Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Fundin

Well-Known Member
2019. június 22.
712
2 710
93
Az akkor volt, most meg most van. Saját magammal kapcsolatban titkolózásról/szépítésről már leszoktam.
Evvan'.
De szerintem inkább Monte Cassino miatt haragszik most aktuálisan :( /2.vh topic/ :D
Én meg Miépes ez van mindenki volt fiatal :D Direkt nem szólók ott bele abba.hogy el akarjátok dönteni hogy a II. világháborúban ki volt a nagyobb genyó grál lovag senki nem volt az tuti :(
 
  • Tetszik
Reactions: SirHiggins

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 345
25 074
113
Én meg Miépes ez van mindenki volt fiatal :D Direkt nem szólók ott bele abba.hogy el akarjátok dönteni hogy a II. világháborúban ki volt a nagyobb genyó grál lovag senki nem volt az tuti :(
Mondjuk a bringa az polfüggetlen.
Mondjuk a sport is.
Persze amíg nem orosz sportolókról van szó. Az más nyilván :D
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 381
24 641
113
Én válaszolnék, de mostanában szerintem nem kedvelsz :( :D

Ulj ra haver! :D
bike-ride.gif
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 345
25 074
113
Mint a formajabol is lathato… erdoben, terepen, hegyi osvenyeken.
YRBA2ILGBC-1.jpeg
Nemá' télleg?
Én azt próbálom kideríteni, hogy Te mennyire használnád ki?

Most ezen nem kell megsértődni és értsd jól, kb mindenki azt mondja, hogy én
montit akarok venni.
Mert az néz ki jól stb.
Aztán lehet, hogy egy trekking sokkal praktikusabb lenne neki.
De ha ebben teljesen biztos vagy, hogy kemény terepre szoktál menni tekerni, nem csak földútra
és viszonylag rendszeresen is, akkor nincs kérdésem.
De azért gondold át :)

Egyébként szerintem az egyik legjobb a piacon, főleg annak, aki kedveli a progresszívebb design-t.
A teló jó, szerintem mindent kimozog, amit kell. Meg elég jóindulatú is, hogy a 'pilótahibákat' tompítsa.
Négy dugattyús fék van rajta ha jól tudom. Azzal bárhol fejre tudsz állni kb. Jóféle.
Ha neked lennék én a dupla akksit megrendelném hozzá, a ~150km az elég meggyőző táv.

De azért tényleg átgondolnám alaposan a felhasználást.
Ki fogod-e használni?
Indokolt-e egy full terep bringa?
Csak túra-földút vagy klasszik mtb mindenen keresztül?

Ja meg amúgy Bianchi. Bringa. Olasz. Egyértelmű, hogy jó.
Szvsz a legjobb bringák olaszok. Bianchi meg a legpatinásabb olasz gyártó.
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 381
24 641
113
Nemá' télleg?
Én azt próbálom kideríteni, hogy Te mennyire használnád ki?

Most ezen nem kell megsértődni és értsd jól, kb mindenki azt mondja, hogy én
montit akarok venni.
Mert az néz ki jól stb.
Aztán lehet, hogy egy trekking sokkal praktikusabb lenne neki.
De ha ebben teljesen biztos vagy, hogy kemény terepre szoktál menni tekerni, nem csak földútra
és viszonylag rendszeresen is, akkor nincs kérdésem.
De azért gondold át :)

Egyébként szerintem az egyik legjobb a piacon, főleg annak, aki kedveli a progresszívebb design-t.
A teló jó, szerintem mindent kimozog, amit kell. Meg elég jóindulatú is, hogy a 'pilótahibákat' tompítsa.
Négy dugattyús fék van rajta ha jól tudom. Azzal bárhol fejre tudsz állni kb. Jóféle.
Ha neked lennék én a dupla akksit megrendelném hozzá, a ~150km az elég meggyőző táv.

De azért tényleg átgondolnám alaposan a felhasználást.
Ki fogod-e használni?
Indokolt-e egy full terep bringa?
Csak túra-földút vagy klasszik mtb mindenen keresztül?

Ja meg amúgy Bianchi. Bringa. Olasz. Egyértelmű, hogy jó.
Szvsz a legjobb bringák olaszok. Bianchi meg a legpatinásabb olasz gyártó.

Demaaatelleg! Tehat nem itt a varosba akarok bohockodni vele. Felteszem az autora, 20 perc se tolem a Wienerwald eszmeletlen kilometernyi terep osvenyekkel, erdovel… amihez egy ilyesmi bringa kell.

A nehezebb dolog, hogy ilyen arert tobb gyarto is van, pl. a KTM es az sem bovlit gyart. En viszont egyiket sem ismerem toluk es ezert probalok tajekozodni.
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 345
25 074
113
Demaaatelleg! Tehat nem itt a varosba akarok bohockodni vele. Felteszem az autora, 20 perc se tolem a Wienerwald eszmeletlen kilometernyi terep osvenyekkel, erdovel… amihez egy ilyesmi bringa kell.

A nehezebb dolog, hogy ilyen arert tobb gyarto is van, pl. a KTM es az sem bovlit gyart. En viszont egyiket sem ismerem toluk es ezert probalok tajekozodni.
KTM az szerintem a motor miatt túlárazott, hypeolt.
Ha bringa, akkor én személy szerint tuti Bianchit vennék. Capisci? :D
Egyébként ha meg sportolni akarsz, akkor vegyél rendes kerékpárt ne villanyost :p

edit: jó... valójában a KTM sem szar
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 598
12 665
113
Erről a cikkről jut eszembe:

Tegnap történt.
Miskolc. Kanyarodok ki a munkahely kapuján a céges elektromos autóval a mellékutcába jobbra.
Kb. 100 méterre lámpás kereszteződés, a mellékutcát egy négysávos főút keresztezi gyalogátkelőhellyel, kerékpárúttal.
A mellékutcában egy autó sincs rajtam kívül. Kikanyarodás közben látom, hogy a lámpa pirosra váltott, így lassan csorgok a lámpához a villanymotorossal.
A nekem jobbra eső járdán - a kijárat és a kereszteződés között féltávon - csinos:rolleyes: fiatalka:rolleyes: anyuka tolja a babakocsit és hátra-hátrafordulva nézi az autót.
Mivel annyira nagy meleg nem volt, hogy klímázzak, csak a négy oldalablak volt ujjnyira leengedve.
Így meghallottam, hogy az anyuka beszól:
  • Menjél még lassabban!
  • ?o_O
...majd az autó mögött srégen az úton áttolja a babakocsit a másik oldali járdára. (Szerencsére még ekkor sem jött egy jármű sem)

Az ablakomat leengedtem, majd mufurc malac* üzemmódba kapcsolva kiszóltam:
- Ha meg gyorsan megyek, akkor meg az a baj...
(Az elektromossal van esély elérni a zöldet még kikanyarodás után is)
...a babakocsival meg a gyalogátkelőhelyen kéne átmenni...(morgó vénember üzemmód)

Az anyuka láthatóan meglepődik és tényleg kedvesen, bocsánatkérő hangon mondja:
  • Jaaajj, meghallotta!? Nem akartam hangosan mondani, csak magamnak...Bocsíí...Szép napot! (Megszégyenülten fél kézzel a fejét fogva a főút járdájára balra el)
  • Szép napot...(még mindig mufurc malac)

...utána persze én éreztem magam kellemetlenül...


mufurc malac*
Mufurc malac találkozik a jó tündérrel:
  • Szia malackaaa!!! Jó kedvemben találtááál! Kérjél valamíít! Teljesítem!
  • (mogorva) röf-röf. Dögölj meg...
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 381
24 641
113
KTM az szerintem a motor miatt túlárazott, hypeolt.
Ha bringa, akkor én személy szerint tuti Bianchit vennék. Capisci? :D
Egyébként ha meg sportolni akarsz, akkor vegyél rendes kerékpárt ne villanyost :p

edit: jó... valójában a KTM sem szar

Nem tudok kerekparozni sokat, terepen meg foleg felfele, meg gyerekkoromba szetrugrak a terdem… 10-15 km kb es masnap alig tudok menni.
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 345
25 074
113
Nem tudok kerekparozni sokat, terepen meg foleg felfele, meg gyerekkoromba szetrugrak a terdem… 10-15 km kb es masnap alig tudok menni.
Így OK.
Szerintem egyikkel sem nyúlhatsz mellé.
Én személy szerint Bianchira voksolnék ha ennyit költenék.
Ha kihasználod a lehetőségeit. Ha elképzelhető, hogy mégsem, akkor talán érdemes
egy-két kategóriával olcsóbbat keresni.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 304
16 135
113
Mit lehet erre mondani.. 4 millió német ‘prémium’ hazájában, ahol a többség ahelyett hogy venne egy olyan új kocsit amire van pénze és karban is tartaná, inkább vesz egy 3 kategóriával feljebb lévő lerohadóban lévő és ezért keletre lepasszolt német roncsot, amit aztán nem bír fenntartani.

Most hagytam abba a nevetést a linkelt corolla kapcsán. Ne vedd magadra; én is szerettem a japán autókat (volt több 323-asom). Kérésre néztem ilyen corollákat. A beltere iszonyúan olcsó és igénytelen. 10 évesen lógó- időnként szakadt kárpitok. Legendásan hitvány dízelekkel (hazudok, mert 250 ezret bír, csak utána kuka) és az ecotec opeleket megszégyenítő 1,6-1,8 16 V benzinesek. Rakták ezeket versókba is. Egyik csoporttag (versót néztem egy ideig) 3000 km-en 1 L (!) olajat etet meg vele (letapad a gyűrű pl.). Rozsdát nem említem, abban a mazda-honda tengelyt nehéz megközelíteni. Tudom a totalcar dacia-renault fétise komoly, de valamiért 2000-es évjárat előtt még mindig sok F-G Astra, Audi 80, Golf-Passat szaladgál, nem pedig a legendásan megbízható Toyota-Mazda-Honda, stb. Új autó kapcsán meg csak annyi, h nem tudsz benne már akkumulátort sem cserélni, bontás nélkül. 3 éves (nem prémium) autónk szervize 200-500 ezerig szór. Annyiból egy G Astra teljes felújítása kijön. Azért Honda S2000, Nissan 350-370Z, Supra bármikor jöhetne ;) A Bmw, Audi, Merci romokkal járó népréteget ismerem. Ők fejezik be gyakran a mondataikat azzal, h neki "ez/az JÁR". Amúgy az is igaz, h ha karban van tartva (és nem rohad) szinte bármi lehet jó (kivéve 1,6 Prince, d2d, Tfsi).
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 083
50 243
113
Most hagytam abba a nevetést a linkelt corolla kapcsán. Ne vedd magadra; én is szerettem a japán autókat (volt több 323-asom). Kérésre néztem ilyen corollákat. A beltere iszonyúan olcsó és igénytelen. 10 évesen lógó- időnként szakadt kárpitok. Legendásan hitvány dízelekkel (hazudok, mert 250 ezret bír, csak utána kuka) és az ecotec opeleket megszégyenítő 1,6-1,8 16 V benzinesek. Rakták ezeket versókba is. Egyik csoporttag (versót néztem egy ideig) 3000 km-en 1 L (!) olajat etet meg vele (letapad a gyűrű pl.). Rozsdát nem említem, abban a mazda-honda tengelyt nehéz megközelíteni. Tudom a totalcar dacia-renault fétise komoly, de valamiért 2000-es évjárat előtt még mindig sok F-G Astra, Audi 80, Golf-Passat szaladgál, nem pedig a legendásan megbízható Toyota-Mazda-Honda, stb. Új autó kapcsán meg csak annyi, h nem tudsz benne már akkumulátort sem cserélni, bontás nélkül. 3 éves (nem prémium) autónk szervize 200-500 ezerig szór. Annyiból egy G Astra teljes felújítása kijön. Azért Honda S2000, Nissan 350-370Z, Supra bármikor jöhetne ;) A Bmw, Audi, Merci romokkal járó népréteget ismerem. Ők fejezik be gyakran a mondataikat azzal, h neki "ez/az JÁR". Amúgy az is igaz, h ha karban van tartva (és nem rohad) szinte bármi lehet jó (kivéve 1,6 Prince, d2d, Tfsi).
Az említett Corolla generációval jöttek a változó vezérlésű motorok is, azoknál meg típushiba volt (1.6 és afölött) a letapadó dugattyúgyűrűk és az ezzel exponenciálisan megnövekvő olajfogyasztás ügye, ami meg több dologra volt visszavezethező:
  • a dugattyúgyűrűk anyaga nem volt kellően merev
  • a szervizperiódusok akkortájt kezdtek megnőni
  • sokkal érzékenyebb lett az olajminőségre is, amin meg tipikusan spórolt a tulaj meg a szerviz is ha tehette

Ha még hozzáveszed a Toyoták mítoszát, miszerint csak benzint kérnek a motorjaik az első félmillió kilométeren, kész a katasztrófa.

Ugyanerre az időszakra tehető az európai és török gyártás komolyabb felfuttatása is, ami meg más területen jelentett komoly minőségromlást. A Toyota becsületére legyen mondva, hogy a problémás motorokat sokszor egyben cserélték, ráadásul sokszor garancián túl is, good-will alapon.

Én használtam ebből az időszakból való Avensist pár évig, komoly futásteljesítménnyel. Újra kellett gyűrűzni a motort, meg az összes olajjáratát kitakarítani, annyira letapadt minden, zabálta az olajat (előző tulaj nem figyelt oda az olajcserére). Viszont utána jó volt. Egy Toyota szervizben évtizedeket lehúzó szerelő haverom mesélte, hogy tulajdonképpen ezek a motorok problémamentesek is lehettek volna, ha sűrűbben cserélnek alacsonyabb viszkozitású olajat bennük, de ezt még a gyári szervizek is elrontották.

És a beltere sem mállott. Nyilván a japánok a beltereikben akkortájt még a Lexusokban is sokszor a használt szappant használták sablonnak, tényleg tök igénytelennek tűntek a kortárs európaiakhoz képest (de nem az amerikaiakhoz!), viszont nekem pont az a tapasztalatom, hogy mindezzel együtt sokkal tartósabbak voltak.

Saját vagy a családon belüli használatra az elmúlt 20 évben (amióta van saját kocsim) soha nem vettem mást, mint japánt: összesen hetet használtan, kettőt meg újonnan, vegyesen japán és európai gyártásúakat. Egyedül ez az Avensis volt kicsit melléfogás, de a többi mind korrekt darab volt (és a használtak közül egyiket se fiatalon vettem!). És volt köztük Mitsubishi, Toyota, Nissan és Lexus. Most Hondák vannak a családban, mind teszi a dolgát csendesen (összesen 4 db).
 

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 304
16 135
113
Az említett Corolla generációval jöttek a változó vezérlésű motorok is, azoknál meg típushiba volt (1.6 és afölött) a letapadó dugattyúgyűrűk és az ezzel exponenciálisan megnövekvő olajfogyasztás ügye, ami meg több dologra volt visszavezethező:
  • a dugattyúgyűrűk anyaga nem volt kellően merev
  • a szervizperiódusok akkortájt kezdtek megnőni
  • sokkal érzékenyebb lett az olajminőségre is, amin meg tipikusan spórolt a tulaj meg a szerviz is ha tehette

Ha még hozzáveszed a Toyoták mítoszát, miszerint csak benzint kérnek a motorjaik az első félmillió kilométeren, kész a katasztrófa.

Ugyanerre az időszakra tehető az európai és török gyártás komolyabb felfuttatása is, ami meg más területen jelentett komoly minőségromlást. A Toyota becsületére legyen mondva, hogy a problémás motorokat sokszor egyben cserélték, ráadásul sokszor garancián túl is, good-will alapon.

Én használtam ebből az időszakból való Avensist pár évig, komoly futásteljesítménnyel. Újra kellett gyűrűzni a motort, meg az összes olajjáratát kitakarítani, annyira letapadt minden, zabálta az olajat (előző tulaj nem figyelt oda az olajcserére). Viszont utána jó volt. Egy Toyota szervizben évtizedeket lehúzó szerelő haverom mesélte, hogy tulajdonképpen ezek a motorok problémamentesek is lehettek volna, ha sűrűbben cserélnek alacsonyabb viszkozitású olajat bennük, de ezt még a gyári szervizek is elrontották.

És a beltere sem mállott. Nyilván a japánok a beltereikben akkortájt még a Lexusokban is sokszor a használt szappant használták sablonnak, tényleg tök igénytelennek tűntek a kortárs európaiakhoz képest (de nem az amerikaiakhoz!), viszont nekem pont az a tapasztalatom, hogy mindezzel együtt sokkal tartósabbak voltak.

Saját vagy a családon belüli használatra az elmúlt 20 évben (amióta van saját kocsim) soha nem vettem mást, mint japánt: összesen hetet használtan, kettőt meg újonnan, vegyesen japán és európai gyártásúakat. Egyedül ez az Avensis volt kicsit melléfogás, de a többi mind korrekt darab volt (és a használtak közül egyiket se fiatalon vettem!). És volt köztük Mitsubishi, Toyota, Nissan és Lexus. Most Hondák vannak a családban, mind teszi a dolgát csendesen (összesen 4 db).
Mitsubishi evo is tetszik! Milyen Hondáid vannak? Mert bevallom 2 hete majdnem elgyengültem (városi rohangálóst keresünk) egy (mű)bőr belsős Jazz kapcsán. Meg az FR-V is tetszik a 6 ülés miatt, de azok már nagyon oda vannak :(
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 083
50 243
113
Mitsubishi evo is tetszik! Milyen Hondáid vannak? Mert bevallom 2 hete majdnem elgyengültem (városi rohangálóst keresünk) egy (mű)bőr belsős Jazz kapcsán. Meg az FR-V is tetszik a 6 ülés miatt, de azok már nagyon oda vannak :(
Van első generációs Jazz, gen6 Civic, gen2 HR-V és gen10 Civic. Egyiknek se volt semmi komoly baja, pedig kumulatíve biztos van vagy 500e km bennük. Mind benzines, a gen10 Civic turbós.

Mindegyik tök jó városi rohangálósnak :) bár nyilván arra (ha nagyváros) automata a legjobb. A gen10 Civic külön kedvencem, mert úgy néz ki, mintha önmaga paródiája lenne ;) Kb akkora kívül-belül, mint egy Octavia 2, viszont legalább kinéz valahogy, illetve mélyen ülsz benne. De mindegyiket tök jó vezetni (még a Jazzt is).
 
  • Tetszik
Reactions: rappali_

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 598
12 665
113
Nem tudok kerekparozni sokat, terepen meg foleg felfele, meg gyerekkoromba szetrugrak a terdem… 10-15 km kb es masnap alig tudok menni.
Középkorú legkiválóbb barátom és egyben kollégám roppant lelkes kerékpáros. Olyannyira (figyelem; szügségtelen mellékszál!), hogy a múltkori üzemorvosin kiderült és alapos kardiológiai vizsgálaton beigazolódott, hogy sikerült is összeszednie egy jó kis sportszívet az évtizedek alatt; átlagos körülmények között 45-ös a pulzusa...

Na szóval rákérdeztem nála erre az e-bike dologra (amit addig gyűlölt és lenézett, amíg fel nem hívtam a figyelmét a mozgásban, hogy egészségben sérült, korlátozott embereknek adhat kiváló alternatívát).

Mivel a barátnőjének rendszeresen bérelnek a Balatonnál, illetve Ausztriában elektromos kerékpárokat, ezért érdekes infóval tudott szolgálni:
A kölcsönzősök szerint a Shimano motorosokat jobb kerülni, mert elég gyakran kérik a bérlők a mentést, illetve nem bírják a nedves, esős időt.
Márpedig a Bianchik azzal vannak szerelve.
Állítólag a Yamaha motoros kerékpárokat kell keresni, azokkal semmi gond, pl. KTM.
(Én meg nem értek hozzá, tehát az infó tartalmazhat pontatlanságokat és hiányosságokat)