Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
9 066
30 563
113
Ezeknek a számoknak nézz utána sztem, mert az IC+ kocsik max ha 50db lehet.
A többi IC, EC kocsikat meg sztem hagyjuk. Mert azok is már ezer évesek.
Bár tény, hogy egy fokkal jobbak, mint a Kelet-Német meg Győri kocsik.
Bár az is tény, hogy azoknak megvan a maguk hangulata :D
a Kormány 100 kocsi 2017 és 2019 közötti gyártásának finanszírozásáról határozott.[21] Még ugyanabban a hónapban a MÁV megkezdte 20 nemzetközi kivitelű (10 termes elrendezésű és 10 többcélú teres) kocsi gyártásának előkészítését.[22] A 2018 során zajló sorozatgyártás eredményeként elsőként megépült 61 55 84-91 400-1 pályaszámú Bbdpmz kocsit a Vasúttörténeti Parkban mutatták meg az érdeklődőknek 2018 nyarán, majd a nemzetközi szakmai közönségnek is a berlini InnoTrans 2018 kiállításon szeptember közepén.

2018 őszétől a sorozatgyártás felpörgött. Előbb a 10 nemzetközi forgalomra szánt többcélú kocsi készült el, majd 2019 tavaszától további tíz nemzetközi forgalomban résztvevő másodosztályú termes kocsi épült meg. A kocsik elkészültük és a próbafutás után szinte azonnal forgalomba álltak a MÁV-Start belföldi vonataiban. A sorozatgyártás első 20-as kontingensének lezárását a 2019-es vasutasnapon ünnepelte a MÁV, ahol bemutatták az utolsóként elkészült termes kocsit. 2019 nyarán a vasút a sorozatgyártás folytatására is engedélyt kapott. 2019 augusztusában kezdődött meg a sorozatgyártás második kontingensének összeszerelése. 2019 őszétől 35 másodosztályú többcélú teres kocsi épült Szolnokon a belföldi forgalom céljaira. (Az első sorozat nemzetközi és a második sorozat belföldi kocsijai között egy jelentősebb különbség van: a nemzetközi forgalomban előírt három kerekesszékes férőhely helyett a belföldi kocsikban csak kettőt létesítettek.) A tervek szerint a harmincötödik többcélú teres kocsit további harmincöt belföldi forgalmú első osztályú kocsi építése követi majd.[23]

Szerintem a többi felújított kocsival sincs semmi baj, csak hogy kevés van belőlük ahhoz, hogy lefedjék az országot vele.
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 834
24 235
113
Na eltaláltad. Végig ott szoktam volt ülni Prágáig.
Az a MÁV kocsi ;) a cseh kocsi csak egy sör kocsi.

Az a szárnyvonal, ahonnan 100-an járnak melóba/egyéb ügyet intézni/vásárolni azt szerintem jobb pótolni magánutóval (össze szoktak társulni 3-5-en) vagy önkormányzati székes furgonnal mint kihasználatlan/veszteséges tömegközlekedéssel.
Az ott lakó 100 embert épp úgy megilleti a tömegközlekedéshez való jog, mint a belpesti romkocsmatölteléket. A MÁV 10 millió emberre kap durván 300 mrd ft állami dotációt.
A BKV kicsit több mint 150 mrdot. Akkor miért is a belpesti romkocsmatöltelékre költsük?
Természetesen a kérdés költői, mert mindkettőre költeni kell, és mind a kettő fontos. Csak valamiért általában nem az utóbbin vagytok kiakadva.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
9 066
30 563
113
Ha már DB, észrevesztek valami furcsát a listában? (azon kívül, hogy lemaradt DB Cargo Türkiye)

DB Cargo Russija​

 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
14 124
20 706
113
a Kormány 100 kocsi 2017 és 2019 közötti gyártásának finanszírozásáról határozott.[21] Még ugyanabban a hónapban a MÁV megkezdte 20 nemzetközi kivitelű (10 termes elrendezésű és 10 többcélú teres) kocsi gyártásának előkészítését.[22] A 2018 során zajló sorozatgyártás eredményeként elsőként megépült 61 55 84-91 400-1 pályaszámú Bbdpmz kocsit a Vasúttörténeti Parkban mutatták meg az érdeklődőknek 2018 nyarán, majd a nemzetközi szakmai közönségnek is a berlini InnoTrans 2018 kiállításon szeptember közepén.

2018 őszétől a sorozatgyártás felpörgött. Előbb a 10 nemzetközi forgalomra szánt többcélú kocsi készült el, majd 2019 tavaszától további tíz nemzetközi forgalomban résztvevő másodosztályú termes kocsi épült meg. A kocsik elkészültük és a próbafutás után szinte azonnal forgalomba álltak a MÁV-Start belföldi vonataiban. A sorozatgyártás első 20-as kontingensének lezárását a 2019-es vasutasnapon ünnepelte a MÁV, ahol bemutatták az utolsóként elkészült termes kocsit. 2019 nyarán a vasút a sorozatgyártás folytatására is engedélyt kapott. 2019 augusztusában kezdődött meg a sorozatgyártás második kontingensének összeszerelése. 2019 őszétől 35 másodosztályú többcélú teres kocsi épült Szolnokon a belföldi forgalom céljaira. (Az első sorozat nemzetközi és a második sorozat belföldi kocsijai között egy jelentősebb különbség van: a nemzetközi forgalomban előírt három kerekesszékes férőhely helyett a belföldi kocsikban csak kettőt létesítettek.) A tervek szerint a harmincötödik többcélú teres kocsit további harmincöt belföldi forgalmú első osztályú kocsi építése követi majd.[23]

Szerintem a többi felújított kocsival sincs semmi baj, csak hogy kevés van belőlük ahhoz, hogy lefedjék az országot vele.
Ha már wiki, akkor ott vannak a db számok is.
Hol van az 400? 35+35+10+10
 
  • Tetszik
Reactions: alali77

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 834
24 235
113
Hadd tudjam már, hogy milyen vagonban utaztam.
Nem, nem MÁV volt, egyik oszt szem.kocsi és a kocsmakocsi se MÁV volt.
De még a mozdony sem.
Nem tudod jobban, ezt már sokadszor bizonyítod.
A Budapest-Prága vasútvonalon váltott szerelvény közlekedik. Egy máv és egy CD.
Étkező kocsi a máv szerelvényeken van. A CD szerelvényeken csak büfékocsi.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
9 066
30 563
113
Ha már DB, észrevesztek valami furcsát a listában? (azon kívül, hogy lemaradt DB Cargo Türkiye)
De még ez is érdekes, mert ez Kínába és Oo.-ban működik

DB Cargo Eurasia​

 
T

Törölt tag 1711

Guest
Nem tudod jobban, ezt már sokadszor bizonyítod.
A Budapest-Prága vasútvonalon váltott szerelvény közlekedik. Egy máv és egy CD.
Étkező kocsi a máv szerelvényeken van. A CD szerelvényeken csak büfékocsi.

Van Regiojet is (piaci alapon), büfékocsival. Most még napi 2 pár, de decembertől elvileg 5 pár lesz.
 
  • Tetszik
Reactions: SirHiggins

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
14 124
20 706
113
Nem tudod jobban, ezt már sokadszor bizonyítod.
A Budapest-Prága vasútvonalon váltott szerelvény közlekedik. Egy máv és egy CD.
Étkező kocsi a máv szerelvényeken van. A CD szerelvényeken csak büfékocsi.
Érdekes, hogy akkor cseh személyzet, cseh étlapról, cseh főételt és sört szolgál fel, cseh nyelven.
Meg úgy egyébként is teljesen máshogy néz ki, mint egy MÁV kocsi. Ja, meg a feliratok se magyarul vannak.
Roppant gyanús.

Mármint a felújjított kocsikra értettem a 400-at nem az IC+-ra
Úgy OK. Akkor félreértettelek.
De a felújítottak is milyen kocsik? Ha jól tudom az ezer éves győrieket újították fel, még vmikor 20+ éve.
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 834
24 235
113
Van Regiojet is (piaci alapon), büfékocsival. Most még napi 2 pár, de decembertől elvileg 5 pár lesz.
Legyen is, semmi bajom azzal, ha van választás. Azzal van a bajom, amikor mindenszarizmus alapján szídunk valamit, úgy hogy nem is tudjuk, hogy a Budapest-Pozsony-Prága vonalat a máv és a cd közösen üzemelteti.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 834
24 235
113
Érdekes, hogy akkor cseh személyzet, cseh étlapról, cseh főételt és sört szolgál fel, cseh nyelven.
Tényleg érdekes, mert a személyzet amúgy végképp vegyes. Nekem a cseh büfékocsiban, ami nem étkező, magyarul szolgáltak fel, ahol fizethettem koronával, forinttal, és euróval is.
Mondjuk oda fele, meg a magyar kocsiban ugyanez volt. Csak jobb kaja, rosszabb sör.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
14 124
20 706
113
Tényleg érdekes, mert a személyzet amúgy végképp vegyes. Nekem a cseh büfékocsiban, ami nem étkező, magyarul szolgáltak fel, ahol fizethettem koronával, forinttal, és euróval is.
Mondjuk oda fele, meg a magyar kocsiban ugyanez volt. Csak jobb kaja, rosszabb sör.
MÁV étkezőben kb 2006 óta nem ettem értelmezhetőt.
Meg közben úgy el is tűntek en-bloc a kocsmakocsik.