Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 598
12 648
113
...ahogy leírtam már a múltkor is, a tömegközlekedés a jellegénél fogva, ha teljes körű szolgáltatás, akkor nem lehet nyereséges.
Ahhoz vagy kihasználatlan a kapacitása teljes üzemidőben, vagy kicsi a kapacitása, de akkor elsorvad/nem tölti be a társadalmi feladatát, stb.,
Az nem tömegközlekedés, hogy kimazsolázzuk a nyereséges útvonalakat, idősávokat.
A tömegközlekedés állami, azon belül számos okból (pl. településpolitika) társadalompolitikai feladat. (A jogosítvánnyal valamiért nem rendelkezők, szállító lehetőségekkel nem rendelkező tanulók, idősek miatt).

Legalábbis én még így tanultam a tömegközlekedés szempontjából "ideálisabb" szocializmusban...

A kapitalizmusban meg a nyereséges, de teljes körű (szociális szempontok szerint is megfelelő) tömegközlekedés meg állami szerepvállalás nélkül egyenesen sci-fi...
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 336
25 062
113

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 292
34 956
113
És jahh, majd biztos a máv saját cikke stb-je lesz a mérvadó a kérdésben :p
derül ki az Európai Bizottság Mobilitáspolitikai és Közlekedési Főigazgatósága, valamint a Bizottság Kommunikációs Főigazgatósága megbízása alapján készült legfrissebb, az EU 26 tagországában idén január-februárban végzett Eurobarometer felmérésből. :oops:
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 336
25 062
113
derül ki az Európai Bizottság Mobilitáspolitikai és Közlekedési Főigazgatósága, valamint a Bizottság Kommunikációs Főigazgatósága megbízása alapján készült legfrissebb, az EU 26 tagországában idén január-februárban végzett Eurobarometer felmérésből. :oops:
well-played-sir-i0arg8.jpg
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Az ott lakó 100 embert épp úgy megilleti a tömegközlekedéshez való jog, mint a belpesti romkocsmatölteléket. A MÁV 10 millió emberre kap durván 300 mrd ft állami dotációt.
A BKV kicsit több mint 150 mrdot. Akkor miért is a belpesti romkocsmatöltelékre költsük?

Hja, neki ‘joga van a tömegközlekedésre’. Oké, akkor tartsák fenn a vonalat, kistérségi Mari néni meg fizesse ki a 23.400 forintos menetjegyét amibe kerül a vonal fenntartása amikor ő, meg özv. Samu Béláné felutazik vonattal a legközelebbi megyeszékhelyig hogy a 3800 forint piaci értékű háztáji krumplit a piacion értékesítse, a nemzetgazdaságnak így 120 forint hozzáadott értéket teremtve.

Ezt a hobbit miért én termeljem ki naponta az adómon keresztül?

De lehet ugyanezt ráhúzni a BKK-ra, a 10 éve állócsillagként ragyogó és az inflációra és a valós üzemeltetési költségekre 350 forintos buszjeggyel meg 10000 forintos bérlettel.

Természetesen a kérdés költői, mert mindkettőre költeni kell, és mind a kettő fontos. Csak valamiért általában nem az utóbbin vagytok kiakadva.

Oké, költsenek rá. De akkor vessék ki a vonatbuzi és social justice warrior különadót és aki ennyire fontosnak tartja teljesen értelmetlen folyamatok közpénzből való fenntartását, az tegye oda a pénzét ahova a száját…
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 818
24 179
113
Oké, akkor tartsák fenn a vonalat, kistérségi Mari néni meg fizesse ki a 23.400 forintos menetjegyét amibe kerül a vonal fenntartása amikor ő, meg özv. Samu Béláné felutazik vonattal a legközelebbi megyeszékhelyig hogy a 3800 forint piaci értékű háztáji krumplit a piacion értékesítse, a nemzetgazdaságnak így 120 forint hozzáadott értéket teremtve.
Jó, rendben, játszunk így.
Akkor tőled vonjuk le a közútfentartás különadót havi költségét, meg a nemzetgazdaságból kiesett munkaórák rád eső részét. Mert hogy ugyebár az autózás járulékos költségeit Mari néni fizeti az adójából, nem te nagyságos jogász úr. Te lófaszt nem fizetsz érte, mert ugye nem gondolod komolyan, hogy az autózásból befolyt 200 milliárd ft bármit is fedez az útfenntartásból. Csak a közútkezelő csak út felújításra többet költ ennél, és ebben nincsenek benne a munkaerő költségek, egyéb fenntartási munkák, semmi.
Szóval miért kéne a te rohadt autózásodat évi majd 500 mrdal dotálni, ha sajnálod Mari nénitől ugyanezt?

teljesen értelmetlen folyamatok közpénzből való fenntartását
odateszi, mert nem csak te adózol barátom.
Csak hogy legyen némi kontextus, az elszegényedő régiók, és az autózás okozta plusz légszennyezés évi olyan 6%-al növeli meg a halálozást.
Ez 7000 ember körül van. Ezeket az esetek nagyobb részében kezelik, és olyan cukker betegségekkel, amik, főleg a kiesett munkaórákkal együtt lazán 100 millió ft körüli nemzetgazdasági kárt okoznak fejenként
Szóval a te autózás hobbid nemcsak 500 mrdal dotálva van, hanem még a tömegközlekedésre elköltött állami pénz dupláját okozza kárban. Biztos, hogy mindenki fizesse ki a maga cehhjét?
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 186
10 660
113
Hja, neki ‘joga van a tömegközlekedésre’. Oké, akkor tartsák fenn a vonalat, kistérségi Mari néni meg fizesse ki a 23.400 forintos menetjegyét amibe kerül a vonal fenntartása amikor ő, meg özv. Samu Béláné felutazik vonattal a legközelebbi megyeszékhelyig hogy a 3800 forint piaci értékű háztáji krumplit a piacion értékesítse, a nemzetgazdaságnak így 120 forint hozzáadott értéket teremtve.

Ezt a hobbit miért én termeljem ki naponta az adómon keresztül?

De lehet ugyanezt ráhúzni a BKK-ra, a 10 éve állócsillagként ragyogó és az inflációra és a valós üzemeltetési költségekre 350 forintos buszjeggyel meg 10000 forintos bérlettel.



Oké, költsenek rá. De akkor vessék ki a vonatbuzi és social justice warrior különadót és aki ennyire fontosnak tartja teljesen értelmetlen folyamatok közpénzből való fenntartását, az tegye oda a pénzét ahova a száját…
Ja, meg a többi hülye közszolgáltatás az adóból:
Legyen km alapú útdíj mindenkinek! De a biciklis is fizessen!
És ingyen oktatás, a faszt!!! Azonnal bezárni minden, amennyit fizetsz annyi betűt tanítunk meg!! Az én adómból ne jusson már al a kis fasz az "X"-ig, irja le hogy szeksz meg takszi, nem kell mindt tudni!!
Ivóvíz? Francnak, nem támogassuk, ott a Duna meg a Tisza, igya azt én meg majd az eviant, proli kurva anyját.
De minek rendőrség oda falura, aki fizet a fallal körbevet Rózsadombon annak jár a Lone Star, a többiek meg verjék meg a ki lopott, régen is úgy volt, ne pazarolják az én adómat.
Egészségügy? Aki beteg úgy sem dolgozik, a többieknek meg ott a Trauma Team International, már azoknak akik hasznosak.
bkk-bkv, bedózerolni a gecibe, tuk-tuk is van már vietnámban, piacgazdaság, az sokkal jobb. Villamosozni libsi dolog, meg város.