Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 1711

Guest
2035 ig nem fog utánna is fokozatosan fogja a kvótat emelni...
Igen te is tudod hogy szükség van használt diselekre...
A nagyjából max csak a motorvonatokra értendő a mozdonyok lassan a széthullás határán vannak. Max még a gigantok vannak elfogadható állapotban...trax meg Sissi ne számoljuk bele... db szám miatt
A Kisseket akarják elszámolni az EU támogatás miatt az EU felé (őszintén az EU helyébe visszalőklném a francba.. ) mert így ki kell mondani lenyúlás az egész EU forrás
Akik még a buszt éltetik azoknak többször le lett írva a volán is szarban van....csak még alá tudják söpörni a szönyeg alá..

Nem dízelekre van szükség hanem piac liberalizációra.

Lehet MÁV-Start nem akar valamit üzemeltetni, de mondjuk a CS Cargo kiszámolja és azt mondja lehív 5 Studenkát az anyavállalattól, kiképez rá néhány mozdonyvezetőt, felvesz pár jegyvizsgálót és szolgáltat.

Tegnap pont ezt mondtam bent, hogy miért kellene nekünk a pályával egy fuvarozó vasúti társaság kivánalmaihoz idomulnunk, miközben lehet 5 év múlva lehet nem is ők lesznek....
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 859
32 428
113
A most bezárt szegedi vonal is olyan, hogy amikor én ott éltem, a vonat tetején is kb ember lógott.
Az újszegedire gondolsz?
Nem tudom, hogy mikor éltél ott, de azért az is erős túlzás, hogy a tetején is ember lógott. Tény, hogy legalábbis mikor a suliba mentek az emberek, akkor elég sokan utaztak, de azért akkor sem volt már annyira kihasználva, ha meg nem ilyen időben ment, akkor meg pláne. Emlékszem, hogy már a kilencvenes években volt olyan, hogy egyen szakaszon a kocsiban 2-en utaztunk.
Szar pályaállapot, hasonló minőségű menetrend és komfort és az, hogy jellemzően a falu szélén van a megálló és a vidék adottsága és helyzete eléggé predesztinálta a jelenlegi helyzetet. Az más kérdés, hogy részben, vagy egészben -költségesen- de sok fejlesztési potenciál lenne a szakaszban.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 859
32 428
113
mindent tönkretett eddig ez a hülyeség, de még valaki hisz benne?
Bizonyos mértékig azzal sincs baj, lehet annak pozitív hatása is, pl. a verseny szolgáltatás minőségének javulását is okozhatja, vagy az árakat is moderálhatja. A probléma az azonnali meggazdagodás vágya és a rablókapitalizmus okozza.
Azt látjuk, hogy igazából önmagában az állami (köz) tulajdon nem garancia kb. semmire.
Pláne olyan vonalakon, amik amúgy is bezárásra determináltak (persze az okokat lehet vitatni, hogy mi volt előbb...) miért ne lehetne akár most azonnal meghirdetni magáncégeknek a szolgáltatást? Ki veszítene vele? Vagy akár az egész pályát is oda lehetne bérbe adni, hogy X fejlesztésért, Y szolgáltatásért ennyi és ennyi időre megkapja. Rosszabb szolgáltatást nem lehet nyújtani, mint ami most van.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Bizonyos mértékig azzal sincs baj, lehet annak pozitív hatása is, pl. a verseny szolgáltatás minőségének javulását is okozhatja, vagy az árakat is moderálhatja. A probléma az azonnali meggazdagodás vágya és a rablókapitalizmus okozza.
Azt látjuk, hogy igazából önmagában az állami (köz) tulajdon nem garancia kb. semmire.
Pláne olyan vonalakon, amik amúgy is bezárásra determináltak (persze az okokat lehet vitatni, hogy mi volt előbb...) miért ne lehetne akár most azonnal meghirdetni magáncégeknek a szolgáltatást? Ki veszítene vele? Vagy akár az egész pályát is oda lehetne bérbe adni, hogy X fejlesztésért, Y szolgáltatásért ennyi és ennyi időre megkapja. Rosszabb szolgáltatást nem lehet nyújtani, mint ami most van.

Itt kivételesen jön bezzeg Románia:

náluk pont a lepukkant mellékvonalak éledtek újra piacnyitással, pont azért amit írtam, vállalkozó vasutak az anyacégüktől olcsón/ingyen jutottak járművekhez amikkel nekik megéri üzemeltetni.
 

Katica

Well-Known Member
2022. március 1.
199
590
93
Tényleg? Ne mondd már
később miután eléd rakták a wikit már össze tudtad adni, az első 20 gyártását és a második 70 darabot + volt még az első belül lila falu 2 proto
csak hogy is mondjam, nem volt túl szimpatikus, h elkezdtél Bálintnak magyarázni hogy mi hogy van miközben látszott ő számokat hoz és érti is, te meg vergődtél, hogy bele magyarázd azt h mindegyik 30 éves, DWA, CAF kocsikat nézd át szerintem, és ott pattant el a cérna amikor itt jöttél rá, hogy nem csak az IC+ kapta meg a külső festést hanem másik többszáz is, tehát több dolog se stimmelt..
és mindez azért kívánkozott ki belőlem, mert én biztos nem írtam volna olyan bátran neked mondjuk biciklis témában, mint te tegnap Bálintnak h ő minek nézzen utána
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 336
25 060
113
később miután eléd rakták a wikit már össze tudtad adni, az első 20 gyártását és a második 70 darabot + volt még az első belül lila falu 2 proto
csak hogy is mondjam, nem volt túl szimpatikus, h elkezdtél Bálintnak magyarázni hogy mi hogy van miközben látszott ő számokat hoz és érti is, te meg vergődtél, hogy bele magyarázd azt h mindegyik 30 éves, DWA, CAF kocsikat nézd át szerintem, és ott pattant el a cérna amikor itt jöttél rá, hogy nem csak az IC+ kapta meg a külső festést hanem másik többszáz is, tehát több dolog se stimmelt..
és mindez azért kívánkozott ki belőlem, mert én biztos nem írtam volna olyan bátran neked mondjuk biciklis témában, mint te tegnap Bálintnak h ő minek nézzen utána
Azt mondtam, hogy nincs 400.
Mivel vagy félreértettem, vagy ő fogalmazott félreérthetően.
Ezt azután tisztáztuk vele, úhogy nem tudom Te mit hisztikézel utólag.
 

Katica

Well-Known Member
2022. március 1.
199
590
93
Kb 400 vagon lehet felújítva tehát kb az össze EC EN-n ilyenek járnak plusz belföldön 1-2 IC pl Tokaj, ha nincs balaton, mert ilyenkor kb az összes vagon megy oda ami valamirevaló
leírta hogy felújítva
Ezeknek a számoknak nézz utána sztem, mert az IC+ kocsik max ha 50db lehet.
A többi IC, EC kocsikat meg sztem hagyjuk. Mert azok is már ezer évesek.
Bár tény, hogy egy fokkal jobbak, mint a Kelet-Német meg Győri kocsik.
Bár az is tény, hogy azoknak megvan a maguk hangulata :D
?:rolleyes:
Azt mondtam, hogy nincs 400.
Mivel vagy félreértettem, vagy ő fogalmazott félreérthetően.
Ezt azután tisztáztuk vele, úhogy nem tudom Te mit hisztikézel utólag.
inkább ez
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 550
8 365
113
Itt kivételesen jön bezzeg Románia:

náluk pont a lepukkant mellékvonalak éledtek újra piacnyitással, pont azért amit írtam, vállalkozó vasutak az anyacégüktől olcsón/ingyen jutottak járművekhez amikkel nekik megéri üzemeltetni.
Idehaza is nyugodtan egy ft ért 15 évre bérbe lehetett volna adni az egész mellékvonalat pl gysev kézbe a studenkákkal együtt... pl évi 40-60 mrd ft támogatasi kerettel. A romulánoknál is így megy. Az más tészta hogy ott nem kérik számon a szolgáltatás színvonalát. Plusz évi 10-15 mrd ft támogatást nyújtani pályafentartásra. Szabad kezet adni nekik a pályakorekcióknak, megállok elhelyezésének.....
Csak hát nálunk ősszintén úgy leszarják a politikusok az egészet úgy ahogy van.....
Egyébként megint saját magukat lőték tőkön mert várhatóan a következő eus pénzügyi ciklusban a vasút még nagyobb szerepet fog kapni...
No de hát "szüneteltet" mellékvonalkra hogy fognak tudni forrásokat lehúzni.... ráadásul hogy az egyéb civil szervezetek (részben igazuk van) áskálodni fognak a bezárt vonalak eus jogszabályi ütközésekbe amik kihatással lehetnek a fővonali/jármű beszerzési támogatásokra. A csehek-szlovákok-lengyelek nem hiaba adnak forrásokat a vikcionális vonalkra. Max a nagyon zsák...gazdságtalan elfekvésű vonalakat zárják be.
A mostani 17 ből max 3-4 vonal ami tényleg gazdaságtalan a többi meg értelmes tervezésel uniós forrásokkal később egy bérlő szolgáltatóval .....
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
T

Törölt tag 1711

Guest
Idehaza is nyugodtan egy ft ért 15 évre bérbe lehetett volna adni az egész mellékvonalat pl gysev kézbe a studenkákkal együtt... pl évi 40-60 mrd ft támogatasi kerettel. A romulánoknál is így megy. Az más tészta hogy ott nem kérik számon a szolgáltatás színvonalát. Plusz évi 10-15 mrd ft támogatást nyújtani pályafentartásra. Szabad kezet adni nekik a pályakorekcióknak, megállok elhelyezésének.....
Csak hát nálunk ősszintén úgy leszarják a politikusok az egészet úgy ahogy van.....
Egyébként megint saját magukat lőték tőkön mert várhatóan a következő eus pénzügyi ciklusban a vasút még nagyobb szerepet fog kapni...
No de hát "szüneteltet" mellékvonalkra hogy fognak tudni forrásokat lehúzni.... ráadásul hogy az egyéb civil szervezetek (részben igazuk van) áskálodni fognak a bezárt vonalak eus jogszabályi ütközésekbe amik kihatással lehetnek a fővonali/jármű beszerzési támogatásokra. A csehek-szlovákok-lengyelek nem hiaba adnak forrásokat a vikcionális vonalkra. Max a nagyon zsák...gazdságtalan elfekvésű vonalakat zárják be.
A mostani 17 ből max 3-4 vonal ami tényleg gazdaságtalan a többi meg értelmes tervezésel uniós forrásokkal később egy bérlő szolgáltatóval .....

Egy "bezártról" tudom, hogy az elkövetkező években szinte az összes állomás fel lesz újítva, mivel hibrid Flirt-öket akarnak rajta járatni, ezzel enyhítve a körülötte levő nagyvárosok lakhatási problémáit (mostani bz-s átszállós szarakodásnál sokkal csábítóbbá tehető gyorsabb közvetlen járattal).
 

Hortator

Well-Known Member
2019. június 27.
917
3 336
93
ALL TERRAIN VEHICLES OF RUSSIAN PRODUCTION

Van itt minden, mint karácsonykor... Na jó, Burlak, az pont nincs, úgy tűnik. :(

Bigbo-ATV-Exterior-5.png

MYLsize.png

Shaman17.jpg

Stb.
 

Árpicsek

Well-Known Member
2016. október 7.
2 744
11 915
113
"borzasztóan túlárazott mindegyik. A 4-6 milliárdos kilométer ár, ami maximum 160 km/h-ás sebességet tesz lehetővé több, mint amennyiért a franciák új nagysebességű LGV vonala készült Tours és Bouerdaux közzé, igaz 320 km/h pályasebességgel."


Baszki, ha ez igaz...
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
"borzasztóan túlárazott mindegyik. A 4-6 milliárdos kilométer ár, ami maximum 160 km/h-ás sebességet tesz lehetővé több, mint amennyiért a franciák új nagysebességű LGV vonala készült Tours és Bouerdaux közzé, igaz 320 km/h pályasebességgel."


Baszki, ha ez igaz...

Forrás: Közlekedő Tömeg

Közlekedő Tömeg = Vitézy Dávid felszopófiúcskái (1:1-ben a Vitézy féle toposzokat nyomják, Vitézy-t idézgetik, a Vitézyvel ellenséges Lázárt támadják).

Mint itt páran. ;)