Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
3 169
6 189
113
https://www.portfolio.hu/gazdasag/2...ezte-az-orszagbol-torteno-kitiltast-is-742001
"Az M30-as autópálya Miskolc és Szikszó közötti szakaszának problémái miatt tartottak lakossági fórumot Szikszón, Lázár János részvételével. Az építési és közlekedési miniszter a helyszínen elmondta, jelentkeztek már a kivitelezést végző Strabagnál, hogy műszaki hiba történt, hozza helyre azt a garancia keretében. Egyben a Stragbag országból történő kitiltását is kilátásba helyezte, amennyiben a helyreállítás nem a várt módon történik majd - számolt be az Index."
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 287
10 955
113
https://www.portfolio.hu/gazdasag/2...ezte-az-orszagbol-torteno-kitiltast-is-742001
"Az M30-as autópálya Miskolc és Szikszó közötti szakaszának problémái miatt tartottak lakossági fórumot Szikszón, Lázár János részvételével. Az építési és közlekedési miniszter a helyszínen elmondta, jelentkeztek már a kivitelezést végző Strabagnál, hogy műszaki hiba történt, hozza helyre azt a garancia keretében. Egyben a Stragbag országból történő kitiltását is kilátásba helyezte, amennyiben a helyreállítás nem a várt módon történik majd - számolt be az Index."
Klassz. De én elovennem azokat a cégeket is akik olyan vasúti pályát építenek amin három éven belül ott a lassú jel. Vagy olyan utat építenek amin már másnap áll a víz a víznyelő körül.
 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 849
2 716
113
Klassz. De én elovennem azokat a cégeket is akik olyan vasúti pályát építenek amin három éven belül ott a lassú jel. Vagy olyan utat építenek amin már másnap áll a víz a víznyelő körül.
Magyarországon olyan a vasútépítés, mint a közúton a csatorna fedelek! Mindenki tudja, hogy kéne csinálni, de sosem sikerül! :D
 

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
3 169
6 189
113
https://sg.hu/cikkek/auto/160455/az...tek-kopasa-miatt-szennyezobbek-mint-a-dizelek
"Az elektromos járművek fékbetétei nagyobb szennyezést okozhatnak, mint a dízelautók - derült ki egy tanulmányból. A Southamptoni Egyetem új kutatása szerint a fékbetétek bizonyos típusú kibocsátása mérgezőbb lehet, mint a dízel kipufogógázok. És mivel az elektromos járművek az akkumulátorok miatt jóval nehezebbek benzint vagy dízelt fogyasztó társaiknál, ezért a fékeik nagyobb igénybevételnek vannak kitéve."
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
13 221
37 802
113
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 452
34 451
113
https://sg.hu/cikkek/auto/160455/az...tek-kopasa-miatt-szennyezobbek-mint-a-dizelek
"Az elektromos járművek fékbetétei nagyobb szennyezést okozhatnak, mint a dízelautók - derült ki egy tanulmányból. A Southamptoni Egyetem új kutatása szerint a fékbetétek bizonyos típusú kibocsátása mérgezőbb lehet, mint a dízel kipufogógázok. És mivel az elektromos járművek az akkumulátorok miatt jóval nehezebbek benzint vagy dízelt fogyasztó társaiknál, ezért a fékeik nagyobb igénybevételnek vannak kitéve."
Igazából mindegy, hogy elektromos vagy sem, ha nagy a tömeg, márpedig általánosságban nőttek a járművek méretei, súlyai. De akár kevesebbet is használhatja a fékeket egy elektromos autó a visszatöltés okán.
Azt hiszik sokan, hogy káros anyag kibocsájtások nélküli az elektromos autó, de ugyan úgy káros anyag képződik minden elemének, alkotórészének előállítása, az üzemanyag (áram) előállítási láncában és ugyan úgy kopik a kereke és a fékbetétje mint bármely más autónak. Ehhez nem nagy kutatás és logika kell szerintem.

Mégis ugyan olyan elánnal erőltetik, erőltették az elektromos átállást, mint a szovjetek a tervgazdálkodást. E mellett még, az is jobban, de legalább nem kevésbé védhető, hogy erőltették a gyapot termesztést (mert pl. a lőporgyártáshoz kellett), vagy a narancstermesztést (így utólag, 60 évvel és ilyen melegekkel még azt is lehetne mondani, hogy megelőzték korukat).

Az elektromos autó az összeurópai narancs. Kicsit savanyú, kicsit sárga -átvitt értelemben is- de a miénk... és kit csapunk be vele? Az egyszerű embereknek úgyis lassan megfizethetetlen lesz.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 578
5 945
113
Igazából mindegy, hogy elektromos vagy sem, ha nagy a tömeg, márpedig általánosságban nőttek a járművek méretei, súlyai. De akár kevesebbet is használhatja a fékeket egy elektromos autó a visszatöltés okán.
Azt hiszik sokan, hogy káros anyag kibocsájtások nélküli az elektromos autó, de ugyan úgy káros anyag képződik minden elemének, alkotórészének előállítása, az üzemanyag (áram) előállítási láncában és ugyan úgy kopik a kereke és a fékbetétje mint bármely más autónak. Ehhez nem nagy kutatás és logika kell szerintem.

Mégis ugyan olyan elánnal erőltetik, erőltették az elektromos átállást, mint a szovjetek a tervgazdálkodást. E mellett még, az is jobban, de legalább nem kevésbé védhető, hogy erőltették a gyapot termesztést (mert pl. a lőporgyártáshoz kellett), vagy a narancstermesztést (így utólag, 60 évvel és ilyen melegekkel még azt is lehetne mondani, hogy megelőzték korukat).

Az elektromos autó az összeurópai narancs. Kicsit savanyú, kicsit sárga -átvitt értelemben is- de a miénk... és kit csapunk be vele? Az egyszerű embereknek úgyis lassan megfizethetetlen lesz.

A tapasztalat azt mutatja, hogy egy elektromos autó fékje általában jóval lassabban kopik el, mint a hagyományos, mivel nagyrészt a motor fékez ami így tölti az akkut is. Ezért van az, hogy az elektromos autók a városi közlekedésben kevesebbet fogyasztanak, mint autópályán.
Abban igazad van, hogy ugyanúgy káros kibocsátás keletkezik az elektromos autók gyártása és használata közben, különbség, hogy nem a városban lesz a szmog, hanem a szénérőmű körül (ha azzal termeljük az áramot, de ha atommal termelünk, akkor szinte 0 károsanyag kibocsátással jár).
Európának nagyon is érdeke lenne a teljes elektromos átállás, hisz így kiválthatnánk a köolajimport igen jelentős részét. De persze jó szokásunk szerint ezt is elcsesszük, hisz ahelyett, hogy a valódi importfüggetlenséget jelentő atomerőműveket építenénk, mi naperőművekkel szórakozunk, de mivel éjjel is kell az áram, ezért gázerőművek kellenek, amihez ugye ismét import kell, de természetesen ebből is a drágább, a cseppfolyósított földgáz.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 452
34 451
113
A tapasztalat azt mutatja, hogy egy elektromos autó fékje általában jóval lassabban kopik el, mint a hagyományos, mivel nagyrészt a motor fékez ami így tölti az akkut is. Ezért van az, hogy az elektromos autók a városi közlekedésben kevesebbet fogyasztanak, mint autópályán.
Abban igazad van, hogy ugyanúgy káros kibocsátás keletkezik az elektromos autók gyártása és használata közben, különbség, hogy nem a városban lesz a szmog, hanem a szénérőmű körül (ha azzal termeljük az áramot, de ha atommal termelünk, akkor szinte 0 károsanyag kibocsátással jár).
Európának nagyon is érdeke lenne a teljes elektromos átállás, hisz így kiválthatnánk a köolajimport igen jelentős részét. De persze jó szokásunk szerint ezt is elcsesszük, hisz ahelyett, hogy a valódi importfüggetlenséget jelentő atomerőműveket építenénk, mi naperőművekkel szórakozunk, de mivel éjjel is kell az áram, ezért gázerőművek kellenek, amihez ugye ismét import kell, de természetesen ebből is a drágább, a cseppfolyósított földgáz.
Igen, ugyan ezt írtam a fékre.
És az akkumulátor anyaga meg csak úgy létrejön a semmiből?
A szénerőművek és más erőművek szerintem reneszánszukat fogják élni az elkövetkező 1-2 évtizedben. Nem látom, hogy akár a megnövekedett energiaigényeket, akár a "megújuló" hektikusságát a közeljövőben akár atomenergiával, akár energiatárolással valóban megoldható lesz.
Egy csomó máshoz is kell kőolajimport. És nem csak az elektromos átállás tudja csökkenteni ennek igényét. Pl.: szokások, igények megváltozása; tömegközlekedés reneszánsza stb.

Az szép és jó, hogy a városban csökken a károsanyag kibocsájtás, de ennek mekkora részét képezi a közlekedés?
És ha a városban csökken, vidéken meg nőhet?

Az elektromos átállás, pláne a közlekedésben nem szól másról, mint a mostani gondolkodásmódunk látlelete. Minden, ami szar, szervezzünk ki, valahova. Afrikába, Ázsiába... aztán most meg jobb híján a városból a vidékre. A valós problémákat nem megoldani, hanem eltologatni akarjuk.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 578
5 945
113
Igen, ugyan ezt írtam a fékre.
És az akkumulátor anyaga meg csak úgy létrejön a semmiből?

Amikor szinte 0 károsanyag kibocsátássról írtam, azt természetesen csak a használatra értettem, azt is abban az esetben ha atom vagy vízerőművel állítják elő.
Egy akkupakk legyártása szerintem semmivel sem környezetszennyezőbb, mint a belsőégésű autókhoz előállítani az üzemanyagot.
Egy nagyobb akkupakk kb. 500 kg, ennyi anyag kell bele. Különféle adatok szerint ezzel 300000-1000000 km tud megtenni egy autó, legyen 500000 km.
7 literes fogyasztással számolva (ami szinte biztos hogy több városi használat mellett) 35000 liter üzemanyag, ehhez kb. 70000 liter nyersolaj kell.
Ennek is van környezetkárosító hatása.

A szénerőművek és más erőművek szerintem reneszánszukat fogják élni az elkövetkező 1-2 évtizedben. Nem látom, hogy akár a megnövekedett energiaigényeket, akár a "megújuló" hektikusságát a közeljövőben akár atomenergiával, akár energiatárolással valóban megoldható lesz.
Egy csomó máshoz is kell kőolajimport. És nem csak az elektromos átállás tudja csökkenteni ennek igényét. Pl.: szokások, igények megváltozása; tömegközlekedés reneszánsza stb.


Ezzel többnyire egyetértek. Sajnos néhány ország kivételével az EU országok többsége nem fog a közeljövőben jelentősebben atomot használni. De mi nem kellene ebben is a birka tömeget követni.

Az szép és jó, hogy a városban csökken a károsanyag kibocsájtás, de ennek mekkora részét képezi a közlekedés?
És ha a városban csökken, vidéken meg nőhet?


Csak Magyarország példájánál maradva: több millió embernek javulna a levegő minősége.
Magyarországon egyetlen szénerőmű van, körülötte max. pár ezer ember lehet érintett, de még nekik is javulni fog a levegőminőség, hisz gázerőműre tervezik lecserélni.

Az elektromos átállás, pláne a közlekedésben nem szól másról, mint a mostani gondolkodásmódunk látlelete. Minden, ami szar, szervezzünk ki, valahova. Afrikába, Ázsiába... aztán most meg jobb híján a városból a vidékre. A valós problémákat nem megoldani, hanem eltologatni akarjuk.

Ezzel is egyetértek. Nem kellene átpasszolni a szennyezést, csak atomerőművet kellene építenünk.