elvörösödött, s mondta, hogy arra a trágyadombra egy éve alatt többet költött, mint a vételára.
Most városi busszal jár, így marad pénze sodrott cigire meg sörre.
Az meg azért jó, mert jó.
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 093
50 340
113
Egy munkatársam (már nem egy telephelyen dolgozunk évek óta) vett vagy két éve egy Aixam 0.4 dízel mopedet.
Végül is nem volt drága, mert volt rajta könnyűfém felni, meg benne autórádió, meg elektromos ablakemelő.
Alig 840000 Forintért vette az akkor 14 éves khm...szóval azt.
Amúgy tényleg ilyen drágák:

Becsületére legyen mondva a gyösznek, hogy Debrecenben véve, tőgázon haza tudott vele jönni Miskolcra.

Amúgy ez az a munkatársam, aki állandóan variál, hogy hogyan tudna mennél olcsóbban munkába járni, de nem kerékpárral, mert azt hajtani kell.

Amióta én ismerem: Évente vett egymás után kettő 121-es gömbölyű Mazdát. 200000-ért.
Utána ugye kuka, mert még a magyar vizsgarendszerben sem lehetett volna már őket levizsgáztatni...
Azok azért voltak jók, mert nem áztak be.
Aztán vett két kétkerekűt. Azok meg azért voltak jók, mert nem kellett értük fizetni parkolást, ha megállt sört venni a városban.
Így vett elektromos, tudjátok olyan hitvány kerekű, robogó kinézetű kínai valamit.
Dombon lakik, egy fél év után már a dombra nem bírt felmenni a degradálódó akkumulátor miatt...
Aztán vett egy asszem' Honda robogót, amolyan BMW C1 félét, hasonló volt a felépítménye, még ablaktörlő is volt rajta!
Na az jó lett volna, ha az esőtől védte volna, de nem; mert pont hogy bekeverte rá a vizet...

Aztán megvette ugye az Aixamot.

Tip-top állapotban volt; pl. az eltört műanyag (csak a borítása?) A oszlop odaszegecselt alumínium lappal volt összerögzítve.
A kéthengeres dízel motorja - tudom, mert kipróbáltam; a kb. 220 (összeírtam!) általam kipróbált/vezetett járgányok listáján az ABC sorrendben az első helyen szerepel - finoman és csendesen jár: Gumibak (legalábbis ezen) nem volt, a csenevész zártszelvényre fixen rögzített motor apróra porította benned a vesekövet.
Viszont a rádiónak volt értelme, mert bekapcsolva láttad, hogy működik, csak nem hallottad.

A gond az ezekkel a vackokkal, hogy- ha jól emlékszem - 400 kilogrammba van korlátozva az önsúlyuk.
Ez nem lenne kihívás - lásd ultralight repülők - minőségi, gyakorlatilag repipari anyagokból el lehetne ezeket készíteni; így akár még jók is lehetnének, de akkor annyiba is kerülnének.
De neeem, ezek a leghitványabb anyagokból, alulméretezve vannak összerakva, de ha nem is romlanak el, legalább szétrázzák magukat.

A forgalomba kimenni ezekkel csak szimpla halálfélelem.

...aztán vagy egy éve összefutottam a manussal, s kérdeztem, hogy mi van a mopedautócskával?
Elvörösödött, s mondta, hogy arra a trágyadombra egy éve alatt többet költött, mint a vételára.
Most városi busszal jár, így marad pénze sodrott cigire meg sörre.
Az meg azért jó, mert jó.
Faszák ezek a mopedautók, főleg ha kínaiak és elektromosak.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 449
20 689
113
Végül is nem volt drága, mert volt rajta könnyűfém felni, meg benne autórádió, meg elektromos ablakemelő.
Alig 840000 Forintért vette az akkor 14 éves khm...szóval azt.
Annyiért egy azonos korú mondjuk Corsa-t vagy akár Twingot, Yarist (zseniális a design, azt a koncepciót kéne tolni), kapott volna, lehet, hogy arra is ráköltött volna még annyit (ha mellényúl, meg ugye az a kor már hozza azért bárminél a gondokat), de szerintem jobban járt volna. Gondolom nincs jogsija, azért ilyen hülyeségekkel szarakszik. (Robogóhoz meg egy motoros ruha, sisak, és az esőben az eleséstől kell csak tartson, kollégám járt úgy sokat, ő szerette)