Kb igen! Tehát senki nem fizetett.A kalauz, a mozdonyvezető és a nyugdíjas?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Kb igen! Tehát senki nem fizetett.A kalauz, a mozdonyvezető és a nyugdíjas?
Az osztrákok is lecserélik a dízel motorvonataikat Stadler Flirt AKKU elektromos motorvonatra... Kinek mit intézett a kormánya...
A MÁV utasainak túlnyomó többségét szerintem nem érdekli milyen a román vasút. Azt látják, hogy romlik a színvonal Magyarországon, és ez a probléma. Tehát nem arról van szó, hogy nem fejlődik a magyar vasút (valószínűleg sokak már azzal is elégedettek lennének, ha stagnálna), hanem arról, hogy egyre rosszabb szolgáltatást nyújt. Ez az, ami felháborító.Facebook-on még ez alatt is "szégyen, hogy itt tart a máv" kommentek mennek...
Egyetlen egy romániai vasútvonalon haladhatnak 120 km/órával a vonatok
Erdélyben 90 km/óra az elérhető maximális sebesség, sok szakaszon pedig mindössze 60 km/óra.maszol.ro
A MÁV utasainak túlnyomó többségét szerintem nem érdekli milyen a román vasút. Azt látják, hogy romlik a színvonal Magyarországon, és ez a probléma. Tehát nem arról van szó, hogy nem fejlődik a magyar vasút (valószínűleg sokak már azzal is elégedettek lennének, ha stagnálna), hanem arról, hogy egyre rosszabb szolgáltatást nyújt. Ez az, ami felháborító.
Persze az is igaz, hogy tényleg olcsó. Ha az inflációt is beleszámoljuk, akkor úgy is nézhetjük, hogy olcsóbb, mint korábban (ez se mindenkire igaz, sajnos nem minden utas bére követte az inflációt...), viszont a szolgáltatás is gyengébb. De azért nehogy már visszafelé fejlődjünk...
Ha a baloldal nyerne, bezárnák a mellékvonalakat!
Van olyan mellékvonal aminek semmi értelme, persze, mert drága fenntartani a kis falvakba járó vonatot. 10 km hosszú zsákvonalat fenntartani tök felesleges, ott menjen a busz. De a többi...
Megjegyzem: a kis falvakba az összes közszolgáltatást drága fenntartani, ez egy nemzetpolitikai-szociális kérdés, akarunk-e falvakat fenntartani. Ezt meg kell válaszolni, és ez alapján hozni a döntéseket.
A mellékvonalakon nagy pénzt nem lehet megspórolni amúgy, a fenntartásra a minimumot költik, a 10 vonalon papíron 10 BZ szolgál, annak a fele működőképes, valamint ha jól tudom 60 munkavállalót tud így a MÁV máshova átirányítani. (akinek egy része ha költözni kell fel fog mondani) Helyette 6 busz kell a Volánnak, és 12 új sofőr. Lófasz pénz, pár száz millió. Ha egyszer majd valamelyiket újra kell nyitni, na az lesz a pénz. Tíz és száz milliárdok. Balfasz ország.
Ezekre a vonalakra jelen állapotukban nem nagyon lehet teherforgalmat irányítani, jellemzően elég szar a megengedett tengelyterhelés.
https://www.vpe.hu/halozati-uzletszabalyzat-husz/husz-2022-2023
Tehát a nagyatádi bezárás évi pár milliót sem spórol meg. A vasúti üzem marad. A Bz meg gondolom napi négyszer ment ki arra, amúgy más vonalon is az a vonat mozog. Így csak napi 60 kilométer mozgast fogott meg a MÁVSzemélyzet és motorvonat nem sok szabadul fel (ezeken a vonalakon amúgy is pótlóbuszozás volt elég sokszor), ismerős Nagyatádon szolgál, iparvágány kiszolgálás marad, Bz-t idén annyiszor látott, hogy 1 kezén meg tudná számolni.
Ami durva volt, hogy a dolgozók a hírekből tudták meg, másik ismerős egy hete azon aggódott marad-e állomásfőnök, vagy bezárják alóla a vonalat...
Ha nem baloldal nyer akkor is be kell zárni egy részüket, ha pft/biztber szakasz egy kicsit felszabadul vele más munkákra már megérte.
Az osztrákok is lecserélik a dízel motorvonataikat Stadler Flirt AKKU elektromos motorvonatra... Kinek mit intézett a kormánya...
Azokat is meg lehetne venni, mármint a Jenbachereket.
Mondjuk az már gáz ha a cseh studenkákra se nincsen pénzünk.Ez történik akkor ha egy végletekig idióta/korrupt politikai vezetés eladja a teherszállítást a szomszédnak, mi is tudnánk most motorvonatokat venni a bevételéből...
Mondjuk az már gáz ha a cseh studenkákra se nincsen pénzünk.
Legalább 30-40 db illő lenne beszerezni a 809-810 sorozatból. Továbbá ezzel együtt 40-60 db a hazai bz ből végre rendbeszedni...
A stundenkákhoz visszatérve semmivel se szarabak mint a mi bz ink. Sőt... Utaztam jó párszor rajtuk kint...volt olyan fotelszakértő hogy még mindig az 1000 éves skoda motor van bennük meg hajtás... cseh haveromnak megmutattam ....lefordult.... többször át lettek motorizálva igaz egy részük újabb hazai motort skoda helyett átnevezett kicsit megbizható liaz motort. 634 helyett 640 es sorozatot.. még 20-25 éve kapott anno annak idején más részük modernebb motort és hajtást. Egyébként volt egy rakás motor raktáron elfekvő készletben. Új és feljított hozzájuk...a 90 évek végén a 2000 es években.
jó mentalitás hogy mindenre fost meg szart kiáltunk jó szokás szerint utána nézünk hogy máshol meg jó pár évig el fognak döcögni...
A jenbacher se szarabb mint gondolnád egy probléma van vele remotizálni kellene őket...utánna kimenének a világból...
Mindegy de venni kell használtat a piacról amíg van más különben a Szili el együtt össze fog omlani az állomány. A Szilik is végüket járják sajnos amortizálodnak lefelé nagyon.... dehát a simens .....lázállom szemében.
GYESEV is működtet mellékvonalat ha jól tudom. Náluk mennyire veszteséges?
Szombathelyire a Gysev tendereztet éppen asszem 8 db IC motorvonatotSztem most már várjuk ki a piac liberalizációt, már ha a soproni/szombathelyi IC-ket le tudja passzolni a Start rengeteg erőforrás felszabadul máshová.
De amilyen GYP-s vezetése van ragaszkodni fognak minden elcseszett vonathoz.
Kíváncsi leszek, hogy a Waberer's vasúti részlege idővel beelőzi-e a GYSEV-et RCH-t úgy látom, hogy esélytelen akkora az előnyeGysevnél van egy ici-pici különbség, azt kitömték 2002-2010 között (átadott korridorvonalak, EU-s támogatások kiosztásánál favorizálás), meg az ő fuvarozó cégüket nem adták el...
Meg vannak olyan vasúti Utasítások is amelyek alól felmentést kapnak, mert "osztrákoknál nincs ilyen akkor mi se tartjuk be", MÁV meg szív vele...
Frissebbet hirtelen nem találtam.