Nem vagyok nagy elektromos rajongo attol fuggetlenul, hogy sokat dolgozom ezekkel. Lehet talan pont ezert nem. Viszont megosztanek par erdekes adatot, a megterulesrol, koltsegekrol amelyek nem elmeleti, nem gyari adatok, hanem tapasztalt. Konkretan a Teslarol irnek, mert a tobbi e auto amiket lattam nem mentek meg ennyi km-t.
Szoval, 150 ezernel meg egyiken sem kellett feket cserelni, majd 200 ezernel kb. es ennek koltsege nagyjabol 500-700€ gyari cuccokkal. Zimmermann vagy Febi, vagy Brembo eseten 500 € alatt.
A Tesla nem ir elo kotelezo szerviz intervallumot, de 2 evente javasolja. Ezek ara 500-750€ kozott vannak. Ilyenkor cserelnek pl. fekolajat, ablaktorlo lapatot, pollenszurot…
Es nagyjabol ennyi is volt a tortenet.
En 200ezer km alatt cserelek haromszor feket, ami 4-500€/ alkalom. Olajat 20szor, ami 120€/alkalom. Valto olajat ketszer 100/alkalom, vezerlest ami 1600€… Tehat aprosagokkal egyutt elkoltottem 6000€-t teljesen onkoltsegi aron siman, amig a Tesla tulajdonos 500-750€-t plusz meg egyszer ennyit a fekek csereje miatt modelltol fuggoen szalonban. Ha a sajatomnal is szalon arat neztem volna, akkor szorozva kettovel…
Ezt a peldat csak erdekessegkent szerettem volna megosztani. Elgondolkodtato egyebkent.
Azért erre nézz rá: