Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 454
36 503
113
Az egy dolog, hogy kellően erős kábelt szorosan a lábukra tekerve összecsuklanak, mert a vezérlés nem tudja lekezelni ezt a szituációt...

De hogy került szigonyvető és drótkábel egy űrhajóra?

Azok nem űrhajók, csak ilyen helyiérdekű "hósiklók" (snowspeeder) :D
A szigonyvető meg a fandom szerint teher vontatására szolgál eredetileg.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 454
36 503
113
Itt kivételesen jön bezzeg Románia:

náluk pont a lepukkant mellékvonalak éledtek újra piacnyitással, pont azért amit írtam, vállalkozó vasutak az anyacégüktől olcsón/ingyen jutottak járművekhez amikkel nekik megéri üzemeltetni.

Ez egy román mellékvonal, amit vállalkozó magáncég üzemeltet, ilyen színvonalon:

 
  • Hűha
Reactions: BJani

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 901
32 552
113
De igaz vagy nem?
Szerinted lehet igaz-vagy nem igaz válasszal reagálni, már csak a hosszából kiindulva is?
Szerinted mennyire pontos és informális egy cikk, mikor már az első mondata nem fedi a valóságot?
Az is sokat mondó, hogy sikerült azzal a vonallal példálózni, amire jelenlegi és az elmúlt jóindulattal is 60 (ami igazából 123, de mondjuk a hatvanas évekig a buszközlekedés minimális szintjével monopol helyzetének köszönhetően működhetett) évnyi állapotában még egy vasútszerető ember is bezárásra ítélne.

Az édes kevés, hogy valami fél bekezdésbe beleszőve leírja, hogy hát mikor Vitézi egy vonalon megcsinálta az ütemes menetrendet, azt is csak más vonalak kárára tudta megtenni (és azt sem, említik, hogy mennyivel nőtt a forgalom, 4 helyett 8-an utaztak?)

Ami a fő problémám, hogy oké, tiszta sor, hogy a szar vezetést, a forráshiányt felemlíti, de én mégsem látom sem ebben, sem másik cikkben, hogy a vonalak legalább egy részének üzemeltetésének a koncepcióját felvázolnák. Mert az, hogy kevés és teljesen elavult ;ami nem feltétlen igaz abban az értelemben, hogy sokan pont ugyan úgy BZmot-okat szeretnének vetetni. Az eszközállomány és a vasúti pálya egy dolog, de nem feltétlen jelentené, hogy ha X milliárdokat költenénk egy-egy szakaszra (mert még ha nem is vélelmezhető túlárazással is számolunk, akkor is milliárdok egy-egy vonal felújítása) vonzaná az utasokat olyan mértékben, hogy az más alternatívákkal versenyezhessen és ha nem is nyereségesen, de minél kevésbé veszteségesen működhessen?

Nem látom azt, hogy pl. egyes vonalak fejlesztéséről esne szó, holott egyáltalán a léte kb. ezen múlna. Nem pályakarbantartásra gondolok, hanem régi-új vonalak felélesztésére, új műtárgyakra.
Nem látom azt, hogy arról esne szó, hogy pl. jegyárakat kellene emelni, mert ez kb. szociális szolgáltatás én nem a rentábilis üzemeltetés felé mutató stratégia.
Nem látom, hogy esne arról szó, hogy ahol történne vasútfejlesztés, ott politikát csinálva gáncsolják és akadályozzák.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 454
36 503
113
Madagaszkár, 88 éves Michelin sínautóbusz (igen: gumiabroncsokon fut a sínen, mivel Michelinék csinálták). De van valami, ami a magyar mellékvonalakon nincs: utas

 
  • Tetszik
Reactions: BJani and misinator

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 509
25 255
113
Hát, amíg nem egy ilyen all terrain armored transporttal jelennek meg, addig nem aggódom:
AT-AT_89d0105f.jpeg
Sose értettem, hogy ezt mitől gondolta bárki is praktikusnak.
 

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
917
1 902
93
És? Megy a vonat?

A nálunk most "bezárt" vonalak se különbek, 10-20-40-nel zötyög a Bz.
- Jó a kérdés! Pontosan erről van szó! A lényeg megy a vonat.

- A mi kis hazánkba fönt eldöntik hogy meg kell szüntetni X mennyiségű vonalat, nem számít mibe kerül. Úgy alakítják a menetrendet hogy még véletlenül se csatlakozzon a mellékvonal a fővonalhoz.
Ha meg véletlenül mégis csatlakozik akkor meg a fővonalon közlekedő vonatott nem állítják meg! :cool:
- Minek azt megállítani még lenne fellépő utas. Ismerjük a jó bevált trükköket!
Diákok közlekedése, egy időpontban reggel X-kor, vonat indulása áttesz Y-ra! Nehogy beérjen a gyerek az iskolába, még tanulna valamit véletlen! Legyen hülye az kell ide! Nincs diák, tanár se kell! Majd vonat megszüntet, kihasználatlanság miatt!
- Így kell elvadítani módszeresen az embereket a vasútról s átterelni a közútra! Saját érdekeltségű autóbuszokra! Nem az a lényeg hogy nagy tömegeket -"olcsón"- villamos energiával elszállítsák X-városból - Y városba, hanem majd a haverom tudja szállítani a buszával az embereket. Ha meg a haverom Laci busza lerohad, akkor meg így járt a környék!
- Könnyen vannak odafenn a döntéshozók, ők autóval, helikopterrel, repülővel közlekednek,- ingyért, mert az nekik jár - mit számít hogy Julis néni, vagy a két-három gyerekes anyuka, (mert a férje elhagyta) nem tud átmenni a másik városba, mivel nincs autója vagy benzinre pénze! Kit érdekel! Nem számít itt semmi, csak a repcsi teli legyen kerozinnal, az már számít!

- Nem fognak fejleszteni semmit a vasúton, inkább tönkreteszik, eladják kell a lóvé! A vállalkozók meg bezárják! Tudjuk ismerjük a forgatókönyvet! A lóvé meg eltűnik!

- Vegyék az emberek az autót, ne keljen a tengeren az autószállító hajót felgyújtani!

- Mindennek van miértje!
 

Árpicsek

Well-Known Member
2016. október 7.
2 744
11 915
113
Szerinted lehet igaz-vagy nem igaz válasszal reagálni, már csak a hosszából kiindulva is?
Én erre gondoltam elsősorban a cikkből:

"borzasztóan túlárazott mindegyik. A 4-6 milliárdos kilométer ár, ami maximum 160 km/h-ás sebességet tesz lehetővé több, mint amennyiért a franciák új nagysebességű LGV vonala készült Tours és Bouerdaux közzé, igaz 320 km/h pályasebességgel."
de én mégsem látom sem ebben, sem másik cikkben, hogy a vonalak legalább egy részének üzemeltetésének a koncepcióját felvázolnák.
Ez miért at újságíró feladata?
Nincsenek a MÁV-nál vagy a kormányzat felelős szervezetei között olyanok, akik a rendelkezésükre álló VALÓS adatok/lehetőségek alapján kitalálnák-kiszámolnák-megszerveznék?
Nem látom, hogy esne arról szó, hogy ahol történne vasútfejlesztés, ott politikát csinálva gáncsolják és akadályozzák.
Bocs, de az elmúlt 13 év alatt csak azt látom, hogy a kormány mindenből politikát csinál, abból is, amihez semmi köze. Szóval ezt ne rójuk már fel azon önkormányzatoknak, akik ezt csinálják.
Én csak azt látom, hogy narancséknak nincs semmi koncepciója a vasúttal/tömegközlekedéssel kapcsolatban. 13 év alatt, meg előtte a 8 év ellenzékiség alatt, simán lett volna rá idejük kigondolni valamit. Nem tudom, hogy mit, nem ez a szakmám.
A cikkre meg reagálhatna a MÁV vagy a kormányzati szervek, hogy tételesen cáfolják vagy felvázolják a fenntartási/fejlesztési lehetőségeket, koncepciókat.


Én nem várom el, hogy minden bokornál és fűcsomónál megálló, naponta csak a vasúti dolgozókat munkába vivő vasútvonalakat fenntartsanak, hiszen nap mint nap látom, hogy a Veszprém-Győr vonalon közlekedő szerelvényeken alig van utas. De ha már itt van, hasznosíthatnák értelmesen is.
 

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
917
1 902
93
Ördögi kör: sem szar színvonalon a szar színvonal miatt, sem jó minőségbe az ár miatt nincs rá kereslet.
- Ez a másik dilemma a vasúton! Állambácsinak X utas után kellene Y összeget finanszírozni, mivel az állam közlekedési kedvezményt biztosít X réteg emberkéknek akik kedvezményesen vehetik igénybe a vasutat. Ám ez a Y összeg nem mindig kerül a kasszába! :cool: Máshová kellett! Hupsz a vasútnak nem jött össze. Árat kell emelni! :oops: Infláció, árat kell emelni! :oops: Új vagonok kellenek, árat kell emelni! :oops: Pályát kell felújítani, árat kell emelni! :oops: Hadd ne soroljam az összetevőket ami benne van a viteldíj bevételének a költség terhelésébe!
- Ám ha az állam rákényszeríti a vasutat a vonalak bezárására akkor attól még nem fog jobban menni a vasúti közlekedés!

- Mivel ha a Dunáról levágod a mellékfolyókat, akkor abból a folyóból csak erecske marad s nem aranyerecske, hanem a másik értelme! :(

Szóval ha a fővonalakról levágják a mellékágakat, mellékvonalakat a fővonal is el fog sorvadni, így azok sem lesznek gazdaságosak s azokat is el kell adni! Végül mindent el kell adni mivel deficites az egész!
- Jó pénzért eladjuk, :cool: lóvét eltesszük, ;) a vasutat bezártuk, nem kell finanszírozni semmit! :D

- Ja, - útdíjakat meg megemeljük! :p

- A másik fő probléma a kulturált utaztatás!

Itt oszt vannak gondok, meg gondok! Ám nem a vasút vezetőségében, vagy dolgozói között, hanem a kedves, drága utasok között! :mad:
- Ugyan az mint a közúton a közlekedési morál! Középső új beindul, jelige elküldve illetve lefordítva!
Ugye a vasúton az utasok által otthagyott szemétdomb a fő probléma! Utazik két állomást s otthadja a nállalévő összes szemetet. Meg ugye a szomjúság oltó sőr mennyisége, maligán foka° a fő probléma! Sőr kiömölve, ragad minden, dobozok szana-szét, kuka tele szeméttel. A másik a szotyizós család, magaután disznóólat hagyva! Ezek nem a vasút vezetés, illetve dolgozói sara, hanem az utazó társadalom kultúráját ábrázolja! Amilyen a társadalom olyan a közlekedési kultúrája is! A szülő nem tanítja kiskorába meg a gyermekét hogy nem dobáljuk szét a szemetet az utcán, nem tanítja meg a gyerekét a közlekedési viselkedésre, nem tanítja meg a gyerekét a kulturált társalgásra! Csak az állati ordításra!

- Mivel még az anyját, apját is tanítani kellene a rendes kultúrára! Óvodába, iskolába nem szeretett járni, mivel ott szabályok vannak aminek meg kell felelni! A rendet, kultúrát megtanulni meg minek is?
- Elküldjük a tanárokat is, úgy is csak mindig a rendre akarnak tanítani! Azt csinálok amit akarok!
- Az egó az nagy de hatalmas!

Közlekedéskor viszek magammal reklám szatyort, filléres dolog s közlekedésemkor keletkezett szemetemet leviszem a vonatról az állomási kukába, mivel az öblösebb! S ráadásul azokat ugye rendszeresen ürítik. Nem pedig abba a 20x15x10 cm-es kis fülke kukába akarok 20 sörös dobozt belepréselni, fellucskolva a környéket.

- A kultúrát nem a tanároknak kellene oktatni, nekik a megfelelő tananyagot kellene oktatni.
A szülőknek kellene a gyereküket úgy nevelni, példát mutatni hogy már az iskolákban a tanárok a tananyaggal tudjanak foglalkozni a gyermekekkel.

Ám mi még a kannánál járunk meg a fedőnél! A TV-ből is ez folyik, meg a star, mivel mindenki star!
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 901
32 552
113
Szóval ezt ne rójuk már fel azon önkormányzatoknak, akik ezt csinálják.
Pedig ugye az szokott lenni, hogy attól a másiknak se kéne. Mondjuk nem tudom mi a politika a vasútfejlesztésben?
Én csak azt látom, hogy narancséknak nincs semmi koncepciója a vasúttal/tömegközlekedéssel kapcsolatban. 13 év alatt, meg előtte a 8 év ellenzékiség alatt, simán lett volna rá idejük kigondolni valamit. Nem tudom, hogy mit, nem ez a szakmám.
Nincs. De had kérdezzem meg, hogy az országban valakinek van? Persze olyan, ami a realitás talaján marad. Nem látok túl sok koncepciót. Még sok szakmait sem.
Többször leírtam már, hogy a hazai politikai elit a vidékre koncepciótlan, max mint munkaerő- és szavazóbázisra tekint. Néha magasabb szinten még fel-fel csillan, hogy talán valami koncepciószerűség lenne, de mire a mamelukokhoz elér az is szertefoszlik.
A cikkre meg reagálhatna a MÁV vagy a kormányzati szervek
Hát, fentebb azt róttad fel, hogy nem az nem az "újságíró" feladata. Akkor visszafele nem érvényes, hogy nem a minisztérium, államtitkárság, MÁV feladata, hogy egész nap egyesével reagáljanak minden cikkre? Nyilván majd lesz reagálás. Eddig is volt válaszolás megkeresésre.
Engem nagyon bosszant, hogy a tények konkrét ismerete nélkül is simán megmondják a tutit, természetesen sokszor tét és komolyabb erőfeszítés nélkül. (nem konkrétan egy-egy cikkre értve)
"borzasztóan túlárazott mindegyik. A 4-6 milliárdos kilométer ár, ami maximum 160 km/h-ás sebességet tesz lehetővé több, mint amennyiért a franciák új nagysebességű LGV vonala készült Tours és Bouerdaux közzé, igaz 320 km/h pályasebességgel."
Melyik mindegyik?

Én nem várom el, hogy minden bokornál és fűcsomónál megálló, naponta csak a vasúti dolgozókat munkába vivő vasútvonalakat fenntartsanak, hiszen nap mint nap látom, hogy a Veszprém-Győr vonalon közlekedő szerelvényeken alig van utas. De ha már itt van, hasznosíthatnák értelmesen is.
Én ezzel (is) teljesen egyet tudok érteni, ezért írtam eddig is, hogy lehet, hogy némely vonalon fejlesztéssel lehetne előre menekülni. Csak ugye a realitás meg az, hogy nincs rá pénz.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 901
32 552
113
Ez a másik dilemma a vasúton! Állambácsinak X utas után kellene Y összeget finanszírozni, mivel az állam közlekedési kedvezményt biztosít X réteg emberkéknek akik kedvezményesen vehetik igénybe a vasutat. Ám ez a Y összeg nem mindig kerül a kasszába! :cool: Máshová kellett! Hupsz a vasútnak nem jött össze. Árat kell emelni! :oops: Infláció, árat kell emelni! :oops: Új vagonok kellenek, árat kell emelni! :oops: Pályát kell felújítani, árat kell emelni! :oops: Hadd ne soroljam az összetevőket ami benne van a viteldíj bevételének a költség terhelésébe!
Milyen mértékben drágult a vasúti utazás? Van rá idősoros adatod?

"Július 1-től 10 kilométer távolságig 400 forint, 10,1-15 kilométer között 450 forint, 15,1-20 kilométer között 500 forint, 20,1-25 kilométer között 550 forint, 25,1-30 kilométer között 600 forint lesz a teljes árú, egy útra szóló menetjegyek ára a helyközi közlekedésben a MÁV-Start, a Volánbusz, a MÁV-HÉV és a GYSEV járatain egyaránt. A kedvezményt tartalmazó menetjegyek ára a fentiekkel arányosan módosul, míg a bérletek és a 30 kilométernél nagyobb távolságra szóló menetjegyek jelenlegi ára továbbra is megmarad."
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 314
34 989
113
- Ez a másik dilemma a vasúton! Állambácsinak X utas után kellene Y összeget finanszírozni, mivel az állam közlekedési kedvezményt biztosít X réteg emberkéknek akik kedvezményesen vehetik igénybe a vasutat. Ám ez a Y összeg nem mindig kerül a kasszába! :cool: Máshová kellett! Hupsz a vasútnak nem jött össze. Árat kell emelni! :oops: Infláció, árat kell emelni! :oops: Új vagonok kellenek, árat kell emelni! :oops: Pályát kell felújítani, árat kell emelni! :oops: Hadd ne soroljam az összetevőket ami benne van a viteldíj bevételének a költség terhelésébe!
több mint 10 éven keresztül nem emelet árat a MÁV
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo

milagro

Well-Known Member
2019. szeptember 28.
11 895
25 835
113
Javában zajlik az M85-ös gyorsforgalmi úton a Sopron melletti alagút építése. A déli járatban a tervek szerint augusztus közepén lezárul a betonozás, míg az északiban csak most indul be teljes gőzzel a folyamat.
tinywow_m85terkep_31370980.jpg
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 188
10 661
113
Féligazságok hazugságokkal keverve, vitézy úr kihasználja, hogy hozzáfér olyan információkhoz amiket más csak titoktartás megszegésével tudna cáfolni.


Nem véletlenül azútán jött ki a cikk, hogy 5+ milliót kapott Miskolc vezetésétől 17 napnyi "tanácsadásért".
Az zsír, de ugye Vitézy két fikázása között az egy céges szerződés a Vitézy tulajdonában lévő céggel, amiből ugy minden valószínűség szerint egészen sok fog elmenni adóba, nem ennyit tesz zsebre? A szerződés eleve csak ÁFÁ-val együtt van öt millió felet, mivel az összege 4.250.000+Áfa.
Az előzetesen becsült időtartam volt amúgy 17 nap, nézzük csak mennyi is mondjuk a mérnökkamara szerint az alkalmazandó napidíj(ez ugye nem a fizetés hanem a mit a cég kap, aki vesz autót, íróasztalt és laptopot meg szoftvereket):
Kiemelt MérnökIrányító MérnökÖnálló MérnökBeosztott Mérnök Kezdő MérnökSegéd tervező, szerkesztő
344.000 Ft252.000 Ft200.000 Ft151.000 Ft101.000 Ft76.000 Ft
Nekem nem tisztem védeni, elég sok kritikám van vele szemben, de azért egy céges megbízási díjat ne hasonlítsunk már fizetéshez.