Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 704
17 414
113

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 697
13 232
113

Ezen a cikken ledöbbentem.
A munkahelyemen jelenleg leginkább egy VII-es e-Golf a munkaeszközöm. Amire most használom arra (ha már megvette az üzemeltető) mondhatni ideális. Többre mondjuk nem nagyon.
Az elektronikai rendszere ennek sem atombiztos, időnként megakad, de ebben a használati módban nem vészes, egy újraindítással pik-pak megy tovább.
A kezelése még szerencsére elég részt hagyományos; még fizikai kezelőszervek vannak a kormányon, azzal megy a klíma, a világítás, az Auto Hold, az irányváltó is egy klasszikus automataváltó karja. A rádió már érintőképernyős, de pl. még van nyomógombja a kormányon a hangerőnek, stb.

Bár sem ID-3-at, sem ID.4-et nem hogy nem vezettem, de szalonban (várva az e-Golf szervizét) is csak belebámultam, mint a marha az új kapura.

S tényleg olyan, mint Bazsó leírta:
A hátsó ablakemelők használatához át kell váltani a kapcsolókat, minden érintőgombos még a kormányon is (de már legalább visszakoznak):

No meg a belteret valami nyolcvanas évekből itt maradt, búcsúárusoknak fröccsöntő kisiparos készíti tejfölős pohár helyett...

S akkor erre ugye itt a cikk, hogy eddig nem volt az ID.4-ben Auto Hold, s mostantól képes megjeleníteni az éppen aktuális töltöttségi állapotot és a használt üzemmódot, illetve kirakja a vezető elé a járgány a külső hőmérsékleti adatokat is.

He?

Az e-Golf ezeket legalább ugyanúgy tudja, mint minden mai kicsit is jobb hagyományos autó.

Pedig ha kijössz vele a fűtött garázsból és megérzi a hideget, legszívesebben visszamenekülne, úgy pörög le a hatótáv (az a semmi) számítás még elindulás nélkül is, meg ha benézel a motortérbe, akkor az a gyanúd, hogy ezt a karbantartók; lakatosok, vizesek, villanyszerelők, műszerészek meg valami lelkes, de harmadrangú autószerelő műhely hozták össze, s nem mérnökök...

De nem is az e-Golfot szánták a jövő elektromos autójának, egy új korszak mérce hírnökének!:eek:
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 096
31 801
113
Technikai kérdés: 7-es Golfban ma gondolta úgy a bal első tompított, hogy 7 év után kileheli a lelkét. Márkában/típusban milyen izzót ajánlanátok cserére?
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 482
20 766
113
Technikai kérdés: 7-es Golfban ma gondolta úgy a bal első tompított, hogy 7 év után kileheli a lelkét. Márkában/típusban milyen izzót ajánlanátok cserére?
osram nightbreaker 3, de párban cseréld a két oldalt (asszem úgy is árulják csak). Nagyon jó, maximális street legal fényerő, teljesen szabványos. élettartama rövidebb, de kit érdekel, ha látsz rendesen!
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 096
31 801
113
Nekem as Osram Nightbraker bevált. Erősebb fényű, épp ezért valamivel kisebb élettartalmú.
osram nightbreaker 3, de párban cseréld a két oldalt (asszem úgy is árulják csak). Nagyon jó, maximális street legal fényerő, teljesen szabványos. élettartama rövidebb, de kit érdekel, ha látsz rendesen!
Köszi a tippeket, megvan a győztes, bár a @misinator által emlegetett probléma itt is fennáll, mert kb törpe kezű nőgyógyásznak/urulógusnak kell lenni, hogy odaférjek :D
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 889
47 356
113
Technikai kérdés: 7-es Golfban ma gondolta úgy a bal első tompított, hogy 7 év után kileheli a lelkét. Márkában/típusban milyen izzót ajánlanátok cserére?
Az mind semmi. Csak hogy vagizzak:
Nekem még ősszel köszönt el mindkét hátsó izzóm a Versomban. Idén volt 9 éves a szentem.
Kivettem, hogy megnézzem, hogy milyen izzó kell bele. Nekem baromi jó a szemem, de akárhogy meresztgettem, egyszerűen nem tudtam kivenni, hogy milyen volt benne. A végén már a kölyök nagyítóját is fogtam, hogy rohadjak meg, hogy nem látom.
Vén hülye! - Mondtam magamnak.
Aztán kicsit megnyugodtam. A kis ferdeszemű gazemberek eredeti japán izzót tettek bele (az autót Törökországban gyártották)... rajta minden felirat japán volt. :rolleyes:
:D
Lehet, hogy ezért bírta 9 évig, és most már 250.000km-en is túl? :)
 

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 722
4 613
113
Most mesélte egy taxis, hogy Budán zárva van egy csomó nagy benzinkút, vagy csak a shop megy, tankolni nem lehet. Például a Széll Kálmántól kifelé Hűvösvölgy felé nincs tankolás. Pesten viszont érdekes módon mindenhol van benzin.
 
M

molnibalage

Guest
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Na, egyszer ez egy gyalogátkelőnél történik meg, ahol semmi sem védi a gyalogost, akkor game over...
 
  • Dühítő
Reactions: fishbed

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 518
4 073
113
Na, egyszer ez egy gyalogátkelőnél történik meg, ahol semmi sem védi a gyalogost, akkor game over...

Mondjuk ez alapján a híd vízelvezetése is igencsak kívánnivalókat hagy maga után... Ennyi víznek nem szabadna megállnia az útfelületen, szóval itt az útkezelő is jócskán saras.
És igen, a csúszós út tábla lehet levédi a seggüket, mert sajnos megtehetik, hogy javítás helyett évekig kint vannak az ilyen táblák... de ez akkor sem OK így.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 564
35 972
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: BJani

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 684
26 955
113
Nagy élmény lehet, de valahogy nem vágyok rá. :)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and BJani