Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

nonames67

Active Member
2022. április 12.
100
191
43
Jajj dehogynincs. :p



Nem ugyanaz a széria, hanem ugyanaz a méret.

Az nem érdekel hogy amit régen - a fenti példánál maradva - 5ös bimmerként árultak azt ma 3-as bimmerként árulják, ha a méret ugyanaz, én igenis az ősrégi 5-ös bimmer fogom hasonlítgatni az új hármashoz.

És igen, ugyanabban a méretben (nem ugyanazon a néven) a mostani kocsim gyakorlatilag tökugyannyit nyom mint a régi. Sőt a színe is tökugyanaz. Ahogy Nick Nolte mondta a Megint 48 órában, szeretem az állándósagot - ugyanaz a szín, ugyanaz a méret, ugyanaz a gyártó (a gyár már nem, talán jobb is).

A plecsni a seggén amit a végén a gyárban ráragasztanak már nem ugyanaz - papíron egy kategóriával lejjebb van. De ennyit nőttek időközben. A tudása, biztonsága, teljesítménye is. Messze többet tud, jobban használja ki az adott méretet, tömeget. Legalább a mérnökök nem a fenekükön ültek évekig.

Nekem pedig továbbra sem kell se nagyobb, se nehezebb. Azt hogy jobb, fanyalogva, de lenyelem.

A ‘szériák’ (márkanevek, úgymint Golf, Corolla, 3/5/7 BMW) kb egy méretkategóriát nőttek a két-három évtizeddel ezelőtti hasonló nevű társaikhoz képest.
Egyszerűen a méretnövekedéstől nehezebbek, mert így el lehet sütni a prospektusban, hogy a réginél 2 nyomorult centivel nagyobb lett a tengelytáv.



Ezt nem is tudom minek nekem címezted,ert alapvetően egyetértek. Ez a jelenség a marketing része, hogy eladják neked a drágább terméket, amire nem is biztos, hogy szükséged van (lásd SUV mánia. Értelmetlen, de világjelenség).
Igazad van. De akkor te is látod ezt a profitéhségből eredő felesleges méretnövekedést. Aztán kitérhetünk a zöldnek nevezett agyrém " elektromosautósításra" is. Főleg a kötelező jellege miatt. Áramot honnan szereznek ? Főleg a várható igényszint növekedés miatt is. Hálózat lesz hozzá? Amíg a nagy szabadság, mindent is felfedezhetek , hedonista életérzést kihasználó, sokszor valóban feleslegesen környezetszennyező eszközök ( repülők), vagy a végtelen profitéhség miatt ( kínában 5 centtel olcsóbban legyártható) ide oda kóválygó
Te milyen meglepően buta vagy, ritka az ilyen itt.
Ja, azt benézték az M0-t, bár baromi sok vita volt hogy mi legyen a megoldás, kell-e cserélni, majd ha jól emlékeszem a sikerült alulméretezni, de az amúgy is egy nem túl jól sikerült híd. Voltak mérnökök akik már eleve azt mondták hogy bontsák el a picsába, mert annyi idő alatt mire rendbe teszik lehetne egy új hidunk, nem ezt választotta a NIF. Amúgy a saruk amin a hidak állnak baromi érdekes dolgok.
Megjegyzem, itthon a buta alulképzett mérnökökkel elég kevés hídkatasztrófa van. (remélem nem ezután a bejegyzésem után egy héttel szakad le egy Tisza hidunk)
A mérnöknek elég kötött mit-mire méretez, ez egy nagy szabványkupac (https://ume.kozut.hu/statusz/ervenyben-levo-utugyi-muszaki-eloirasok), azok mentén kell haladni.
A szalagkorlátnak nem feladata egy merőlegesen becsapódó jármű megállítása, a korlátba csapódó jármű energiáját kell elnyelnie, úgy hogy közben szakad-deformálódik-kijön a rögzítése a földből (a hídon az utóbbi nyilván nem opció). Gőzöm sincsen hány kN erőre van méretezve.
Hídon jármű leesését a jó magas hídszegély (ezt 10kN-ra méretezik ha jól emlékszem, én nem vagyok hidászmérnök) akadályozza először (egy kb 25 cm magas kiemelt szegély), utána van a szalagkorlát, amit ma már erősebbre terveznek mint ami az Árpád hídon van. Nem is esik túl sok autó nálunk hídról a Dunába, ugye?
Te mennyi pénzért szeretnél dolgozni? Mennyi nettóra vágysz? Mert ma egy kezdő építőmérnök kb 350e nettót kap (kivitelezésben több, állami alkalmazottként ekvesebb), 20+ év tapasztalattal lehet 700-800e nettót kapni. Nyilván van egy két "sztár" akinek elég speciális a tudása, ők többet is kérnek.
Vagy terveztettél egy kapubehajtót (az ismerőseim kőrében ez szokott lenni a baszkurálás kiváltója) és a tervező 200e forintot kért érte jóváhagyásokkal?
Vagy egy vízbekötést terveztek ennyiért és fáj érte a szíved?
Itt nem a tervezésért fizetsz ennyit (a terv megvan fél nap alatt), hanem a hivatalok packázásért. (eredeti földhivatali digitális állomány, amit csak a földmérő vehet meg, én nem, e-közmű, a ingatlan tulajdonos nyilatkozata, útkezelői, önkormányzati, jegyzői hozzájárulások, vízbekötésnél a szolgáltató, maga a pokol), ez hetekig tart, baromi sok óra elmegy vele. Nem, nem a tervezők találják ezt ki, nekünk szar, mi inkább rajzolgatnánk. Nem nagyon lehet nap 100e forint alatt üzemeltetni a szabályokat betartó egyszemélyes építőmérnök vállalkozást ma Magyarországon... ebből már ki is jön a havi fél milliós fizetés. Kurvára megéri. (Szakági szoftver bérlés, mert már nem vehetem meg évi 1 millió, kamarai díj meg a továbbképzés 100e, adók, könyvelő, tervezői felelősségbiztosítás, még adók, autó fenntartás mert ki kell mennem a helyszínre, nyomtatások költsége, egy szabvány 10-100e forint, stb.)
(én nem vagyok hidász mérnök, utat sem terveztem tíz éve)
Ha majd butaként bármikor is felnézek valakire, ahogy látom, nem te leszel az. Az M0 pont előtte lett felújítva, aztán nem kis idő múlva lezárták. Állítólag a nagy tudású mérnökök nem számítottak ilyen irányú terhelésre, illetve nem kérték meg őket, hogy számítsanak rá. :) Havi fél milliós fizetés? Ne fárassz már. Annál egy mai kezdő is többet kér. Ha sértődött mérnökként írod, először is teljesítsetek. Menjetek nyugatra, az ma nagyon menő, és tanuljátok meg, hogy lehet egy aknafedelet beilleszteni a pályába úgy, hogy fél év múlva is szintben legyen. Mert ez nektek nem megy és ezek tények. Az a borzalmas átlag emberi felfedezés, még nekem is ostobaként, hogy 30 évvel ezelőtt is jobbak voltak az utak, mint most. A közlekedési lámpák programozásáról nem is beszélve. Védheted a mundért, felesleges. Menj végig csodás fővárosunkon, aztán reálisan értékelj. Kösz.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 996
31 071
113
Na sötétződek megint okosak próbálnak lenni és emissziós normákat akarnak bevezetni a haditechnikai eszközökre meg hadseregekre

Komolyan baszdmeg ennyire idióta világtalan balfasz retardáltak hogyan tudnak létezni a világban? Persze majd Grísa kivonul Zaporozsjéból, mert jajj a T-72B3 nem felel meg az Euro 7 normának és az USAF is kikukázza a géppark felét mert jajj mit szólnak a ződek hozzá
 

nonames67

Active Member
2022. április 12.
100
191
43
Igazad van. De akkor te is látod ezt a profitéhségből eredő felesleges méretnövekedést. Aztán kitérhetünk a zöldnek nevezett agyrém " elektromosautósításra" is. Főleg a kötelező jellege miatt. Áramot honnan szereznek ? Főleg a várható igényszint növekedés miatt is. Hálózat lesz hozzá? Amíg a nagy szabadság, mindent is felfedezhetek , hedonista életérzést kihasználó, sokszor valóban feleslegesen környezetszennyező eszközök ( repülők), vagy a végtelen profitéhség miatt ( kínában 5 centtel olcsóbban legyártható) ide oda kóválygó

Ha majd butaként bármikor is felnézek valakire, ahogy látom, nem te leszel az. Az M0 pont előtte lett felújítva, aztán nem kis idő múlva lezárták. Állítólag a nagy tudású mérnökök nem számítottak ilyen irányú terhelésre, illetve nem kérték meg őket, hogy számítsanak rá. :) Havi fél milliós fizetés? Ne fárassz már. Annál egy mai kezdő is többet kér. Ha sértődött mérnökként írod, először is teljesítsetek. Menjetek nyugatra, az ma nagyon menő, és tanuljátok meg, hogy lehet egy aknafedelet beilleszteni a pályába úgy, hogy fél év múlva is szintben legyen. Mert ez nektek nem megy és ezek tények. Az a borzalmas átlag emberi felfedezés, még nekem is ostobaként, hogy 30 évvel ezelőtt is jobbak voltak az utak, mint most. A közlekedési lámpák programozásáról nem is beszélve. Védheted a mundért, felesleges. Menj végig csodás fővárosunkon, aztán reálisan értékelj. Kösz.
Persze nyomhatod a sok vita volt előtte vakert. A tények fontosak. Évekig csinálták és szar lett. Biztos sok mérnök lemondott ezért. Ha valamivel nem értek egyet, nem csinálom. Szánalmasak vagytok, féltudással, nagy igényekkel. Azt nem mondom, hogy ennyire buta mérnökkel még nem volt dolgom, mert nem lenne igaz. Sajnos. A tények bizonyítanak nagy fizetésigényűek. Azok meg nem mellettetek szólnak.
 
  • Hűha
Reactions: cirqle

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
11 922
35 063
113
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
11 922
35 063
113
Afrikai vasút tervei a kínaiaknak.
Mi mindenre nem jó egy marék mosógép chip...
 

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 304
16 135
113
Na sötétződek megint okosak próbálnak lenni és emissziós normákat akarnak bevezetni a haditechnikai eszközökre meg hadseregekre

Komolyan baszdmeg ennyire idióta világtalan balfasz retardáltak hogyan tudnak létezni a világban? Persze majd Grísa kivonul Zaporozsjéból, mert jajj a T-72B3 nem felel meg az Euro 7 normának és az USAF is kikukázza a géppark felét mert jajj mit szólnak a ződek hozzá
Eszembe jutott egy ilyen hallgató. Fél évig erőlködött, h csak az elektromos, meg mild hibrid, stb. Meg a szakdogája milyen jó lesz ebből. Mondom neki, h akkor muta mondjuk a megtérülést. Nem bírtam megállni nevetés nélkül (srác szerint nem kell fékfolyadék, futóműelenmeket, gumit, stb. cserélni). Degradációról nem is hallott (20 éves akuélettartammal számolt, stb.). Ráhagytam.
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 384
24 660
113
Eszembe jutott egy ilyen hallgató. Fél évig erőlködött, h csak az elektromos, meg mild hibrid, stb. Meg a szakdogája milyen jó lesz ebből. Mondom neki, h akkor muta mondjuk a megtérülést. Nem bírtam megállni nevetés nélkül (srác szerint nem kell fékfolyadék, futóműelenmeket, gumit, stb. cserélni). Degradációról nem is hallott (20 éves akuélettartammal számolt, stb.). Ráhagytam.

Nem vagyok nagy elektromos rajongo attol fuggetlenul, hogy sokat dolgozom ezekkel. Lehet talan pont ezert nem. Viszont megosztanek par erdekes adatot, a megterulesrol, koltsegekrol amelyek nem elmeleti, nem gyari adatok, hanem tapasztalt. Konkretan a Teslarol irnek, mert a tobbi e auto amiket lattam nem mentek meg ennyi km-t.
Szoval, 150 ezernel meg egyiken sem kellett feket cserelni, majd 200 ezernel kb. es ennek koltsege nagyjabol 500-700€ gyari cuccokkal. Zimmermann vagy Febi, vagy Brembo eseten 500 € alatt.
A Tesla nem ir elo kotelezo szerviz intervallumot, de 2 evente javasolja. Ezek ara 500-750€ kozott vannak. Ilyenkor cserelnek pl. fekolajat, ablaktorlo lapatot, pollenszurot…
Es nagyjabol ennyi is volt a tortenet.

En 200ezer km alatt cserelek haromszor feket, ami 4-500€/ alkalom. Olajat 20szor, ami 120€/alkalom. Valto olajat ketszer 100/alkalom, vezerlest ami 1600€… Tehat aprosagokkal egyutt elkoltottem 6000€-t teljesen onkoltsegi aron siman, amig a Tesla tulajdonos 500-750€-t plusz meg egyszer ennyit a fekek csereje miatt modelltol fuggoen szalonban. Ha a sajatomnal is szalon arat neztem volna, akkor szorozva kettovel…

Ezt a peldat csak erdekessegkent szerettem volna megosztani. Elgondolkodtato egyebkent.
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 492
3 939
113
  • Tetszik
Reactions: fip7 and rappali_

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 384
24 660
113
Nem vezetsz takarékosan ;)



Te jó ég, ez melyik országban ennyi? Az komoly...
(Két év múlva nekem is esedékes lesz... remélem azért a feléből megúszom...kopp-kopp.
8 éve 153 ezer Ft volt hosszbordásszíjjal, görgőkkel, feszítővel, vízpumpával...)

Egyreszt valoban nem vezetek, masreszt eleg sokat huzok a sajat 2 tonnam mogott meg 2,5-t. Illetve hozza jon a becsi varosi forgalom mesz-megallasz-mesz-megallsz szituacio is. Ez osszessegeben ezt eredmenyezi. Kopnak szepen.

Nem orszag, hanem auto/motor kerdese. Diesel V6 az Auditol. Ennek meg otthon is 1 millio a vezerles csereje egy jobb es megbizhato muhelyben szerintem, szalonban pedig pontosan 1.8-2 millio Ft.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 186
10 660
113
ez szép és jó.
De vegyenek már mennyiséget valamiből, egy tíz éves szerződéssel évi 20 darab motorvonatot (lehet a típuson belül a mérettel játszani), hasonló mennyiséget mozdonyból. Ezekből a kis vasaralógatásokból mi leszünk a vonat skanzen.
(bár a Lajosmizsiei vonal már most is faszán az, a nagy vörös csillaggal az elején)
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
T

Törölt tag 1711

Guest
ez szép és jó.
De vegyenek már mennyiséget valamiből, egy tíz éves szerződéssel évi 20 darab motorvonatot (lehet a típuson belül a mérettel játszani), hasonló mennyiséget mozdonyból. Ezekből a kis vasaralógatásokból mi leszünk a vonat skanzen.
(bár a Lajosmizsiei vonal már most is faszán az, a nagy vörös csillaggal az elején)

Decembertől liberalizálódik a személyszállítás, piaci szereplők is beszállhatnak, pályázhatnak vonalak üzemeltetésére, lehet végül semmi szükség nem lesz beszerzésre, mert pl. a nyugat-magyarországi IC forgalmat elviszi az ÖBB, vagy Regiojet (utóbbi pl. következő menetrendi időszaktól már napi 5 pár Budapest-Prága vonatot akar üzemeltetni).
 
T

Törölt tag 1711

Guest
06b1393c577cd0376b3f72fd3377854f.jpg