Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 386
24 727
113
Középkorú legkiválóbb barátom és egyben kollégám roppant lelkes kerékpáros. Olyannyira (figyelem; szügségtelen mellékszál!), hogy a múltkori üzemorvosin kiderült és alapos kardiológiai vizsgálaton beigazolódott, hogy sikerült is összeszednie egy jó kis sportszívet az évtizedek alatt; átlagos körülmények között 45-ös a pulzusa...

Na szóval rákérdeztem nála erre az e-bike dologra (amit addig gyűlölt és lenézett, amíg fel nem hívtam a figyelmét a mozgásban, hogy egészségben sérült, korlátozott embereknek adhat kiváló alternatívát).

Mivel a barátnőjének rendszeresen bérelnek a Balatonnál, illetve Ausztriában elektromos kerékpárokat, ezért érdekes infóval tudott szolgálni:
A kölcsönzősök szerint a Shimano motorosokat jobb kerülni, mert elég gyakran kérik a bérlők a mentést, illetve nem bírják a nedves, esős időt.
Márpedig a Bianchik azzal vannak szerelve.
Állítólag a Yamaha motoros kerékpárokat kell keresni, azokkal semmi gond, pl. KTM.
(Én meg nem értek hozzá, tehát az infó tartalmazhat pontatlanságokat és hiányosságokat)

Koszonom az infot, masoktol is nagyjabol ezt kaptam a Bianchi bringakkal kapcsolatban. Viszont amiert konkretan ezt a tipust neztem ki az az, hogy ebben egy Bosch 250W-os es 85NM-es motor van.
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 506
25 250
113
Koszonom az infot, masoktol is nagyjabol ezt kaptam a Bianchi bringakkal kapcsolatban. Viszont amiert konkretan ezt a tipust neztem ki az az, hogy ebben egy Bosch 250W-os es 85NM-es motor van.
Azért én megnézném, hogy a bérelt lerohadt bringák melyik típus.
Ez az X, meg az FX azért elég jól összerakottnak tűnik.

Meg egyébként is Forza Azzurri :hadonaszos: :hadonaszos:
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 611
12 759
113
Most hagytam abba a nevetést a linkelt corolla kapcsán. Ne vedd magadra; én is szerettem a japán autókat (volt több 323-asom). Kérésre néztem ilyen corollákat. A beltere iszonyúan olcsó és igénytelen. 10 évesen lógó- időnként szakadt kárpitok. Legendásan hitvány dízelekkel (hazudok, mert 250 ezret bír, csak utána kuka) és az ecotec opeleket megszégyenítő 1,6-1,8 16 V benzinesek. Rakták ezeket versókba is. Egyik csoporttag (versót néztem egy ideig) 3000 km-en 1 L (!) olajat etet meg vele (letapad a gyűrű pl.). Rozsdát nem említem, abban a mazda-honda tengelyt nehéz megközelíteni. Tudom a totalcar dacia-renault fétise komoly, de valamiért 2000-es évjárat előtt még mindig sok F-G Astra, Audi 80, Golf-Passat szaladgál, nem pedig a legendásan megbízható Toyota-Mazda-Honda, stb. Új autó kapcsán meg csak annyi, h nem tudsz benne már akkumulátort sem cserélni, bontás nélkül. 3 éves (nem prémium) autónk szervize 200-500 ezerig szór. Annyiból egy G Astra teljes felújítása kijön. Azért Honda S2000, Nissan 350-370Z, Supra bármikor jöhetne ;) A Bmw, Audi, Merci romokkal járó népréteget ismerem. Ők fejezik be gyakran a mondataikat azzal, h neki "ez/az JÁR". Amúgy az is igaz, h ha karban van tartva (és nem rohad) szinte bármi lehet jó (kivéve 1,6 Prince, d2d, Tfsi).
Vastagon kiemeltem a hozzászólás indítót.
Rendesen szeret torzítani az agyunk a vágyainknak, prekoncepcióinknak megfelelően (lásd mottóm).
Ahogy írtad is, vannak elképzelések legendákról.
Ha azok igazak lennének, akkor az utca még mindig tele lenne -úgy hirtelen - Kadetokkal, meg II-es Golfokkal, öreg japán autókkal, stb.

Ehhez képest a valóság elég demokratikus és könyörtelen; szinte mindent kinyír...nemcsak az elfuserált konstrukciókat, hanem a legendákat is.
Nyilván ebbe belejátszanak a baleseti sérült és TK-s eltűnések az utakról, pláne ha boyracer autókról beszélünk.
Aztán odavágnak az alkatrész utánpótlás illetve adott esetben horroráruk miatti forgalomból eltűnések, főleg, ha összetett konstrukciókról beszélünk (V6-os motorok, légrugós futóművek, elektronikák, klímák), nem véletlen, hogy szinte eltűntek az utakról pl. a bálna, meg a...a...ö...izé... Pintér S Mercik, a Bangle 7-es, első X5-ös BMW-k, stb.

Eközben még mindig látok itt Borsodban kívülről jó állapotú Fiat Unot, meg Temprát, holott (régi) Fiat fanságom dacára sem volna szabad már ilyenek látni napi használatban...

Aztán bekavarnak az érzékelésbe a típusok utcán látott gyakorisága is, meg az ezekhez viszonyított használati sűrűség (pl. Jaguar), stb.

Utólag, 30 év után már én is látom, hogy a 80-as Audik elpusztíthatatlanok...
 
  • Tetszik
Reactions: rappali_ and cirqle

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 506
25 250
113
Nem erdekel, nem kot le, nekem full buziskodas betonon tekerni tapiruciban. Gyereknek is BMX-em volt nem mas, imadtam ugralni, egykerekezni meg esni-kelni vele. Nekem ez a bringazas:
Én mindkettőt művelem és mindkettőnek megvan a szépsége.
Ja és nekem is volt BMX-em. Ilyen Csepel :D
Csepel_Bmx_Mk2_kerekpar_353952310736981.jpg
 

Fundin

Well-Known Member
2019. június 22.
712
2 710
93
Most hagytam abba a nevetést a linkelt corolla kapcsán. Ne vedd magadra; én is szerettem a japán autókat (volt több 323-asom). Kérésre néztem ilyen corollákat. A beltere iszonyúan olcsó és igénytelen. 10 évesen lógó- időnként szakadt kárpitok. Legendásan hitvány dízelekkel (hazudok, mert 250 ezret bír, csak utána kuka) és az ecotec opeleket megszégyenítő 1,6-1,8 16 V benzinesek. Rakták ezeket versókba is. Egyik csoporttag (versót néztem egy ideig) 3000 km-en 1 L (!) olajat etet meg vele (letapad a gyűrű pl.). Rozsdát nem említem, abban a mazda-honda tengelyt nehéz megközelíteni. Tudom a totalcar dacia-renault fétise komoly, de valamiért 2000-es évjárat előtt még mindig sok F-G Astra, Audi 80, Golf-Passat szaladgál, nem pedig a legendásan megbízható Toyota-Mazda-Honda, stb. Új autó kapcsán meg csak annyi, h nem tudsz benne már akkumulátort sem cserélni, bontás nélkül. 3 éves (nem prémium) autónk szervize 200-500 ezerig szór. Annyiból egy G Astra teljes felújítása kijön. Azért Honda S2000, Nissan 350-370Z, Supra bármikor jöhetne ;) A Bmw, Audi, Merci romokkal járó népréteget ismerem. Ők fejezik be gyakran a mondataikat azzal, h neki "ez/az JÁR". Amúgy az is igaz, h ha karban van tartva (és nem rohad) szinte bármi lehet jó (kivéve 1,6 Prince, d2d, Tfsi).
A legöregebb Toyota Hayesem több mint 20 éves a motorjához kopó alkatrészeken kívül nem kellet nyúlni.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 517
60 094
113
A legöregebb Toyota Hayesem több mint 20 éves a motorjához kopó alkatrészeken kívül nem kellet nyúlni.
1990 szeptemberben ujjonan vett Golf 1 automata kabrióm 33 éves, csak az első 3 évet volt garázsban tartva.Azóta nyilt ég alatt áll,télen, ha hó várható, letakarva, mert nálunk a garázs tele van mindenfélével. A motorhoz kopó alkatrészeken kivűl nem kellett még nyúlni. Karosszériával rozsda miatt még soha, különben csak 3 kis koccanás után volt műhelyben,amikor parkolásnál nekem jöttek. Juniusban kapta a 3. vászontetőt. A teljes felfüggesztést 3x, a fékrendszert, ami hajlamos a rozsdásodásra, eddig 2x kellett komplett cserélni. Nem nagyon birja a magyar utakat,mert volt már több rugótörésem. 148000 km futott, ebből 60000-et az első 3 évben mint első kocsi. Azóta hobby kocsiként fut,mostanában alig 2000 km/év. Ez jobban koptatja, mintha évi 20ezret mennék vele. Ez életem egyetlen új autója. Amig dolgoztam, szolgálati kocsim volt. Mint nyugdijas, fiatal használt kocsikat vettem. Régebben VW-t, a dizelbotrány óta benzines Toyota-t. Legjobban azon csodálkozom, hogy nem rohad a karosszéria ilyen körülmények közt.
 

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 304
16 136
113
1990 szeptemberben ujjonan vett Golf 1 automata kabrióm 33 éves, csak az első 3 évet volt garázsban tartva.Azóta nyilt ég alatt áll,télen, ha hó várható, letakarva, mert nálunk a garázs tele van mindenfélével. A motorhoz kopó alkatrészeken kivűl nem kellett még nyúlni. Karosszériával rozsda miatt még soha, különben csak 3 kis koccanás után volt műhelyben,amikor parkolásnál nekem jöttek. Juniusban kapta a 3. vászontetőt. A teljes felfüggesztést 3x, a fékrendszert, ami hajlamos a rozsdásodásra, eddig 2x kellett komplett cserélni. Nem nagyon birja a magyar utakat,mert volt már több rugótörésem. 148000 km futott, ebből 60000-et az első 3 évben mint első kocsi. Azóta hobby kocsiként fut,mostanában alig 2000 km/év. Ez jobban koptatja, mintha évi 20ezret mennék vele. Ez életem egyetlen új autója. Amig dolgoztam, szolgálati kocsim volt. Mint nyugdijas, fiatal használt kocsikat vettem. Régebben VW-t, a dizelbotrány óta benzines Toyota-t. Legjobban azon csodálkozom, hogy nem rohad a karosszéria ilyen körülmények közt.
Ha eladó lenne, szólj ;)
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 188
10 661
113
https://444.hu/2023/08/03/megemelne-a-gyorshajtasi-birsagokat-a-kormany-szeptember-1-tol
Nem elég.
390.000 a maximális összeg? Olyan van hogy 30 helyet 38-al megy az ember, főként hogy azt a sebességet minden autó utálja szinte, de hogy 130 helyet véletlen menjen valaki véletlen 240-el, na az lehetetlen. Tessék szépen elkobozni az autó, mindegy kié és a tulaj elött bezúzni, a büntetés meg legyen akkora hogy anyagilag megrendüljön. Még egyszer: nem a kismértékű túllépéseket büntetném így, hanem az életveszélyes gyorshajtást.
Természetesen az ittas vezetésről is hasonlót gondolok, vagy amikor az ML mercis bolgár két mikrobuszt visz a belső sávban a pótkocsin, amire kötéllel egy harmadik van kötve, az is mehet a présbe, mert az is életveszélyes.
Ja igen, és a gyorshajtókat járulékos büntetésként félreállítanám két-három órára, pihenjen csak.
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 084
50 259
113
Jájj
"A férfi családja elmondta, hogy a négy és nyolc éves gyerekeket nagyon megviselte az eset. Hozzátették, szerintük az apa nem bűnöző, csupán megijedt a rendőröktől, mert nem volt jogosítványa. Sőt, úgy látják, a rendőrök veszélyeztették N. Csaba életét, amikor a betonelválasztónak nyomták a kocsiját."

Nem volt jogosítványa, és emiatt megijedt a rendőröktől.
Ja kérem, ha nem lenne fegyvertartásim és pisztollyal a kezemben grasszálnék a Westendben, én is biztosan megijednék a kiérkező TEKesektől ;)

(Remélem soha nem is lesz jogosítványa, pár évre leültetik, illetve sokmilliós kártérítést fognak inkasszózni tőle és a családtól.)
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Jájj
"A férfi családja elmondta, hogy a négy és nyolc éves gyerekeket nagyon megviselte az eset. Hozzátették, szerintük az apa nem bűnöző, csupán megijedt a rendőröktől, mert nem volt jogosítványa. Sőt, úgy látják, a rendőrök veszélyeztették N. Csaba életét, amikor a betonelválasztónak nyomták a kocsiját."

Nem volt jogosítványa, és emiatt megijedt a rendőröktől.
Ja kérem, ha nem lenne fegyvertartásim és pisztollyal a kezemben grasszálnék a Westendben, én is biztosan megijednék a kiérkező TEKesektől ;)

(Remélem soha nem is lesz jogosítványa, pár évre leültetik, illetve sokmilliós kártérítést fognak inkasszózni tőle és a családtól.)

Fos már tolja a szokásost a törvénytelenül eljáró köcsög agresszív rendőrökről.


Gondolom higins már tapsikol neki.
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 084
50 259
113
Fos már tolja a szokásost a törvénytelenül eljáró köcsög agresszív rendőrökről.


Gondolom higins már tapsikol neki.
Hát, ezért se olvasok telexet :D
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 506
25 250
113
Elvoltunk ma biciklizni.
Meg akart ölni:
-1 autós /konkrétan rámhúzta a kormányt szemből/ - de azt már megszoktam
-3 rolleres: sztem piásak voltak. Ezt ki lehet védeni egyáltalán?
Mmint, hogy befolyásoltság alatt ne tudjon bérelni?
 
  • Hűha
Reactions: Törölt tag 1711