Most hagytam abba a nevetést a linkelt corolla kapcsán. Ne vedd magadra; én is szerettem a japán autókat (volt több 323-asom). Kérésre néztem ilyen corollákat. A beltere iszonyúan olcsó és igénytelen. 10 évesen lógó- időnként szakadt kárpitok. Legendásan hitvány dízelekkel (hazudok, mert 250 ezret bír, csak utána kuka) és az ecotec opeleket megszégyenítő 1,6-1,8 16 V benzinesek. Rakták ezeket versókba is. Egyik csoporttag (versót néztem egy ideig) 3000 km-en 1 L (!) olajat etet meg vele (letapad a gyűrű pl.). Rozsdát nem említem, abban a mazda-honda tengelyt nehéz megközelíteni. Tudom a totalcar dacia-renault fétise komoly, de
valamiért 2000-es évjárat előtt még mindig sok F-G Astra, Audi 80, Golf-Passat szaladgál, nem pedig a legendásan megbízható Toyota-Mazda-Honda, stb. Új autó kapcsán meg csak annyi, h nem tudsz benne már akkumulátort sem cserélni, bontás nélkül. 3 éves (nem prémium) autónk szervize 200-500 ezerig szór. Annyiból egy G Astra teljes felújítása kijön. Azért Honda S2000, Nissan 350-370Z, Supra bármikor jöhetne
A Bmw, Audi, Merci romokkal járó népréteget ismerem. Ők fejezik be gyakran a mondataikat azzal, h neki "ez/az JÁR". Amúgy az is igaz, h ha karban van tartva (és nem rohad) szinte bármi lehet jó (kivéve 1,6 Prince, d2d, Tfsi).
Vastagon kiemeltem a hozzászólás indítót.
Rendesen szeret torzítani az agyunk a vágyainknak, prekoncepcióinknak megfelelően (lásd mottóm).
Ahogy írtad is, vannak elképzelések legendákról.
Ha azok igazak lennének, akkor az utca még mindig tele lenne -úgy hirtelen - Kadetokkal, meg II-es Golfokkal, öreg japán autókkal, stb.
Ehhez képest a valóság elég demokratikus és könyörtelen; szinte mindent kinyír...nemcsak az elfuserált konstrukciókat, hanem a legendákat is.
Nyilván ebbe belejátszanak a baleseti sérült és TK-s eltűnések az utakról, pláne ha boyracer autókról beszélünk.
Aztán odavágnak az alkatrész utánpótlás illetve adott esetben horroráruk miatti forgalomból eltűnések, főleg, ha összetett konstrukciókról beszélünk (V6-os motorok, légrugós futóművek, elektronikák, klímák), nem véletlen, hogy szinte eltűntek az utakról pl. a bálna, meg a...a...ö...izé... Pintér S Mercik, a Bangle 7-es, első X5-ös BMW-k, stb.
Eközben még mindig látok itt Borsodban kívülről jó állapotú Fiat Unot, meg Temprát, holott (régi) Fiat fanságom dacára sem volna szabad már ilyenek látni napi használatban...
Aztán bekavarnak az érzékelésbe a típusok utcán látott gyakorisága is, meg az ezekhez viszonyított használati sűrűség (pl. Jaguar), stb.
Utólag, 30 év után már én is látom, hogy a 80-as Audik elpusztíthatatlanok...