Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 201
60 063
113
Nem vagyok nagy elektromos rajongo attol fuggetlenul, hogy sokat dolgozom ezekkel. Lehet talan pont ezert nem. Viszont megosztanek par erdekes adatot, a megterulesrol, koltsegekrol amelyek nem elmeleti, nem gyari adatok, hanem tapasztalt. Konkretan a Teslarol irnek, mert a tobbi e auto amiket lattam nem mentek meg ennyi km-t.
Szoval, 150 ezernel meg egyiken sem kellett feket cserelni, majd 200 ezernel kb. es ennek koltsege nagyjabol 500-700€ gyari cuccokkal. Zimmermann vagy Febi, vagy Brembo eseten 500 € alatt.
A Tesla nem ir elo kotelezo szerviz intervallumot, de 2 evente javasolja. Ezek ara 500-750€ kozott vannak. Ilyenkor cserelnek pl. fekolajat, ablaktorlo lapatot, pollenszurot…
Es nagyjabol ennyi is volt a tortenet.

En 200ezer km alatt cserelek haromszor feket, ami 4-500€/ alkalom. Olajat 20szor, ami 120€/alkalom. Valto olajat ketszer 100/alkalom, vezerlest ami 1600€… Tehat aprosagokkal egyutt elkoltottem 6000€-t teljesen onkoltsegi aron siman, amig a Tesla tulajdonos 500-750€-t plusz meg egyszer ennyit a fekek csereje miatt modelltol fuggoen szalonban. Ha a sajatomnal is szalon arat neztem volna, akkor szorozva kettovel…

Ezt a peldat csak erdekessegkent szerettem volna megosztani. Elgondolkodtato egyebkent.

Azért erre nézz rá:
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 299
34 965
113
Decembertől liberalizálódik a személyszállítás, piaci szereplők is beszállhatnak, pályázhatnak vonalak üzemeltetésére, lehet végül semmi szükség nem lesz beszerzésre, mert pl. a nyugat-magyarországi IC forgalmat elviszi az ÖBB, vagy Regiojet (utóbbi pl. következő menetrendi időszaktól már napi 5 pár Budapest-Prága vonatot akar üzemeltetni).
2024 decemberétől van a vasúti liberalizáció idén a közúti lesz azt hiszem. De szerintem meg fogják oldani, hogy a MÁV vigye, mint ahogy a közútnál is megoldják majd , hogy a Volánbusz vigye (Az egész országra 1 tendert írnak ki amit képtelenség más pályázóknak teljesítani, mert még ha le is akasztanak 5000 buszt sofőrt képtelenség ilyen kis idő alatt)
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Kim Philby

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 384
24 659
113
Azért erre nézz rá:

Elso generacios S. Saccre lehet vagy 15-16-os evjaratu vagyis 7-8 eves. Egyreszt az elso generacios S-ek hibait kikuszoboltek igen hamar, masreszt azt ezt koveto Model 3 es X mar sokkal jobb minoseguek, mint a kezdeti es ma mar 7-8 eves elso Teslak.
Ne felejtsuk el, hogy akkor indultak es a nullarol raktak ossze egy ilyet, vilagos, hogy rengeteg gyerekbetegseguk volt. En a mostaniakrol irtam, mint olvashattad.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell and cirqle

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 601
12 695
113
06b1393c577cd0376b3f72fd3377854f.jpg
Mentségemre szóljon ebben a nagy beleszürkülésben - mivel a legújabbat fehér színben rendeltem (feláras volt!o_O) -, hogy az első sárga volt, a második piros volt (ezeket használtan vettem), a harmadikat natúr kékben rendeltem ( az családban maradt)
Viszont mivel fiatalon nagyon tetszettek a pesti éjszakában (sorkatonaság '90-ben) a fehér - számomra - álomautók (BMW-k, Mercik, Jaguarok, stb.), s sikerélmény volt később a koszos fehér munkaeszköz Transitok lemosása, ezekért lett tudatosan fehér az új. (Állítólag valamelyik olasz formatervező mondta, hogy egy szép autó lehet fehér is)
Régen szerettem volna zöldet (de már elmúlt), ezüst metált (tehát szürkét), feketét viszont soha nem akartam, s a hideg kiráz a nyomasztóan fekete-szürke autóbolytól...

Talán Vályi Pista mondta, hogy a magyar ember leginkább egy számmal nagyobb autóval jár, mint amire neki szükséges lenne.
Azt meg tán Papp Tibor (szintén ex Totalcar), hogy Magyarországon az autó Komoly dolog.
Szerintem meg ráadásul még a magyar úrhatnám is, ha a mai trendnek megfelelően úgy is öltözik, mint egy Los Angeles-i hajléktalan...

Legalábbis ezt tükrözi a mediterrán Ózd; Miskolc és környéke utcaképe:
Tele 10-20+ éves fekete és szürke német, minimum középkategóriás "prémiumokkal".
A városnak két "madaras teszkója" van. Az én környezetemben a nyugati említése magyarosan, a keletié meg khm. cigányosan.
...valamiért...

Na; a keleti parkolójának összetételében csudákat látsz...

Ui:...miközben, ha nézed a háromhetes olasz, francia kerékpáros versenyeket, akkor az utak mentén leginkább kommersz és leginkább olasz és francia kis, max. alsó-közép kategóriás kocsikat látsz.
Csórik; nem tudnak fenntartani egy Bangle 7-es BMW-t...
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 186
10 660
113
Mentségemre szóljon ebben a nagy beleszürkülésben - mivel a legújabbat fehér színben rendeltem (feláras volt!o_O) -, hogy az első sárga volt, a második piros volt (ezeket használtan vettem), a harmadikat natúr kékben rendeltem ( az családban maradt)
Viszont mivel fiatalon nagyon tetszettek a pesti éjszakában (sorkatonaság '90-ben) a fehér - számomra - álomautók (BMW-k, Mercik, Jaguarok, stb.), s sikerélmény volt később a koszos fehér munkaeszköz Transitok lemosása, ezekért lett tudatosan fehér az új. (Állítólag valamelyik olasz formatervező mondta, hogy egy szép autó lehet fehér is)
Régen szerettem volna zöldet (de már elmúlt), ezüst metált (tehát szürkét), feketét viszont soha nem akartam, s a hideg kiráz a nyomasztóan fekete-szürke autóbolytól...

Talán Vályi Pista mondta, hogy a magyar ember leginkább egy számmal nagyobb autóval jár, mint amire neki szükséges lenne.
Azt meg tán Papp Tibor (szintén ex Totalcar), hogy Magyarországon az autó Komoly dolog.
Szerintem meg ráadásul még a magyar úrhatnám is, ha a mai trendnek megfelelően úgy is öltözik, mint egy Los Angeles-i hajléktalan...

Legalábbis ezt tükrözi a mediterrán Ózd; Miskolc és környéke utcaképe:
Tele 10-20+ éves fekete és szürke német, minimum középkategóriás "prémiumokkal".
A városnak két "madaras teszkója" van. Az én környezetemben a nyugati említése magyarosan, a keletié meg khm. cigányosan.
...valamiért...

Na; a keleti parkolójának összetételében csudákat látsz...

Ui:...miközben, ha nézed a háromhetes olasz, francia kerékpáros versenyeket, akkor az utak mentén leginkább kommersz és leginkább olasz és francia kis, max. alsó-közép kategóriás kocsikat látsz.
Csórik; nem tudnak fenntartani egy Bangle 7-es BMW-t...
A kis autóban benne van hogy a szűk régi városaiban nem fér el az x7.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 601
12 695
113
A kis autóban benne van hogy a szűk régi városaiban nem fér el az x7.
Egyrészt abszolút.
De más olasz, francia környékeken, ahol ez nem téma, ott is ez tűnik számomra trendnek.

...vagy csak a tour rajongó bringások járnak ilyen kocsikkal és ők lepik el e versenyútvonalak környékéto_O
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 996
31 070
113
Mi lenne akkor, ha az EU tényleg nem akarna szó szerint mindenbe belepofázni?
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 375
25 125
113
Mi lenne akkor, ha az EU tényleg nem akarna szó szerint mindenbe belepofázni?
Időben el kell indulni és akkor nem kell száguldozni.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Mi lenne akkor, ha az EU tényleg nem akarna szó szerint mindenbe belepofázni?

Nem tudom miről akar dönteni, ez egy olyan béna kacsa aminek nincs rendelet kezdemènyezèsi jogköre. Megszavazza, amit elér raknak.

Abban sem vagyok teljesen biztos hogy az EU-nak van-e konkrét kizárolagos joghatósága, bár ennek hiánya egyre kevésbé zavarja őket.

Egyénként a cseh módosítás 150-re szimpatikus. De facto meg most is annyival lehet menni (es mennek is) a sebességtolerancia miatt (130+20 km/h alatt nincs traffipaxos bírság).
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Egyénként a cseh módosítás 150-re szimpatikus. De facto meg most is annyival lehet menni (es mennek is) a sebességtolerancia miatt (130+20 km/h alatt nincs traffipaxos bírság).

Azt nem pont most módosították, hogy nincs többé ráhagyás, 130 az 130?

Mondjuk nekem is csípi a lakott területen 30 a szememet, csak még több idegbeteget eredményezne és a hangzatos dumával ellentétben több szennyezést (autók egyszerűen nem erre vannak belőve).

Mostani határok bőven jók, csak nagyobb szigor kellene a betartatásukra.
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 384
24 659
113
Az üzletszerűen kéjelgő nőnemű felmenőjét az összes idiótának. Azok okozzák a baleseteket, aki szabályosan 50/90/130-al mennek? Hát nem b@sszák meg. Még azok sem, akik 10%ot ráhúznak de egyebekben szabályosan mennek.

Azert ez nem ilyen egyszeru szerintem. Nem vagyok rola meggyozodve, hogy akik nagyobb sebesseggel mennek azok okozzak es a sebessegtullepes az oka a balesetek tobbsegenek. Sokkal komplexebb dolog ez. Rossz a kozlekedesi moral, a regi berogzodesek, otvar szar autok, rutintalan vezetok, figyelmetlenseg, ittas vagy becuccozott soforok, oreg vezeteskeptelen emberek a volannal…
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 711
10 649
113
Azert ez nem ilyen egyszeru szerintem. Nem vagyok rola meggyozodve, hogy akik nagyobb sebesseggel mennek azok okozzak es a sebessegtullepes az oka a balesetek tobbsegenek. Sokkal komplexebb dolog ez. Rossz a kozlekedesi moral, a regi berogzodesek, otvar szar autok, rutintalan vezetok, figyelmetlenseg, ittas vagy becuccozott soforok, oreg vezeteskeptelen emberek a volannal…
Vagy egyszerűen a másik előzésre kényszerítése, ha az haladni akar a sok työtyörgő közt. Nem a 30as korlátozás és a 31nél büntetés a megoldás. Az csak az autózást öli meg.
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 818
24 179
113
Simán. Pl. próbálj meg egy traktort 1 órán át követni. akkor már benned is valószínűleg feléred a vágy, hogy otthagyd a francba.
akkor nem vagy alkalmas a vezetésre, add vissza a jogosítványod, és járj busszal.
Nem hiszem el, hogy van olyan útszakasz Magyarországon, ahol 1 órán keresztül nem lehet egy traktort szabályosan, és nem veszélyesen megelőzni.
De ha mégis így van, akkor ijb
 
  • Tetszik
Reactions: alali77