Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 532
10 172
113
A vasutat a nagy áru/embertömegekre találták ki szerintem. Ami ettől eltér, az veszteséges. Egy napi 100 embert szállító tehervonatmentes szárnyvonal fenntartása felesleges. Mondjuk a kellő rugalmasságú buszközlekedés is veszteséges vagy semkisemhasználjamódondrága.
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 834
24 235
113
Mi a faszom bajod van?
Semmi, hiszen mi értelme utánanézni dolgoknak, ha lehet nyomni az elkúrt liberális mantrát, hogy az állam rossz gazda. De csak ha magyar. Mert ha OBB vagy DB akkor nem az.
Én pont azt mondom, hogy versenyképessé kell tenni, és nem bezárni.
Soha az életben nem lesz versenyképes egy Kistelek Szatymaz desztináció, mert egyszerűen nem él ott elég ember még ahhoz sem, hogy napi 2 busz menjen, nem hogy egy vasútvonal fenntartásához. Az többe kerül, hogy a Szegedi IC megáll ott, mint az elérhető utasszám.
Szóval a, az állam megszűnteti, ami mindenkinek rossz.
b, fenntartja és fizeti a teljes veszteségét
C, Józsi üzemelteti, ami drágább, mert akkor Józsi veszteségét, és bmw utáni vágyát is fizeti.
Kapis?

Csak kint van pénzük helyette belföldi repülőkön utazni,
Megépült az első gyorssebességű vonal, és rácsodálkoztak, hogy jé, feleannyi idő ezred annyi károsanyagkibocsájtás.
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 834
24 235
113
Pedig nekik is veszteséges, csak a DB-nek ott a DB cargo az ÖBB-nek meg az egész Rail Cargo group amit összeloptak a térségbe....
Tudom, de ez ebből a szempontból nem számít. A személyközlekedés mindenhol az.
Egy napi 100 embert szállító tehervonatmentes szárnyvonal fenntartása felesleges.
Miért lenne az?
Mondjuk a kellő rugalmasságú buszközlekedés is veszteséges vagy semkisemhasználjamódondrága.
Orvos vagy, tisztában vagy vele, hogy egy rákos megbetegedés kezelése 100 milliós tétel is lehet. + munkából kiesett idő, plusz idős korban ráköltött plusz pénzek. Ha csak 3000 emberrel kevesebb embert kell a kisebb légszennyezettség miatt kezelni, mert nem elszegényedő régió, mert több mozgás, mert kevesebb autó, már most plusszos az államnak a dolog. És ide nem számoltuk bele a segélyeket, boltok fenntartását stb. És ennél jóval több emberről van szó.
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 834
24 235
113
Igen, ezzel azt akartam mondani, hogy az állami kompenzáció meg a cargo nyereségéből tudják fenntartani a személyszállítást plusz fejleszteni a szerelvényeket meg a pályát.
Nem ismerem a DB-t, de azért sokat mond a berakott statisztika.
Főleg, úgy, hogy a csehet meg az olaszt viszonylag nem régről sikerült tapasztalnom.
A cseh nagyjából tényleg egy hajszállal jobb. Az olasz meg tényleg rosszabb annyival, mint amit ez a térkép mutat. Ez alapján azt gondolom, hogy jó.
Így azt kell mondanom, hogy igen, a mávnak van bőven hibája, véres a torka, és messze nem tökéletes, de azért erről főleg az elbaltázott közlekedéspolitika és nem a vasutasok tehetnek.
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
14 124
20 706
113
kisebb légszennyezettség miatt kezelni, mert nem elszegényedő régió, mert több mozgás, mert kevesebb autó, már most plusszos az államnak a dolog. És ide nem számoltuk bele a segélyeket, boltok fenntartását stb. És ennél jóval több emberről van szó.
Döntsd már el, hogy akkor a bezárások ellen, vagy mellett vagy
Semmi, hiszen mi értelme utánanézni dolgoknak, ha lehet nyomni az elkúrt liberális mantrát, hogy az állam rossz gazda. De csak ha magyar. Mert ha OBB vagy DB akkor nem az.
Amik piaci alapon működő nyrt-k...

De amúgy OK. Revideálom. Zárja is be a MÁV a kulturált, megbízható közlekedésre alkalmatlan személyszállítási
üzletágát.
A mellékvonalak fölöslegesek, ahogy említetted.
Prágába meg inkább járjon a CSD vagy EuroRegio, Bécsbe az ÖBB. Legalább nem rohad szét és
kellemes utazási élményt ad.
A Malév is egy rakás f@skupac volt, mégis mindenki túlélte, hogy megszűnt.
 
  • Tetszik
Reactions: alali77

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 834
24 235
113
Döntsd már el, hogy akkor a bezárások ellen, vagy mellett vagy
Te vagy mellette, már ki tudja mióta, hiszen te akarod "versenyeztetni" az alapból versenyképtelen szakaszokat.

Legalább nem rohad szét és
kellemes utazási élményt ad.
A felhasználói élmények alapján alig jobb mint a máv. Csak te ezt nem vagy képes megérteni.

A Melév is egy rakás f@skupac volt, mégis mindenki túlélte, hogy megszűnt.
Az AEA 2007-es felmérése szerint a Malév Európában a harmadik legpontosabb légitársaság volt 84,8%-kal. (Az eredmények szerint az első helyezett a cseh CSA, a második pedig a belga Brussels Airlines.)
2010-ben a Malév elnyerte a legjobb Kelet-Európai légitársaság díját a World Airline Award díjátadón, amit az utasok elégedettségei alapján osztanak ki
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
14 124
20 706
113
Te vagy mellette, már ki tudja mióta, hiszen te akarod "versenyeztetni" az alapból versenyképtelen szakaszokat.
Én aztán nem vagyok mellette.
A felhasználói élmények alapján alig jobb mint a máv. Csak te ezt nem vagy képes megérteni.
Elég sokszor volt már alkalmam Bp-Pr között vonatozni.
A MÁV által kiállított szerelvény egy s.z.a.r. Minden szempontból.
Az AEA 2007-es felmérése szerint a Malév Európában a harmadik legpontosabb légitársaság volt 84,8%-kal. (Az eredmények szerint az első helyezett a cseh CSA, a második pedig a belga Brussels Airlines.)
2010-ben a Malév elnyerte a legjobb Kelet-Európai légitársaság díját a World Airline Award díjátadón, amit az utasok elégedettségei alapján osztanak ki
Ja persze. Úgy mindent is lehet, ha az állam önti bele a pénzt, mert máshogy képtelen a napi működésre is.
Ja várjámá' hát nem pont ez történt?
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 834
24 235
113
Elég sokszor volt már alkalmam Bp-Pr között vonatozni.
Én is. 10 ből 9szer a cseh szakaszon szedte össze a késést.
A MÁV által kiállított szerelvény egy s.z.a.r. Minden szempontból.
Mi minden szempontból drágagyöngyöm? Le lehet ülni az étkezőkocsiban?

Ja persze. Úgy mindent is lehet, ha az állam önti bele a pénzt, mert máshogy képtelen a napi működésre is.
Szóval elbuktad az állításod, most terelsz.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
14 124
20 706
113
Én is. 10 ből 9szer a cseh szakaszon szedte össze a késést.
Na késéssel kapcsolatban a MÁV... LoL
Mi minden szempontból drágagyöngyöm? Le lehet ülni az étkezőkocsiban?
Na eltaláltad. Végig ott szoktam volt ülni Prágáig.
Szóval elbuktad az állításod, most terelsz.
Mivel terelek?
Tény. Ahogy nem kapott támogatást, ment a levesbe.
Kvázi korlátlan támogatással, ha nem is kell nézni a gazdaságosságot, piacot kva könnyű jónak lenni.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Állítólag a piac liberalizációjával Dél-Dunántúlon lepasszol néhány személyszállító vonatot a Gysev-nek a MÁV-Start, felszabaduló mozdonyokkal be lehet tömködni máshol a lyukakat.

Ahol meg továbbra sem akar szolgáltatni nyugodtan pályázhat bármelyik megmondóember, de piaci alapon akár holnap is indíthat személyszállítást bármelyik felfüggesztett vonalon.

Ja és a MÁV egyetlen szerelvényt se állít ki már vagy 15 éve.
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
14 124
20 706
113
Állítólag a piac liberalizációjával Dél-Dunántúlon lepasszol néhány személyszállító vonatot a Gysev-nek a MÁV-Start, felszabaduló mozdonyokkal be lehet tömködni máshol a lyukakat.

Ahol meg továbbra sem akar szolgáltatni nyugodtan pályázhat bármelyik megmondóember, de piaci alapon akár holnap is indíthat személyszállítást bármelyik felfüggesztett vonalon.

Ja és a MÁV egyetlen szerelvényt se állít ki már vagy 15 éve.
Akkor Start. Mindenki értette így is.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
9 066
30 563
113
Ja OK. És hány szerelvényre való IC+ /tehát még csak nem is EC, vagy EN.../ kocsija van a MÁV-nak? :D
Kb 400 vagon lehet felújítva tehát kb az össze EC EN-n ilyenek járnak plusz belföldön 1-2 IC pl Tokaj, ha nincs balaton, mert ilyenkor kb az összes vagon megy oda ami valamirevaló
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
14 124
20 706
113
Kb 400 vagon lehet felújítva tehát kb az össze EC EN-n ilyenek járnak plusz belföldön 1-2 IC pl Tokaj, ha nincs balaton, mert ilyenkor kb az összes vagon megy oda ami valamirevaló
Ezeknek a számoknak nézz utána sztem, mert az IC+ kocsik max ha 50db lehet.
A többi IC, EC kocsikat meg sztem hagyjuk. Mert azok is már ezer évesek.
Bár tény, hogy egy fokkal jobbak, mint a Kelet-Német meg Győri kocsik.
Bár az is tény, hogy azoknak megvan a maguk hangulata :D
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Pedig nekik is veszteséges, csak a DB-nek ott a DB cargo az ÖBB-nek meg az egész Rail Cargo group amit összeloptak a térségbe....

Ha már DB, észrevesztek valami furcsát a listában? (azon kívül, hogy lemaradt DB Cargo Türkiye)