Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 374
25 124
113
Mondjuk igaz. Ha színes hajjal, meg mindenféle idióta feltűnő ruhákba kimennek emberek az utcára, akkor kinek mi köze a páncélkesztyűhöz nem?
Ha a trikóthasrólfelhúzó flipflop papucsos kancigónak nem szólnak, akkor nekem se! :)
Ezzel akár tökön is lehet rúgni.
Kicsit.
b0aa6b37a500137f67cbaee33686cb4f.jpg
 

nonames67

Active Member
2022. április 12.
100
191
43
Elirtam, jaaah. Koszi a javitast. Tettem fel par hsz-el elobb fotot… a 90 az csak a sima 5 henger es osszkerek hajtas, es van 2 darab S2 Coupé, es latsz a foton egy Cabriot is. Akkor azt azert nem irtam, mert „csak“ a gyari 5 henger van benne es nem tobb szaz loero, mint amikrol szo volt.

Jaah es nehany oldallal elorebb erdekessegnek tettem fel az S3-rol is fotot.
Kösz, hogy írtad. Anno volt ezer 2.2 öt hengeresem, aztán mikor épp jobban ment, volt egy szivar 200 turbóm is. Imádtam, 182 lóerő, állítólag, de a hang. Aztán 80 coupé 2.2 majd 2.3, mert beszart a motor.
Az 5 henger hangja....Mondjuk a mostani öreg szarnak sokkal jobb, EJ20, sti hengerfej, dugó stb... :) És nyitott a rendszer :)
 

nonames67

Active Member
2022. április 12.
100
191
43
Mondják az agymosott suv-osok. Magasabban vagyok, biztonságban. De te hülyegyerek, előbb utóbb mindnki olyan magasan lesz, mint te. Akkor ki felett látsz el? A nagy autógyártók örülnek, mert egyre több pénzt tolsz bele képzelt biztonságodba. De a többi is. Akkor most, ki is a hülye?
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 384
24 656
113
Lehet ez a hsz-em sem lesz tul nepszeru. Megprobalom elmagyarazni SZERINTEM miert es mire jo egy 2 tonna korul SUV vagy hasonlo.
Kezdem milyen szempontbol valasztok en csaladi autot.
1.) legyen osszkerekhajtas
2.) legyen diesel
3.) minimum 8 legzsak
4.) legyen automata
5.) masfel tonna felett legyen

Amiert ezek a szempontok:
1.) telen-nyaron sokat megyek palyan, hegyen, volgyon…
2.) pont az emlitett sok km miatt
3.) mivel sokat megyek boven egyedul es a gyerekekkel is van eselye boven a balesetnek.
4.) Becsben napi szinten a forgalomban kezivaltoval…
5.) szinten a baleset es a biztonsag. Nem mindegy, hogy mekkora autoban ulnek a gyerekek ha baj van. Plusz mivel szoktam trelert is huzni kell az onsuly.

Azt hiszem ezek mind teljesen vallalhato okok es ervek, mindenfele menoskodes nelkul. Ezen szempontok alapjan pedig alapbol kiesik az autok 80 szazaleka es maradnak a nagyobb terepjarok, SUV-k es kombik. Es innen nyer ertelmet sok embernek a nagy auto. Lehet masok csak azt latjak, hogy a vadparaszt vagy a felesege ertelmetlenul nagy autokban feszit, de be kell tudni fogadni, hogy sok ember ilyen vagy hasonlo szempontok alapjan ul be ilyenekbe. Nem azt mondom mindenki, nem mentegetni vagy magyarazni akarom sok ember komplexusat meg kivagyisagat, csak felhivnam a figyelmet, hogy latszat es elso blikk alapjan itelni… nagyon konnyen von le az ember rossz kovetkeztetest.

A vegere pedig ami sokaknak fontos es nekem is, viszont a kis autot vasarlok sok esetben nem veszik figyelembe, mert a lenyeg az olcso tankolas meg egyebek. Nem mindegy, hogy a kisfiam es kislanyom egy Clioban ul amikor egy figyelmetlen ember telibe veri oket a keresztezodesben vagy egy masfel tonna feletti barmilyen autoban, amiben nyilnak az oldal-fuggony es mindenfele legzsakok. Az, hogy az ertelmes keretek kozotti leheto legnagyobb es legbiztonsagosabb kozlekedesi eszkozt adom meg nekik, amit megengedhetek az nem a komplexusaim, a szomszed vagy egyebek miatt van, hanem mert azt gondolom ez kotelessegem felejuk. Es nagyon sajnalom amikor azt latom, hogy sokan ezt vagy leszarjak vagy nem tehetik meg. Szoval roviden ennyit a nagy autok meg SUV-k ertelmerol a velemenyem szerint.
 
  • Tetszik
Reactions: ronis and hunter85

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 374
25 124
113
Lehet ez a hsz-em sem lesz tul nepszeru. Megprobalom elmagyarazni SZERINTEM miert es mire jo egy 2 tonna korul SUV vagy hasonlo.
Kezdem milyen szempontbol valasztok en csaladi autot.
1.) legyen osszkerekhajtas
2.) legyen diesel
3.) minimum 8 legzsak
4.) legyen automata
5.) masfel tonna felett legyen

Amiert ezek a szempontok:
1.) telen-nyaron sokat megyek palyan, hegyen, volgyon…
2.) pont az emlitett sok km miatt
3.) mivel sokat megyek boven egyedul es a gyerekekkel is van eselye boven a balesetnek.
4.) Becsben napi szinten a forgalomban kezivaltoval…
5.) szinten a baleset es a biztonsag. Nem mindegy, hogy mekkora autoban ulnek a gyerekek ha baj van. Plusz mivel szoktam trelert is huzni kell az onsuly.

Azt hiszem ezek mind teljesen vallalhato okok es ervek, mindenfele menoskodes nelkul. Ezen szempontok alapjan pedig alapbol kiesik az autok 80 szazaleka es maradnak a nagyobb terepjarok, SUV-k es kombik. Es innen nyer ertelmet sok embernek a nagy auto. Lehet masok csak azt latjak, hogy a vadparaszt vagy a felesege ertelmetlenul nagy autokban feszit, de be kell tudni fogadni, hogy sok ember ilyen vagy hasonlo szempontok alapjan ul be ilyenekbe. Nem azt mondom mindenki, nem mentegetni vagy magyarazni akarom sok ember komplexusat meg kivagyisagat, csak felhivnam a figyelmet, hogy latszat es elso blikk alapjan itelni… nagyon konnyen von le az ember rossz kovetkeztetest.

A vegere pedig ami sokaknak fontos es nekem is, viszont a kis autot vasarlok sok esetben nem veszik figyelembe, mert a lenyeg az olcso tankolas meg egyebek. Nem mindegy, hogy a kisfiam es kislanyom egy Clioban ul amikor egy figyelmetlen ember telibe veri oket a keresztezodesben vagy egy masfel tonna feletti barmilyen autoban, amiben nyilnak az oldal-fuggony es mindenfele legzsakok. Az, hogy az ertelmes keretek kozotti leheto legnagyobb es legbiztonsagosabb kozlekedesi eszkozt adom meg nekik, amit megengedhetek az nem a komplexusaim, a szomszed vagy egyebek miatt van, hanem mert azt gondolom ez kotelessegem felejuk. Es nagyon sajnalom amikor azt latom, hogy sokan ezt vagy leszarjak vagy nem tehetik meg. Szoval roviden ennyit a nagy autok meg SUV-k ertelmerol a velemenyem szerint.
V.O.L.V.O.
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 374
25 124
113
Szandekosan nem irtam markat illetve, hogy nalam mi a valasztas, mert nem erre akartam a hsz-t kihegyezni. A leirt szempontok alapjan is van nem egy automarka, amelyek kozul valasztani lehet es mar csak tenyleg egyeni izlesen mulik a dolog.
Nekem a sztereotípiákon kívül - mondjuk azok annyira nem érdekelnek, a bajom velük, hogy
városba nagy, sokat fogyaszt, sok helyet foglal de legalább terepre is teljesen alkalmatlan.
Ja, igen meg mielőtt kihagynám
images

:D
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 384
24 656
113
Nekem a sztereotípiákon kívül - mondjuk azok annyira nem érdekelnek, a bajom velük, hogy
városba nagy, sokat fogyaszt, sok helyet foglal de legalább terepre is teljesen alkalmatlan.
Ja, igen meg mielőtt kihagynám
images

:D

Nem sikerult megertened, amit irtam. De legalabb sikerult sztereotipiakat irnod. :D