Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 530
16 479
113

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 602
12 709
113

Ezen a cikken ledöbbentem.
A munkahelyemen jelenleg leginkább egy VII-es e-Golf a munkaeszközöm. Amire most használom arra (ha már megvette az üzemeltető) mondhatni ideális. Többre mondjuk nem nagyon.
Az elektronikai rendszere ennek sem atombiztos, időnként megakad, de ebben a használati módban nem vészes, egy újraindítással pik-pak megy tovább.
A kezelése még szerencsére elég részt hagyományos; még fizikai kezelőszervek vannak a kormányon, azzal megy a klíma, a világítás, az Auto Hold, az irányváltó is egy klasszikus automataváltó karja. A rádió már érintőképernyős, de pl. még van nyomógombja a kormányon a hangerőnek, stb.

Bár sem ID-3-at, sem ID.4-et nem hogy nem vezettem, de szalonban (várva az e-Golf szervizét) is csak belebámultam, mint a marha az új kapura.

S tényleg olyan, mint Bazsó leírta:
A hátsó ablakemelők használatához át kell váltani a kapcsolókat, minden érintőgombos még a kormányon is (de már legalább visszakoznak):

No meg a belteret valami nyolcvanas évekből itt maradt, búcsúárusoknak fröccsöntő kisiparos készíti tejfölős pohár helyett...

S akkor erre ugye itt a cikk, hogy eddig nem volt az ID.4-ben Auto Hold, s mostantól képes megjeleníteni az éppen aktuális töltöttségi állapotot és a használt üzemmódot, illetve kirakja a vezető elé a járgány a külső hőmérsékleti adatokat is.

He?

Az e-Golf ezeket legalább ugyanúgy tudja, mint minden mai kicsit is jobb hagyományos autó.

Pedig ha kijössz vele a fűtött garázsból és megérzi a hideget, legszívesebben visszamenekülne, úgy pörög le a hatótáv (az a semmi) számítás még elindulás nélkül is, meg ha benézel a motortérbe, akkor az a gyanúd, hogy ezt a karbantartók; lakatosok, vizesek, villanyszerelők, műszerészek meg valami lelkes, de harmadrangú autószerelő műhely hozták össze, s nem mérnökök...

De nem is az e-Golfot szánták a jövő elektromos autójának, egy új korszak mérce hírnökének!:eek:
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 996
31 071
113
Technikai kérdés: 7-es Golfban ma gondolta úgy a bal első tompított, hogy 7 év után kileheli a lelkét. Márkában/típusban milyen izzót ajánlanátok cserére?
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 564
113
Technikai kérdés: 7-es Golfban ma gondolta úgy a bal első tompított, hogy 7 év után kileheli a lelkét. Márkában/típusban milyen izzót ajánlanátok cserére?
osram nightbreaker 3, de párban cseréld a két oldalt (asszem úgy is árulják csak). Nagyon jó, maximális street legal fényerő, teljesen szabványos. élettartama rövidebb, de kit érdekel, ha látsz rendesen!
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 996
31 071
113
Nekem as Osram Nightbraker bevált. Erősebb fényű, épp ezért valamivel kisebb élettartalmú.
osram nightbreaker 3, de párban cseréld a két oldalt (asszem úgy is árulják csak). Nagyon jó, maximális street legal fényerő, teljesen szabványos. élettartama rövidebb, de kit érdekel, ha látsz rendesen!
Köszi a tippeket, megvan a győztes, bár a @misinator által emlegetett probléma itt is fennáll, mert kb törpe kezű nőgyógyásznak/urulógusnak kell lenni, hogy odaférjek :D
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Technikai kérdés: 7-es Golfban ma gondolta úgy a bal első tompított, hogy 7 év után kileheli a lelkét. Márkában/típusban milyen izzót ajánlanátok cserére?
Az mind semmi. Csak hogy vagizzak:
Nekem még ősszel köszönt el mindkét hátsó izzóm a Versomban. Idén volt 9 éves a szentem.
Kivettem, hogy megnézzem, hogy milyen izzó kell bele. Nekem baromi jó a szemem, de akárhogy meresztgettem, egyszerűen nem tudtam kivenni, hogy milyen volt benne. A végén már a kölyök nagyítóját is fogtam, hogy rohadjak meg, hogy nem látom.
Vén hülye! - Mondtam magamnak.
Aztán kicsit megnyugodtam. A kis ferdeszemű gazemberek eredeti japán izzót tettek bele (az autót Törökországban gyártották)... rajta minden felirat japán volt. :rolleyes:
:D
Lehet, hogy ezért bírta 9 évig, és most már 250.000km-en is túl? :)
 

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 722
4 613
113
Most mesélte egy taxis, hogy Budán zárva van egy csomó nagy benzinkút, vagy csak a shop megy, tankolni nem lehet. Például a Széll Kálmántól kifelé Hűvösvölgy felé nincs tankolás. Pesten viszont érdekes módon mindenhol van benzin.
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 492
3 939
113
Na, egyszer ez egy gyalogátkelőnél történik meg, ahol semmi sem védi a gyalogost, akkor game over...

Mondjuk ez alapján a híd vízelvezetése is igencsak kívánnivalókat hagy maga után... Ennyi víznek nem szabadna megállnia az útfelületen, szóval itt az útkezelő is jócskán saras.
És igen, a csúszós út tábla lehet levédi a seggüket, mert sajnos megtehetik, hogy javítás helyett évekig kint vannak az ilyen táblák... de ez akkor sem OK így.