Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 384
24 654
113
Hogy beleugassak a mélyenszántó 30 vagy 50 vitába, azért halkan megkérdezném, hogy miért nem ekkora, vagy még nagyobb téma, hogy az emberek figyelme mennyit van az úton, milyen szinten van elterjedve a telefon nyomkodás vezetés közben; ill. mennyire vonják el a figyelmet a mindenféle tapigatós funkciók.

Mert mondjuk nézzük meg az "Egy futár élete" sorozatot, ott sem zömében abból van a közlekedési probléma, hogy mennyivel megy, hanem, hogy közben telefont nyomkod/leszarja a többi közlekedőt/nem érzi a forgalmat.

Mondjuk az én figyelmemet inkabb a nyarnak nekivetkozott csajszik vonjak el… :D
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 870
32 454
113
Mondjuk az én figyelmemet inkabb a nyarnak nekivetkozott csajszik vonjak el… :D
Közveszélyes.

Szerencsére van rá megoldás erre is:
20160225_pd18214.hr_.jpg
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 083
50 243
113
A sógoroknál sűrűn előforduló fórumtársaktól kérdezem: csak Ágfalvánál szedték ezt a 160 eurós sarcot?
Ha családdal megyünk nyaralni, akkor is kell ez a matrica? Was ist los??

 
T

Törölt tag 1711

Guest
A sógoroknál sűrűn előforduló fórumtársaktól kérdezem: csak Ágfalvánál szedték ezt a 160 eurós sarcot?
Ha családdal megyünk nyaralni, akkor is kell ez a matrica? Was ist los??


Elvileg ez csak helyi kezdeményezés mert elegük lett a sok ingázó faszból akik fel-alá száguldoztak.
Kőhidánál mi múlt hónapban simán átgurultunk.


Hozzátenném Fertőrákosnál is biciklis átkelő volt, de mivel a nyomoronc osztrák jött át autóval, majd lepődött meg a magyar oldalon felállított acéloszlopokon, ezért az osztrák simán átminősítette a saját részét közútnak, majd felháborodott, hogy a magyar oldalon miért bicikliút...
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 196
60 042
113
Régen a ferihegyi gyorsforgalmin is 90km/h volt a megengedett, 4-5 éve vették vissza 70km/h-ra.
Az indoklás a visszavételre az volt, hogy sok volt a veszélyes előzés a lassan menők miatt, így azt gondolták, hogyha leveszik a maximális megengedett sebességet 90-ről 70-re, akkor kevesebb embernek durran el az agya, hogy a gyökér a 4km-es sor elején mi a búbánatos redvesért megy óra szerint 55-el.

Érted, nem azért csökkentettek, mert veszélyes lett volna a 90, hanem azért, mert pár ember nem vette észre a határ útnál a Budapest vége táblát, és nem rakta össze, hogy az akkor 90km/h legálisan, akkor is, ha jobbra-balra házak vannak (a szalagkorlát túloldalán)...
Szerintem a megoldás a 300m-enként kitáblázott 90 lett volna a problémára, de hát a jó megoldásokat nem szereti a közútkezelő (sem)...

Minden nap látok ott 50-55-el döcögőket, és nem tűnik fel nekik, hogy előttük senki, utánuk meg a fél város, és hátul állóra fékeződő dugó is van miattuk...

Ezzel nagyon egyet tudok érteni! Engem borzasztóan kiakasztanak azok akik 50-60-al mennek a 90-s úton.
Azok meg még jobban akik mindenhol 60-al mennek, lakot területen belül/kívül egyaránt. Szörnyűek :mad:
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 384
24 654
113
"A balesetek 30 százaléka vezethető vissza a gyorshajtásra."

Hádde it azt írták a tötymörgők miatt vannak.

Az autopalyan rendeszeres kell fekeket taposnom, mert a kreten szuttyogo birkaja a kamionok mogul ugy dont es elozni kezd, de az mar nem zavarja, hogy en erkezem cirka 40 km/h kulonbseggel hozza kepest-betartva a max sebesseget! Azt meg hagyjuk is, amikor ket birka 70 ev koruli egy 3-4 eves autoban 105-el elozi a 12. kamiont es mogottuk mar 2 km a sor… fogalmuk sincs embereknek mi tortenik korulottuk az autopalyan. A varos szinten ez, csak kevesbe halalos.
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
11 905
35 030
113
Az indoklás a visszavételre az volt, hogy sok volt a veszélyes előzés a lassan menők miatt, így azt gondolták, hogyha leveszik a maximális megengedett sebességet 90-ről 70-re, akkor kevesebb embernek durran el az agya, hogy a gyökér a 4km-es sor elején mi a búbánatos redvesért megy óra szerint 55-el.
Amikor legutóbb jártam arra, katasztrófális volt az út minősége. Ráadásul rendszeresek a balesetek, a Plőrinci szakasz 2x1 sávos. Néhány éve a határ úti felüljáróról ugratott le egy autó. Elég az a 70.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Az autopalyan rendeszeres kell fekeket taposnom, mert a kreten szuttyogo birkaja a kamionok mogul ugy dont es elozni kezd, de az mar nem zavarja, hogy en erkezem cirka 40 km/h kulonbseggel hozza kepest-betartva a max sebesseget! Azt meg hagyjuk is, amikor ket birka 70 ev koruli egy 3-4 eves autoban 105-el elozi a 12. kamiont es mogottuk mar 2 km a sor… fogalmuk sincs embereknek mi tortenik korulottuk az autopalyan. A varos szinten ez, csak kevesbe halalos.

Ismerős, ha szöttyögő autót látok kamion mögött, az utolsó 20-30m-en már úgy közelítem, hogy lábam a féken, aztán ha nem vág ki akkor vissza gázra.
Mondjuk nagy részükkel M0-n találkozok, ha elgurul a gyógyszer beállok egy kamion mögé aztán harcoljanak mások.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 498
59 973
113
Azert ez nem ilyen egyszeru szerintem. Nem vagyok rola meggyozodve, hogy akik nagyobb sebesseggel mennek azok okozzak es a sebessegtullepes az oka a balesetek tobbsegenek. Sokkal komplexebb dolog ez. Rossz a kozlekedesi moral, a regi berogzodesek, otvar szar autok, rutintalan vezetok, figyelmetlenseg, ittas vagy becuccozott soforok, oreg vezeteskeptelen emberek a volannal…
A relativ, körülményeknek nem megfelelő sebesség a legtöbb baleset okozója. És az lehet akár 50km/h is....
 
  • Tetszik
Reactions: reich_und_roll

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 711
10 649
113
A relativ, körülményeknek nem megfelelő sebesség a legtöbb baleset okozója. És az lehet akár 50km/h is....
Más néven a relatív gyorshajtásra mindent rá lehet fogni. De ha a gyalogos esik el a jeges járdán, azt már a járdát üzemeltetőre lehet fogni. Ha autós csúszik ki a jeges úton, akkor az az autós hibája mer' relatív gyorshajtás. Logikus.
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 083
50 243
113
Más néven a relatív gyorshajtásra mindent rá lehet fogni. De ha a gyalogos esik el a jeges járdán, azt már a járdát üzemeltetőre lehet fogni. Ha autós csúszik ki a jeges úton, akkor az az autós hibája mer' relatív gyorshajtás. Logikus.
Igen, hirtelen máshogy keringnének az emberek is a jeges járdán, ha egy combnyaktöréskor a rendőr először azt nézné meg, milyen lábbeli volt rajta, utána meg beírná, hogy “nem az útviszonyoknak megfelelően megválasztott haladási sebesség;) Lenne kamillázás!