ha tippelnem kéne ML-el húzol trélert , csak mert nem sok minden kap itt a kenguruk földjén 3,5 t vonóhorgot
Aaaaaa tipp nem volt helyes!
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
ha tippelnem kéne ML-el húzol trélert , csak mert nem sok minden kap itt a kenguruk földjén 3,5 t vonóhorgot
Igazad van. De akkor te is látod ezt a profitéhségből eredő felesleges méretnövekedést. Aztán kitérhetünk a zöldnek nevezett agyrém " elektromosautósításra" is. Főleg a kötelező jellege miatt. Áramot honnan szereznek ? Főleg a várható igényszint növekedés miatt is. Hálózat lesz hozzá? Amíg a nagy szabadság, mindent is felfedezhetek , hedonista életérzést kihasználó, sokszor valóban feleslegesen környezetszennyező eszközök ( repülők), vagy a végtelen profitéhség miatt ( kínában 5 centtel olcsóbban legyártható) ide oda kóválygóJajj dehogynincs.
Nem ugyanaz a széria, hanem ugyanaz a méret.
Az nem érdekel hogy amit régen - a fenti példánál maradva - 5ös bimmerként árultak azt ma 3-as bimmerként árulják, ha a méret ugyanaz, én igenis az ősrégi 5-ös bimmer fogom hasonlítgatni az új hármashoz.
És igen, ugyanabban a méretben (nem ugyanazon a néven) a mostani kocsim gyakorlatilag tökugyannyit nyom mint a régi. Sőt a színe is tökugyanaz. Ahogy Nick Nolte mondta a Megint 48 órában, szeretem az állándósagot - ugyanaz a szín, ugyanaz a méret, ugyanaz a gyártó (a gyár már nem, talán jobb is).
A plecsni a seggén amit a végén a gyárban ráragasztanak már nem ugyanaz - papíron egy kategóriával lejjebb van. De ennyit nőttek időközben. A tudása, biztonsága, teljesítménye is. Messze többet tud, jobban használja ki az adott méretet, tömeget. Legalább a mérnökök nem a fenekükön ültek évekig.
Nekem pedig továbbra sem kell se nagyobb, se nehezebb. Azt hogy jobb, fanyalogva, de lenyelem.
A ‘szériák’ (márkanevek, úgymint Golf, Corolla, 3/5/7 BMW) kb egy méretkategóriát nőttek a két-három évtizeddel ezelőtti hasonló nevű társaikhoz képest.
Egyszerűen a méretnövekedéstől nehezebbek, mert így el lehet sütni a prospektusban, hogy a réginél 2 nyomorult centivel nagyobb lett a tengelytáv.
Ezt nem is tudom minek nekem címezted,ert alapvetően egyetértek. Ez a jelenség a marketing része, hogy eladják neked a drágább terméket, amire nem is biztos, hogy szükséged van (lásd SUV mánia. Értelmetlen, de világjelenség).
Ha majd butaként bármikor is felnézek valakire, ahogy látom, nem te leszel az. Az M0 pont előtte lett felújítva, aztán nem kis idő múlva lezárták. Állítólag a nagy tudású mérnökök nem számítottak ilyen irányú terhelésre, illetve nem kérték meg őket, hogy számítsanak rá. Havi fél milliós fizetés? Ne fárassz már. Annál egy mai kezdő is többet kér. Ha sértődött mérnökként írod, először is teljesítsetek. Menjetek nyugatra, az ma nagyon menő, és tanuljátok meg, hogy lehet egy aknafedelet beilleszteni a pályába úgy, hogy fél év múlva is szintben legyen. Mert ez nektek nem megy és ezek tények. Az a borzalmas átlag emberi felfedezés, még nekem is ostobaként, hogy 30 évvel ezelőtt is jobbak voltak az utak, mint most. A közlekedési lámpák programozásáról nem is beszélve. Védheted a mundért, felesleges. Menj végig csodás fővárosunkon, aztán reálisan értékelj. Kösz.Te milyen meglepően buta vagy, ritka az ilyen itt.
Ja, azt benézték az M0-t, bár baromi sok vita volt hogy mi legyen a megoldás, kell-e cserélni, majd ha jól emlékeszem a sikerült alulméretezni, de az amúgy is egy nem túl jól sikerült híd. Voltak mérnökök akik már eleve azt mondták hogy bontsák el a picsába, mert annyi idő alatt mire rendbe teszik lehetne egy új hidunk, nem ezt választotta a NIF. Amúgy a saruk amin a hidak állnak baromi érdekes dolgok.
Megjegyzem, itthon a buta alulképzett mérnökökkel elég kevés hídkatasztrófa van. (remélem nem ezután a bejegyzésem után egy héttel szakad le egy Tisza hidunk)
A mérnöknek elég kötött mit-mire méretez, ez egy nagy szabványkupac (https://ume.kozut.hu/statusz/ervenyben-levo-utugyi-muszaki-eloirasok), azok mentén kell haladni.
A szalagkorlátnak nem feladata egy merőlegesen becsapódó jármű megállítása, a korlátba csapódó jármű energiáját kell elnyelnie, úgy hogy közben szakad-deformálódik-kijön a rögzítése a földből (a hídon az utóbbi nyilván nem opció). Gőzöm sincsen hány kN erőre van méretezve.
Hídon jármű leesését a jó magas hídszegély (ezt 10kN-ra méretezik ha jól emlékszem, én nem vagyok hidászmérnök) akadályozza először (egy kb 25 cm magas kiemelt szegély), utána van a szalagkorlát, amit ma már erősebbre terveznek mint ami az Árpád hídon van. Nem is esik túl sok autó nálunk hídról a Dunába, ugye?
Te mennyi pénzért szeretnél dolgozni? Mennyi nettóra vágysz? Mert ma egy kezdő építőmérnök kb 350e nettót kap (kivitelezésben több, állami alkalmazottként ekvesebb), 20+ év tapasztalattal lehet 700-800e nettót kapni. Nyilván van egy két "sztár" akinek elég speciális a tudása, ők többet is kérnek.
Vagy terveztettél egy kapubehajtót (az ismerőseim kőrében ez szokott lenni a baszkurálás kiváltója) és a tervező 200e forintot kért érte jóváhagyásokkal?
Vagy egy vízbekötést terveztek ennyiért és fáj érte a szíved?
Itt nem a tervezésért fizetsz ennyit (a terv megvan fél nap alatt), hanem a hivatalok packázásért. (eredeti földhivatali digitális állomány, amit csak a földmérő vehet meg, én nem, e-közmű, a ingatlan tulajdonos nyilatkozata, útkezelői, önkormányzati, jegyzői hozzájárulások, vízbekötésnél a szolgáltató, maga a pokol), ez hetekig tart, baromi sok óra elmegy vele. Nem, nem a tervezők találják ezt ki, nekünk szar, mi inkább rajzolgatnánk. Nem nagyon lehet nap 100e forint alatt üzemeltetni a szabályokat betartó egyszemélyes építőmérnök vállalkozást ma Magyarországon... ebből már ki is jön a havi fél milliós fizetés. Kurvára megéri. (Szakági szoftver bérlés, mert már nem vehetem meg évi 1 millió, kamarai díj meg a továbbképzés 100e, adók, könyvelő, tervezői felelősségbiztosítás, még adók, autó fenntartás mert ki kell mennem a helyszínre, nyomtatások költsége, egy szabvány 10-100e forint, stb.)
(én nem vagyok hidász mérnök, utat sem terveztem tíz éve)
Persze nyomhatod a sok vita volt előtte vakert. A tények fontosak. Évekig csinálták és szar lett. Biztos sok mérnök lemondott ezért. Ha valamivel nem értek egyet, nem csinálom. Szánalmasak vagytok, féltudással, nagy igényekkel. Azt nem mondom, hogy ennyire buta mérnökkel még nem volt dolgom, mert nem lenne igaz. Sajnos. A tények bizonyítanak nagy fizetésigényűek. Azok meg nem mellettetek szólnak.Igazad van. De akkor te is látod ezt a profitéhségből eredő felesleges méretnövekedést. Aztán kitérhetünk a zöldnek nevezett agyrém " elektromosautósításra" is. Főleg a kötelező jellege miatt. Áramot honnan szereznek ? Főleg a várható igényszint növekedés miatt is. Hálózat lesz hozzá? Amíg a nagy szabadság, mindent is felfedezhetek , hedonista életérzést kihasználó, sokszor valóban feleslegesen környezetszennyező eszközök ( repülők), vagy a végtelen profitéhség miatt ( kínában 5 centtel olcsóbban legyártható) ide oda kóválygó
Ha majd butaként bármikor is felnézek valakire, ahogy látom, nem te leszel az. Az M0 pont előtte lett felújítva, aztán nem kis idő múlva lezárták. Állítólag a nagy tudású mérnökök nem számítottak ilyen irányú terhelésre, illetve nem kérték meg őket, hogy számítsanak rá. Havi fél milliós fizetés? Ne fárassz már. Annál egy mai kezdő is többet kér. Ha sértődött mérnökként írod, először is teljesítsetek. Menjetek nyugatra, az ma nagyon menő, és tanuljátok meg, hogy lehet egy aknafedelet beilleszteni a pályába úgy, hogy fél év múlva is szintben legyen. Mert ez nektek nem megy és ezek tények. Az a borzalmas átlag emberi felfedezés, még nekem is ostobaként, hogy 30 évvel ezelőtt is jobbak voltak az utak, mint most. A közlekedési lámpák programozásáról nem is beszélve. Védheted a mundért, felesleges. Menj végig csodás fővárosunkon, aztán reálisan értékelj. Kösz.
Tuareg, Q7, ML, Jeep, az LC-ből csak az ujabb kap 3,5-est de az meg bűn drága, és még az új Ranger,Raptor de az meg pickup, városba nem praktikusAaaaaa tipp nem volt helyes!
Tuareg, Q7, ML, Jeep, az LC-ből csak az ujabb kap 3,5-est de az meg bűn drága, és még az új Ranger,Raptor de az meg pickup, városba nem praktikus
amugy pont mostanában akarok venni egy trélert, kis kerekü, teliplatóst
Eszembe jutott egy ilyen hallgató. Fél évig erőlködött, h csak az elektromos, meg mild hibrid, stb. Meg a szakdogája milyen jó lesz ebből. Mondom neki, h akkor muta mondjuk a megtérülést. Nem bírtam megállni nevetés nélkül (srác szerint nem kell fékfolyadék, futóműelenmeket, gumit, stb. cserélni). Degradációról nem is hallott (20 éves akuélettartammal számolt, stb.). Ráhagytam.Na sötétződek megint okosak próbálnak lenni és emissziós normákat akarnak bevezetni a haditechnikai eszközökre meg hadseregekre
Insight: World's war on greenhouse gas emissions has a military blind spot
When it comes to taking stock of global emissions, there's an elephant in the room: the world's armed forces.www.reuters.com
Komolyan baszdmeg ennyire idióta világtalan balfasz retardáltak hogyan tudnak létezni a világban? Persze majd Grísa kivonul Zaporozsjéból, mert jajj a T-72B3 nem felel meg az Euro 7 normának és az USAF is kikukázza a géppark felét mert jajj mit szólnak a ződek hozzá
Eszembe jutott egy ilyen hallgató. Fél évig erőlködött, h csak az elektromos, meg mild hibrid, stb. Meg a szakdogája milyen jó lesz ebből. Mondom neki, h akkor muta mondjuk a megtérülést. Nem bírtam megállni nevetés nélkül (srác szerint nem kell fékfolyadék, futóműelenmeket, gumit, stb. cserélni). Degradációról nem is hallott (20 éves akuélettartammal számolt, stb.). Ráhagytam.
En 200ezer km alatt cserelek haromszor feket,
vezerlest ami 1600€
Nem vezetsz takarékosan
Te jó ég, ez melyik országban ennyi? Az komoly...
(Két év múlva nekem is esedékes lesz... remélem azért a feléből megúszom...kopp-kopp.
8 éve 153 ezer Ft volt hosszbordásszíjjal, görgőkkel, feszítővel, vízpumpával...)
ez szép és jó.
ez szép és jó.
De vegyenek már mennyiséget valamiből, egy tíz éves szerződéssel évi 20 darab motorvonatot (lehet a típuson belül a mérettel játszani), hasonló mennyiséget mozdonyból. Ezekből a kis vasaralógatásokból mi leszünk a vonat skanzen.
(bár a Lajosmizsiei vonal már most is faszán az, a nagy vörös csillaggal az elején)