miután megszüntettük a működő tömegközlekedési rendszert, az egész vidéki világot autóba kényszerítettük, sok esetben erőn felül, gyakorlatilag nyomorba döntve vele az adott családot. Cserébe van 4-ből 3,5 millió lekoszlott roncsunk, amiket lassan Afrikában sem lehetne eladni.
Értem én, hogy fúj fúj vasút de:
Akkor ne végezzünk félmunkát, akkor már szűntessünk meg minden veszteséges tömegközlekedést.
Ja hogy a teljes tömegközlekedés az?
De tényleg, akkor most a tömegközlekedéstől ezzel gyakorlatilag véglegesen elvágott városok lakóinak felajaálunk kompenzációként havi 100 ezer Ft autópénzt? Vagy csak jó kapitalistaként azt mondjuk, hogy jól van paraszt fizessé. Csak akkor mire szedi az adót az állam?
Amúgy számokban:
Tavaly összességében majdnem 350 milliárd forintnyi költségtérítést és támogatást kaptak a MÁV-csoport tagjai – derül ki az érintett cégek beszámolóiból. Ennek a fele a vasúttársaság közszolgálati költségtérítése, vagyis a működéshez nyújtott állami támogatás. Emellett a kedvezményes jegyek...
www.portfolio.hu
A nyereséges máv a különböző állami törvény szerint járó pénzekből 350 mrd ft-ot kapott, ebbe beleszámolva a kedvezményes jegyek költségtérítési hozzájárulását. Mintegy 150 mrd közvetlen pénz ment rá el a költségvetésből.
A BKV esetén:
Palkovics László és a főpolgármester reggel egyeztetett.
index.hu
12 mrd-ot ad közvetlenül az állam, 101-et a főváros, a jegyekhez számított kompenzáció itt nincs beleszámolva, amúgy a jegyek az összbevétel 33%-át adják. Ezzel semmi baj nincs, csak lássunk már tisztán, még a FŐVÁROS iszonyatos utasszámai mellett sem lehet pozitív közlekedést kihozni. Akkor Hőlyegpusztától végképp nem elvárható, hogy önmagában eltartson egy vonalat.
De az a pálya ott marad, ugyanúgy fenn kell tartani, ugyanúgy működtetni kell, így a költségcsökkenés nagyjából a BZ motorvonalak üzemeltetési költségét jelenti. Miközben kiadási oldalon meg a növekvő légszennyezettség miatt nagyjából vissza is jön ez a dolog egy darab + rákos megbetegedéssel évente. És csak kicsit túlzok.
Ma döntenek a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumban a jövő évi menetrendnek a MÁV által öt változatban beterjesztett koncepciójáról. Mindegyik verzió borzalmasan sokba kerül az adófizetőknek, ugyanakkor lehet, hogy a mellékvonalakon egyáltalán nem járnak majd a vonatok, és a fővonalakon is...
index.hu
Bár ez a cikk régi, de el tudom fogadni, hogy a fenntartási költségek 70% akkor is megmarad, ha egy darab vonat nem sok, annyi se közlekedik az adott szakaszon. De akkor már el is jutottunk oda, egy durván 100 mrdos személyszállító üzletágnál most spóroltunk mennyit? száz milliót nagyon nagyon maximum. Ez a természetesensokkalhasznosabb atlétika VB re elszórt 200 mrd-ból meddig is lenne fizethető?
Lehetne javítani a vasúton? Lehetne. Igazából egy jól átgondolt, 21.-századi menetrend mellett, két vizes vb és egy atlétikai vb árát ráköltve valószínűleg rengeteget lehetne kezdeni vele. Nyereséges akkor se lesz, ahhoz vissza kéne szerezni a teherfuvarozást, de azért sem tesz semmit az állam.