Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 427
7 987
113
Szombathelyire a Gysev tendereztet éppen asszem 8 db IC motorvonatot
Az egész Dunántúli vonalat át kénne adni a GYSEV nek.... Azzal a feltétellel hogy a mellékvonalakból amit lehet (sajnos nem mindegyiket) támogatással és némi pályakorrekció után tartsa fent. Mivel a GYSEV van teherfuvarozása ami az elkövetkező években a források eus irányvonalak miatt húzó ágazat lesz így a plusz forrásokból 10-15 év alatt az egész Dunántúli vonalat rendbe lehetne szedni járművöstől... (persze némi kormányzati támogatással)
A MÁV vezetését meg kukázni illetve a Lázár Féle politikai koklerekkel együtt . sajnos ez az igazság.... Áttetervezni a dunátol keletre lévő szolgáltatást... állami pénzek bevonásával (uniós még jobb lenne) utána értelmesen úgy ahogy a GYSEV él van a személyszállítás el kezdeni a szolgáltatást... 2030-2035 között meg a keleti vonalakban is szép lassan bevonni a GYSEV (a liberázición keresztül)
Megjegyzés sajnos vannak olyan mellékvonalak amik gazdaságosan nem lehet sehogy sem fent tartani.... A bezárt vonalakban is van ilyen..
Viszont a többség igenis fenntartható még a közlekedési támogatásokkal is. Pályakorrekció, felújítás illetve a megállók áttervezése... Illetve van olyan vonal egy két db amit bezártak Gyurcsány idején viszont mára ha újranyitnák mert pl a gazdasági környezet változot az előbb említett módon akkor lenne utas is.
Továbbá szükséges pár új vonal is... Nagyon! Debrecen-Miskolc-Hajdúnánás-Polgár-esetleg még (Tiszaújvároson) keresztül egy új Tisza híddal... Egy-másfélórásra röviditeni le az utat...
Sajnos ma ezek álmok..... Mészáros félék is olálkodnak a vasúti liberázició körül akik ismerik valamelyest a Mávot az sejtik hogy ez mivel járhat....
Százszor inkább a GYSEV mint egy Mészáros féle csak fővonali személy szállítás... (nyugodtak lehetünk addigra a jobbágy bérletek kora is véget érne)
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
9 060
30 538
113
Amúgy nem tudom, hogy tudjátok-e, de a GYSEV is a magyar állam cége (meg az osztrák államé, de az irányítás a magyar félnél van ). Szóval igazából az a szemlélet kéne a MÁV-nál is, mit ami a GYSEV-nél van...


A GYSEV Zrt. magyar-osztrák tulajdonú vasúttársaság. A jelenlegi tulajdonosi szerkezet: Magyar Állam: 65,6%; Osztrák Köztársaság: 28,2%; STRABAG SE: 6,1%.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Az egész Dunántúli vonalat át kénne adni a GYSEV nek.... Azzal a feltétellel hogy a mellékvonalakból amit lehet (sajnos nem mindegyiket) támogatással és némi pályakorrekció után tartsa fent. Mivel a GYSEV van teherfuvarozása ami az elkövetkező években a források eus irányvonalak miatt húzó ágazat lesz így a plusz forrásokból 10-15 év alatt az egész Dunántúli vonalat rendbe lehetne szedni járművöstől... (persze némi kormányzati támogatással)
A MÁV vezetését meg kukázni illetve a Lázár Féle politikai koklerekkel együtt . sajnos ez az igazság.... Áttetervezni a dunátol keletre lévő szolgáltatást... állami pénzek bevonásával (uniós még jobb lenne) utána értelmesen úgy ahogy a GYSEV él van a személyszállítás el kezdeni a szolgáltatást... 2030-2035 között meg a keleti vonalakban is szép lassan bevonni a GYSEV (a liberázición keresztül)
Megjegyzés sajnos vannak olyan mellékvonalak amik gazdaságosan nem lehet sehogy sem fent tartani.... A bezárt vonalakban is van ilyen..
Viszont a többség igenis fenntartható még a közlekedési támogatásokkal is. Pályakorrekció, felújítás illetve a megállók áttervezése... Illetve van olyan vonal egy két db amit bezártak Gyurcsány idején viszont mára ha újranyitnák mert pl a gazdasági környezet változot az előbb említett módon akkor lenne utas is.
Továbbá szükséges pár új vonal is... Nagyon! Debrecen-Miskolc-Hajdúnánás-Polgár-esetleg még (Tiszaújvároson) keresztül egy új Tisza híddal... Egy-másfélórásra röviditeni le az utat...
Sajnos ma ezek álmok..... Mészáros félék is olálkodnak a vasúti liberázició körül akik ismerik valamelyest a Mávot az sejtik hogy ez mivel járhat....
Százszor inkább a GYSEV mint egy Mészáros féle csak fővonali személy szállítás... (nyugodtak lehetünk addigra a jobbágy bérletek kora is véget érne)

Tisztázzuk azt is, hogy 2009-ben kétféle vonalbezárás volt:
-teljes, azok úgy is maradtak
-személyszállítás ideiglenesen szünetelt (mint a mostani 10), itt a személyzet a helyén maradt, csak személyvonat nem járt arra, ezek gond nélkül "újranyithatók"


Az, hogy fejénél bűzlik a hal sajnos tény, fő probléma, hogy nincs és nem is lesz akarat változtatásra, mivel csak vékonyka paraszthajszállal kell jobbnak lenniük, mint a másik oldal, ami SAJNOS nem nehéz.


Amúgy nem tudom, hogy tudjátok-e, de a GYSEV is a magyar állam cége (meg az osztrák államé, de az irányítás a magyar félnél van ). Szóval igazából az a szemlélet kéne a MÁV-nál is, mit ami a GYSEV-nél van...


A GYSEV Zrt. magyar-osztrák tulajdonú vasúttársaság. A jelenlegi tulajdonosi szerkezet: Magyar Állam: 65,6%; Osztrák Köztársaság: 28,2%; STRABAG SE: 6,1%.

Valamiért sok emberben valamiféle fura romantika van a GySEV felé, elég oktalanul (szabolcsiként nálam is ez volt).
Voltam a zöld sárgáknál nem egyszer, forgalomnál és Cargo-nál is, állásinterjúkon, céges bemutatókon, egyszerű utasként pár százszor.

Kommunikációjuk, marketingjük sokkal jobb, mint a MÁV-é, de mint cég... sokszor még rosszabb.
Pl. alapbérek magasabbak, mint a MÁV-nál ugyanabban a munkakörben 5-10%-kal.
De míg a MÁV 30-40-45% műszakpótlékot fizet terheléstől függően, a GySEV 20%-ot... Szenvednek is egy ideje a létszám feltöltésével.


Olyan apróságokról nem is beszélve, hogy utasként inkább +40 perc utazási időt választottam sokszor személyvonattal, átszállással, mint az IC-jükön lutrizzak lesz-e fűtés/légkondi.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Szerintem azért mert ott modern vonatok vannak

2 éves fotó.

Nem működött a fűtés egyik 40+ éves levedlett osztrák IC kocsiban sem, ezért ezt állították be tárolóból jéghidegen.
Győrben már levehettük a nagykabátot...
8lnIeMa.jpg


F5HHvMd.jpg
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 427
7 987
113
Tisztázzuk azt is, hogy 2009-ben kétféle vonalbezárás volt:
-teljes, azok úgy is maradtak
-személyszállítás ideiglenesen szünetelt (mint a mostani 10), itt a személyzet a helyén maradt, csak személyvonat nem járt arra, ezek gond nélkül "újranyithatók"


Az, hogy fejénél bűzlik a hal sajnos tény, fő probléma, hogy nincs és nem is lesz akarat változtatásra, mivel csak vékonyka paraszthajszállal kell jobbnak lenniük, mint a másik oldal, ami SAJNOS nem nehéz.




Valamiért sok emberben valamiféle fura romantika van a GySEV felé, elég oktalanul (szabolcsiként nálam is ez volt).
Voltam a zöld sárgáknál nem egyszer, forgalomnál és Cargo-nál is, állásinterjúkon, céges bemutatókon, egyszerű utasként pár százszor.

Kommunikációjuk, marketingjük sokkal jobb, mint a MÁV-é, de mint cég... sokszor még rosszabb.
Pl. alapbérek magasabbak, mint a MÁV-nál ugyanabban a munkakörben 5-10%-kal.
De míg a MÁV 30-40-45% műszakpótlékot fizet terheléstől függően, a GySEV 20%-ot... Szenvednek is egy ideje a létszám feltöltésével.


Olyan apróságokról nem is beszélve, hogy utasként inkább +40 perc utazási időt választottam sokszor személyvonattal, átszállással, mint az IC-jükön lutrizzak lesz-e fűtés/légkondi.
A GYSEV nél pletyka szerint nehéz a nyomás a cégen a dolgozók részéről a pótlékok és juttatások emelésében. Rá lesznek kényszerülve.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 757
28 646
113
Na nyugger Golf update:
Motorkód alapján (CXSA) megvan a probléma forrása, szerencsére nem dugattyú vagy turbó, hanem vszeg valamilyen olajszelep-vezérlő, ami ennél a típusnál szeret beszarni. Csak tudnám mi a valve timing regulator pontosan magyarul, mert hiába írom be a szelepvezérlés szabályozót, nem találom a szükséges alkatrészt
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 137
10 465
113
Gysevnél van egy ici-pici különbség, azt kitömték 2002-2010 között (átadott korridorvonalak, EU-s támogatások kiosztásánál favorizálás), meg az ő fuvarozó cégüket nem adták el...
Meg vannak olyan vasúti Utasítások is amelyek alól felmentést kapnak, mert "osztrákoknál nincs ilyen akkor mi se tartjuk be", MÁV meg szív vele...


Frissebbet hirtelen nem találtam.

vasuti-fuvarozoi-toplista-2021-770x433.jpg
Szerintem a Vasúti utasítások alol nem felmentést kapnak, hanem nem vezetik be a GYSEV-nél. Aminek a végeredménye hasonló, de nem ugyanaz. Vagy rosszul tudom?
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 137
10 465
113
Az egész Dunántúli vonalat át kénne adni a GYSEV nek.... Azzal a feltétellel hogy a mellékvonalakból amit lehet (sajnos nem mindegyiket) támogatással és némi pályakorrekció után tartsa fent. Mivel a GYSEV van teherfuvarozása ami az elkövetkező években a források eus irányvonalak miatt húzó ágazat lesz így a plusz forrásokból 10-15 év alatt az egész Dunántúli vonalat rendbe lehetne szedni járművöstől... (persze némi kormányzati támogatással)
A MÁV vezetését meg kukázni illetve a Lázár Féle politikai koklerekkel együtt . sajnos ez az igazság.... Áttetervezni a dunátol keletre lévő szolgáltatást... állami pénzek bevonásával (uniós még jobb lenne) utána értelmesen úgy ahogy a GYSEV él van a személyszállítás el kezdeni a szolgáltatást... 2030-2035 között meg a keleti vonalakban is szép lassan bevonni a GYSEV (a liberázición keresztül)
Megjegyzés sajnos vannak olyan mellékvonalak amik gazdaságosan nem lehet sehogy sem fent tartani.... A bezárt vonalakban is van ilyen..
Viszont a többség igenis fenntartható még a közlekedési támogatásokkal is. Pályakorrekció, felújítás illetve a megállók áttervezése... Illetve van olyan vonal egy két db amit bezártak Gyurcsány idején viszont mára ha újranyitnák mert pl a gazdasági környezet változot az előbb említett módon akkor lenne utas is.
Továbbá szükséges pár új vonal is... Nagyon! Debrecen-Miskolc-Hajdúnánás-Polgár-esetleg még (Tiszaújvároson) keresztül egy új Tisza híddal... Egy-másfélórásra röviditeni le az utat...
Sajnos ma ezek álmok..... Mészáros félék is olálkodnak a vasúti liberázició körül akik ismerik valamelyest a Mávot az sejtik hogy ez mivel járhat....
Százszor inkább a GYSEV mint egy Mészáros féle csak fővonali személy szállítás... (nyugodtak lehetünk addigra a jobbágy bérletek kora is véget érne)
2011 óta (ha jól emlékszem) Magyar Állam tulajdonában lévő ingatlant nem lehet átadni nem 100%-ban a Magyar Állam tulajdonában lévő cégnek. Ezt a törvényt részben azért hozták hogy a GYSEV terjeszkedése megálljon.
A MAV Cargo eladása valami nevetséges pénzért (100 milliárd volt ha jól emlékszem) mai napig kivégzést érdemelne, a tettesek szerveinek értékesítésével a szerv feketepiacon.
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
14 124
20 706
113
Na nyugger Golf update:
Motorkód alapján (CXSA) megvan a probléma forrása, szerencsére nem dugattyú vagy turbó, hanem vszeg valamilyen olajszelep-vezérlő, ami ennél a típusnál szeret beszarni. Csak tudnám mi a valve timing regulator pontosan magyarul, mert hiába írom be a szelepvezérlés szabályozót, nem találom a szükséges alkatrészt
Vegyél egy jóféle Ladát inkább szerintem.
spanish-inquisition.gif
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
8 830
48 521
113
Na nyugger Golf update:
Motorkód alapján (CXSA) megvan a probléma forrása, szerencsére nem dugattyú vagy turbó, hanem vszeg valamilyen olajszelep-vezérlő, ami ennél a típusnál szeret beszarni. Csak tudnám mi a valve timing regulator pontosan magyarul, mert hiába írom be a szelepvezérlés szabályozót, nem találom a szükséges alkatrészt
Ez valami szolenoid (mágnesszelep) lesz, amivel a szelepvezérlést tudják állítgatni, az olajnyomás változtatásával:
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 428
3 745
113
Amikor legutóbb jártam arra, katasztrófális volt az út minősége. Ráadásul rendszeresek a balesetek, a Plőrinci szakasz 2x1 sávos. Néhány éve a határ úti felüljáróról ugratott le egy autó. Elég az a 70.

A gyorsforgalmi minősége szerintem nem gáz, gyanítom kevered a Gyömrőivel, na az a katasztrófa! Főleg a belső rész (Richter-SibrikM), illetve a Csévéző-Szemeretelep szakaszokon.

A határúti felüljárón 50-es tábla van, de 70-el simán biztonságos még. Az, hogy valaki esőben/hóban/elaludva/mobilozva leesik, az egy más kérdés...

De a kretén EU "bio" üzemanyagának hála a másik kocsiból ki kell fogyasztanod az üzemanyagot ha akarod, ha nem mert szó szerint belerohad.

Juteszembe, bioüzemanyag:
Szombaton tankoltam egy osztrák diszkont kúton, és olyat láttam, amit még máshol nem. Választhatóan, különböző arányban keverve lehetett biodízelt is tankolni. Volt sima gázolaj is, de lehetett volna kérnem 25, 50, 75 és 100% biodízel arányút is, különböző áron.
A sima gázolaj 1,55 euro volt, a 100% biodízel az pedig csak 0,95 euro.
Vajon mennyire bírja egy mai dízeles autó a biodízelt? Van valakinek erről bármi információja, ezzel bármi tapasztalata?
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 186
23 546
113
Na nyugger Golf update:
Motorkód alapján (CXSA) megvan a probléma forrása, szerencsére nem dugattyú vagy turbó, hanem vszeg valamilyen olajszelep-vezérlő, ami ennél a típusnál szeret beszarni. Csak tudnám mi a valve timing regulator pontosan magyarul, mert hiába írom be a szelepvezérlés szabályozót, nem találom a szükséges alkatrészt

Magyarul nem tudom, de nemetul Druckregelventil :D
Es ilyesmi a kinezete:

Amugy meg tovabbra is azt mondom, ahogy lehet szabadulj tole.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Juteszembe, bioüzemanyag:
Szombaton tankoltam egy osztrák diszkont kúton, és olyat láttam, amit még máshol nem. Választhatóan, különböző arányban keverve lehetett biodízelt is tankolni. Volt sima gázolaj is, de lehetett volna kérnem 25, 50, 75 és 100% biodízel arányút is, különböző áron.
A sima gázolaj 1,55 euro volt, a 100% biodízel az pedig csak 0,95 euro.
Vajon mennyire bírja egy mai dízeles autó a biodízelt? Van valakinek erről bármi információja, ezzel bármi tapasztalata?


Nincs "sima" gázolaj, 7% biot mindenképp kapsz az EU-ban.
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
10 603
32 135
113
A gyorsforgalmi minősége szerintem nem gáz, gyanítom kevered a Gyömrőivel, na az a katasztrófa! Főleg a belső rész (Richter-SibrikM), illetve a Csévéző-Szemeretelep szakaszokon.
A szalagkorláttal elválasztott belső rész a gyorsforgalmi....az aluljáró a Felsőcsatárinál katasztrófa...mindig beszorult egy kamion.
 
  • Tetszik
Reactions: BJani