Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 532
10 172
113
ebben amúgy igazad van.
csak kishazánkban nem a biciklisek, nem a motorosok, nem a hivatásosok, nem a gyalogosok, hanem úgy nagyjából mindenki szarik minden közlekedési szabályra.
Nem szeretem, ha kiemelünk egyet ezek közül
Igazad van, én is sz@rok rá, lakott területen képes vagyok 50 helyett 55el menni. Lakott területen kívül meg 102-vel. Már ha tudok a sok 45/65-el menőtől.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 834
24 235
113
Igazad van, én is sz@rok rá, lakott területen képes vagyok 50 helyett 55el menni. Lakott területen kívül meg 102-vel. Már ha tudok a sok 45/65-el menőtől.
tehát a saját szabálytalanságodat szeretnéd végezni, és ebben zavarnak mások szabálytalanságai.
Na pont erről beszélek.
A nagy kedvenc a csapatom 190-el az autópályán, erre az a rohadt ott 130-al megy a belsőben, pedig nincs is joga feltartani.
Ami amúgy nem igaz generálisan.
Viszont ha éppen igaz
1. Ha te szabálytalankodsz, miért gondolod, hogy más nem teheti.
2. amúgy a jobbra tartás nem sebességhez kötött, szóval hogy a viharba is érted utol a belső sávban, amikor neked ott semmi keresnivalód?
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 532
10 172
113
tehát a saját szabálytalanságodat szeretnéd végezni, és ebben zavarnak mások szabálytalanságai.
Na pont erről beszélek.
A nagy kedvenc a csapatom 190-el az autópályán, erre az a rohadt ott 130-al megy a belsőben, pedig nincs is joga feltartani.
Ami amúgy nem igaz generálisan.
Viszont ha éppen igaz
1. Ha te szabálytalankodsz, miért gondolod, hogy más nem teheti.
2. amúgy a jobbra tartás nem sebességhez kötött, szóval hogy a viharba is érted utol a belső sávban, amikor neked ott semmi keresnivalód?
Elközlekedék én 50/90/130-a is, de azt sem engedi a sok szuperszabálykövető, aki aztán egy csomó más szabályt meg áthág. Kezdjük mindjárt a "jobbra tarts"-al.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 532
10 172
113
Ha neki jobbra tarts van neked is az van. Hogy lehetsz mögötte?
1. mindkét sávban szupervágtázó meg egymás mellett
2. surranok a jobb oldali sávban a bal oldali szupervágtázó sor mellet
3. esetleg még az is előfordul, hogy lehet előzni a belső sávban,
4. de gyakoribb a kígyózás, folyamatos sávváltásokkal előzés. Ez azt hiszem szabálytalan.
 
  • Vicces
Reactions: aquarell

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
10 599
32 121
113
Juhéjjj...Gréta most mosolyog...csak a vízilények nem.
 
  • Tetszik
  • Hűha
Reactions: BJani and fishbed

Huba

Active Member
2018. november 13.
64
181
33
Felvetődött ismét a bicós téma, s mint már résztvevő én is meg szeretném osztani a tapasztalataim.

3 hónapja tekerek a MOL Bubival (mert havi 5-6000 forintot spórolok vele). Az eleinte teljesen be voltam rezelve a kocsiktól és a buszoktól. Úgy voltam beállítva, hogy ők ki akarnak engem nyírni minden egyes pillanatban, mivel sok helyen és innen is pár embertől azt lehetett hallani.

Hát... a lónak a faszát azt. Egy kezemen meg tudom számolni, hogy hányszor előztek meg szűk 1 sávos utcán. Egyiket elengedtem mögülem a szélesebb részen és még indexxel meg is köszönte. Teljesen türelmesen állnak hozzám, érzem, hogy figyelnek rám.

Ellenben a kerékpárosok... Ezek nem ismernek semmit a KRESZ-ből. Átmennek a piroson. Ha úgy gyorsabb, akkor a zebrára megy rá, STOP tábla nem vonatkozik rá... A múltkor ki is csapta a biztosítékot nálam. Külön bringasávban várjuk 3-an a zöldet. Jön a negyedik és megállás után még bőven a pirosban indul el. De még ha sietne... Kivárva a zöldet, 50 méteren belül beértem, de előzni nem tudtam a forgalom miatt. Elkezdtem neki tolni a csengőt és szóltam neki barátságosan, hogy "HA SIETSZ AKKOR TEKERJÉMÁ!!!". Volt hajlandósága a nézőpontja kifejtésére, de nem hallottam a menetszéltől. Másnap ugyan ezen az utcán értem utol egy pirosakat ignoráló véglényt, miután utolértem, leszorítottam egy kereszteződésnél mert lassan indult, pusztán tanító jelleggel. Természetesen egy STOP táblánál előzött vissza, mert ő nem állt meg.

Esni eddig egyszer estem. Egyirányú utca (természetesen ugyan az az utca), de külön bringasávban mehetek a forgalommal szembe. A rolleres a zebrára vonatkozó pirosat leszarva, csak a kocsikra figyelt. Így sikerült neki elindulnia előttem 2-3 méterre, mikor én 20-25 km/ó-val tekerhettem. Céges mobil, 1 póló, és egy zúzódás árán úsztam meg a taknyolást.

Gyalogossal csak egyszer volt problémám, de ott inkább én voltam a hunyó.

A végére egy kis léleksimogató. Ha minden igaz, akkor 50-50k-s sárga csekk ment a főszereplőknek. Sokan láthatóan nem is fogják fel, hogy miért állítják meg őket.

 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
14 124
20 706
113
Felvetődött ismét a bicós téma, s mint már résztvevő én is meg szeretném osztani a tapasztalataim.

3 hónapja tekerek a MOL Bubival (mert havi 5-6000 forintot spórolok vele). Az eleinte teljesen be voltam rezelve a kocsiktól és a buszoktól. Úgy voltam beállítva, hogy ők ki akarnak engem nyírni minden egyes pillanatban, mivel sok helyen és innen is pár embertől azt lehetett hallani.

Hát... a lónak a faszát azt. Egy kezemen meg tudom számolni, hogy hányszor előztek meg szűk 1 sávos utcán. Egyiket elengedtem mögülem a szélesebb részen és még indexxel meg is köszönte. Teljesen türelmesen állnak hozzám, érzem, hogy figyelnek rám.

Ellenben a kerékpárosok... Ezek nem ismernek semmit a KRESZ-ből. Átmennek a piroson. Ha úgy gyorsabb, akkor a zebrára megy rá, STOP tábla nem vonatkozik rá... A múltkor ki is csapta a biztosítékot nálam. Külön bringasávban várjuk 3-an a zöldet. Jön a negyedik és megállás után még bőven a pirosban indul el. De még ha sietne... Kivárva a zöldet, 50 méteren belül beértem, de előzni nem tudtam a forgalom miatt. Elkezdtem neki tolni a csengőt és szóltam neki barátságosan, hogy "HA SIETSZ AKKOR TEKERJÉMÁ!!!". Volt hajlandósága a nézőpontja kifejtésére, de nem hallottam a menetszéltől. Másnap ugyan ezen az utcán értem utol egy pirosakat ignoráló véglényt, miután utolértem, leszorítottam egy kereszteződésnél mert lassan indult, pusztán tanító jelleggel. Természetesen egy STOP táblánál előzött vissza, mert ő nem állt meg.

Esni eddig egyszer estem. Egyirányú utca (természetesen ugyan az az utca), de külön bringasávban mehetek a forgalommal szembe. A rolleres a zebrára vonatkozó pirosat leszarva, csak a kocsikra figyelt. Így sikerült neki elindulnia előttem 2-3 méterre, mikor én 20-25 km/ó-val tekerhettem. Céges mobil, 1 póló, és egy zúzódás árán úsztam meg a taknyolást.

Gyalogossal csak egyszer volt problémám, de ott inkább én voltam a hunyó.

A végére egy kis léleksimogató. Ha minden igaz, akkor 50-50k-s sárga csekk ment a főszereplőknek. Sokan láthatóan nem is fogják fel, hogy miért állítják meg őket.

Teljesen egyet értek.

Mondjuk ez nálam spec ilyen front-szerű: egy ideig mindenki jó arc, jobbkezet is megkapom, le is mond
az elsőbbségéről, hogy ne kelljen megállnom.
A héten meg pl 10 métert nem bírt várni az autós, hogy szélesebb részhez érjek, és az egyébként tényleg
minősíthetetlenül szar útburkolaton átküzdjem magam és rámhúzza a kormányt.
Ja és még amúgyis 30-as tábla van, szal' nem tudom a 25 miért volt neki kevés...
Vagy ugyan ezen nap délután nyom egy satut egy másik, mert meg kellett állnia miattam...
a STOP táblánál, utána mikor a -szintén 30-as úton megelőz meg rámmossa a szélvédőjét...

Vagy rendszeresen megáll a bringaúton és ott várja, hogy kikanyarodhasson.
Vagy meg sem áll.

Személy szerint én speciel a BUBI-soktól is tartok annyira, mint a bérrolleresektől vagy hétvégi
bringásoktól :D

Szóval egyébként egyet értek. Semmit nem nyer vele ha átmegy a piroson, max balesetet vagy
generálja az autós-bringás feszkót.

Tegnapi kedvencem:
Csávó munkából haza, hatezer kilos kerékpár, laptoptáska, mindkét fülében füles,
nem jön kocsi, megnyomja a gombot, majd átteker a piroson.

Vagy azok akik az 5mp-es előnyért, csak hogy megmutassák mekkora spílerek elindulnak a lámpa
váltás előtt jópár másodperccel, mert Ő aztán...
Akkor meg amikor én 40-45+ -al simán utolérem meg puffog. Sztem ezek azok, akik kocsival
versenyeznének pirostól-pirosig.

Siralmas a közlekedési morál en-bloc.

Egyébként ajánlom az itt már többször linkel futár srác - Jamal videóit. Tanulságos.
 

Huba

Active Member
2018. november 13.
64
181
33
Teljesen egyet értek.

Mondjuk ez nálam spec ilyen front-szerű: egy ideig mindenki jó arc, jobbkezet is megkapom, le is mond
az elsőbbségéről, hogy ne kelljen megállnom.
A héten meg pl 10 métert nem bírt várni az autós, hogy szélesebb részhez érjek, és az egyébként tényleg
minősíthetetlenül szar útburkolaton átküzdjem magam és rámhúzza a kormányt.
Ja és még amúgyis 30-as tábla van, szal' nem tudom a 25 miért volt neki kevés...
Vagy ugyan ezen nap délután nyom egy satut egy másik, mert meg kellett állnia miattam...
a STOP táblánál, utána mikor a -szintén 30-as úton megelőz meg rámmossa a szélvédőjét...

Vagy rendszeresen megáll a bringaúton és ott várja, hogy kikanyarodhasson.
Vagy meg sem áll.

Személy szerint én speciel a BUBI-soktól is tartok annyira, mint a bérrolleresektől vagy hétvégi
bringásoktól :D

Szóval egyébként egyet értek. Semmit nem nyer vele ha átmegy a piroson, max balesetet vagy
generálja az autós-bringás feszkót.

Tegnapi kedvencem:
Csávó munkából haza, hatezer kilos kerékpár, laptoptáska, mindkét fülében füles,
nem jön kocsi, megnyomja a gombot, majd átteker a piroson.

Vagy azok akik az 5mp-es előnyért, csak hogy megmutassák mekkora spílerek elindulnak a lámpa
váltás előtt jópár másodperccel, mert Ő aztán...
Akkor meg amikor én 40-45+ -al simán utolérem meg puffog. Sztem ezek azok, akik kocsival
versenyeznének pirostól-pirosig.

Siralmas a közlekedési morál en-bloc.

Egyébként ajánlom az itt már többször linkel futár srác - Jamal videóit. Tanulságos.
Igen, frontok, hangulatok befolyásolják a magatartást. Egyszer a jószívűsége miatt tartott fel egy csaj. Máskor meg én voltam a tahó a gyalogossal.

Egy a biztos: Mindenkit meg kell baszni. Kit így, kit úgy.
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 185
23 536
113
Igen, frontok, hangulatok befolyásolják a magatartást. Egyszer a jószívűsége miatt tartott fel egy csaj. Máskor meg én voltam a tahó a gyalogossal.

Egy a biztos: Mindenkit meg kell baszni. Kit így, kit úgy.
gay-cowboy.gif
 
  • Vicces
Reactions: Huba and SirHiggins
T

Törölt tag 1711

Guest
Tényleg ennyire szar a vasút?
Azt értem, hogy felkapták a témát a vonalbezárások miatt...


Szarnak tényleg szar, de

Egy része pont azok a mellékvonali zöngék amik miatt hivatalosan sem fog jövő héttől vonat járni 10 vonalon, mivel sokszor nem tudnak kiállítani müködő Bz-t.

1. és 10. pont nettó hangulatkeltés, nyílt vonalon csak és kizárólag katasztrófavédelem szállíthatja le az utasokat, akármi van.



Külön szomorú, hogy Bécsre hivatkozik, ahova ferencünk becsatornázta anno a magyar vasúti fuvarozás nyereségét is...
 
  • Tetszik
Reactions: BJani and Árpicsek

plushun

Well-Known Member
2014. augusztus 26.
6 572
18 443
113
Tényleg ennyire szar a vasút?
Azt értem, hogy felkapták a témát a vonalbezárások miatt...

Igen, tényleg ennyire szar, a vasút összeomlóban van. Van egy mozdonyvezető barátom. Elmondta, hogy a legtöbb karbantartásra már egész egyszerűen nincs ember, olyan kevesen dolgoznak a MÁV-nál ezen a téren és ez az elsődleges oka a vonal bezárásoknak. Amúgy meg igen, valóban ott tartunk mint a jó öreg kádár korszakban, rohad le minden és igen a vízi - közmű szektor lesz a következő ami be fog dőlni, mert a a nagyszerű rezsi védelmi agyrém miatt 2014-es árakon köteles vizet szolgáltatnia a közmű cégeknek 2023-ban! Az lesz majd a szép amikor Budapesten akadozni fog a vízszolgáltatás......
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 427
7 987
113
A MÁV-nak 5 ellensége van. A négy évszak és a menetrend.
Javaslom elolvasni az alábbi cikket utánna "viccelődni"
Miindenhol gőzerővel fejlesztik a vasútat. Igen máshol is zárnak be mellékvonalat de úgy hogy közben pályakorrekciót, felújítást illetve új vonalakat fektetnek le.... mellékvonali szinten.
Itt meg a "bezzeg" országban a jövő évi fővonali menetrendbe belekalkuláták már a késéseket a fővonalakon....
Amit felvázoltak perspektívát az inkább jól hangzó bullshit mint kompceszió. Talán megvalosul belole egy pár szerelvény felújítás illetve pár tucat villamos motorvonat... évek múltán...
Jövőre kb 1/3 al vágják meg a tömegközlekedés költségvetését.... ami újabb vonal bezárásokat illetve busz ritkitásokat fog eredményezni.
Vitézyt sokan szidták viszont jelenleg ha lenne rá forrás ő lenne az aki valamelyest képes lenne kicsit rendbeszedni az egészet úgy ahogy van... igaz nem szabadna annyira elengedni mert felszálna....