Az egész Dunántúli vonalat át kénne adni a GYSEV nek.... Azzal a feltétellel hogy a mellékvonalakból amit lehet (sajnos nem mindegyiket) támogatással és némi pályakorrekció után tartsa fent. Mivel a GYSEV van teherfuvarozása ami az elkövetkező években a források eus irányvonalak miatt húzó ágazat lesz így a plusz forrásokból 10-15 év alatt az egész Dunántúli vonalat rendbe lehetne szedni járművöstől... (persze némi kormányzati támogatással)Szombathelyire a Gysev tendereztet éppen asszem 8 db IC motorvonatot
A MÁV vezetését meg kukázni illetve a Lázár Féle politikai koklerekkel együtt . sajnos ez az igazság.... Áttetervezni a dunátol keletre lévő szolgáltatást... állami pénzek bevonásával (uniós még jobb lenne) utána értelmesen úgy ahogy a GYSEV él van a személyszállítás el kezdeni a szolgáltatást... 2030-2035 között meg a keleti vonalakban is szép lassan bevonni a GYSEV (a liberázición keresztül)
Megjegyzés sajnos vannak olyan mellékvonalak amik gazdaságosan nem lehet sehogy sem fent tartani.... A bezárt vonalakban is van ilyen..
Viszont a többség igenis fenntartható még a közlekedési támogatásokkal is. Pályakorrekció, felújítás illetve a megállók áttervezése... Illetve van olyan vonal egy két db amit bezártak Gyurcsány idején viszont mára ha újranyitnák mert pl a gazdasági környezet változot az előbb említett módon akkor lenne utas is.
Továbbá szükséges pár új vonal is... Nagyon! Debrecen-Miskolc-Hajdúnánás-Polgár-esetleg még (Tiszaújvároson) keresztül egy új Tisza híddal... Egy-másfélórásra röviditeni le az utat...
Sajnos ma ezek álmok..... Mészáros félék is olálkodnak a vasúti liberázició körül akik ismerik valamelyest a Mávot az sejtik hogy ez mivel járhat....
Százszor inkább a GYSEV mint egy Mészáros féle csak fővonali személy szállítás... (nyugodtak lehetünk addigra a jobbágy bérletek kora is véget érne)