Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 217
30 266
113
Mindeközben Dávidka tanácsokat is oszt a Miskolciaknak....


Nem kifizetőhely, ááááá, dehogy.

Kepernyokep-2023-07-23-095902-660x162.png
Milyen speciális témakörben kell tanácsot adni (17 napig) aminek 250 ezer a napidíja és önkormányzaton belül sem találni rá szakembert? Vagy ez az összeg nem is sok?
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
9 066
30 563
113
Eközben Csehországban.....
Dehogy lesz itt 2035 re normális vasúti szolgáltatás max lázállomban...
Ahhoz nem egy évtizedre van szükség hanem 2-3 legalább... A csehek se most indultak el hanem 15-20 éve... Mára beérik az eredménye.
Maradnak majd a credok vidéken.....
Eközben nálunk újabb 7 vonalat zárnak be:

 
  • Dühítő
  • Szomorú
Reactions: BJani and tonyo

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 427
7 987
113
Eközben nálunk újabb 7 vonalat zárnak be:

Egyébként több helyről azt hallani hogy a "bezárt" 10 mellékvonalakon kívül még 20?? Szerepel a halál listán....
Tényleg csak a fővonalakon marad a személy szállítás meg egy pár db mellékvonalon.... A szerencsésebb mellékvonalakon még a teher néha napján elzötyög pár évig.... utána azok is mennek az ennyészetnek...
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
14 124
20 706
113
Egyébként több helyről azt hallani hogy a "bezárt" 10 mellékvonalakon kívül még 20?? Szerepel a halál listán....
Tényleg csak a fővonalakon marad a személy szállítás meg egy pár db mellékvonalon.... A szerencsésebb mellékvonalakon még a teher néha napján elzötyög pár évig.... utána azok is mennek az ennyészetnek...
Nem értek hozzá, illetve nem tudom, hogy egyáltalán a piac érdeklődne-e iránta,
de miért nem adnak legalább esélyt arra, hogy privatizálás után valaki más is próbát tegyen ezekkel, aki nem a MÁV?
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 834
24 235
113
Nem értek hozzá, illetve nem tudom, hogy egyáltalán a piac érdeklődne-e iránta,
de miért nem adnak legalább esélyt arra, hogy privatizálás után valaki más is próbát tegyen ezekkel, aki nem a MÁV?
Mert a személyszállítás pár vonalat kivéve mindig veszteséges. Az USA példája mutatja, hogy gyakorlatilag megszűnt a tömegközlekedés színte mindenhol.
Ezek a vonalak el fognak halni, ahogy a buszközlekedés is szinte teljesen meghalt a falvakban, amik magukkal hozták teljes régiók elsorvadását. Ez viszont hosszú távon tökéletes ráfizetés mindenkinek, de rövid távon jól eladható, hogy mernemértemeg.
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
14 124
20 706
113
Mert a személyszállítás pár vonalat kivéve mindig veszteséges. Az USA példája mutatja, hogy gyakorlatilag megszűnt a tömegközlekedés színte mindenhol.
Ezek a vonalak el fognak halni, ahogy a buszközlekedés is szinte teljesen meghalt a falvakban, amik magukkal hozták teljes régiók elsorvadását. Ez viszont hosszú távon tökéletes ráfizetés mindenkinek, de rövid távon jól eladható, hogy mernemértemeg.
Az US tök hülye példa, tök más közlekedési szokásokkal, teljesen más távolságokkal, mindennel.
Európai példákat nézzünk szerintem.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 834
24 235
113
Akkor FR, GB, DE (?) hogy tudnak működni a kisebb vasúti szolgáltatók?
Vagy állami támogatásból, vagy megszereznek valami aranytojást tojó desztinációt, és élnek mint marci hevesen. Közben a nyeresség kiesik az állami cégből, és vagy a teherrész dotálja, vagy ha nem, akkor az állam veszteségét növeli.
Pl ha magánosítják a szentendrei és a csepeli hévet, az sok pénzt fog hozni, de a többi meg viszi.
Vagy egy 7es busz hiperszuper sok pénz, de az éjszakai világvége járatot már nem venné meg.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 834
24 235
113
Nézd meg akkor hány magánvasúti trs van Nyugaton
Amik pontosan ugyanannyi pénzt visznek el, mintha állami lenne, hiszen ugyanazt a veszteséget kell pótolni. A nyerességes pálya ugyanis az államnak is nyerességes.
Beraktam adatokat pár oldallal ezelőtt, a MÁV csoport amúgy ha szolidan is, de nyerességet termelt. Persze ha az állami támogatást leszeded nem, de ez esetben ugye a magánvasútak se termelnek veszteséget, vagy a társadalmi károk lesznek akkorák, hogy később a többszörösét fizeted vissza.

Látsz állami vasutat? Nem működik?
Amúgy ez vicces kérdés:
Ez volt a második súlyos baleset a Great Western fővonalon alig több mint két éven belül, az első az 1997. szeptemberi Southall vasúti baleset volt, néhány mérföldre nyugatra a balesettől. Mindkét balesetet egy működőképes automatikus vonatvédelmi (ATP) rendszer akadályozhatta volna meg, amelynek szélesebb felszerelését költség okok miatt elutasították.
Avagy bár a MÁVval bőven vannak gondok, de ezeket a baleseteket a 60as évek vasútbiztosítási rendszere is fogta volna.

És igen, természetesen működik, csak milyen áron? A veszteséget mindig az állam fizeti ki, vagy eü költségekben, vagy leszakadó régiókban, vagy súlyos pénzben.

Egy 10 millió négyzetkilóméteres kontinens vs egy 10 millió négyzetkilómeteres kontinens, az egyik népsűrűsége egyenletes, a másik nagyjából a két partra koncentrálódik. Miért irreleváns, hogy az egyik a magánosított tömegközlekedését írtózatos tempóval elbukta, a másik meg nem? Basszus a magyar vasút arányosítva 5ször nagyobb sűrűségű, mint odaát, de még a normál nyomtávú európai vasúthálózat is 3szorosa, úgy hogy nem egy országról beszélünk hanem vagy 25ről.
A vasúti villamosítottság 1 számjegyű odaát, ideát közel 50
A nagysebességű pája 700 km a 11 000 kmel szemben.
Stb.
Szted egy 10 kocsis szergej 100 utassal(ami gyak etwas lófasz, vagy 100 személyautó kibocsájtása a nagyobb egy főre vetítve? És ezt ki fogja kifizetni? Te amikor orvoshoz kerülsz.
Vannak dolgok, amik egyszerűen üzletileg nem működnek, és sose fognak. Viszont a fontosságuk messze nagyobb, mint amit szeretnek emberek megérteni.
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
14 124
20 706
113
Amik pontosan ugyanannyi pénzt visznek el, mintha állami lenne, hiszen ugyanazt a veszteséget kell pótolni. A nyerességes pálya ugyanis az államnak is nyerességes.
nem, mint a MÁV is mutatja, a legrosszabb gazda.
Beraktam adatokat pár oldallal ezelőtt, a MÁV csoport amúgy ha szolidan is, de nyerességet termelt. Persze ha az állami támogatást leszeded nem, de ez esetben ugye a magánvasútak se termelnek veszteséget, vagy a társadalmi károk lesznek akkorák, hogy később a többszörösét fizeted vissza.
viszont ha nem lesz, akkor sok kistérség fog elsorvadni.
Amúgy ez vicces kérdés:
Ez volt a második súlyos baleset a Great Western fővonalon alig több mint két éven belül, az első az 1997. szeptemberi Southall vasúti baleset volt, néhány mérföldre nyugatra a balesettől. Mindkét balesetet egy működőképes automatikus vonatvédelmi (ATP) rendszer akadályozhatta volna meg, amelynek szélesebb felszerelését költség okok miatt elutasították.
Avagy bár a MÁVval bőven vannak gondok, de ezeket a baleseteket a 60as évek vasútbiztosítási rendszere is fogta volna.
Ja persze. Kár, hogy sokkal nagyobb hálózaton, nagyságrendekkel több szerelvény és utas van a hálózaton.
És igen, természetesen működik, csak milyen áron? A veszteséget mindig az állam fizeti ki, vagy eü költségekben, vagy leszakadó régiókban, vagy súlyos pénzben.


Egy 10 millió négyzetkilóméteres kontinens vs egy 10 millió négyzetkilómeteres kontinens, az egyik népsűrűsége egyenletes, a másik nagyjából a két partra koncentrálódik. Miért irreleváns, hogy az egyik a magánosított tömegközlekedését írtózatos tempóval elbukta, a másik meg nem? Basszus a magyar vasút arányosítva 5ször nagyobb sűrűségű, mint odaát, de még a normál nyomtávú európai vasúthálózat is 3szorosa, úgy hogy nem egy országról beszélünk hanem vagy 25ről.
A vasúti villamosítottság 1 számjegyű odaát, ideát közel 50
A nagysebességű pája 700 km a 11 000 kmel szemben.
Stb.
Szted egy 10 kocsis szergej 100 utassal(ami gyak etwas lófasz, vagy 100 személyautó kibocsájtása a nagyobb egy főre vetítve? És ezt ki fogja kifizetni? Te amikor orvoshoz kerülsz.
Vannak dolgok, amik egyszerűen üzletileg nem működnek, és sose fognak. Viszont a fontosságuk messze nagyobb, mint amit szeretnek emberek megérteni.
továbbra is: teljesen más utazási szokások, adottságok. Európai vonatkozásban irreleváns.
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 834
24 235
113
nem, mint a MÁV is mutatja, a legrosszabb gazda.
Mit is mutat a MÁV?
Mint az ábra is mutatja, a hozzád hasonlók állandó aknamunkája ellenére is nyerességet tud felmutatni.
Európai középmezőny, annak ellenére, hogy láthatóan te is lelkesen nyomod, a minekbelepénzt, amit a kormányok a rendszerváltás óta magukévá tettek teljesen.

viszont ha nem lesz, akkor sok kistérség fog elsorvadni.
Akkor újra: a magántársaságnak vagy az állam fizeti ki a pénzt, aki ugyanazt fogja csinálni, mint most az állam, hiszen így lesz a legnagyobb a profit, vagy az állam tartja el, akkor meg a nyerességes vonalak tűnnek el a francba az állami rendszerből, és ugyanott vagyunk.
Még be lehet zárni mint az usában :)

Ja persze. Kár, hogy sokkal nagyobb hálózaton, nagyságrendekkel több szerelvény és utas van a hálózaton.
Kár hogy durván 3szor akkora országban alig 2szeres a vasúthálózat hossza. Szóval nem jött be.
Kár, hogy minden szar ellenére arányosítva alig van előrébb az angol vasút.
És ennek mi köze ahhoz, hogy nálunk a 60as évek óta van olyan vasútbiztosító rendszer, ami odaát nem épül ki, mert drága...

Európai vonatkozásban irreleváns.
Továbbra is, gyakorlatilag leépítették az egészet, mert nem érte meg, az állam meg kiszállt.
 
  • Tetszik
Reactions: Bálint

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
14 124
20 706
113
Mit is mutat a MÁV?
Mint az ábra is mutatja, a hozzád hasonlók állandó aknamunkája ellenére is nyerességet tud felmutatni.
Mi a faszom bajod van?
Európai középmezőny, annak ellenére, hogy láthatóan te is lelkesen nyomod, a minekbelepénzt, amit a kormányok a rendszerváltás óta magukévá tettek teljesen.
Én pont azt mondom, hogy versenyképessé kell tenni, és nem bezárni.
Ha ehhez az kell, hogy beengedni a versenyt, akkor azt.
Ez egyébként jó hatással szokik lenni, ld légi közlekedés pl.
Akkor újra: a magántársaságnak vagy az állam fizeti ki a pénzt, aki ugyanazt fogja csinálni, mint most az állam, hiszen így lesz a legnagyobb a profit, vagy az állam tartja el, akkor meg a nyerességes vonalak tűnnek el a francba az állami rendszerből, és ugyanott vagyunk.
Még be lehet zárni mint az usában :)


Kár hogy durván 3szor akkora országban alig 2szeres a vasúthálózat hossza. Szóval nem jött be.
Kár, hogy minden szar ellenére arányosítva alig van előrébb az angol vasút.
És ennek mi köze ahhoz, hogy nálunk a 60as évek óta van olyan vasútbiztosító rendszer, ami odaát nem épül ki, mert drága...
Ja, azért utaztam a MÁV-val 40 éve ugyan azokkal a szerelvényekkel, mint ma amikkel lehet...
Továbbra is, gyakorlatilag leépítették az egészet, mert nem érte meg, az állam meg kiszállt.
Persze. Csak kint van pénzük helyette belföldi repülőkön utazni, vagy nem olyan röghözkötöttek, mint Mo-n.