Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 628
25 912
113
Hogy beleugassak a mélyenszántó 30 vagy 50 vitába, azért halkan megkérdezném, hogy miért nem ekkora, vagy még nagyobb téma, hogy az emberek figyelme mennyit van az úton, milyen szinten van elterjedve a telefon nyomkodás vezetés közben; ill. mennyire vonják el a figyelmet a mindenféle tapigatós funkciók.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Mert mondjuk nézzük meg az "Egy futár élete" sorozatot, ott sem zömében abból van a közlekedési probléma, hogy mennyivel megy, hanem, hogy közben telefont nyomkod/leszarja a többi közlekedőt/nem érzi a forgalmat.

Mondjuk az én figyelmemet inkabb a nyarnak nekivetkozott csajszik vonjak el… :D
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 258
33 781
113
Mondjuk az én figyelmemet inkabb a nyarnak nekivetkozott csajszik vonjak el… :D
Közveszélyes.

Szerencsére van rá megoldás erre is:
20160225_pd18214.hr_.jpg
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 097
50 378
113
A sógoroknál sűrűn előforduló fórumtársaktól kérdezem: csak Ágfalvánál szedték ezt a 160 eurós sarcot?
Ha családdal megyünk nyaralni, akkor is kell ez a matrica? Was ist los??

 
T

Törölt tag 1711

Guest
A sógoroknál sűrűn előforduló fórumtársaktól kérdezem: csak Ágfalvánál szedték ezt a 160 eurós sarcot?
Ha családdal megyünk nyaralni, akkor is kell ez a matrica? Was ist los??


Elvileg ez csak helyi kezdeményezés mert elegük lett a sok ingázó faszból akik fel-alá száguldoztak.
Kőhidánál mi múlt hónapban simán átgurultunk.


Hozzátenném Fertőrákosnál is biciklis átkelő volt, de mivel a nyomoronc osztrák jött át autóval, majd lepődött meg a magyar oldalon felállított acéloszlopokon, ezért az osztrák simán átminősítette a saját részét közútnak, majd felháborodott, hogy a magyar oldalon miért bicikliút...
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 469
61 601
113
Régen a ferihegyi gyorsforgalmin is 90km/h volt a megengedett, 4-5 éve vették vissza 70km/h-ra.
Az indoklás a visszavételre az volt, hogy sok volt a veszélyes előzés a lassan menők miatt, így azt gondolták, hogyha leveszik a maximális megengedett sebességet 90-ről 70-re, akkor kevesebb embernek durran el az agya, hogy a gyökér a 4km-es sor elején mi a búbánatos redvesért megy óra szerint 55-el.

Érted, nem azért csökkentettek, mert veszélyes lett volna a 90, hanem azért, mert pár ember nem vette észre a határ útnál a Budapest vége táblát, és nem rakta össze, hogy az akkor 90km/h legálisan, akkor is, ha jobbra-balra házak vannak (a szalagkorlát túloldalán)...
Szerintem a megoldás a 300m-enként kitáblázott 90 lett volna a problémára, de hát a jó megoldásokat nem szereti a közútkezelő (sem)...

Minden nap látok ott 50-55-el döcögőket, és nem tűnik fel nekik, hogy előttük senki, utánuk meg a fél város, és hátul állóra fékeződő dugó is van miattuk...

Ezzel nagyon egyet tudok érteni! Engem borzasztóan kiakasztanak azok akik 50-60-al mennek a 90-s úton.
Azok meg még jobban akik mindenhol 60-al mennek, lakot területen belül/kívül egyaránt. Szörnyűek :mad:
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 628
25 912
113
"A balesetek 30 százaléka vezethető vissza a gyorshajtásra."

Hádde it azt írták a tötymörgők miatt vannak.

Az autopalyan rendeszeres kell fekeket taposnom, mert a kreten szuttyogo birkaja a kamionok mogul ugy dont es elozni kezd, de az mar nem zavarja, hogy en erkezem cirka 40 km/h kulonbseggel hozza kepest-betartva a max sebesseget! Azt meg hagyjuk is, amikor ket birka 70 ev koruli egy 3-4 eves autoban 105-el elozi a 12. kamiont es mogottuk mar 2 km a sor… fogalmuk sincs embereknek mi tortenik korulottuk az autopalyan. A varos szinten ez, csak kevesbe halalos.
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
12 700
36 851
113
Az indoklás a visszavételre az volt, hogy sok volt a veszélyes előzés a lassan menők miatt, így azt gondolták, hogyha leveszik a maximális megengedett sebességet 90-ről 70-re, akkor kevesebb embernek durran el az agya, hogy a gyökér a 4km-es sor elején mi a búbánatos redvesért megy óra szerint 55-el.
Amikor legutóbb jártam arra, katasztrófális volt az út minősége. Ráadásul rendszeresek a balesetek, a Plőrinci szakasz 2x1 sávos. Néhány éve a határ úti felüljáróról ugratott le egy autó. Elég az a 70.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Az autopalyan rendeszeres kell fekeket taposnom, mert a kreten szuttyogo birkaja a kamionok mogul ugy dont es elozni kezd, de az mar nem zavarja, hogy en erkezem cirka 40 km/h kulonbseggel hozza kepest-betartva a max sebesseget! Azt meg hagyjuk is, amikor ket birka 70 ev koruli egy 3-4 eves autoban 105-el elozi a 12. kamiont es mogottuk mar 2 km a sor… fogalmuk sincs embereknek mi tortenik korulottuk az autopalyan. A varos szinten ez, csak kevesbe halalos.

Ismerős, ha szöttyögő autót látok kamion mögött, az utolsó 20-30m-en már úgy közelítem, hogy lábam a féken, aztán ha nem vág ki akkor vissza gázra.
Mondjuk nagy részükkel M0-n találkozok, ha elgurul a gyógyszer beállok egy kamion mögé aztán harcoljanak mások.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 894
61 767
113
Azert ez nem ilyen egyszeru szerintem. Nem vagyok rola meggyozodve, hogy akik nagyobb sebesseggel mennek azok okozzak es a sebessegtullepes az oka a balesetek tobbsegenek. Sokkal komplexebb dolog ez. Rossz a kozlekedesi moral, a regi berogzodesek, otvar szar autok, rutintalan vezetok, figyelmetlenseg, ittas vagy becuccozott soforok, oreg vezeteskeptelen emberek a volannal…
A relativ, körülményeknek nem megfelelő sebesség a legtöbb baleset okozója. És az lehet akár 50km/h is....
 
  • Tetszik
Reactions: reich_und_roll

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 842
10 920
113
A relativ, körülményeknek nem megfelelő sebesség a legtöbb baleset okozója. És az lehet akár 50km/h is....
Más néven a relatív gyorshajtásra mindent rá lehet fogni. De ha a gyalogos esik el a jeges járdán, azt már a járdát üzemeltetőre lehet fogni. Ha autós csúszik ki a jeges úton, akkor az az autós hibája mer' relatív gyorshajtás. Logikus.
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 097
50 378
113
Más néven a relatív gyorshajtásra mindent rá lehet fogni. De ha a gyalogos esik el a jeges járdán, azt már a járdát üzemeltetőre lehet fogni. Ha autós csúszik ki a jeges úton, akkor az az autós hibája mer' relatív gyorshajtás. Logikus.
Igen, hirtelen máshogy keringnének az emberek is a jeges járdán, ha egy combnyaktöréskor a rendőr először azt nézné meg, milyen lábbeli volt rajta, utána meg beírná, hogy “nem az útviszonyoknak megfelelően megválasztott haladási sebesség;) Lenne kamillázás!