Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Na mit írtam a pirosba notóriusan belehajtó sofőrökről, akiket nap, mint nap látok...?
Ma előjött a pakliból a pikk ász előttem alig 8 méterre. Meglettem volna enélkül az élmény nélkül...

6IkyUZL.png


Üllői út Thaly Kálmán út sarka. A szemből levő T.K utcán jövök, mögöttem a kocsi. Már nekem is piros volt a lámpa, az utolsó parkoló autó előtt megállok, így elfér mellettem a várakozó első autó. Na, a mögöttem levő kocsi nem fékezett, gyorsított még és kb. 1,5 sec óta pirosba belehajtva akart balra (képen jobbra) kanyarodni. Az eredmény megjósolható volt. Na mondom, ha kocsi jön balról, akkor itt nagy anyázás és fékezés lesz balról az Üllőin (és koccolások) vagy reccs. Akkor már húztam össze magam a bringán, ha felém repülne valami...

Balról elkapta egy kocsi a kihajtót és majdnem egy másik is. Annyi szerencséje volt a vétkesnek, hogy éppen csak az orra elejét borotválta le a balról jövő, ha kb. 0,1 másodperccel korábban ér ki, akkor pontosan a vezetőt kapja telibe az érkező vétlen sofőr úgy 50-es tempóval.

Az eredmény? A vétlen autó jobb hátsó kerekének annyi úgy 25 méterre pár forgás után állt meg, de nem borult fel. A forgalom blokkolva majdnem 2 órára, meg 2 órát elbasztak az életemből, mert maradhattam ott tanúnak.

Átmentem az út túloldalára, ahol szerencsétlen vétlen (meglepően nyugodtan) telefonált és intézkedett. Ott volt a vétkes is. Mondtam a vétlennek, hogy láttam mi volt, maradjak-e, mert ott ment el mellettem a másik kocsi ki az utcán. Na erre persze a vétkes állampolgár első hozzászólása az volt,

-Sisak miért nincs rajtad?
Mire én...
- Nem kötelező és ha van rajtam, akkor nem hajtottál volna be pirosba gyorsítva?

Legalább ezután annyi esze volt, hogy nem kezdett még tovább okoskodni. Akkor azért lehet, hogy eldurrant volna az agyam. Ja, a fickó gyerekkel és asszonnyal művelte ezt.

Na ez ma a morál az utakon. Kis életkép a fővárosból.
Pontosan ugyanitt....
 
  • Dühítő
Reactions: fishbed

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 777
18 024
113
Pontosan ugyanitt....
egy kereszteződésben lakom, lámpás este 8-ig, majd lámpa kikapcsol, ekkor jön a STOP tábla - mivel a a hát előtti út főúthoz csatlakozik be. Vagyis este 8 után jössz, megállsz, körbenézel, majd ezután mész tovább.

Havonta egy csattanás van, általában személyi sérüléssel, mert hiába van mindenhol 30-as tábla, azt senki sem tartja be. A legutolsó esetben egy bontószökevény Punto rongyolt bele egy bentlí telekjáróba. Szerintem drága mulatság volt.

Ennyire hülyék az emberek.
 
M

molnibalage

Guest
egy kereszteződésben lakom, lámpás este 8-ig, majd lámpa kikapcsol, ekkor jön a STOP tábla - mivel a a hát előtti út főúthoz csatlakozik be. Vagyis este 8 után jössz, megállsz, körbenézel, majd ezután mész tovább.

Havonta egy csattanás van, általában személyi sérüléssel, mert hiába van mindenhol 30-as tábla, azt senki sem tartja be. A legutolsó esetben egy bontószökevény Punto rongyolt bele egy bentlí telekjáróba. Szerintem drága mulatság volt.

Ennyire hülyék az emberek.
Az, hogy ennyire ostoba embereknek telik autóra valahol egészen elképesztő fokmérője a mai civilázciónak.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 132
33 316
113
Annyiért egy azonos korú mondjuk Corsa-t vagy akár Twingot, Yarist (zseniális a design, azt a koncepciót kéne tolni), kapott volna, lehet, hogy arra is ráköltött volna még annyit (ha mellényúl, meg ugye az a kor már hozza azért bárminél a gondokat), de szerintem jobban járt volna. Gondolom nincs jogsija, azért ilyen hülyeségekkel szarakszik. (Robogóhoz meg egy motoros ruha, sisak, és az esőben az eleséstől kell csak tartson, kollégám járt úgy sokat, ő szerette)
Haverom 130-ért műszakis BMW-t vett. Igaz, rá lett költve, de a friss műszakihoz ennek a fele sem kellett volna. Úgyhogy ekkora pénzből elég sok minden lehet már venni. Sőt, ha azt is hozzátesszük, hogy még ennyit költött rá, akkor abból az 1.7-ből meg pláne. Nem ilyen lélekvesztőt. Nem is értem, hogy ezekben mi a pláne.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 661
13 033
113
Annyiért egy azonos korú mondjuk Corsa-t vagy akár Twingot, Yarist (zseniális a design, azt a koncepciót kéne tolni), kapott volna, lehet, hogy arra is ráköltött volna még annyit (ha mellényúl, meg ugye az a kor már hozza azért bárminél a gondokat), de szerintem jobban járt volna. Gondolom nincs jogsija, azért ilyen hülyeségekkel szarakszik. (Robogóhoz meg egy motoros ruha, sisak, és az esőben az eleséstől kell csak tartson, kollégám járt úgy sokat, ő szerette)
Van jogsija: Csak utál pénzt kiadni műszaki vizsgára stb.
Meg ugye valahol - nem is kicsit - szerencsejáték:
Hátha beválik neki valamelyik konstrukciós rémálom, akkor nyert.
Megvenni egy új vagy újszerű autót garantált pénzkiadás. Az ezzel járó üzembiztonság pedig túl drága pénzen van az ő tudatának.

Mindenkinek máshova esik a szentpétervári paradoxon optimuma/tűrhető kompromisszuma...:


...én meg közben végre-végre átvehettem a zsír új, Big Block-os (1.0:D Smartstream - de nem lágyhibrid -T-GDI) DCT automatás Hyundai I30-asomat.
Már beceneve is van: Volga DCT
:D


Már látom magam előtt, amikor ezek az autók olajcsere nélkül, csak olaj utántöltögetéssel, 300000 kilométeresen, zokszó nélkül fognak üzembiztosan vinni sokadik üzemeltetőket:
 
  • Tetszik
Reactions: Tcat and Kurfürst

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
9 981
39 831
113
Megkezdődik az elektromos járművek tömeggyártása Oroszországban
A Kamaz ezt a piroskát fogja gyártani Magyaroszágon
 
  • Tetszik
Reactions: zeal

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 661
13 033
113
Ma kollégámmal láttunk Miskolcon egy német rendszámú Dacia Springet.
Kérdem elhűlve:
  • Ez hogy jutott el idáig!? o_O
  • Biztos jó hosszú volt a hosszabbítója...
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 661
13 033
113
Első benyomások két hét után? :)
Vannak!

Szerencsére számomra kellemesen meglepő módon csendesebb, nívósabb, mint amit reméltem, amire számítottam, vártam.*

Ehhez társul, hogy nekem egy jó automata tud adni egy "Uras" érzést.**

A másik,ami tovább árnyalja a képet, hogy még átvétel előtt kapott egy plusz alváz és üregvédelmet, ami olyan zajcsillapítást nyújt pluszban, mint amikor a frissen esett havon gurulsz az autóval.***

A váltó első négy fokozatának áttétele arányaiban majdhogynem olyan, mint a 2410-es Volgáé; két rövid után két hosszabb.
(Az enyémben mondjuk nincs MHEV)
Olyan stílusban is indul el, gyorsul meg, no meg érzetre vonul, ahogy a Volga emlékeimben él. Pipa!

Az ülés/pedálok/ kormány/kilátás érzetet is be tudtam úgy állítani, hogy a Volgáéra (nem hasonlítson) emlékeztessen. Pipa!

Fogyasztása eddig (Leginkább munkába járás városban, meg néhány kirándulás) 6,5 l/100km.


Szóval eddig minden klappol.



*: Persze mondhatjátok, hogy a gondolataimat a szándékaimhoz igazítottam;), de - tán kivételesen - ez nem igaz.
Mint régebben többször is említettem; érdeklődési köröm metszi az eddigi foglakozásomat, s így egy átlagautóshoz képest viszonylag nagy merítésű a minta, amihez tudom hasonlítani.
Nyilván nem az Albeához hasonlítom...
Szerencsére momentán van (persze nem vak) A-B teszt környezet; elég gyakran vezetek VII-es e-Golfot.
Elég szembetűnő a különbség pl. kifinomultságban, rugózási kultúrában, kezelhetőségben, tágasságban, térérzetben, ki-be szállás stb. - a Hyundai javára.
( A szemembe:D a kollégák is ezt mondták)
Tán a Golf kormányzása elevenebb, ügyesebb, de amúgy összességében sprődebb, spúrabb jószág.
Nyilván a hajtásláncokat nem hasonlítom össze; teljesen másról szól a kettő.


**: Még vásárlás előtt próbáltam a különböző összetevőket, de csak külön-külön volt rá lehetőségem:
- A DCT váltót egy dízel kombi I40-esben.
Rábeszéltem vásárlás előtt a tulajt, hogy automatát is nézzen, a konkrét használt autót én próbáltam ki először, rögtön levett a lábamról engem is, meg aztán őt is az, ahogy előadta magát a Hyundai DCT. Ellentétben a Passat DSG-jével.
- Az 1.0 - már Smartstream - T-GDI-t egy Konában.
Teljesen más kávéház - a már CVVD vezérléssel -, mint a régebbi generációs, kevésbé szofisztikált háromhengeresek. A jellegzetes háromhengeres kopogós morgása kis fordulaton, nagyobb terhelésen természetesen megvan, de nem vészes.
- Próbáltam I30-ast is, de az 1.5 DPI szívómotorral (Nem közvetlen befecskendezéses! Addig vegyetek ilyet, amíg van!), ami csak kézi váltóval kapható.
Szép, jó, de számomra semmi különös.

Szerencsére együtt már meglepően harmonikus a konfiguráció 600 kilométer után is, főleg hogy az első 1500 kilométeren az adaptív vezérlés még csak tanul - az Írás szerint is. Szerencsére elég szorgalmas.


***: Alvázvédelem: A megrendelés előtt egy fél évvel láttam meg a Dinitrol feliratot - pont a márkakereskedésnek is helyet adó udvarban. Ezt betettem a "memóba".
Aztán a HTKA fórumon (Viva!) egy amerikai repülőgépgyárban összeszerelés alatt látható sárkányszerkezet képe kapcsán tette fel valaki a kérdést, hogy mivel végzik az üregvédelmet. Jött a válasz: Dinitrol. Ez az! Ez kell nekem!
Elvégeztettem az Albeán a kezelést; elég markánsan hozta a szűzhóban gurulunk érzést. Úgyhogy az I30-nál az már magától értetődő volt, hogy ezzel kezdem.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 604
36 994
113
Indiai, pakisztáni szakik. Lehet, hamarosan tőlük lesz érdemes tanulni. Valamiért beadta a Youtube az ajánlott videók között.


 
M

molnibalage

Guest
Indiai, pakisztáni szakik. Lehet, hamarosan tőlük lesz érdemes tanulni. Valamiért beadta a Youtube az ajánlott videók között.


A videókon az látszik, hogy ez nemigen automatizálható.
Az is látszik, hogy a szennyező és egészségre káros anyagok elterülésével nemigen foglalkoznak.
Ólomgőzök belélegzése pl?

Ebből mit kéne tanulni?
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 604
36 994
113
A videókon az látszik, hogy ez nemigen automatizálható.
Az is látszik, hogy a szennyező és egészségre káros anyagok elterülésével nemigen foglalkoznak.
Ólomgőzök belélegzése pl?

Ebből mit kéne tanulni?

Ha cudar világ jön, itt sem fognak foglalkozni ezekkel... és lesz, aki megcsinálja, mert olcsóbb lesz, mint az új. Erre utaltam ironikusan.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell