Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 658
25 432
113
Litvániában nem voltam, de voltak litván ismerőseim (egyetemista cserediákok), nagyon jó fej tipik kelet európaiak voltak. Történelmi okokból se a lengyeleket, se az oroszokat nem komálták különösebben, de józanul álltak hozzá.
Az elmúlt pár évben az anti-lengyelség helyébe szerintem inkább lépett az anti-magyarság.
Legalábbis a 'Nyugat' "lelkesebb" részén.

De szerintem semmi extra előírás nincs náluk, nyilván Oo-t nem élteti az ember mondjuk a kocsmában stb :D
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 424
24 815
113
Ezt meg a nem olyan reg temakent porgo elektromos autozashoz
8671f9c9f03fef116bfed616b3c6d032.jpg
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 007
31 115
113
Őőő hol volt a jó öreg golf ???
Mutter ment vele Veszprémbe, mert a vizesek már az ajtót rúgták ránk, hogy még egyszer nem tolják el a leolvasás időpontját, internetes/személyes/fényképes bejelentést pedig vmiért nem lehetett. Amúgy azelőtt pár héttel kb hasonló távot olyan 1 óra 45 perc-2 óra táján tettem meg, szentségeltem is rendesen, hogy most oda-vissza megszopattak :D Mondjuk, hogy izgalmas legyen a buli, másik havernek meg a Focusában a kézifékbowden szart be és végül seprűnyéllel javítottuk meg ideiglenesen :D
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 619
12 830
113
Litvániában nem voltam, de voltak litván ismerőseim (egyetemista cserediákok), nagyon jó fej tipik kelet európaiak voltak. Történelmi okokból se a lengyeleket, se az oroszokat nem komálták különösebben, de józanul álltak hozzá.
Kiemelések önkényesen tőlem.
Akkor nem kelet-európaiak voltak...:rolleyes:
 

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 921
5 422
113
Anyám bazdmeg ha már kigondoltam....
Légszíves ha lesz időd nézzél fel a szaksz buszosok szakszervezeti Facebook oldalára és olvas bele...
Lényegében a volán is szar helyzetben van nem kicsit nagyon..... pár év és az is az összeomlás határán lesz...
A közszolgáltatás meg ÁLLAMI feladat függetlenül attól hogy ezt pályázatok útján adod ki vagy az állam szervezi meg. Éppen ezért itt nincs veszteség mert kompenzálni illene a befizetett adókból....
Egyébként már többször le lett írva mit várjunk el egy végletekig leamortizált pályáktól, szerelvényektől.... A fővonalak amit csináltak felújítás címszó alatt az inkább a trágya szó illene rá finoman fogalmazva.....
Egyébként vidéken is élnek emberek akik boldogulni akarnak csak az ilyen már bocs lenéző minden tudó is emberektől valahogy nem tudnak.... akik szerint semmi szükség vasútra ott van a busz (ami a kisebb falvakba hétköznap épphogy betéved)......
Nos Szlovéniában nemrég jelentettek be egy jelentős vasúti fejlesztést a Horvátokkal együtt ami érinti a teher és személyforgalmat is....
Ha megvalósul akkor igencsak alá vághat a Budapest-Belgrád vonalnak..... Ja a szlovénnek a horvátokkal uniós pénzekből csináljak nem kínai hitelből
Lehet itt prédikálni attól a tények még tények maradnak....

Ezt a vasút mizériát kezdik itt páran túltolni.
Gyerekek nézzétek már meg hogy legtöbb helyen hol megy a vasút!
Ezeken a helyeken (persze nem mindenhol) kint a település határában,szélén mivel anno úgy vitték a vonalat.
Pl falu központtól 3/4 óra járásra kint a francban a vasútállomás- igen ez asszony nagyanyjának faluja- valóban busz is szarul jár, de utas sem nagyon van.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Ezt a vasút mizériát kezdik itt páran túltolni.
Gyerekek nézzétek már meg hogy legtöbb helyen hol megy a vasút!
Ezeken a helyeken (persze nem mindenhol) kint a település határában,szélén mivel anno úgy vitték a vonalat.
Pl falu központtól 3/4 óra járásra kint a francban a vasútállomás- igen ez asszony nagyanyjának faluja- valóban busz is szarul jár, de utas sem nagyon van.

Nekem az a kedvencem, hogy ilyenkor nincs "bezzegrománia" ahol a vasútvonalak 70%-ának bezárására készülnek, inkább autópályákat építenek aminek a bevételét nem korlátozza az EU... (pedig nekik még ott a CFR Marfa).

Vagy "bezzegszlovákia" akik ellen uniós vizsgálatot kezdeményeztek a csehek mivel olyan pocsék állapotban van a vasúti pálya ami miatt a CSEH ÁLLAMI fuvarozó cég ""nagy veszteségeket"" szenved... Külön "poén", hogy nekik is megvan még a ZSSK Cargo.


Mi vagyunk az egyetlen elbaszott (nem körömpiszoknyi) ország egész Európában amelyiknek a kormánya eladta a vasúti fuvarozást.
Ezt kellene megérteni amikor itt köpködik a MÁV-ot.
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 658
25 432
113
Mutter ment vele Veszprémbe, mert a vizesek már az ajtót rúgták ránk, hogy még egyszer nem tolják el a leolvasás időpontját, internetes/személyes/fényképes bejelentést pedig vmiért nem lehetett. Amúgy azelőtt pár héttel kb hasonló távot olyan 1 óra 45 perc-2 óra táján tettem meg, szentségeltem is rendesen, hogy most oda-vissza megszopattak :D Mondjuk, hogy izgalmas legyen a buli, másik havernek meg a Focusában a kézifékbowden szart be és végül seprűnyéllel javítottuk meg ideiglenesen :D
Mondom én, hogy bicikli. Még egészségesebb is :D
Vagy.
Vegyél Ladát :p :D
 
  • Vicces
Reactions: Kim Philby

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 304
16 136
113
Nekem az a kedvencem, hogy ilyenkor nincs "bezzegrománia" ahol a vasútvonalak 70%-ának bezárására készülnek, inkább autópályákat építenek aminek a bevételét nem korlátozza az EU... (pedig nekik még ott a CFR Marfa).

Vagy "bezzegszlovákia" akik ellen uniós vizsgálatot kezdeményeztek a csehek mivel olyan pocsék állapotban van a vasúti pálya ami miatt a CSEH ÁLLAMI fuvarozó cég ""nagy veszteségeket"" szenved... Külön "poén", hogy nekik is megvan még a ZSSK Cargo.


Mi vagyunk az egyetlen elbaszott (nem körömpiszoknyi) ország egész Európában amelyiknek a kormánya eladta a vasúti fuvarozást.
Ezt kellene megérteni amikor itt köpködik a MÁV-ot.
Meg az egyetlen sínpár (by trianon), ami arra jó, h egy parányi üzemzavar vagy késés, az egész napi menetidőt borítsa. Nekem is vérzik a szívem a vasútért (pláne ha elhagyott állomásépületet látok), de gyerekkoromban 5 km-t kellett cipekedni, ha nem vitt ki az állomásra busz...na ez nem hiányzik. Meg ugye van 4 millió személyautó.
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 818
24 179
113
Meg ugye van 4 millió személyautó.
miután megszüntettük a működő tömegközlekedési rendszert, az egész vidéki világot autóba kényszerítettük, sok esetben erőn felül, gyakorlatilag nyomorba döntve vele az adott családot. Cserébe van 4-ből 3,5 millió lekoszlott roncsunk, amiket lassan Afrikában sem lehetne eladni.
Értem én, hogy fúj fúj vasút de:
Akkor ne végezzünk félmunkát, akkor már szűntessünk meg minden veszteséges tömegközlekedést.
Ja hogy a teljes tömegközlekedés az?
De tényleg, akkor most a tömegközlekedéstől ezzel gyakorlatilag véglegesen elvágott városok lakóinak felajaálunk kompenzációként havi 100 ezer Ft autópénzt? Vagy csak jó kapitalistaként azt mondjuk, hogy jól van paraszt fizessé. Csak akkor mire szedi az adót az állam?
Amúgy számokban:
A nyereséges máv a különböző állami törvény szerint járó pénzekből 350 mrd ft-ot kapott, ebbe beleszámolva a kedvezményes jegyek költségtérítési hozzájárulását. Mintegy 150 mrd közvetlen pénz ment rá el a költségvetésből.
A BKV esetén:
12 mrd-ot ad közvetlenül az állam, 101-et a főváros, a jegyekhez számított kompenzáció itt nincs beleszámolva, amúgy a jegyek az összbevétel 33%-át adják. Ezzel semmi baj nincs, csak lássunk már tisztán, még a FŐVÁROS iszonyatos utasszámai mellett sem lehet pozitív közlekedést kihozni. Akkor Hőlyegpusztától végképp nem elvárható, hogy önmagában eltartson egy vonalat.
De az a pálya ott marad, ugyanúgy fenn kell tartani, ugyanúgy működtetni kell, így a költségcsökkenés nagyjából a BZ motorvonalak üzemeltetési költségét jelenti. Miközben kiadási oldalon meg a növekvő légszennyezettség miatt nagyjából vissza is jön ez a dolog egy darab + rákos megbetegedéssel évente. És csak kicsit túlzok.
Bár ez a cikk régi, de el tudom fogadni, hogy a fenntartási költségek 70% akkor is megmarad, ha egy darab vonat nem sok, annyi se közlekedik az adott szakaszon. De akkor már el is jutottunk oda, egy durván 100 mrdos személyszállító üzletágnál most spóroltunk mennyit? száz milliót nagyon nagyon maximum. Ez a természetesensokkalhasznosabb atlétika VB re elszórt 200 mrd-ból meddig is lenne fizethető?
Lehetne javítani a vasúton? Lehetne. Igazából egy jól átgondolt, 21.-századi menetrend mellett, két vizes vb és egy atlétikai vb árát ráköltve valószínűleg rengeteget lehetne kezdeni vele. Nyereséges akkor se lesz, ahhoz vissza kéne szerezni a teherfuvarozást, de azért sem tesz semmit az állam.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 555
8 373
113
miután megszüntettük a működő tömegközlekedési rendszert, az egész vidéki világot autóba kényszerítettük, sok esetben erőn felül, gyakorlatilag nyomorba döntve vele az adott családot. Cserébe van 4-ből 3,5 millió lekoszlott roncsunk, amiket lassan Afrikában sem lehetne eladni.
Értem én, hogy fúj fúj vasút de:
Akkor ne végezzünk félmunkát, akkor már szűntessünk meg minden veszteséges tömegközlekedést.
Ja hogy a teljes tömegközlekedés az?
De tényleg, akkor most a tömegközlekedéstől ezzel gyakorlatilag véglegesen elvágott városok lakóinak felajaálunk kompenzációként havi 100 ezer Ft autópénzt? Vagy csak jó kapitalistaként azt mondjuk, hogy jól van paraszt fizessé. Csak akkor mire szedi az adót az állam?
Amúgy számokban:
A nyereséges máv a különböző állami törvény szerint járó pénzekből 350 mrd ft-ot kapott, ebbe beleszámolva a kedvezményes jegyek költségtérítési hozzájárulását. Mintegy 150 mrd közvetlen pénz ment rá el a költségvetésből.
A BKV esetén:
12 mrd-ot ad közvetlenül az állam, 101-et a főváros, a jegyekhez számított kompenzáció itt nincs beleszámolva, amúgy a jegyek az összbevétel 33%-át adják. Ezzel semmi baj nincs, csak lássunk már tisztán, még a FŐVÁROS iszonyatos utasszámai mellett sem lehet pozitív közlekedést kihozni. Akkor Hőlyegpusztától végképp nem elvárható, hogy önmagában eltartson egy vonalat.
De az a pálya ott marad, ugyanúgy fenn kell tartani, ugyanúgy működtetni kell, így a költségcsökkenés nagyjából a BZ motorvonalak üzemeltetési költségét jelenti. Miközben kiadási oldalon meg a növekvő légszennyezettség miatt nagyjából vissza is jön ez a dolog egy darab + rákos megbetegedéssel évente. És csak kicsit túlzok.
Bár ez a cikk régi, de el tudom fogadni, hogy a fenntartási költségek 70% akkor is megmarad, ha egy darab vonat nem sok, annyi se közlekedik az adott szakaszon. De akkor már el is jutottunk oda, egy durván 100 mrdos személyszállító üzletágnál most spóroltunk mennyit? száz milliót nagyon nagyon maximum. Ez a természetesensokkalhasznosabb atlétika VB re elszórt 200 mrd-ból meddig is lenne fizethető?
Lehetne javítani a vasúton? Lehetne. Igazából egy jól átgondolt, 21.-századi menetrend mellett, két vizes vb és egy atlétikai vb árát ráköltve valószínűleg rengeteget lehetne kezdeni vele. Nyereséges akkor se lesz, ahhoz vissza kéne szerezni a teherfuvarozást, de azért sem tesz semmit az állam.
"Nyereségesé" úgy tudod tenni hogy ténylegesen bevonsz egy vagy két külső vasúttársaságot akiknek van teherfuvarozása... Itt pl a GYSEV értem lényegében vastagon benne van az állam keze is. Viszont itt előtte a vásárlásra szánt pénznek (OBB Cargo) egy részéből a tőkét a cégben meg lehetne emelni.
Az OBB soha a büdös életben nem fogja eladni azt amit elherdáltak anno annak idején még túlicitálva se...hülye lenne..
Most már nem lehet halogatni a nyitást viszont ezt szabályozva törvényileg nyugodtan meg lehetne lépni. Ha "hazaiban" gondolkodunk akkor el lehetne kezdeni a GYSEV az alapok megvannak. (Itt ha tökösek a máv szakszervezet akkor elfogadható körülményeket tudnának kiharcolni egy váltás esetén)
Illetve a Train Hungarit lehetne felépiteni keletre mint szolgáltatót a Mávon kivül vagy belül... személyszállításra... (Itt is nem szabadna hagyni a gyeplőt.. a dolgozók részéről)
V híd Inkább hagyjuk sajnos véleményem szerint a nagyobbik rossz lenne egy Mészáros féle cég....
 

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 304
16 136
113
miután megszüntettük a működő tömegközlekedési rendszert, az egész vidéki világot autóba kényszerítettük, sok esetben erőn felül, gyakorlatilag nyomorba döntve vele az adott családot. Cserébe van 4-ből 3,5 millió lekoszlott roncsunk, amiket lassan Afrikában sem lehetne eladni.
Értem én, hogy fúj fúj vasút de:
Akkor ne végezzünk félmunkát, akkor már szűntessünk meg minden veszteséges tömegközlekedést.
Ja hogy a teljes tömegközlekedés az?
De tényleg, akkor most a tömegközlekedéstől ezzel gyakorlatilag véglegesen elvágott városok lakóinak felajaálunk kompenzációként havi 100 ezer Ft autópénzt? Vagy csak jó kapitalistaként azt mondjuk, hogy jól van paraszt fizessé. Csak akkor mire szedi az adót az állam?
Amúgy számokban:
A nyereséges máv a különböző állami törvény szerint járó pénzekből 350 mrd ft-ot kapott, ebbe beleszámolva a kedvezményes jegyek költségtérítési hozzájárulását. Mintegy 150 mrd közvetlen pénz ment rá el a költségvetésből.
A BKV esetén:
12 mrd-ot ad közvetlenül az állam, 101-et a főváros, a jegyekhez számított kompenzáció itt nincs beleszámolva, amúgy a jegyek az összbevétel 33%-át adják. Ezzel semmi baj nincs, csak lássunk már tisztán, még a FŐVÁROS iszonyatos utasszámai mellett sem lehet pozitív közlekedést kihozni. Akkor Hőlyegpusztától végképp nem elvárható, hogy önmagában eltartson egy vonalat.
De az a pálya ott marad, ugyanúgy fenn kell tartani, ugyanúgy működtetni kell, így a költségcsökkenés nagyjából a BZ motorvonalak üzemeltetési költségét jelenti. Miközben kiadási oldalon meg a növekvő légszennyezettség miatt nagyjából vissza is jön ez a dolog egy darab + rákos megbetegedéssel évente. És csak kicsit túlzok.
Bár ez a cikk régi, de el tudom fogadni, hogy a fenntartási költségek 70% akkor is megmarad, ha egy darab vonat nem sok, annyi se közlekedik az adott szakaszon. De akkor már el is jutottunk oda, egy durván 100 mrdos személyszállító üzletágnál most spóroltunk mennyit? száz milliót nagyon nagyon maximum. Ez a természetesensokkalhasznosabb atlétika VB re elszórt 200 mrd-ból meddig is lenne fizethető?
Lehetne javítani a vasúton? Lehetne. Igazából egy jól átgondolt, 21.-századi menetrend mellett, két vizes vb és egy atlétikai vb árát ráköltve valószínűleg rengeteget lehetne kezdeni vele. Nyereséges akkor se lesz, ahhoz vissza kéne szerezni a teherfuvarozást, de azért sem tesz semmit az állam.
Leírtam; soha (mondjuk trianon óta inkább) nem volt jól működő tömegközlekedésünk. Dédapámékat (mozdonyvezető) még pénzlevonással súlytották ha késett a vonat (emlékeim szerint 5 perc), de abban a rendszerben volt rugalmasság; párhuzamos sínpároknál nem kellett a szembejövőkhöz igazodni, be lehetett 2 megálló között hozni.
A másik a bevétel. Ha jó a szolgáltatás, tiszta az ülés, van klíma, renitenseket leszállítják, stb. akkor gondolod, h nem fizetnék akár 1000 Ft-ot is egy vonaljegyre (taxi még így is több)?! De, sőt nyaralni is simán mennék vonattal (pláne mondjuk a tengerpartra). De az nem megy, h büdös van, koszos, késik, meleg, rágóba ülsz és még perkáljak is...utána megy a rinya, h a kormány nem ad pénzt a veszteségekre. Olyan, mint a színház; olyan darabot kell játszani, amire jegyet vesznek és nem a dotálásból kell tengődni. Na ezért van kocsim. A 3,5 millió lekoszlott roncs nem tudom honnan jön. Foglalkozok (ismerettségnek csak) autó "vizsgálattal"...maradjunk annyiban, h meglepődnél a karbantartási kulrúránkon. Egy német, osztrák autó iszonyat lelakott tud lenni már 5 évesen is (nem csak a rohadás, egyszerűen nem költ rá), itt forgalomba helyezett autók többsége meg simán vállalható. Ami a korukat illeti; a hasonló végzettségű ismerőseim (és én is) nem azért tart öreg vasat, mert erre futja, hanem azért mert azokat meg lehet még javítani és nincs agyonbonyolítva kettőstömegűvel, hidraulikus "lökés" leválasztó membránokkal, nagynyomású rendszerelemekkel meg az ördög tudja mivel. Ha holnap meg kellene kerülni a földet, tuti nem új autóval tenném, hanem egy 90 lovas "tádéval" vagy egy 8 szelepes G Astrával ;)
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 555
8 373
113
Leírtam; soha (mondjuk trianon óta inkább) nem volt jól működő tömegközlekedésünk. Dédapámékat (mozdonyvezető) még pénzlevonással súlytották ha késett a vonat (emlékeim szerint 5 perc), de abban a rendszerben volt rugalmasság; párhuzamos sínpároknál nem kellett a szembejövőkhöz igazodni, be lehetett 2 megálló között hozni.
A másik a bevétel. Ha jó a szolgáltatás, tiszta az ülés, van klíma, renitenseket leszállítják, stb. akkor gondolod, h nem fizetnék akár 1000 Ft-ot is egy vonaljegyre (taxi még így is több)?! De, sőt nyaralni is simán mennék vonattal (pláne mondjuk a tengerpartra). De az nem megy, h büdös van, koszos, késik, meleg, rágóba ülsz és még perkáljak is...utána megy a rinya, h a kormány nem ad pénzt a veszteségekre. Olyan, mint a színház; olyan darabot kell játszani, amire jegyet vesznek és nem a dotálásból kell tengődni. Na ezért van kocsim. A 3,5 millió lekoszlott roncs nem tudom honnan jön. Foglalkozok (ismerettségnek csak) autó "vizsgálattal"...maradjunk annyiban, h meglepődnél a karbantartási kulrúránkon. Egy német, osztrák autó iszonyat lelakott tud lenni már 5 évesen is (nem csak a rohadás, egyszerűen nem költ rá), itt forgalomba helyezett autók többsége meg simán vállalható. Ami a korukat illeti; a hasonló végzettségű ismerőseim (és én is) nem azért tart öreg vasat, mert erre futja, hanem azért mert azokat meg lehet még javítani és nincs agyonbonyolítva kettőstömegűvel, hidraulikus "lökés" leválasztó membránokkal, nagynyomású rendszerelemekkel meg az ördög tudja mivel. Ha holnap meg kellene kerülni a földet, tuti nem új autóval tenném, hanem egy 90 lovas "tádéval" vagy egy 8 szelepes G Astrával ;)
Viszont tapasztalat hogy van roncs bőven az utakon... Katalizátor nélkül....gány otthoni küszöb csere.... Több színű oldal ami volt a bontóban alapon... Pl Borsod an a legtöbb öreg autóban a vidéki szegényebb településeken nincs katalizátor mert leadták ...