Egy munkatársam (már nem egy telephelyen dolgozunk évek óta) vett vagy két éve egy Aixam 0.4 dízel mopedet.
Végül is nem volt drága, mert volt rajta könnyűfém felni, meg benne autórádió, meg elektromos ablakemelő.
Alig 840000 Forintért vette az akkor 14 éves khm...szóval azt.
Amúgy tényleg ilyen drágák:
Több mint 116350 jármű Magyarország legnagyobb használt és új jármû adatbázisában. Találja meg Ön is a legjobb ajánlatot, vagy adja el gépjárművét!
www.hasznaltauto.hu
Becsületére legyen mondva a gyösznek, hogy Debrecenben véve, tőgázon haza tudott vele jönni Miskolcra.
Amúgy ez az a munkatársam, aki állandóan variál, hogy hogyan tudna mennél olcsóbban munkába járni, de nem kerékpárral, mert azt hajtani kell.
Amióta én ismerem: Évente vett egymás után kettő 121-es gömbölyű Mazdát. 200000-ért.
Utána ugye kuka, mert még a magyar vizsgarendszerben sem lehetett volna már őket levizsgáztatni...
Azok azért voltak jók, mert nem áztak be.
Aztán vett két kétkerekűt. Azok meg azért voltak jók, mert nem kellett értük fizetni parkolást, ha megállt sört venni a városban.
Így vett elektromos, tudjátok olyan hitvány kerekű, robogó kinézetű kínai valamit.
Dombon lakik, egy fél év után már a dombra nem bírt felmenni a degradálódó akkumulátor miatt...
Aztán vett egy asszem' Honda robogót, amolyan BMW C1 félét, hasonló volt a felépítménye, még ablaktörlő is volt rajta!
Na az jó lett volna, ha az esőtől védte volna, de nem; mert pont hogy bekeverte rá a vizet...
Aztán megvette ugye az Aixamot.
Tip-top állapotban volt; pl. az eltört műanyag (csak a borítása?) A oszlop odaszegecselt alumínium lappal volt összerögzítve.
A kéthengeres dízel motorja - tudom, mert kipróbáltam; a kb. 220 (összeírtam!) általam kipróbált/vezetett járgányok listáján az ABC sorrendben az első helyen szerepel - finoman és csendesen jár: Gumibak (legalábbis ezen) nem volt, a csenevész zártszelvényre fixen rögzített motor apróra porította benned a vesekövet.
Viszont a rádiónak volt értelme, mert bekapcsolva láttad, hogy működik, csak nem hallottad.
A gond az ezekkel a vackokkal, hogy- ha jól emlékszem - 400 kilogrammba van korlátozva az önsúlyuk.
Ez nem lenne kihívás - lásd ultralight repülők - minőségi, gyakorlatilag repipari anyagokból el lehetne ezeket készíteni; így akár még jók is lehetnének, de akkor annyiba is kerülnének.
De neeem, ezek a leghitványabb anyagokból, alulméretezve vannak összerakva, de ha nem is romlanak el, legalább szétrázzák magukat.
A forgalomba kimenni ezekkel csak szimpla halálfélelem.
...aztán vagy egy éve összefutottam a manussal, s kérdeztem, hogy mi van a mopedautócskával?
Elvörösödött, s mondta, hogy arra a trágyadombra egy éve alatt többet költött, mint a vételára.
Most városi busszal jár, így marad pénze sodrott cigire meg sörre.
Az meg azért jó, mert jó.