Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 842
10 920
113
ebben amúgy igazad van.
csak kishazánkban nem a biciklisek, nem a motorosok, nem a hivatásosok, nem a gyalogosok, hanem úgy nagyjából mindenki szarik minden közlekedési szabályra.
Nem szeretem, ha kiemelünk egyet ezek közül
Igazad van, én is sz@rok rá, lakott területen képes vagyok 50 helyett 55el menni. Lakott területen kívül meg 102-vel. Már ha tudok a sok 45/65-el menőtől.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 818
24 182
113
Igazad van, én is sz@rok rá, lakott területen képes vagyok 50 helyett 55el menni. Lakott területen kívül meg 102-vel. Már ha tudok a sok 45/65-el menőtől.
tehát a saját szabálytalanságodat szeretnéd végezni, és ebben zavarnak mások szabálytalanságai.
Na pont erről beszélek.
A nagy kedvenc a csapatom 190-el az autópályán, erre az a rohadt ott 130-al megy a belsőben, pedig nincs is joga feltartani.
Ami amúgy nem igaz generálisan.
Viszont ha éppen igaz
1. Ha te szabálytalankodsz, miért gondolod, hogy más nem teheti.
2. amúgy a jobbra tartás nem sebességhez kötött, szóval hogy a viharba is érted utol a belső sávban, amikor neked ott semmi keresnivalód?
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 842
10 920
113
tehát a saját szabálytalanságodat szeretnéd végezni, és ebben zavarnak mások szabálytalanságai.
Na pont erről beszélek.
A nagy kedvenc a csapatom 190-el az autópályán, erre az a rohadt ott 130-al megy a belsőben, pedig nincs is joga feltartani.
Ami amúgy nem igaz generálisan.
Viszont ha éppen igaz
1. Ha te szabálytalankodsz, miért gondolod, hogy más nem teheti.
2. amúgy a jobbra tartás nem sebességhez kötött, szóval hogy a viharba is érted utol a belső sávban, amikor neked ott semmi keresnivalód?
Elközlekedék én 50/90/130-a is, de azt sem engedi a sok szuperszabálykövető, aki aztán egy csomó más szabályt meg áthág. Kezdjük mindjárt a "jobbra tarts"-al.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 842
10 920
113
Ha neki jobbra tarts van neked is az van. Hogy lehetsz mögötte?
1. mindkét sávban szupervágtázó meg egymás mellett
2. surranok a jobb oldali sávban a bal oldali szupervágtázó sor mellet
3. esetleg még az is előfordul, hogy lehet előzni a belső sávban,
4. de gyakoribb a kígyózás, folyamatos sávváltásokkal előzés. Ez azt hiszem szabálytalan.
 
  • Vicces
Reactions: aquarell

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
12 701
36 854
113
Juhéjjj...Gréta most mosolyog...csak a vízilények nem.
 
  • Tetszik
  • Hűha
Reactions: BJani and fishbed

Huba

Active Member
2018. november 13.
64
181
33
Felvetődött ismét a bicós téma, s mint már résztvevő én is meg szeretném osztani a tapasztalataim.

3 hónapja tekerek a MOL Bubival (mert havi 5-6000 forintot spórolok vele). Az eleinte teljesen be voltam rezelve a kocsiktól és a buszoktól. Úgy voltam beállítva, hogy ők ki akarnak engem nyírni minden egyes pillanatban, mivel sok helyen és innen is pár embertől azt lehetett hallani.

Hát... a lónak a faszát azt. Egy kezemen meg tudom számolni, hogy hányszor előztek meg szűk 1 sávos utcán. Egyiket elengedtem mögülem a szélesebb részen és még indexxel meg is köszönte. Teljesen türelmesen állnak hozzám, érzem, hogy figyelnek rám.

Ellenben a kerékpárosok... Ezek nem ismernek semmit a KRESZ-ből. Átmennek a piroson. Ha úgy gyorsabb, akkor a zebrára megy rá, STOP tábla nem vonatkozik rá... A múltkor ki is csapta a biztosítékot nálam. Külön bringasávban várjuk 3-an a zöldet. Jön a negyedik és megállás után még bőven a pirosban indul el. De még ha sietne... Kivárva a zöldet, 50 méteren belül beértem, de előzni nem tudtam a forgalom miatt. Elkezdtem neki tolni a csengőt és szóltam neki barátságosan, hogy "HA SIETSZ AKKOR TEKERJÉMÁ!!!". Volt hajlandósága a nézőpontja kifejtésére, de nem hallottam a menetszéltől. Másnap ugyan ezen az utcán értem utol egy pirosakat ignoráló véglényt, miután utolértem, leszorítottam egy kereszteződésnél mert lassan indult, pusztán tanító jelleggel. Természetesen egy STOP táblánál előzött vissza, mert ő nem állt meg.

Esni eddig egyszer estem. Egyirányú utca (természetesen ugyan az az utca), de külön bringasávban mehetek a forgalommal szembe. A rolleres a zebrára vonatkozó pirosat leszarva, csak a kocsikra figyelt. Így sikerült neki elindulnia előttem 2-3 méterre, mikor én 20-25 km/ó-val tekerhettem. Céges mobil, 1 póló, és egy zúzódás árán úsztam meg a taknyolást.

Gyalogossal csak egyszer volt problémám, de ott inkább én voltam a hunyó.

A végére egy kis léleksimogató. Ha minden igaz, akkor 50-50k-s sárga csekk ment a főszereplőknek. Sokan láthatóan nem is fogják fel, hogy miért állítják meg őket.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
19 672
26 641
113
Felvetődött ismét a bicós téma, s mint már résztvevő én is meg szeretném osztani a tapasztalataim.

3 hónapja tekerek a MOL Bubival (mert havi 5-6000 forintot spórolok vele). Az eleinte teljesen be voltam rezelve a kocsiktól és a buszoktól. Úgy voltam beállítva, hogy ők ki akarnak engem nyírni minden egyes pillanatban, mivel sok helyen és innen is pár embertől azt lehetett hallani.

Hát... a lónak a faszát azt. Egy kezemen meg tudom számolni, hogy hányszor előztek meg szűk 1 sávos utcán. Egyiket elengedtem mögülem a szélesebb részen és még indexxel meg is köszönte. Teljesen türelmesen állnak hozzám, érzem, hogy figyelnek rám.

Ellenben a kerékpárosok... Ezek nem ismernek semmit a KRESZ-ből. Átmennek a piroson. Ha úgy gyorsabb, akkor a zebrára megy rá, STOP tábla nem vonatkozik rá... A múltkor ki is csapta a biztosítékot nálam. Külön bringasávban várjuk 3-an a zöldet. Jön a negyedik és megállás után még bőven a pirosban indul el. De még ha sietne... Kivárva a zöldet, 50 méteren belül beértem, de előzni nem tudtam a forgalom miatt. Elkezdtem neki tolni a csengőt és szóltam neki barátságosan, hogy "HA SIETSZ AKKOR TEKERJÉMÁ!!!". Volt hajlandósága a nézőpontja kifejtésére, de nem hallottam a menetszéltől. Másnap ugyan ezen az utcán értem utol egy pirosakat ignoráló véglényt, miután utolértem, leszorítottam egy kereszteződésnél mert lassan indult, pusztán tanító jelleggel. Természetesen egy STOP táblánál előzött vissza, mert ő nem állt meg.

Esni eddig egyszer estem. Egyirányú utca (természetesen ugyan az az utca), de külön bringasávban mehetek a forgalommal szembe. A rolleres a zebrára vonatkozó pirosat leszarva, csak a kocsikra figyelt. Így sikerült neki elindulnia előttem 2-3 méterre, mikor én 20-25 km/ó-val tekerhettem. Céges mobil, 1 póló, és egy zúzódás árán úsztam meg a taknyolást.

Gyalogossal csak egyszer volt problémám, de ott inkább én voltam a hunyó.

A végére egy kis léleksimogató. Ha minden igaz, akkor 50-50k-s sárga csekk ment a főszereplőknek. Sokan láthatóan nem is fogják fel, hogy miért állítják meg őket.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Teljesen egyet értek.

Mondjuk ez nálam spec ilyen front-szerű: egy ideig mindenki jó arc, jobbkezet is megkapom, le is mond
az elsőbbségéről, hogy ne kelljen megállnom.
A héten meg pl 10 métert nem bírt várni az autós, hogy szélesebb részhez érjek, és az egyébként tényleg
minősíthetetlenül szar útburkolaton átküzdjem magam és rámhúzza a kormányt.
Ja és még amúgyis 30-as tábla van, szal' nem tudom a 25 miért volt neki kevés...
Vagy ugyan ezen nap délután nyom egy satut egy másik, mert meg kellett állnia miattam...
a STOP táblánál, utána mikor a -szintén 30-as úton megelőz meg rámmossa a szélvédőjét...

Vagy rendszeresen megáll a bringaúton és ott várja, hogy kikanyarodhasson.
Vagy meg sem áll.

Személy szerint én speciel a BUBI-soktól is tartok annyira, mint a bérrolleresektől vagy hétvégi
bringásoktól :D

Szóval egyébként egyet értek. Semmit nem nyer vele ha átmegy a piroson, max balesetet vagy
generálja az autós-bringás feszkót.

Tegnapi kedvencem:
Csávó munkából haza, hatezer kilos kerékpár, laptoptáska, mindkét fülében füles,
nem jön kocsi, megnyomja a gombot, majd átteker a piroson.

Vagy azok akik az 5mp-es előnyért, csak hogy megmutassák mekkora spílerek elindulnak a lámpa
váltás előtt jópár másodperccel, mert Ő aztán...
Akkor meg amikor én 40-45+ -al simán utolérem meg puffog. Sztem ezek azok, akik kocsival
versenyeznének pirostól-pirosig.

Siralmas a közlekedési morál en-bloc.

Egyébként ajánlom az itt már többször linkel futár srác - Jamal videóit. Tanulságos.
 

Huba

Active Member
2018. november 13.
64
181
33
Teljesen egyet értek.

Mondjuk ez nálam spec ilyen front-szerű: egy ideig mindenki jó arc, jobbkezet is megkapom, le is mond
az elsőbbségéről, hogy ne kelljen megállnom.
A héten meg pl 10 métert nem bírt várni az autós, hogy szélesebb részhez érjek, és az egyébként tényleg
minősíthetetlenül szar útburkolaton átküzdjem magam és rámhúzza a kormányt.
Ja és még amúgyis 30-as tábla van, szal' nem tudom a 25 miért volt neki kevés...
Vagy ugyan ezen nap délután nyom egy satut egy másik, mert meg kellett állnia miattam...
a STOP táblánál, utána mikor a -szintén 30-as úton megelőz meg rámmossa a szélvédőjét...

Vagy rendszeresen megáll a bringaúton és ott várja, hogy kikanyarodhasson.
Vagy meg sem áll.

Személy szerint én speciel a BUBI-soktól is tartok annyira, mint a bérrolleresektől vagy hétvégi
bringásoktól :D

Szóval egyébként egyet értek. Semmit nem nyer vele ha átmegy a piroson, max balesetet vagy
generálja az autós-bringás feszkót.

Tegnapi kedvencem:
Csávó munkából haza, hatezer kilos kerékpár, laptoptáska, mindkét fülében füles,
nem jön kocsi, megnyomja a gombot, majd átteker a piroson.

Vagy azok akik az 5mp-es előnyért, csak hogy megmutassák mekkora spílerek elindulnak a lámpa
váltás előtt jópár másodperccel, mert Ő aztán...
Akkor meg amikor én 40-45+ -al simán utolérem meg puffog. Sztem ezek azok, akik kocsival
versenyeznének pirostól-pirosig.

Siralmas a közlekedési morál en-bloc.

Egyébként ajánlom az itt már többször linkel futár srác - Jamal videóit. Tanulságos.
Igen, frontok, hangulatok befolyásolják a magatartást. Egyszer a jószívűsége miatt tartott fel egy csaj. Máskor meg én voltam a tahó a gyalogossal.

Egy a biztos: Mindenkit meg kell baszni. Kit így, kit úgy.
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 630
25 914
113
Igen, frontok, hangulatok befolyásolják a magatartást. Egyszer a jószívűsége miatt tartott fel egy csaj. Máskor meg én voltam a tahó a gyalogossal.

Egy a biztos: Mindenkit meg kell baszni. Kit így, kit úgy.
gay-cowboy.gif
 
  • Vicces
Reactions: Huba and SirHiggins

Árpicsek

Well-Known Member
2016. október 7.
2 744
11 915
113
Tényleg ennyire szar a vasút?
Azt értem, hogy felkapták a témát a vonalbezárások miatt...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Tényleg ennyire szar a vasút?
Azt értem, hogy felkapták a témát a vonalbezárások miatt...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Szarnak tényleg szar, de

Egy része pont azok a mellékvonali zöngék amik miatt hivatalosan sem fog jövő héttől vonat járni 10 vonalon, mivel sokszor nem tudnak kiállítani müködő Bz-t.

1. és 10. pont nettó hangulatkeltés, nyílt vonalon csak és kizárólag katasztrófavédelem szállíthatja le az utasokat, akármi van.



Külön szomorú, hogy Bécsre hivatkozik, ahova ferencünk becsatornázta anno a magyar vasúti fuvarozás nyereségét is...
 
  • Tetszik
Reactions: BJani and Árpicsek

plushun

Well-Known Member
2014. augusztus 26.
6 899
20 226
113
Tényleg ennyire szar a vasút?
Azt értem, hogy felkapták a témát a vonalbezárások miatt...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Igen, tényleg ennyire szar, a vasút összeomlóban van. Van egy mozdonyvezető barátom. Elmondta, hogy a legtöbb karbantartásra már egész egyszerűen nincs ember, olyan kevesen dolgoznak a MÁV-nál ezen a téren és ez az elsődleges oka a vonal bezárásoknak. Amúgy meg igen, valóban ott tartunk mint a jó öreg kádár korszakban, rohad le minden és igen a vízi - közmű szektor lesz a következő ami be fog dőlni, mert a a nagyszerű rezsi védelmi agyrém miatt 2014-es árakon köteles vizet szolgáltatnia a közmű cégeknek 2023-ban! Az lesz majd a szép amikor Budapesten akadozni fog a vízszolgáltatás......
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 579
8 447
113
A MÁV-nak 5 ellensége van. A négy évszak és a menetrend.
Javaslom elolvasni az alábbi cikket utánna "viccelődni"
Miindenhol gőzerővel fejlesztik a vasútat. Igen máshol is zárnak be mellékvonalat de úgy hogy közben pályakorrekciót, felújítást illetve új vonalakat fektetnek le.... mellékvonali szinten.
Itt meg a "bezzeg" országban a jövő évi fővonali menetrendbe belekalkuláták már a késéseket a fővonalakon....
Amit felvázoltak perspektívát az inkább jól hangzó bullshit mint kompceszió. Talán megvalosul belole egy pár szerelvény felújítás illetve pár tucat villamos motorvonat... évek múltán...
Jövőre kb 1/3 al vágják meg a tömegközlekedés költségvetését.... ami újabb vonal bezárásokat illetve busz ritkitásokat fog eredményezni.
Vitézyt sokan szidták viszont jelenleg ha lenne rá forrás ő lenne az aki valamelyest képes lenne kicsit rendbeszedni az egészet úgy ahogy van... igaz nem szabadna annyira elengedni mert felszálna....