Igazad is lehetne, de nincs.
Jajj dehogynincs.
Alapvetően az igények nőttek meg, fogalmam sincs milyen autód volt az, ami ma ugyanannyi tömegű újabb szériában. Bocs, ezt nem nagyon hiszem.
Nem ugyanaz a széria, hanem ugyanaz a méret.
Az nem érdekel hogy amit régen - a fenti példánál maradva - 5ös bimmerként árultak azt ma 3-as bimmerként árulják, ha a méret ugyanaz, én igenis az ősrégi 5-ös bimmer fogom hasonlítgatni az új hármashoz.
És igen, ugyanabban a méretben (nem ugyanazon a néven) a mostani kocsim gyakorlatilag tökugyannyit nyom mint a régi. Sőt a színe is tökugyanaz. Ahogy Nick Nolte mondta a Megint 48 órában, szeretem az állándósagot - ugyanaz a szín, ugyanaz a méret, ugyanaz a gyártó (a gyár már nem, talán jobb is).
A plecsni a seggén amit a végén a gyárban ráragasztanak már nem ugyanaz - papíron egy kategóriával lejjebb van. De ennyit nőttek időközben. A tudása, biztonsága, teljesítménye is. Messze többet tud, jobban használja ki az adott méretet, tömeget. Legalább a mérnökök nem a fenekükön ültek évekig.
Nekem pedig továbbra sem kell se nagyobb, se nehezebb. Azt hogy jobb, fanyalogva, de lenyelem.
A ‘szériák’ (márkanevek, úgymint Golf, Corolla, 3/5/7 BMW) kb egy méretkategóriát nőttek a két-három évtizeddel ezelőtti hasonló nevű társaikhoz képest.
Egyszerűen a méretnövekedéstől nehezebbek, mert így el lehet sütni a prospektusban, hogy a réginél 2 nyomorult centivel nagyobb lett a tengelytáv.
Régebben elmentél bevásárolni egy 350 literes csomagtartóval bíró autóval, ma már kevés....de mire kevés? Könyörgöm. Van egy öreg sleeper kombim, a kombiságát a 6 év alatt egyszer használtam ki, hűtőt szállítottam. Mi a tökömnek ez a csomagtér verseny is? Mindenki minden nap költözik? Ne fárasszatok már... Magas autó kell (mint írtam is) , mert ellátok a másik felett..igazából, ami ma a trend, az a nagy környezetszennyezző álszentség. Feleslegesen nagy, drága autók, nagy ökolábnyommal. De a profit mindent felülír.
Ezt nem is tudom minek nekem címezted,ert alapvetően egyetértek. Ez a jelenség a marketing része, hogy eladják neked a drágább terméket, amire nem is biztos, hogy szükséged van (lásd SUV mánia. Értelmetlen, de világjelenség).