Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 000
31 081
113
A MÁV-nak 5 ellensége van. A négy évszak és a menetrend.
+1 az utasok

Múltkor mikor barátnőmmel mentünk volna le a Balatonra persze akkorra sikerült az utazásunkat időzíteni, amelyik nap a vihar miatt Siófok és talán Szemes között leszakadt a felsővezeték. Mindegy, ha meg kell baszódni, meg kell baszódni alapon csak elindultunk volna a 10:35-ös vonattal, ám indulás előtt 15 perccel nyögték be, hogy szoszi, a vonat csak Fehérvártól megy, szóval küldünk egy vonatpótló vonatot, amivel majd Fehérváron átszálltok és mehettek onnan Siófokig. Persze már ott heringjárat, de sebaj, kibírjuk Fehérvárig. Apró probléma csupán, hogy légkondis IC kocsit már elfelejtettek mellékelni, szóval a rohasztó melegben bumlizhattunk le Siófokig, miközben Lepsénynél még fél órát kellett várjunk, mert egy ráhordó vonatot kellett bevárjunk. Na itt jött egy ordító bunkó family, ahol a feleség fizikai méretei alapján valami tehenészetből szökhetett el és szegények azóta is keresik.

Mindegy, lejutottunk Siófokra, szoszi le, vonatpótló busz, mert szerelik a vezetéket. Oké, na csak nem lehet olyan rossz.
Spoiler: kurvára, sőt

Szóval egy vonatnyi ember szépen ott megállt a murvás parkolóban, miközben szegény vasutas próbált minket koordinálni, hogy szoszi kurvára nem tudunk semmit majd jön a busz valamikor. Hát, konkrétan a 1,5 órával későbbi buszra fértünk csak fel, miután a központ arra nem gondolt, hogy lehet nem 2-3 busszal kéne megoldani több száz ember utaztatását.

Jah és ha már az utasok, akkor persze egyik oldalt a visító Karenek és károgó nyuggerek (heh) is megjelentek, akik mindenbe belekötöttek meg vitatkoztak szegény személyzettel és a buszsofőrökkel, mert agyi kapacitásuk már nem ért fel oda, hogy nem ők tehetnek erről. Másrészt pedig véletlenül sem érkezési sorrendben mentek az utasok, hanem aki későbbi vonattal érkezett, pofátlanul betúrta magát az aktuálisan induló buszba. Konkrétan annyira bunkók voltak, hogy egy terhes anyukának meg a gyerekeinek nem akartak helyet engedni.

Kb hasonló Mortal Kombat volt a mi buszunkkal is, ahol persze már csak állóhelyet sikerült szerezni, de azt is úgy, hogy az elsők közt raktam be a buszba a csomagokat, miközben barátnőm próbált felszállni. Pótló szokásosan megint purgatórium és végül Szemesre már haverok kocsival jöttek értünk, mert mondtam faszik fizetek is nektek, de én már ezt a szart nem bírom.

Visszaút hasonlóan kellemesen sikeredett, mert nem volt már hely IC-be, így maradt a gyorsvonati rész. Egy dolog, hogy kb nemcsak a saját ruháimat, de magát az ülést is átizzadtam. Viszont unironikusan ha nem veszem meg magamnak a büfékocsiban azt a hideg sört én fixen hőgutát kapok.
 

ZsoltHun

Well-Known Member
2018. október 26.
827
2 244
93
Javaslom elolvasni az alábbi cikket utánna "viccelődni"
Miindenhol gőzerővel fejlesztik a vasútat. Igen máshol is zárnak be mellékvonalat de úgy hogy közben pályakorrekciót, felújítást illetve új vonalakat fektetnek le.... mellékvonali szinten.
Itt meg a "bezzeg" országban a jövő évi fővonali menetrendbe belekalkuláták már a késéseket a fővonalakon....
Amit felvázoltak perspektívát az inkább jól hangzó bullshit mint kompceszió. Talán megvalosul belole egy pár szerelvény felújítás illetve pár tucat villamos motorvonat... évek múltán...
Jövőre kb 1/3 al vágják meg a tömegközlekedés költségvetését.... ami újabb vonal bezárásokat illetve busz ritkitásokat fog eredményezni.
Vitézyt sokan szidták viszont jelenleg ha lenne rá forrás ő lenne az aki valamelyest képes lenne kicsit rendbeszedni az egészet úgy ahogy van... igaz nem szabadna annyira elengedni mert felszálna....

Köszi a cikket, jó pár éve vonatozok amúgy :)
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 488
25 240
113
+1 az utasok

Múltkor mikor barátnőmmel mentünk volna le a Balatonra persze akkorra sikerült az utazásunkat időzíteni, amelyik nap a vihar miatt Siófok és talán Szemes között leszakadt a felsővezeték. Mindegy, ha meg kell baszódni, meg kell baszódni alapon csak elindultunk volna a 10:35-ös vonattal, ám indulás előtt 15 perccel nyögték be, hogy szoszi, a vonat csak Fehérvártól megy, szóval küldünk egy vonatpótló vonatot, amivel majd Fehérváron átszálltok és mehettek onnan Siófokig. Persze már ott heringjárat, de sebaj, kibírjuk Fehérvárig. Apró probléma csupán, hogy légkondis IC kocsit már elfelejtettek mellékelni, szóval a rohasztó melegben bumlizhattunk le Siófokig, miközben Lepsénynél még fél órát kellett várjunk, mert egy ráhordó vonatot kellett bevárjunk. Na itt jött egy ordító bunkó family, ahol a feleség fizikai méretei alapján valami tehenészetből szökhetett el és szegények azóta is keresik.

Mindegy, lejutottunk Siófokra, szoszi le, vonatpótló busz, mert szerelik a vezetéket. Oké, na csak nem lehet olyan rossz.
Spoiler: kurvára, sőt

Szóval egy vonatnyi ember szépen ott megállt a murvás parkolóban, miközben szegény vasutas próbált minket koordinálni, hogy szoszi kurvára nem tudunk semmit majd jön a busz valamikor. Hát, konkrétan a 1,5 órával későbbi buszra fértünk csak fel, miután a központ arra nem gondolt, hogy lehet nem 2-3 busszal kéne megoldani több száz ember utaztatását.

Jah és ha már az utasok, akkor persze egyik oldalt a visító Karenek és károgó nyuggerek (heh) is megjelentek, akik mindenbe belekötöttek meg vitatkoztak szegény személyzettel és a buszsofőrökkel, mert agyi kapacitásuk már nem ért fel oda, hogy nem ők tehetnek erről. Másrészt pedig véletlenül sem érkezési sorrendben mentek az utasok, hanem aki későbbi vonattal érkezett, pofátlanul betúrta magát az aktuálisan induló buszba. Konkrétan annyira bunkók voltak, hogy egy terhes anyukának meg a gyerekeinek nem akartak helyet engedni.

Kb hasonló Mortal Kombat volt a mi buszunkkal is, ahol persze már csak állóhelyet sikerült szerezni, de azt is úgy, hogy az elsők közt raktam be a buszba a csomagokat, miközben barátnőm próbált felszállni. Pótló szokásosan megint purgatórium és végül Szemesre már haverok kocsival jöttek értünk, mert mondtam faszik fizetek is nektek, de én már ezt a szart nem bírom.

Visszaút hasonlóan kellemesen sikeredett, mert nem volt már hely IC-be, így maradt a gyorsvonati rész. Egy dolog, hogy kb nemcsak a saját ruháimat, de magát az ülést is átizzadtam. Viszont unironikusan ha nem veszem meg magamnak a büfékocsiban azt a hideg sört én fixen hőgutát kapok.
Bicóval ezer éve leértetek volna ennyi alatt :D
Csaaaakúgymonnom' :p
 

ZsoltHun

Well-Known Member
2018. október 26.
827
2 244
93
+1 az utasok

Múltkor mikor barátnőmmel mentünk volna le a Balatonra persze akkorra sikerült az utazásunkat időzíteni, amelyik nap a vihar miatt Siófok és talán Szemes között leszakadt a felsővezeték. Mindegy, ha meg kell baszódni, meg kell baszódni alapon csak elindultunk volna a 10:35-ös vonattal, ám indulás előtt 15 perccel nyögték be, hogy szoszi, a vonat csak Fehérvártól megy, szóval küldünk egy vonatpótló vonatot, amivel majd Fehérváron átszálltok és mehettek onnan Siófokig. Persze már ott heringjárat, de sebaj, kibírjuk Fehérvárig. Apró probléma csupán, hogy légkondis IC kocsit már elfelejtettek mellékelni, szóval a rohasztó melegben bumlizhattunk le Siófokig, miközben Lepsénynél még fél órát kellett várjunk, mert egy ráhordó vonatot kellett bevárjunk. Na itt jött egy ordító bunkó family, ahol a feleség fizikai méretei alapján valami tehenészetből szökhetett el és szegények azóta is keresik.

Mindegy, lejutottunk Siófokra, szoszi le, vonatpótló busz, mert szerelik a vezetéket. Oké, na csak nem lehet olyan rossz.
Spoiler: kurvára, sőt

Szóval egy vonatnyi ember szépen ott megállt a murvás parkolóban, miközben szegény vasutas próbált minket koordinálni, hogy szoszi kurvára nem tudunk semmit majd jön a busz valamikor. Hát, konkrétan a 1,5 órával későbbi buszra fértünk csak fel, miután a központ arra nem gondolt, hogy lehet nem 2-3 busszal kéne megoldani több száz ember utaztatását.

Jah és ha már az utasok, akkor persze egyik oldalt a visító Karenek és károgó nyuggerek (heh) is megjelentek, akik mindenbe belekötöttek meg vitatkoztak szegény személyzettel és a buszsofőrökkel, mert agyi kapacitásuk már nem ért fel oda, hogy nem ők tehetnek erről. Másrészt pedig véletlenül sem érkezési sorrendben mentek az utasok, hanem aki későbbi vonattal érkezett, pofátlanul betúrta magát az aktuálisan induló buszba. Konkrétan annyira bunkók voltak, hogy egy terhes anyukának meg a gyerekeinek nem akartak helyet engedni.

Kb hasonló Mortal Kombat volt a mi buszunkkal is, ahol persze már csak állóhelyet sikerült szerezni, de azt is úgy, hogy az elsők közt raktam be a buszba a csomagokat, miközben barátnőm próbált felszállni. Pótló szokásosan megint purgatórium és végül Szemesre már haverok kocsival jöttek értünk, mert mondtam faszik fizetek is nektek, de én már ezt a szart nem bírom.

Visszaút hasonlóan kellemesen sikeredett, mert nem volt már hely IC-be, így maradt a gyorsvonati rész. Egy dolog, hogy kb nemcsak a saját ruháimat, de magát az ülést is átizzadtam. Viszont unironikusan ha nem veszem meg magamnak a büfékocsiban azt a hideg sört én fixen hőgutát kapok.

Esténként mikor jövök haza melóból, a fecske van beállítva a monori vonalra. Télen még jó, nyáron kb a saját izzadságodban fölsz meg. Reggelente pedig a rövid flirt jár, iskola időben már fullon van mire felszállok. Nagyon nagy ritkán beraknak egy kiss-t is abban az időben mikor jövök megyek álltalában.

Szerencsére nyugdíjas már nem jár abban az időben vonattal, de egy időben igen. Állatlában úgy indít a fecskén, hogy a kabin létező összes ablakát felhúzza. Csak mert nem szeretne huzatot kapni, a többi utas meg friss levegőt.

A késés napi szinten szerepel, szerencsére mind a flirt mind a kiss betudja hozni mire a nyugatiba ér. A fecske nem igazán.
 

ZsoltHun

Well-Known Member
2018. október 26.
827
2 244
93
Vajon amikor màr 40 éve kérik minden egyes nap a szíves türelmedet és elnézésedet, akkor ha esetleg màr elfogyott a türelem és nincs elnézés, mennyire jogszerû, ha elítélnek?
Basztam már rájuk az ajtót mert csak 5 vágánnyal nézték el, hogy honnan indul a vonatom valójában. Nem igazán foglalkoztak velem.
 

Árpicsek

Well-Known Member
2016. október 7.
2 744
11 915
113
Javaslom elolvasni az alábbi cikket utánna "viccelődni"
Miindenhol gőzerővel fejlesztik a vasútat. Igen máshol is zárnak be mellékvonalat de úgy hogy közben pályakorrekciót, felújítást illetve új vonalakat fektetnek le.... mellékvonali szinten.
Itt meg a "bezzeg" országban a jövő évi fővonali menetrendbe belekalkuláták már a késéseket a fővonalakon....
Amit felvázoltak perspektívát az inkább jól hangzó bullshit mint kompceszió. Talán megvalosul belole egy pár szerelvény felújítás illetve pár tucat villamos motorvonat... évek múltán...
Jövőre kb 1/3 al vágják meg a tömegközlekedés költségvetését.... ami újabb vonal bezárásokat illetve busz ritkitásokat fog eredményezni.
Vitézyt sokan szidták viszont jelenleg ha lenne rá forrás ő lenne az aki valamelyest képes lenne kicsit rendbeszedni az egészet úgy ahogy van... igaz nem szabadna annyira elengedni mert felszálna....
Na, pont máma jött ki ez is:

 
  • Tetszik
Reactions: tonyo

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 000
31 081
113
Ezt nem hiszem el. Kezd beszivárogni a valóság a többségben "fellegekben szárnyaló FIDESZ-flamingó"-ban hívő htka-ra?
Amúgy személy szerint mikor kb 6-7 éve egyszer egy vonatos retek WC látogatása után valami másfél hetes hányos-fosós megdöglős vírust kaptam el, azután 2-3 évig nem voltam hajlandó vonatra ülni :D
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Megvan a személyes véleményem a MÁV-Start operatív üzemirányításáról, de legyen elég annyi, hogy 99%-uk jegyvizsgáló volt, így kb. semmi értékelhető tapasztalatuk nincs közlekedésszervezésből és társaiból (pályavasúti írányítók azért ilyen szempontból jobbak, ott többnyire még működik a ranglétrán lépkedés).

Másik súlyosbító körülmény, hogy pl. Budapesten egy 200nm-es terem egyik ~30nm-es sarkában ülnek a MÁV irányítók, az ellentétes sarkában meg a Start-osok, mert anno úgy osztották el a teret szétváláskor, közöttük meg mindenféle nagyon fontos statisztikai meg adminisztrációs munkát végzők tömege...


Csak egy példa az effektív működésre:

bent rohadtam maszekvasútnál, látom a hírcsatornán 17:40, budapesti állomáson felsővezeték szakadás, mindkét irány lezárva.
Jó, minden kelet-nyugati vonat ott marad ahol van.
~20:00, hív a pályavasúti irányító, hogy úgy látják X állomáson van egy dízelünk, kellene Budapestre, legalább a Railjet-et átrugdosni.
Felhívom a dízelest, van-e munkájuk, ha nincs a MÁV elvinné.
Persze, mehet.
Visszahívom a MÁV irányítót, mehet, itt a pályaszáma, mozdonyvezető neve, elérhetősége.
20:30 visszahív, hogy van-e beceneve a mozdonynak. Na most becenévre menetvonal igénylésnél lehet keresni, magyarul még sehol se tartanak...
20:45 mennyi a végsebessége? Annyi amennyit a rendszer enged, de akkor bediktálnám a féksúlyokat is...
-Várjál le ne tedd, felhívom ezt a startos faszt kell-e neki, ne hívogasson percenként.
Nem kellett neki...
21:20 készre kellene jelenteni, meg van papírozva.
-Aztán én mégis hogy jelentsem készre a máv-startos gépmenetet?
-Ja, elindult semmi gond...
21:40 -Fel kellene venni Y állomáson egy mozdonyvezetőt, átvinni Z állomásra.
Nézem log-ot, Y állomást 3 perce elhagyta. -OK, megpróbáljuk.
Hívom mozdonyvezetőt, ja ott ül mellette, leintették mikor behaladt.
Szöszöltem saját sz*rjainkkal, 23:00 körül megindult a teherforgalom, felhívom a mozdonyvezetőt mi volt, mire felért addigra megjavították a vezetéket, kivitt egy tolatásvezetőt a váltókörzetbe aztán elindították vissza.


Átlibbenve az egyértelmű inkompetencián, a startos irányító egyszer nem vette volna fel a kapcsolatot közvetlenül akár velem, akár a mozdonyvezetővel, gondolom mert ő nem egyezkedik holmi maszekvasutassal...
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 386
24 724
113
Esztorszagbol szeretnek egy autot, soha nem jartam meg arra. Valakinek barmilyen tapasztalata Esztorszaggal es Litvaniaval kapcsolatban? Mire kell figyelni, milyen a helyzet, mire harapnak szigoruan… barmilyen infonak orulnek! Elore is koszonom!
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 488
25 240
113
Esztorszagbol szeretnek egy autot, soha nem jartam meg arra. Valakinek barmilyen tapasztalata Esztorszaggal es Litvaniaval kapcsolatban? Mire kell figyelni, milyen a helyzet, mire harapnak szigoruan… barmilyen infonak orulnek! Elore is koszonom!
Ha megpróbálsz úgy viselkedni, mint egy normális ember, akkor szerintem nem érhet különösebb inzultus ott sem :D
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Esztorszagbol szeretnek egy autot, soha nem jartam meg arra. Valakinek barmilyen tapasztalata Esztorszaggal es Litvaniaval kapcsolatban? Mire kell figyelni, milyen a helyzet, mire harapnak szigoruan… barmilyen infonak orulnek! Elore is koszonom!

Litvániában nem voltam, de voltak litván ismerőseim (egyetemista cserediákok), nagyon jó fej tipik kelet európaiak voltak. Történelmi okokból se a lengyeleket, se az oroszokat nem komálták különösebben, de józanul álltak hozzá.
 
  • Tetszik
Reactions: reich_und_roll